Diagnostika
Diagnostika zde popsaná by měla také fungovat u Escort, Granada, Scorpio, Sierra, Transit.
Funguje s řídící jednotkou EEC-IV verze 5.0 od 1989 do 1994 a diagnostická zásuvka musí mít 3 póly. Zapojení je velice jednoduché a funguje na principu odečítání počtu blikání LED diody.
Potřebné součástky : 2 žílový kabel, LED dioda a předřadný odpor. Zapojení je na obrázku.
Všechno spájet. Zkuste to pak připojit přímo na baterku, zda se LED dioda rozsvítí.
Zapojení : drátkem propojíme konektory v ještě hranaté části zásuvky (z obrázku je to více zřejmé, než tento popis) a následně záporný pól LED diody připojíme do zbývajícího konektoru ve špičce zásuvky. Kladný pól připojíme na kladný pól baterky. Pokud LED dioda svítí, vše funguje a můžeme diagnostikovat.
Umístění diagnostické zásuvky : z pohledu řidiče vlevo na podběhu - ti co mají EDIS zvlášť, je přímo u EDISu. Má na sobě červenou krytku.
Diagnostika auta probíhá v tomto pořadí :
Motor musí být zahřátý na provozní teplotu, jinak je možné, že bude vyblikán kód 116 -
nebyla dosažena provozní teplota motoru
1. bliknutí při zapnutí klíčku do polohy rozsvícení kontrolek
2. série rychlých bliknutí za sebou - začátek testu
3. Test motoru - kontrola všech čidel, zda jsou připojena a ,,odpovídají" - dvakrát za sebou vyblikání 3 místného kódu
-mezera cca 5 sekund
4. jedno bliknutí - oddělovač
-mezera cca 5 sekund
5. Výpis paměti řídící jednotky - dvakrát za sebou vyblikání 3 místného kódu
6. Konec
Odečítání hodnot : V našem případě uvažujeme 3 místný kód. Kód je vyblikáván postupně po jednotlivých číslicích. Hodnota kódu číslice je přímo úměrná počtu bliknutí :
- kód ,,1" = jedno bliknutí
- kód ,,2" = dvě bliknutí za sebou.
- kód ,,3" = tři bliknutí za sebou
- atd.
Rozpoznání zda se jedná o kód 1 nebo kód vyšší je lehce viditelný. U vyššího kódu (2-9) to jsou bliknutí s kratším intervalem za sebou. Takže např.
kód 122 je vyblikán takto : blik ---- blik-blik ---- blik-blik.
Samotná diagnostika - otočíme klíčkem zapalování do rozsvícení přístrojů a LED blikne, za chvíli následuje série rychlých bliknutí a pak odečítáme kódy testu motoru (v ideálním případě vybliká
kód 111 - bez chyby). Tento kód vybliká 2krát za sebou. Pak následuje oddělovač a výpis paměti (v ideálním případě vybliká
kód 111 - bez chyby). Tento kód vybliká také 2krát za sebou.
Doporučuji si vyblikáváne kódy zapisovat a následně rozdělit na jednotlive bloky:
blik---blik---blik-----blik---blik---blik-------blik-------blik---blik-blik---blik-blik----blik---blik-blik---blik-blik
vyblikán
kód 122 z paměti, který znamená :
Nízké napětí na vstupu senzoru polohy škrtící klapky.
Tady si raději stáhněte návod diagnostiky v PDF:
Diagnostika
Tady seznam 2 místných chybových kódu v PDF:
2Kódy
Tady seznam 3 místných chybových kódu v PDF:
3Kódy
Moje poznatky:
Nejlepším řešením zapojení je nepoužívat diodu a odpor (jinak odpor se použije
2k2Ohm),ale
12V bzučák.V klidu posloucháš kódy a zapisuješ si je
Takže stačí 2linka asi 1,5m a na jednu stranu připájet bzučák.Délku 2linky dej podle toho ať ti to dosáhne do kabiny k řízení.
Konektor jsem našel u baterie,byly tam dva,ale fungovalo to jen na tom spodním černém s červenou krytkou:
Statický test:
Po zapojení jsem usedl za volant a otočil klíč do polohy 1 (rozsvítit budíky).Asi po 15sec proběhl test s výsledkem:
11,11,2,11,11.
11=test OK
2=Oddělovač
Dynamický test
Další test byl s nastartováním:
Vypnout klíček zapalování,znova zapnout do polohy 1 a po 5-ti sekundách nastartovat.
POZOR:Motor musí mít provozní teplotu!Nastartovat musíš min po 3 vteřinách a max do 10 vteřin!
Potom se ozve kód 5 (začátek testu) zvýší se otáčky a po chvíli se ozve kód 1,kdy musíš krátce zcela sešlápnout plynový pedál a opět ho
uvolnit.Posléze se ozve kód chyby 2x za sebou,v lepším případě se ozve 11,11.Potom následuje kód 6 a začíná servisní mód.Ten mi trval asi 10-12min a poté se ozývaly jen samé 7 což asi znamená konec testu.
Závěrem snad jen,ať vám test pomůže a pípá jen samé 11