Zdravím Fordáci, obraciam sa na Vás s prosbou o pomoc s mojím autom. Ide o Ford Scorpio GAE 2.0i OHC 85kW. Problém nastal cca pred troma týždňami a odvtedy auto neštartuje. Tento stav nastal zo dňa na deň. Prvé čo som si všimol pred štartovaním bola klapka vzduchu. Pri zapnutí kontroliek sa musí otvoriť, čo sprevádza počuteľné klapnutie, to sa ale nestalo. Ventilátor inak funguje. Taktiež sa nerozbehlo čerpadlo paliva. Pri štartovaní samozrejme motor točil ako vždy ale nič neodpálil. Začal som teda kontrolovať poistky a relátka. Poistky sú všetky OK, relátka tiež. Relátko palivového čerpadla som otvoril, zopol rukou a čerpadlo sa rozbehlo, čiže napájanie dozadu k čerpadlu je v poriadku, problém som hľadal v ovládacej vetve relátka. Tam som všetko premeral a nenšiel som chybu. Potom som odpojil RJ motora a meral jednotlivé piny. Stav som kontroloval s ďalším Scorpiom ktoré mám na ND, ale je stále pojazdné. Zistil som že pri zapnutom kľúčiku na pinoch 60, 56, 40, 36 a 16 mám stále napätie 12V ale nemalo by tam byť nič. Dedukoval som teda skrat a odpájaním jednotlivých súčiastok som sa dopracoval k násobiču iskry (malá čierna krabička vedla filterboxu). Ked ho odpojím, napätie na spomínaných pinoch spadne na nulu. Ak ale meriam na pinoch RJ napätie pri odpojenom násobiči iskry ale s pripojenou RJ motora, znovu sa mi na pinoch objaví napätie 12V. Čo by ste teda radili ďalej skontrolovať? Odkial sa mi môže do RJ dostávať prúd na piny kde by mala byť 0V? Takisto na zásuvkách k rozdeľovaču, váhe vzduchu a voľnobežnom ventile by malo byť napätie maximálne 5V a ja tam mám všade 12V. Kďe sa nachádza nejaký odpor ktorý reguluje napätie na 5V? V RJ? RJ som inak skúšal prehadzovať a stav zostáva rovnaký, Scorpio na ND štaruje, problémové Scorpio nie. Aký to može mať súvis s klapkou vetrania?
PS: Problém s napätím mám aj na iných pinoch RJ motora, konkrétne: 35: control signal to injection valve, tam nemám vobec kábel, na ND Scorpiu je 12V, 51: control signat to injection valve, tam mám kábel ale je tam 0V, na ND Scorpiu 12V, 1: constant power supply from batery (KAM power): 0V, na ND Scorpiu 12V. Ostatné piny sedia u oboch rovnako.
PS2: Scorpio na ND je 2.0i OHC 74kW, teda verzia s katom a prisávaním vzduchu. Preto možný rozdiel v niektorých pinoch, v základných by však rozdiel nemal byť.
|