Takže dost bolo teoretizovania co keby , snad, ak to by nešlo, nedá sa to, nesmysl, to nepujde
Prdlajz veliký
Ide to,koncom minulého roka som sa stal , majitelom ford transit mk3 s motorom 2.0 sohc s karburatorom, a vedel som ze motor bude, treba robit, ale zacal som to riesit až ked ma ceste nechala spojka. Takže, otazka : klasická generálka alebo vymena motora? Padlo na vymenu motora zo sierry 2.0 sohc 77kw, ale či by sa nedalo motoru trošku pomoct, tak som hladal, cital, hladal cital a povedal som si ideme do toho.
kompletná rozborka motora
revízia
samotné upravy:
hlava valcov:
zvacsenie o 5mm , vyhladenia a vyleštenie sacích kanálov
zvacsenie o 3mm, vyhladenie a vylesteniee výfukových kanálov
zvacsenie , zahladenie hran, vyleštenie spalovacích komor,
ˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ´ˇˇ
spolu odmakaných cez 200 hodín
zafrezovanie sediel, uprava ventilov, lapovanie ventilov
vacková hriadel pipercam BP 320 -320 na 322 - pipercam
tvrdé dvojité pruziny ventilov - burton
HD váhadlá ventilov - burton
HD ložiská vackovej hriadele - burton
nové guferá a tesnenia
upravené, zvacsené,zlícované s hlavou a vyhladené originálne sacie potrubie
vyrobený medzikus pre karburátor
blok motora odstránený a ocistený nános bordelu a vycistený a natreté 2 vrstvy hemerite
rozdelovač zrepasovaný, vyleštený bosch
spojková sada - kúpi sa až na poslednú chvílu
palivová sustava:
pretlakový karburátor solex 32dis z renault gt5
pretlakový regulátor paliva
palivové cerpadlo 2 bar
Blok motora:
na klukovku a valce som nesahal, pretoze po premeraní sú OK
ojnice vyhladené, vyleštené a vyvážené, všetký 4 kusy rovnaká váha na 0,5g
nové piestne krúžky
piesty mahle znižované o 1mm- po konzultácii s odborníkom na tieto motory z UK
nové tesnenia a guferá
vysokotlaké olejové čerpadlo
nová vodná pumpa
nové rozvody
Turbo:
KKK K03 z audi A4 1,8 turbo
nerezová príruba na turbo - pracuje sa nanom
intercooler
DEADLINE založenia motora polovica novembra (emisná
potom dalšie úpravy po nasporení:
nastavitelná remenica vackovej hriadele - ak najdem za priaznivejšiu cenu tak to kúpim aj hned
programovatelné elektronické zapalovanie - ak niekto disponujezapalovaním na predaj do 100e beriem hned
Po konzultácii so študovaným motorárom, ktorý bude ladit motor: pokial z neho nevytiahnem aspon 250 koní od teba nevezmem ani korunu
, čiže absolútne ma poteší 249 koní
a aby ste ma neukamenovali rečami, že to neubrzdím a tak dalej.
tak sa budú menit aj komplet brzdy,všetko okrem posilovača riadenia a elektrony r15
s novými pneu
Celkovo na tomto motore pracujem od polky júna v každej volnej chvíli a rozdrbal kopu penazí, ale výsledok bude stát za to