Fordsierra.cz

Diskuzní fórum příznivců vozů Ford SIERRA
Právě je pon 16. pro 2024 0:50:14

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Diagnostika
PříspěvekNapsal: sob 30. črc 2011 12:23:20 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: úte 25. led 2011 1:00:00
Příspěvky: 18
Bydliště: Liberec
Ahoj,
dělal jsem diagnostiku podle návodu co je zde na fóru a nějak se mi nedaří, tak vás chci požádat o radu. Auto je ford scorpio vyrobený v lednu 1990 s motorem 2.0 dohc. Konektor na diagnostiku je u baterky. A průběh testu:
Statický test, vyblikáno: 11 11 2 38 38 1 a konec už nic neblikalo (podle návodu by měl následovat test špatných kontaktů)
jak si vysvětlit ten kód 38 - lambda, chudá směs ?
Dynamický test, vyblikáno 5 11 11 6 a to bylo celé
podle návodu by se měly otáčky zvýšit na zhruba 2500, mě se zvýšili jen nepatrně, tak na 1200. No a po konci testu, po kódu 6, se motor vypnul :-? , sám od sebe bez mého zásahu. Měl by ale následovat servisní (seřizovací) mód.
Co dělám špatně?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika
PříspěvekNapsal: sob 30. črc 2011 13:18:44 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 5529
Bydliště: Praha-vychod
Staticky test konec nehlasi, to hlasi jen dynamicky test.
Do dynamickeho testu si se vubec nedostal.
Postup vstupu do dynamickyho testu je:
Po zvyseni otacek na 1200rpm ihned prudce seslapni plyn a vytoc motor nad 4000rpm, na to Ti nekolikrat rychle zablika zarovka na dignostice jako potvrzeni vstupu do dynamickyho testu.

Kod 38 tezko vysvetlit, jinak, nez je neco se smesi: spatna lambda, spatne ukostreni lambdy nebo netesne svody pred lambdou.

_________________
Ford sierra DOHC sedan LPG-nejnovejsi priblizovadlo :)
Ford Sierra cosworth 4x4
Ford Mondeo 2.0i kombi LPG
Ford Sierra kombi 4x4 LPG (ex., ale neslo na dily, Ladis se o nej hezky postaral)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika
PříspěvekNapsal: sob 30. črc 2011 15:22:30 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: úte 25. led 2011 1:00:00
Příspěvky: 18
Bydliště: Liberec
lambda je asi dva měsíce nová a těsnění pod svody je taky měněné při výměně hlavy tak asi teda bude špatně ukostřená lambda?

no a ten dynamický test se spustil, po nastartování vyblikán kód 5, pak zvýšení otáček (cca 1200rpm), potom kód 1 (výzva k sešlápnutí plynu) potom vyblikání kódu 11 2x a potom kód 6 no a dál to nepokračuje protože se mi vždy vypne motor. Když se v průběhu testu nesešlápne plyn tak to bliká kód 44 (příliš pozdní odezva na příkaz testu krátkého otevření škrtící klapky)
Pořád nevim proč po kódu 6 nezačne servisní mód a místo toho se vypne motor.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika
PříspěvekNapsal: sob 30. črc 2011 16:17:37 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 5529
Bydliště: Praha-vychod
Aha, tak to si se dostal do servisniho modu. 6 znamena kod 60. Ten motor se nevypnul, ale chcipnul, protoze mas spatne nastaveny volnobeh nebo ucpanej manualni obtak skrtici klapky. Kdyz mrknes na skrtici klapku zepredu, uvidis po strane takovej malej cervik. Povol ten cervik o jednu otacku a dynamickej test znovu. Opakuj dokud Ti po kodu 60 motor prestane chcipat. Je mozny, ze Ti v dynamickem testu bude na zacatku volnobeh houpat, ale pokud nechcipne, pokracujes v dynamickem testu nastavenim volnobehu tim cervikem ve skrtici klapce na 875rpm (pokud mas DOHC). Pokud ten cervik uz bude povolenej na max, tak ho vysroubuj a ten obtok vycisti.

_________________
Ford sierra DOHC sedan LPG-nejnovejsi priblizovadlo :)
Ford Sierra cosworth 4x4
Ford Mondeo 2.0i kombi LPG
Ford Sierra kombi 4x4 LPG (ex., ale neslo na dily, Ladis se o nej hezky postaral)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika
PříspěvekNapsal: sob 30. črc 2011 16:52:18 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: úte 25. led 2011 1:00:00
Příspěvky: 18
Bydliště: Liberec
tak to je možný, protože když odpojim volnoběžnej ventil tak motor chcípne, i když je ten šroub obtoku vyšroubovanej na max. Zkoušel sem seřizovat volnoběh podle návodu co je tady ale právě kvůli tomu, že po odpojení ventilu motor chcípnul sem to nechal bejt. Nenapadlo mě že by to mohlo mít vliv na diagnostiku, protože volnoběh drží pěkně a ani na lpg nehoupe. Akorát je mi divný, že by se ten obtok tak rychle zanes, sou to zhruba dva roky co jsem ho čistil když sem měl sundanou klapku ze sání.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika
PříspěvekNapsal: sob 30. črc 2011 17:01:19 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 5529
Bydliště: Praha-vychod
V tom dynamickym rezimu si jednotka priotevre volnobezny ventil na urcity procento otevreni a prestane ridit volnobeh zmenou predstihu a pri tomto priotevreni se v dynamickem testu dostavi bypass na skrtici klapce. Volnobezny ventil pak pracuje ve spravnem rezimu.
Poud Ti motor chcipa pri odpojeni volnobezaku, ridici jednotka ho musi vic otevrit, nez je standard. Volnobeh ovsem bude stejny takze se zase nic moc nedeje. Maximalne to muze trochu houpat v nekterych rezimech.

_________________
Ford sierra DOHC sedan LPG-nejnovejsi priblizovadlo :)
Ford Sierra cosworth 4x4
Ford Mondeo 2.0i kombi LPG
Ford Sierra kombi 4x4 LPG (ex., ale neslo na dily, Ladis se o nej hezky postaral)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Diagnostika
PříspěvekNapsal: stř 10. srp 2011 20:26:14 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: úte 25. led 2011 1:00:00
Příspěvky: 18
Bydliště: Liberec
tak sem vyčistil ten obtok škrtící klapky a je to pořád stejný, po odpojení volnoběžnýho ventilu motor chcípne. Zkusil sem ten šroubek obtoku úplně vyšroubovat, potom ho i vyndat, a nic, odpojim ventil a chcípne to. Tak nevim kde je chyba :-?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 146 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz