Budu odpovídat postupně:
- Prvopočátek byl, že jsem před nedávnem Sierru koupil. Z počátku jezdila OK, pak po nějakých set kilometrech začala zlobit ta spojka - postupně přestávala rozpojovat, tj. jednička šla jen velmi hrubou silou a zpátečka šla přes zuby. Protože s tímhle jsem už měl zkušenost, kdysi se mi tohle stalo na Escortovi; tehdy stejnej mechanik (známej příbuzného) spojku celou vyměnil. Tehdy jsem s tou závadou jezdil ještě dobrý měsíc, čím dál se to zhoršovalo. Teď se Sierrou a stejným chováním spojky jsem už neváhal, a hned jel do opravy (za stejným člověkem). Zkusil to, říká "spojka v hajzlu". Je nutné podotknout, že je to známej, na mně nic nevydělá, takže by to neříkal jen tak, aby si víc vydělal - práce má dost jiné. Spojku vyměnil, starou mi ukázal, říkal ať si ju klidně vezmu - já si ji (nyní říkám bohužel) nevzal, protože jsem v dobré víře nevěděl, k čemu by mi byla... Ale jakmile jsem nastartoval, uslyším tiché klepání od spodu. Proč si myslím, že předtím to nedělalo? Protože jsem si toho všiml okamžitě. Jasné, je možné, že auto jsem neměl ještě dobře naposlouchané... Ale co je fakt, že hned při nastartování jsem si řekl "tady je něco jinak".
- Spojku jsem si nesháněl já, koupil ji ten můj mechanik. Dle všech zúčastněných kupuje vždy kvalitní díly ale ne předražené, proto mu v tomhle věřím. Jasně, tohle může říct každej. Ale buď ti, kteří mi ho "dohodili" nebo kteří se s ním také znají a jsou třeba také mechanicky zručnější, říkají, že v těchto věcech je poctivej. Je to starší borec a auta už nějakou dobu opravuje, tak myslím, že pravděpodobnost, že by se někde sekl je malá, ale jasně, může být.
- S autem jsem od výměny spojky najel zas asi 250 km, spíš městem, všechno pracuje, jak má, nová spojka jde krásně na podlahu, jednička jde dobře, zpátečka taky (jednou mi teda chtěla už jít přes zuby, to zrovna nevím proč, ale po párminutovém odstavení zase vše OK), klepání je stále stejné, tj. když není sešlápnutá spojka. Ozývá se na neutrál, hodně je slyšet na jedničku a dvojku, pak spíš zaniká. Co se týče otáček, frekvence klepotu roste s otáčkami, nad 3 - 4 tisíce skokově přestává být slyšet (nebo se změní v jednolitý zvuk, kdo ví?)
- Proto jsem si říkal, že ten převodový olej nechám vyměnit (nic tím nezkazím, novej olej mně snad nezruinuje
) a když už se tohle bude dít, poprosím je, aby se i na tohle zaměřili. Jestli říkáte, že jediný možný postup je celé rozebrat a znovu složit... Nejsem za to rád, ale je to asi lepší, než zničit něco horšího. Když jsem byl za tím mechanikem s tímhle klepáním (včera to bylo), říkal, že to je na 100 % převodovka, kde už jsou velký vůle předlohové hřídele. Že se tím nemám vzrušovat, jezdit, a až to bude hodně špatný (jak on říkal, za třeba 100 000 km), tak že to bude potřeba spravit, ale že to ničemu neškodí. To je jeho interpretace. Takže já s tou výměnou oleje pojedu asi jinam, páč on to nehodlá řešit a je dobrý zkusit názor někoho jiného cizího
Snad jsem to víc objasnil, když se v řešení posuneme nějak dál, tak budu rád