Heureka!!!
Tak konecne to jezdi na plyn bez skubani a stejne jako na benzin
.
Zacnu poporade:
Zacnu od zacatku:
Zacatkem tohoto tydne jsem zajel do firmy HL-propan, ktera mi plyn montovala. Nechal jsem tam auto cely dopoledne, ze mi ho seridi. Dal jsem jim podrobny popis chovani. Vysledkem bylo to, ze kdyz jsem se tam stavil pro sirku, tak to na plyn vubec nejezdilo, motor se nenechal vytocit pres 2.000 az 2.500 otacek. Vynechavalo zapalovani. Bylo mi receno, ze je vada v zapalovani, ktera se na benzin neprojevuje
a ze lip to seridit neumi
, ze jsem si tam mel nechat dat podtlakovej system... Bylo mi doporucen zacit vymenou kabelu, o kterych jsem prozradil, ze jsou jeste puvodni.
Takze od odborneho serizeni se na plyn nedalo jezdit, i kdyz volnobeh a prepnuti z benzinu bylo OK narozdil od prvotniho serizeni, kdy to jakz takz jelo ale nedrzel volnobeh za studena. Pri jizde na benzin to ovsem v obou pripadech jezdilo naprosto standartne bez cukani a vynechavani zapalovani.
Takze jsem si rekl, ze prohlidnu cely zapalovani, vyndam kabely a nakonzervuju silikonovym olejem.
Vzal jsem osciloskop a zmeril zapalovani. Na volnobehu nebylo patrny zadny zhaseni jiskry, nebo vynechavani zapalovani.
Nicmene jsem vyndal kabely a zjistil, ze kabel na 3. valci ma cerstve prorizlou izolaci (ze by pri montazi, ale cert to vem, stat se to muze) a ze kabely uz opravdu za moc nestoji. Nicmene jsem je ocistil a nakonzervoval koncovky, ale jak sezenu novy kabely, tak tyhle pujdou pryc...
Vycistil jsem rozdelovac, nastriknul taky silikonovym olejem a zjistil, ze je zevnitr u vyvodu na svicky vzdy trochu napraskly (pouze zevnitr, ven to nejde). Rozdelovac je puvodni a vypada, ze ten plast vicka je trochu v miste vyvodu vyhraty a tim padem krehci a napraskly. Asi taky casem koupim novy.
Ocistil a nakonzervoval jsem take VN vyvod civky, aby to bylo komplet.
Po tomto zasahu jsem vyzkousel, jak to jezdi. Motor se nechal vytocit mozna na 3000 rpm (subjektivne se to malinko zlepsilo), ale byl na plyn bez vykonu s pocitem, ze vynechava opet zapalovani a to hur, cim vyssi jsou otacky. Pretrvaval ve me pocit, ze smes je ve vyssich otackach chuda, a proto vynechava zapalovani.
Vcera vecer jsem mel domluveny, ze se na to mrknem s jednim kolegou z prace, kterej ma stejnej system vstrikovani LPG na svym aute jako ja a taky si to serizoval sam. Pripojili jsme to na notebook a hrali si nastavenim plynove ridici jednotky.
Prvni chyba byla ta, ze byl nastaveny polosekvencni typ vstrikovani misto sekvencniho (polosekvencni otvira najednou vsechny vstriky a dava 1/4 plne davky paliva, kdezto sierre DOHC odpovida spis sekvencni vstrikovani, kdy strika kazdy vstrikovac zvlast-u DOHC strikaji vzdycky 1. a 3. valec najednou a potom 2. a 4. valec zase spolu). Potom jsme zacali laborovat s nastavenim koeficientu otevreni plynovych vstrikovacu. Udelali jsme asi 4 iterace, kdy jsme na Barrandovskym kopci cestou nahoru prepinali v plnym tahu z benzinu na plyn pri ruznych otackach a subjektivne sledovali, jak to jede na plyn oproti benzinu. Pak jsme zastavili a zvysili koeficient, kterym se nasobi doba otevreni benz. vstriku na dobu otevreni plynovych vstriku (predpoklad byl, ze smes je chuda) a srovnali volnobeh, aby doba otevreni benzinovych vstriku na benzin a po prepnuti na plyn byla na volnobeh stejna (ridici jedntka pak nepozna rozdil mezi benzinem a plynem). Hodnota otevreni vstriku na volnobeh pri zahratem motoru je 2.5-2.6ms. Pak jsme to znova protahli do kopce.
Po 4 iteracich to subjektivne jede na plyn naprosto normalne. Zkusil jsem to vytocit na 6.000rpm, jestli neni dosazena maximalni mez otevreni lynovych vstriku a neztraci tah ani v nejvyssich otackach. Zadny vynechavani zapalovani uz se nekona. To vse s puvodnimi svickami a kabely, ktere jsou na odpis.
Nastaveni prepnuti na plyn jsme nechali na puvodnich hodnotach:
-teplota vody nad 35°C
-otacky nad 1.600 rm
Dalsi chovani budu sledovat, ale zatim to vypada, ze dilo se zdarilo a uz jsem najezdil prvnich par desitek km na LPG aniz bych si vsiml rozdilu od benzinu
.