Konkretne tohle bylo zpusobeno tim, ze ta druha nadrz a tedy i plovak staly vic nez pul roku bez kapky benzinu. Jak se pohybuji ty jazycky po odporovych drahach, tak je maze prave benzin. Kdyz jsou suche, pohybuji se hur. Kdyz jsem nalil po montazi 10 litru z kanystru, tak se to vubec nepohlo. Jak jdou 3 draty na hladinomer, tak cerveno-hnedej je privadec proudu, cerno-hnedej jde zpatky na budik a zeleno-hnedej jde od druhe odporove drahy, nevim kam a na co to je- mozna ve verzi Ghia tohle je pro hladove oko. Tak jsem meril napeti na tom cerno-hnedym drate, a nebylo tam nic. Premyslel jsem nad tim, a doslo mi, ze kdyz jsem mel tu pumpu venku, a zkoumal jsem ten plovak, tak sice se to pohybovalo, ale ne moc volne. Tehdy jsem mel pocit, ze bych tam mel zkusit nalejt vice benzinu. Po 20ti litrech se to pohlo a vyskocila rucicka. Takze slava!!
Alespon tehdy jsem si to jeste myslel....pak prisla dalsi vecicka. Jedu na zkusebni jizdu za kamosem, po asi 60 km najednou lupnuti zezadu. Zastavuju, ohnu se pod auto vzadu a vidim, ze nadrz je normalne scuclej, jakoby byl vevnitr vakuum. Resp. tehdy uz nebyl
Jedine co me napadlo, ze jsem sundal vicko z nalevaciho hrdla, dojel jsem domu, to uz byla nadrz v pohode mohla dychat skrz hrdlo.
Takze nevyhnul jsem se sundavani nadrze podruhe. Nastesti podruhe uz to slo trochu lepe. Shodil jsem nadrz dolu, a to byl sok. To ze zezdola byla trochu scucla byla jedna vec - shora byla uplne propadla dovnitr, na par mistech uplne zborcene a zlomene plechy.
Vymontoval jsem pumpu, ktera se samozrejmne skrivila - opatrne jsem ji srovnaval a ohybal zpatky - tak aby se tim sitkem dotykala primo spodku nadrze - preveril jsem funkcnost plovaku - tehdy jsem mel sanci zjistit, ze kdyz jsou drahy namazane benzinem, jazycky ( a tim padem i plovak) se pohybuji podstatne lepe a volneji po tech drahach.
A zacal jsem resit proc se tam vytvoril vakuum. Do nadrze jde v podstate 5 der - nejvetsi (prumer asi 5 cm)- pro nalevaci hrdlo. Dalsi - prumer tak 1 cm, hned vedle nalevaciho hrdla- tohle je pro benal, kdyz se nekdo netrefi primo do hrdla a benal natece trochu vedle, tak skrz jednosmerny ventil tenhle benal natece tudy do nadrze. Pak 2 diry u pumpy - pro benal od pumpy k motoru a druha pro zpetny benal.
A konecne posledni, s nejmensim prumerem asi tak 2,5 mm je pro vyrovnavani tlaku v nadrzi. Tohle jde do jednoho bezpecnostniho kulickoveho ventilu, co je prisroubovane k nalevacimu hrdlu, od toho ventilu jde dal plastova trubka na druhou stranu auta, a nekde u levyho zadniho kola se napoji na plechovou trubku, co jde dopredu az k nadrzi s aktivnim uhlim co se nachazi v mot. prostoru nad pravym nosnikem. Tohle vyrovnavani tlaku funguje v podstate obousmerne - kdyz motor jede, skrz tohle vedeni dycha nadrz a vyrovnava se v ni tlak. Kdyz auto stoji v lete na slunci, tak vnikaji benzinove vypary, a skrz tohle vedeni se dostavaji do nadrzky s aktivnim uhlim, kde se pohlcuji. Bezpecnostni kulickovy ventil na tomhle vedeni je pro pripad havarie. Kdyz je v normalni poloze, tak je ventil pruchozi oboustranne. Kdyz se ale jeho poloha otoci o min. 90 stupnu, tak se zavre oboustranne - to je pripad, ze se auto prevrati na strechu.
Nejdriv jsem tipoval, ze na vine bude tenhle ventil - ale nebyl, byl volne pruchozi oboustranne, a kdyz jsem ho otocil tak nebyl pruchozi - fungoval dobre. Tak jsem zkousel profouknout to vedeni od toho ventilu az k nadrzce akt. uhli - u nadrzky jsem to odpojil. Skoro to neslo profouknout. Skusil jsem i nasavat skrz neho, taky to skoro neslo, ale sloto trochu lepe nez do ni foukat. Takze tim padem to bylo naprosto evidentni. Vedeni pod autem bylo skoro nefunkcni, a to hlavne ve smeru do nadrze. Rozhodne se do nadrze skrz neho nedostalo tolik vzduchu, kolik se odsavalo benzinu.
Takze jsem vytvoril v nalevacim hrdle hned pod uzaverem (ale uz nad tou bilou klapkou) dirku pro vyrovnavani tlaku. Vzal jsem starou nadrz, opravil jsem ty jazycky, co drzi venec, co zajisti pumpu, vycistil jsem nadrz namontoval jsem pumpu, nadrz zpatky.......
a ted uz muzu rict, zeje vsechno ok - nadrz konecne nesmrdi benzinem, taky ukazuje hladinu paliva, pumpa tlaci a po 100 km jizdy se tlak v nadrzi vyrovnava - nadrz zatim drzi tvar i objem.
Jako ponauceni bych asi napsal, ze po jizde kdyz nekomu uz hodne zasyci nadrz kdyz sunda vicko z hrdla, tak je pomalu cas prozkoumat vedeni odvetravani nadrze.