No ja jsem resil asi mesic vypadavani zapalovani.
mel jsem na svickach najeto asi 25tkm na LPG a zdalo se mi, ze to obcas vynecha zapalovani. Takze nove svicky motorcraft. Po vymene bylo auto jako splaseny. Po resetu to chvilku jezdilo normalne, potom se to zacalo chovat divne, jakoby vypadavalo zapalovani, takze cukani, skubani, poskakovani volnobeh se houpal, motor pri nem chcipal. Chvili se mi zdalo, ze to dela jenom na LPG, aby se po dvou dnech opakovalo to same v horsim vydani i na benzin. Pri brzdeni motorem se nevypinalo palivo, pri jizde s konstatnim plynem stejnou rychlosti udaj na palubnim pocitaci se skokove menil treba mezi 8 a 13 litru/100km tam a zase zpet, jak se tomu zachtelo. To znacilo problem se smesi. Bud spatne zapalovalo nebo problem se vstrikama (podezrival jsem zasvineny LPG vstriky, ze zustavaj viset dele v otevrenym stavu).
Pri neopatrnem seslapnuti plynu motor jel na 3. Vycistil jsem rozdelovac, LPG vstrky jsem komplet rozebral a vycistil, zkontroloval svicky (odtrh a barvu, vse OK), VN kabely, cidlo teploty vody, vzduchu, udelana diagnostika, kontroloval jsem kde co, meril snad vsechny cidla vcetne MAPu a TPS, v zoufalstvi jsem vymenil i ridici jednotku, volnobezny ventil....
Ted jsem si rikal, ze vyndam celou motorovou kabelaz, rozeberu ji a zkontroluju, protoze jsem mel podezreni, ze je zprasena od doby, co mi montovali LPG (jsou tam prestrihany draty ke vstrikum a dovedeny k ridici jednotce vstrikovani plynu). Kdyz jsem rozpojoval 2 8-pinovy multikonektory, kterymi je pripojena motorova kabelaz do hlavniho svazku elektriky (to jsou ty 2 konektory na pravem silentbloku motoru), tak jeden konektor nebyl zaaretovanej!!! Takze jsem byl doma, konektory jsem prolil konkorem zacvaknul a motor jede jako vino. Dokonce po zmenseni odtrhu svicek na 0.7 se snizila spotreba z nejakych 12-13 litru LPG/100km na neco kolem 10 litru
.
Takze se mi opet potvrdila myslenka, ze nejvetsi problem jsou konektory, konektory a KONEKTORY. Zrejme jsem pri prvnotni vymene svicek trosku hnul s kabelazi a nezajisteny konektor chytal spatny kontakt a vynechaval vstrik. Lambda sonda to pak cely doku...vila.
Radku, nemas podobnej problem, treba sis pri vymene VN kabelu hnul s kabelazi a kontakt, kterej nebyl 100% se zase spojil. Zkus pri nastartovanym motoru zahejbat dratama kabelaze, jestli to zase nevynecha.
Pochybuju, ze by byl spatnej novej VN kabel, pokud neni viditelne z vnejsi strany poskozenej (treba prorizlej). Bosch/nebosch.