Fordsierra.cz

Diskuzní fórum příznivců vozů Ford SIERRA
Právě je pon 16. pro 2024 1:28:47

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: nestartuje sierra 1987
PříspěvekNapsal: pát 26. bře 2010 12:13:08 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 19. čer 2008 0:00:00
Příspěvky: 37
Bydliště: Desná v Jizerských horách
Zdravím vsechny.
potreboval bych rychle poradit,dnes sem jel a auto mi chciplo je to sierra 87 CL 74KW,Lpg.Karburator weber,zkontroloval sem jiskru na svickach a nehazí skusil jsem jinou indučku a nic.Do indučky proud jde cca 11.45volt.Z inducky do kabelu jde taky proud ale jiskru nehodí motor točí hrozne lehce.Mužete mi prosím někdo poradit čím by to mohlo být.Děkuji Karel


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 26. bře 2010 13:11:15 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: pát 06. lis 2009 1:00:00
Příspěvky: 6986
Bydliště: Mirotická 954/7 Praha4
Tohle mi udělalo DOHC a bylo to rozpojenejma kabelama za baterkou.
Motor točil proud do cívky šel ale jiskru to nehodilo a nehučelo ani čerpadlo

_________________
Sierra combi MK II 1991, 2.0 DOHC .mega km
Sierra sedan MK II 1992, 2.0 DOHC 250 000 km
Sierra COSWORTH MKII 1991 4x4 186 000km
BMW E39 Touring 525i 145kW 2001
BMW E39 Touring 523i 125kW 2003
Fiesta MKII

A nějaký další mrdky o kterejch nemá ani cenu mluvit


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 26. bře 2010 14:02:24 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 152
Bydliště: okr. Teplice
Neprasknul rozvodak???


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 26. bře 2010 14:32:29 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 19. čer 2008 0:00:00
Příspěvky: 37
Bydliště: Desná v Jizerských horách
jo ted sem byl u auta a rozvodak se netoci proto de tak lehce motor tak ze servis.Muzete napsat kolik tak cca stoji vymena jestli to ma cenu.Jinak dekuji za rady.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 26. bře 2010 14:40:44 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: ned 02. srp 2009 0:00:00
Příspěvky: 571
Bydliště: Martin, SR
Aby sme sa rozumeli, pozrel si rozvoďák a ten sa netoči ? či rupol ?... bo ak je tam rozvoďak a neotoči motorom, tak je chyba skor v štartery...buď poničeny pastorok, alebo ho vobec nevysuva, abo su v predeli zuby na zotrvačniku... a preto nehodi iskru, bo klukou vobec netoči a tympadom ani spojovaci hriadel a nahon rozdelovača...

_________________
Sierra 2.0i 74Kw, r.v.1986, R kat, čierna, Fešanda v povodnom stave aj keď sa furt nájde niečo na vylepšovanie :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 26. bře 2010 14:46:40 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 19. čer 2008 0:00:00
Příspěvky: 37
Bydliště: Desná v Jizerských horách
Ne motor toci v pohode ale jde hrozne z lehka jinak nez driv a koukal sem na rozvodak je hrozne volnej klidne ho stahnu prstem z toho ozubenyho kola nahore.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 26. bře 2010 14:50:37 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: ned 02. srp 2009 0:00:00
Příspěvky: 571
Bydliště: Martin, SR
A v akom stave je španovacie kolečko ? ked nastaviš rysky na remeniciach sedia ? pod ventildekl si sa mrkol ? točia sa všetky 3 kolečka ? (klika, vačka, spojovaci hriadel ...)... o kolko ide remeň skrutiť smerom od remenic ?( mal by ist maximalne tak, že bude kolmo na ozubene kolečko, vtedy je došpanovany...)

_________________
Sierra 2.0i 74Kw, r.v.1986, R kat, čierna, Fešanda v povodnom stave aj keď sa furt nájde niečo na vylepšovanie :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 26. bře 2010 14:57:55 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 19. čer 2008 0:00:00
Příspěvky: 37
Bydliště: Desná v Jizerských horách
Koukal sem jen nahore nemam to rozebrany takze tam strcim jen prst ale je hrozne volnej tak o 3cm ho zmacknu a nahore se to netoci,toci se jen remen na motoru a to je tak vse.Ale uz pri poslechu motoru jde hrozne z lehka jako kdyz jsou vyndany svicky.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 26. bře 2010 15:08:10 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: ned 02. srp 2009 0:00:00
Příspěvky: 571
Bydliště: Martin, SR
Musiš zhodiť kryt rovodneho remeňa, to su len tri šroby, desina ořech na račnu, žiadna zložita operacia a pozri stav španovaceho kolečka/kladky... ak bude ok, nastav rysky na klike a vačke a nasaď remeň tak jak ma byť a došpanuj kolečkom... na kolečku rozdelovaču ryska neni, musi von rozdelovač a ten potom nastaviš podla nanovo... mal si to už niekedy dole ? chceš foto ?... potom motorom skusiš otočiť 19tkou klučom smerom dopreva (v smere hodinovych ručiček) a uvidiš, či sa to toči cele... ak ano , tak len umrela španovacia kladka a remeň neni napnuty..nič nenaburalo, u pinta sa ventily s piestom nepotkají...

_________________
Sierra 2.0i 74Kw, r.v.1986, R kat, čierna, Fešanda v povodnom stave aj keď sa furt nájde niečo na vylepšovanie :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 26. bře 2010 15:12:23 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 19. čer 2008 0:00:00
Příspěvky: 37
Bydliště: Desná v Jizerských horách
jo tak to na to mrknu jeste pak napisu.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 26. bře 2010 15:37:21 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: ned 02. srp 2009 0:00:00
Příspěvky: 571
Bydliště: Martin, SR
Obrázek

Takto to ma vypadať, ked to funguje (ale nie take upatlané :smile: ) na remenici klukovej hriadele vidiš rysky, ta prva (z leva) je 0 stupnov čili horna uvrať piestu,ta musi stat proti vyčnelku na bloku motora, na kolečku vačky je zobačik v jednom z odlahčovacich otvorov a ten musi smerovať na ďolik/puntik ktory je priamo na odliatku hlavy, potom vyšrobuješ prvu sviecu a skusiš šrobovakom, či je aj piest skutočne hore. Založiš remeň cez všetky tri kladky a došpanuješ španovacou kladkou (male kolečko bez ozubenia pod kolom vačky) - to bude u teba asi rozpadnute, alebo povolili šroby a celu kladku povolio. potom otočiš motorom klučom smerom vpravo a skontroluješ, či to cele funguje jak ma...neštaruj, toč rukou, jedna sa o to, či je mechanika celej veci o.K... štartovať budeš, až keď vymeniš sučiastku ktora ma tuto zaležitosť na svedomi.. tymto len vylučiš mechanicke poškodenie sustavy ( wudrofove klinky, ozubenie spojovacej hriadele etc...) bo ak sa to nebude točiť ani pri dobre nastavenom a došpanovanom remeni, je chyba inde.

Ak toto bude o.k. vymeniš kaldku a rozvoďák, vybereš rozdelovač, nastaviš rysky na remeniciach a vložiš rozdelovač tak, aby bol nastaveny palec na kabel prveho valcu (deklik rozdelovaču dole..) potom nastaviš predstih pri odpojenej podtlakovej hadici z rozdelovača( pootočenim rozdelovača)... niekto podla ucha , niekto pomocou stroboskopu a rysiek na remenici kluky... hodnotu predstihu najdeš v knihach, u karburatoroveho pinta a 95ku benál je to tušim 8stupnov pred Hú... ale to si pozri presne... a malo by to šlapať zas ďalšich 200 000 km 8-)

_________________
Sierra 2.0i 74Kw, r.v.1986, R kat, čierna, Fešanda v povodnom stave aj keď sa furt nájde niečo na vylepšovanie :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 26. bře 2010 16:00:19 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 19. čer 2008 0:00:00
Příspěvky: 37
Bydliště: Desná v Jizerských horách
Tak sem kouk mam to stejne jak na obrazku remen tam je celej.Otocil sem remenici ale rozvodak se ani nehne.Jinak na pohled vypada vse ok.Nenasel sem ale cim povolit to upinaci kolecko abych to skusil napnout ale asi to nebude mit vliv.Jinak motor pred tim slapal v pohode ani zadna rane proste to chciplo a konec.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 26. bře 2010 16:17:59 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 11574
Bydliště: Praha
Tuším nějakou zradu...

Co takhle stav rozvoďáku z vnitřní strany? Nemá třeba "uholené" ozubení?

Když už se netočí, musí to mít příčinu...

Co třeba střihlej "klínek" na spodní řemenici (na klice)???
Točí se tato řemenice, když startérem otáčíš motorem?
Pokud ne, mohl by to být ten problím...
Ještě bych se ale neradoval, i když by zde mohlo pomoci nové pero (klínek) popř. řemenice, důležité je aby nebyla poškozena drážka v klikovce, do které se klínek vkládá - jinak je to na totální rozborku motoru... (oprava drážky v klice je úžasná věc - možná bych radši pro zjednodušení postupu sehnal jiný motor).

Nebo se mohla "kousnout" (zadřít) vačka (i to už jsem viděl). Pak by se nemusela točit a pokud by nezničila (neroztrhla nebo neztáhla z rozvového soukolí) řemen, mohla mu právě jen na kole na klice zdrbat zoubky a tím pádem řemen stojí...
To by bylo relativně lepší na opravu než první příklad, výmměna hlavy není zas tak složitá operace (kor u OHC s řemenem).

No a ještě možná nejjednodužší možná příčina, co napínací kladka???
Drží, jak má?
Nevysypala se ve středu (excentr s ložiskem)???
Oprava - tam by měla pomoci "jen" nová klatka a rozvodový řemen (OHC má naštěstí takovou konstrukci spalovacího prostoru, že by se nemělo "potkat").

Nevím, jestli jsem tě možným výčtem závad potěšil, ale snad ti to pomůže při hledání popř. následném odstarnění závady.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 26. bře 2010 16:22:53 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: ned 02. srp 2009 0:00:00
Příspěvky: 571
Bydliště: Martin, SR
Za tou velkou remenicou čo su na nej klinove remene je male ozbene na rozvoďák... to sa točí spolu s remeicou kluky ? ( mohol vypadnuť klin, takze sa netoči spolu s klikou...)
ku kladke :
to napinacie kolečko ma z predu dva šroby jeden služi ako otočny bod, druhy je v žliabku a aretuje kladku v požadovanej polohe... povoliš a kladkou pojde hnuť, ale v tom to nebude, ked je volny, toči sa podla mna spodne kolečko na klike naprazdno,nie s klikou... bol aj straši typ s pritlačnou pružinou na kladke, ten automaticky došpanoval remeň po uvolneni, pouźival sa do 1984, takze by si ho tam uz nemal mat... ak ano, povoliš šrob okolo ktoreho sa kladka toči a torxom uvolniš druhy,oklo ktoreho je pružina a zatlačiš porti tlaku pružiny... to len na okraj keby naaaaahodou, ale tento typ kladky tam nebude...

ak je to v tom kolečku na kluke, neostava ine, len stiahnuť remenicu klinoveho remeňa, ozubenekolečko a skontorlovať stav ,čo vlastne povolilo, klin, prasle kolečo, poškodena klika ... a podla toho sa uberať ďalej. Vymeniť poškodene kolečo, abo praskly klin neni veda... ak je poškodena klika, to už neni oprava na urovni parokoviska... ako by povedal Etzold: " práce pro odbornou dílnu"

_________________
Sierra 2.0i 74Kw, r.v.1986, R kat, čierna, Fešanda v povodnom stave aj keď sa furt nájde niečo na vylepšovanie :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 26. bře 2010 16:29:22 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 11574
Bydliště: Praha
Takže jsme se od "elektrického" problému dostali k "mechanickému"...

Když se netočí rozvody, tak ani rozdělovač se nepohne a tudíž není jiskra... ale ten problém je opravdu mechanický.

A že se motor točí lehčeji, ano, protože ventily zůstávají v jedné poloze oproti točímu se motoru, takže komprese je daleko menší.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 26. bře 2010 16:31:06 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 19. čer 2008 0:00:00
Příspěvky: 37
Bydliště: Desná v Jizerských horách
Dole je male kolecko ozubeny za remenici je videt ze se toci a zuby tam taky jsou videt.No myslel sem si ze bude neco z motorem a protoze se mi asi nevyplati do to neco davat tak to prodam nebo teda skusim prodat akorat me stve to lpg mam tam novy kotouce a vyfuk pul roku,auto mam druhym rokem a slouzilo dobre.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 26. bře 2010 16:36:34 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 11574
Bydliště: Praha
Kdyby bylo nejhuř, tak motor se sehnat dá a za rozumné peníze. Výměna taky nic extra náročného.

Ale třeba to nebude tak hrozný, zkus se na to napřed kouknout, aby jsi zjistil, kde je porblém... tím rozhodně nic nezkazíš!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 26. bře 2010 16:37:34 
Offline
SIERRA nadZávislák
SIERRA nadZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: pát 01. led 2010 1:00:00
Příspěvky: 5367
Bydliště: Moravák od té Hané
jojo komprese je na některým válci menší a na jiných kde je některý ventil pootevřený není žádná koprese..tudíž se to točí jak kdyby jsi měl venku svíčky a točil tím bez komprese

_________________
Sierra z 84,5dv,2.0 OHC aut.
Sierra z 85,5dv,2.0 OHC aut.,LPG
Sierra z 85,5dv,2.8 MFi V6,GHIA v man.
Sierra z 83,XR4i,GHIA,zatím s 2.0 OHC,LPG
Sierra z 86,4dv,2.0 OHC,man.,LPG
Sierra z 87,4dv,2.0 OHC,man.
Sierra z 89,4dv,2.0 dOHC,man.
Chevrolet Camaro z 87,2.9-V6 MPi,aut.
BMW 750iL,z 88,5.0-V12,aut.
Ford Ranchero rv.78,6.6-V8,aut.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 26. bře 2010 16:44:34 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: ned 02. srp 2009 0:00:00
Příspěvky: 571
Bydliště: Martin, SR
hm... ak sa toči to spodne ozuben kolo, tak je v podstate dobre, bo to je najhoršie pristupna vec... k ostatnym sa dostaneš lahko a oprava je relativne lacná... Inak ten nápad čo napisal hore Edie je velmi zaujimavy...ak s kolečko toči, či nie su oholene zuby na remeni ?? to by lecos vysvetlovalo... ale prečo je uvolneny, ked je to tak ako na obazku co som ti poslal ? hm, skontroluj to španovace kolečko... najskor je zrada tam...

_________________
Sierra 2.0i 74Kw, r.v.1986, R kat, čierna, Fešanda v povodnom stave aj keď sa furt nájde niečo na vylepšovanie :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 26. bře 2010 17:41:14 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 19. čer 2008 0:00:00
Příspěvky: 37
Bydliště: Desná v Jizerských horách
Tak problem vyresen rozvodak nema asi 15zubu a je lehce natrhlej kdyz najeli zuby tak se to vse tocilo.Vsem vám dekuji za spolupraci oprava me bude stat cc3000kc sam si netroufnu mam to domluvene na pondeli.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 26. bře 2010 17:57:31 
Offline
SIERRA nadZávislák
SIERRA nadZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 5058
Bydliště: HRONOV
karlos797 píše:
Tak problem vyresen rozvodak nema asi 15zubu a je lehce natrhlej kdyz najeli zuby tak se to vse tocilo.Vsem vám dekuji za spolupraci oprava me bude stat cc3000kc sam si netroufnu mam to domluvene na pondeli.

:urcite?:

_________________
peugeot 206 1.1 44kw
ford sierra DOHC combi 1992
ford sierra cupé 1984 raplika cosworth Marlboro (po rekonstrukci ,již na značkách)
ford sierra 4x4 nelze specifikovat tip karoserie( Závodní sekačka) RIP
renault 12tl (né dacia)RIP
moskvich 412 RIP
škoda 100 RIP
octavia super RIP (ale doklady jsem si nechal na památku)


Naposledy upravil REDY dne pát 26. bře 2010 18:02:02, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 26. bře 2010 17:59:05 
Offline
SIERRA nadZávislák
SIERRA nadZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 5058
Bydliště: HRONOV
karlos797 píše:
Tak problem vyresen rozvodak nema asi 15zubu a je lehce natrhlej kdyz najeli zuby tak se to vse tocilo.Vsem vám dekuji za spolupraci oprava me bude stat cc3000kc sam si netroufnu mam to domluvene na pondeli.

počkej 3000kč ??? :mad: to je nějak moc za výměnu rozvoďáku. to asi bude dávat novou kladku (asi 1000kč), rozvoďák( asi 500kč a to přeháním), nastavení v servisu je otázka vykouření jedné cigarety. a 1500kč za práci? to je trochu hodně za hodinu práce.
ale je možné že tomu fakt nerozumím a cena je správná.

_________________
peugeot 206 1.1 44kw
ford sierra DOHC combi 1992
ford sierra cupé 1984 raplika cosworth Marlboro (po rekonstrukci ,již na značkách)
ford sierra 4x4 nelze specifikovat tip karoserie( Závodní sekačka) RIP
renault 12tl (né dacia)RIP
moskvich 412 RIP
škoda 100 RIP
octavia super RIP (ale doklady jsem si nechal na památku)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 26. bře 2010 18:41:42 
Offline
SIERRA nadZávislák
SIERRA nadZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: pát 01. led 2010 1:00:00
Příspěvky: 5367
Bydliště: Moravák od té Hané
REDY a nemyslel 3000,-SK?...přece jen Kč je tvrdší měna než SK.....a EURA už do toho nemotám už vůbec :smile: :smile: :smile:

_________________
Sierra z 84,5dv,2.0 OHC aut.
Sierra z 85,5dv,2.0 OHC aut.,LPG
Sierra z 85,5dv,2.8 MFi V6,GHIA v man.
Sierra z 83,XR4i,GHIA,zatím s 2.0 OHC,LPG
Sierra z 86,4dv,2.0 OHC,man.,LPG
Sierra z 87,4dv,2.0 OHC,man.
Sierra z 89,4dv,2.0 dOHC,man.
Chevrolet Camaro z 87,2.9-V6 MPi,aut.
BMW 750iL,z 88,5.0-V12,aut.
Ford Ranchero rv.78,6.6-V8,aut.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 26. bře 2010 18:53:49 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: ned 02. srp 2009 0:00:00
Příspěvky: 571
Bydliště: Martin, SR
Tak je to vyriešene, toe fajn... nech to dlho vydrži...inak cena normal si myslim... kladka od 600 - 1000 korun, remeň detto... a ticku za poskladanie + nastavenie predstihu... tak na tych 2500-3000 sa dostaneš... tak vela šťastnych plynovych kilometrov 8-)

_________________
Sierra 2.0i 74Kw, r.v.1986, R kat, čierna, Fešanda v povodnom stave aj keď sa furt nájde niečo na vylepšovanie :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz