Fordsierra.cz

Diskuzní fórum příznivců vozů Ford SIERRA
Právě je ned 15. pro 2024 13:29:55

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: stř 30. čer 2010 15:02:34 
Offline
SIERRA nadZávislák
SIERRA nadZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: pát 01. led 2010 1:00:00
Příspěvky: 5367
Bydliště: Moravák od té Hané
nemáte někdo schema jakým signálem je ovládáný tento servopohon?
je to z Escorta a na 3piny co vedou do toho servopohonu je vedeno

na 1vní: 12volt plusových
na 3tí: zem tzn. kostra = hnědý drát

na prostřední pin:
ten je na plošnáku veden do toho jednoho 8minožkovýho švábu přes odpor cca 100ohm a tento pin je signálový, avšak napojením tohoto pinu na odporový dělič napětí od 0-12 volt se mi nepovedlo servopohon rozhýbat = stále mlčí i když je napojen na napájení a v klidu si bere pár mAmpér což je známka, že čeká na povely

není náhodou tento servomotor ve Fordech povelován indukcí = tak podobně jak si i sám servomotor snímáním indukční polohoy jádra v cívce hlídá polohu kde se právě nachází to táhlo co pak vede k parabole?

Obrázek

_________________
Sierra z 84,5dv,2.0 OHC aut.
Sierra z 85,5dv,2.0 OHC aut.,LPG
Sierra z 85,5dv,2.8 MFi V6,GHIA v man.
Sierra z 83,XR4i,GHIA,zatím s 2.0 OHC,LPG
Sierra z 86,4dv,2.0 OHC,man.,LPG
Sierra z 87,4dv,2.0 OHC,man.
Sierra z 89,4dv,2.0 dOHC,man.
Chevrolet Camaro z 87,2.9-V6 MPi,aut.
BMW 750iL,z 88,5.0-V12,aut.
Ford Ranchero rv.78,6.6-V8,aut.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 06. črc 2010 23:10:51 
Offline
SIERRA nadZávislák
SIERRA nadZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: pát 01. led 2010 1:00:00
Příspěvky: 5367
Bydliště: Moravák od té Hané
tak co kucííí nikdo neví?........Prochy taky mlčí :(


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: stř 07. črc 2010 15:55:44 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 5529
Bydliště: Praha-vychod
Bobo píše:
nemáte někdo schema jakým signálem je ovládáný tento servopohon?
je to z Escorta a na 3piny co vedou do toho servopohonu je vedeno

na 1vní: 12volt plusových
na 3tí: zem tzn. kostra = hnědý drát

na prostřední pin:
ten je na plošnáku veden do toho jednoho 8minožkovýho švábu přes odpor cca 100ohm a tento pin je signálový, avšak napojením tohoto pinu na odporový dělič napětí od 0-12 volt se mi nepovedlo servopohon rozhýbat = stále mlčí i když je napojen na napájení a v klidu si bere pár mAmpér což je známka, že čeká na povely

není náhodou tento servomotor ve Fordech povelován indukcí = tak podobně jak si i sám servomotor snímáním indukční polohoy jádra v cívce hlídá polohu kde se právě nachází to táhlo co pak vede k parabole?

Obrázek


Ten servomotorek nefunguje na zadnou indukci, ale na vyrovnava polohu podle ridiciho napeti 0-12V, ktery se na odporovem delici ovladace naklonu svetel reguluje, tak jak si ze zacatku odtusil.
Od jednoho kolegy z prace vim, ze u japonskejch aut odchazi hromadne ten svab. Je to typ, ktery se bezne v maloobchode neda sehnat. Co je presne v servopohonu u Sierry nevim, nikdy jsem to nerozdelaval neb i po 20 letech funguje bezvadne.

_________________
Ford sierra DOHC sedan LPG-nejnovejsi priblizovadlo :)
Ford Sierra cosworth 4x4
Ford Mondeo 2.0i kombi LPG
Ford Sierra kombi 4x4 LPG (ex., ale neslo na dily, Ladis se o nej hezky postaral)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 07. črc 2010 16:22:09 
Offline
SIERRA nadZávislák
SIERRA nadZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: pát 01. led 2010 1:00:00
Příspěvky: 5367
Bydliště: Moravák od té Hané
Prochy díky za potvrzení mýho úsudku ohledně toho povelování.....jsem si hned myslel že se to řídí pouhým děličem napětí na poťáku z kabiny od řidiče .........líbí se mi v tom jak maj vymyšlený zpětnovazebně snímání polohy toho táhla co přes šroubovici a převody pohání a ovládá elektromotorek........do cívky se zasouvá jádro a elektronika na tom plošnáku si pak sama snímá kde v kterým místě se to táhlo pak nachází....akorát jak píšeš...ten šváb co to vyhodnocuje asi není moc vychytanej a často odcházívá do kytek a u mě oba mý servopohony na povely 0-12volt mlčí........no neva...BOBO do toho zasáhne jako bodrý Hanák a naučí to poslouchat na svý povely........vyhážu z toho pár součástek a bude to poslouchat jen na 2stavový povely s koncovýma dojezdama na minimagnetický koncáky a bude vymalováno....potřebuju aby mi to tahalo jen do krajních poloh ON a OFF......

Prochy díky za spolupráci...a zatím čus.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 07. črc 2010 17:12:01 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 5529
Bydliště: Praha-vychod
Posli mi fotku toho svabu, co tam je, muzu zkusit kolegy, jestli se neda sehnat jinymi cestami nez maloobchodem.

_________________
Ford sierra DOHC sedan LPG-nejnovejsi priblizovadlo :)
Ford Sierra cosworth 4x4
Ford Mondeo 2.0i kombi LPG
Ford Sierra kombi 4x4 LPG (ex., ale neslo na dily, Ladis se o nej hezky postaral)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 07. črc 2010 19:56:29 
Offline
SIERRA nadZávislák
SIERRA nadZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: pát 01. led 2010 1:00:00
Příspěvky: 5367
Bydliště: Moravák od té Hané
tak tady to je........ten šváb s označením L272M je silovej = krmí pak už přímo motorek co je pod tím plošňákem a ten horní šváb LWR703 pracuje s tou indukčností do který se zasouvá a vysouvá jádro = celý to černý kruhový tělo vlevo = to je cívka do který zajíždí jádro a tím elektronika zjištujě v který poloze se nachází ten mechanismus co tahá nebo tlačí na výstupní táhlo pak napojený na parabolu světla.

Nevím který ten šváb odchází často do kytek, ale tipuju že to je ten LWR703, ten co zajištuje tu zpětnou vazbu = vyhodnocuje velikost indukčnosti tipuju v řádech mH = miliHenrů.....tento šváb pracuje s malými proudy, tudíž bude náchylnější na odsmahnutí oproti tomu druhýmu, který umí jen na základě hodnot posílaných od toho prvního LWR703 roztočit elektromotorek tam nebo zpět.

Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 08. črc 2010 11:36:57 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 5529
Bydliště: Praha-vychod
L272 je standartni lehce sehnatelnej vykonovej dvojitej operacni zesilovac s nizkym meznim kmitoctem pro servopohony. Jeho funkce se da pri trose znalosti elektroniky lehce overit. Myslim, ze by v tom zapojeni mohl fungovat i jako komparator.
Ten LWR703 je naprosto nesehnatelna vec, nasel jsem pouze nekolik dodavatelu z Thajska, Ciny apod., datasheet se neda sehnat.

Ja bych vyzkousel L272 (stoji par korun), vetsinou hori koncovy vykonovy prvky, nizkoproudovy (pokud nejsou osuleny) mene.

_________________
Ford sierra DOHC sedan LPG-nejnovejsi priblizovadlo :)
Ford Sierra cosworth 4x4
Ford Mondeo 2.0i kombi LPG
Ford Sierra kombi 4x4 LPG (ex., ale neslo na dily, Ladis se o nej hezky postaral)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 10. črc 2010 9:38:13 
Offline
SIERRA nadZávislák
SIERRA nadZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: pát 01. led 2010 1:00:00
Příspěvky: 5367
Bydliště: Moravák od té Hané
tady jsem našel schema se zapojením toho L272M kde šváb U2 je ten L272M a ze zapojení lze odpozorovat že na piny č.4 a č.5 se posílají jednostavový povely klasicky se reakcí toho L272M na náběžnou hranu kdy to L272M pak roztočí servomotor na jednu stranu nebo posláním náběžný hrany na druhý pin z pinů č.4 nebo č.5 zase reverzibilně na druhou stranu.

Prochy nevygoglil jsi někde schema vnitřního zapojení toho L272M?


Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 10. črc 2010 11:19:46 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: pát 06. lis 2009 1:00:00
Příspěvky: 6986
Bydliště: Mirotická 954/7 Praha4
Tady to máš
Obrázek


Jo a jinak stojí 49,- v GM v Tipa 11,- :-D

_________________
Sierra combi MK II 1991, 2.0 DOHC .mega km
Sierra sedan MK II 1992, 2.0 DOHC 250 000 km
Sierra COSWORTH MKII 1991 4x4 186 000km
BMW E39 Touring 525i 145kW 2001
BMW E39 Touring 523i 125kW 2003
Fiesta MKII

A nějaký další mrdky o kterejch nemá ani cenu mluvit


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 11. črc 2010 11:26:31 
Offline
SIERRA nadZávislák
SIERRA nadZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: pát 01. led 2010 1:00:00
Příspěvky: 5367
Bydliště: Moravák od té Hané
díky kucí za spolupráci víc k tomu není co dál vymýšlet.......pokud bude v háji stejně ten nesehnatelný šváb LWR703, tak to stejně půjde pořešit jen dojezdovýma koncákama a bude vymalováno.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 11. črc 2010 11:40:46 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: pát 06. lis 2009 1:00:00
Příspěvky: 6986
Bydliště: Mirotická 954/7 Praha4
Jako on se dá sehnat Bobo ale je to ž číny :(

_________________
Sierra combi MK II 1991, 2.0 DOHC .mega km
Sierra sedan MK II 1992, 2.0 DOHC 250 000 km
Sierra COSWORTH MKII 1991 4x4 186 000km
BMW E39 Touring 525i 145kW 2001
BMW E39 Touring 523i 125kW 2003
Fiesta MKII

A nějaký další mrdky o kterejch nemá ani cenu mluvit


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 11. črc 2010 15:09:41 
Offline
SIERRA nadZávislák
SIERRA nadZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: pát 01. led 2010 1:00:00
Příspěvky: 5367
Bydliště: Moravák od té Hané
Piro: no je mi jasný že Mao donutil svý lidi kopírovat snad vše co jen se kopírovat dá.........hm pokud to půjde ten šváb LWR703 sehnat třeba i made-by čína třeba i pod jiným označním, tak co, hlavně že bude fungovat.....že to bude možná méně spolehlivý a sem tam odejde je jedno, pač jak vidno i ty původní nejsou nijak stabilní.

vygoglil jsi kde se dá sehnat Pirožku ten LWR703 třeba i od samotnýho Maa?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 11. črc 2010 20:06:29 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: pát 06. lis 2009 1:00:00
Příspěvky: 6986
Bydliště: Mirotická 954/7 Praha4
http://www.mostchip.com/product/LWR703.htm

_________________
Sierra combi MK II 1991, 2.0 DOHC .mega km
Sierra sedan MK II 1992, 2.0 DOHC 250 000 km
Sierra COSWORTH MKII 1991 4x4 186 000km
BMW E39 Touring 525i 145kW 2001
BMW E39 Touring 523i 125kW 2003
Fiesta MKII

A nějaký další mrdky o kterejch nemá ani cenu mluvit


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: odp
PříspěvekNapsal: ned 11. črc 2010 20:07:45 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pon 23. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 918
Bydliště: Popuvky okr. Přerov
Čaute je stejný ten servopohon jak na scorpiích??? Mám jendu sadu a žebych to popřeházel.

_________________
Ford sierra 2.0i T 16v 270 hp RWD 3.doors MK1
Ford sierra 2.0i CL rv.89. třídveř, předěláno na iS. XR paket, RS křídlo, MOMO volant, RECARO.
Ex:Ford sierra 2.0i 4x4 Ghia rv.92
Ex:Ford sierra 2.0i Ghia rv.88
Ex:Ford sierra 2.0i GL rv.87
Ex:Ford sierra 1.6 L rv.86


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz