kubas18 píše:
Jde nějak vypnout lambda sondu. Myslím to tak, aby řídící jednotka jela bez potíží aniž by tam nebyla lambda sonda. Nevím jak to sakra vysvětlit, prostě když ji vypojím tak motor běží tzv: nouzovém režimu nebo se pletu, no a já bych to chtěl aby ten motor běžel bez lambdy v normálním stavu a ne v nouzovém prostě to chci udělat jak scorpio 85kW nebo sierra iS. Prosím porad'te mi, mě se nechce tahat nová el. ze scorpia a dělat kvůli tomu hafol jiných věcí. Jezdím se svodama bez zpětnovazebního spalování a bez lambda sondy a zdá se mi, že to jede lépe ale není to ono. Já dělám změny a proto se ptám, dávám tam motor ze scorpia, vstřikování ze scorpia tak jsem zvědavej co to s tím udělá. Jo a už jste někdo zkoušeli dát sierráckou ŘJ do scorpia???? My jsme se nechtěně spletly protože toho máme až až a jede to s tím bez problému najeto asi 500 km bez potíží. To jen tak mimo mísu. Díky za rady.
Nevim, jestli jsem uplne presne pochopil z Tveho popisu o co Ti vlastne jde. Podle me si prohodil motor a ridici jednotku do auta, ktere nemelo lambda sondu...? Mas tam svody bez lambdy (nevim co myslis zpetnovazebnim spalovanim, ale pokud myslis EGR, tak to nema s lambdou nic spolecnyho a muzes ho zaslepit at uz mas lambdu nebo ne) a lambda sondu tam nemas i kdyz je ridici jednotka z verze s lambdou. Je tak?
Pokud lambdu nezapojis, pojedes v tzv. nouzovem rezimu, coz znamena, ze se smes neupravuje podle vysledku mereni spalin lambda sondou (kdyz obsahuje zbytkovy kyslik-chuda smes, lambda regulace prida benzinu a naopak). Ridici jednotky maji pak CO potenciometr, kterym se vlastne nastavi smes tak, aby byly nizke emise, tzn. akuratni pomer vzduchu a benzinu. Pokud budes provozovat motor bez tohoto potenciometru i bez lambdy, muze se stat, ze smes se bude vice ci mene vzdalovat od idealniho pomeru. V extremnim pripade muze byt i obtizne zapalitelna. Pokud bude prilis chuda, auto hur pojede, spotreba bude dobra, ale spalovaci prostor bude nadmerne zatezovany prehrivanim. Pokud bude bohata, auto do urcite hranice mozna i lip pojede, ale bude zrat a hrozi nadmerne opotrebovani valce z duvodu zhorseneho mazani nadmerne mnozstvi benzinu smyva olejovy film na stenach valce.
Vysledna smes zavisi na stavu cidel v aute, ktere maji sve vyrobni tolerance, proto je nutny ten CO potenciometr nebo rizeni lambda sondou, ktere je vlastne "sofistikovanejsi" metodou, kdy je neustale dostavovan spravny pomer smesi bez ohledu na starnuti cidel ci zmene vnejsich podminek.
Muze se ale stat, ze nastaveni smesi s odpojenou lambda sondou nebude prilis daleko od idealni a prestoze ridici jednotka pojede v nouzovem rezimu, Ty to vubec nepoznas.
Jestli je ridici jednotka ze skopka nebo sierry nehraje roli, protoze motory, ridici jednotky i cidla u stejneho typu jsou stejne.