Fordsierra.cz

Diskuzní fórum příznivců vozů Ford SIERRA
Právě je ned 15. pro 2024 23:38:01

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Zavzdušněný chladící okruh
PříspěvekNapsal: pát 17. bře 2017 13:15:00 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 17. bře 2017 12:51:15
Příspěvky: 16
Bydliště: Bohumín
Zdravím, jsem tady nový takže nevím jestli tady už tohle téma bylo. Každopádně mám problém že mi z expanzní nádoby steče voda pod rysku min. při zahřátém motoru a horní hadice na chladiči je tvrdá. Když vypnu motor po cca 20 minutách tak se zdá že se chce víčko na nádobce rozervat tlakem takže jej vždycky povolím abych odpustil vzduch a rázem se mi i vrací voda zpět na rysku max. přičemž horní hadice změkne a při zmáčknutí jakoby usrkávala vodu. (Vzduch se nasával ze spodní hadice protože byla špatně dotažená) Vodní pumpa se měnila tento rok. Poradil by prosím někdo co s tím nebo jak to odvzdušnit?

Motor : 2.0L DOHC


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zavzdušněný chladící okruh
PříspěvekNapsal: pát 17. bře 2017 13:20:38 
Offline
SIERRA Úchylák ale Administrátor
SIERRA Úchylák ale Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 03. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 12937
Bydliště: Ostrava (Ludgeřovice)
Vadné těsnění pod hlavou, nebo prasklá hlava. Běžný problém u těchto aut. Oprava není nijak likvidační.
Až to budeš opravovat, nebo nechávat opravovat, pozor na rozvody, ne vždy se vyplatí dávat nové.

_________________
Sierra '92 sedan 2,0i DOHC RSIII
Wilík Cosworth 4x4 2.0T, ex Jirkakingův, ex Willyho
420 spících poníků, shit happens ...
S-MAX 2,0TDCi 180k Titanium '16
Ford Focus ST 2,3Turbo280k HB '20


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zavzdušněný chladící okruh
PříspěvekNapsal: pát 17. bře 2017 13:48:04 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 17. bře 2017 12:51:15
Příspěvky: 16
Bydliště: Bohumín
Těsnění pod hlavou by mělo být v pohodě měnilo se před 2 roky. A minulý rok se roztekl chladič tak jsem ho dal opravi protože nasával vzduch.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zavzdušněný chladící okruh
PříspěvekNapsal: pát 17. bře 2017 14:00:22 
Offline
SIERRA Úchylák ale Administrátor
SIERRA Úchylák ale Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 03. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 12937
Bydliště: Ostrava (Ludgeřovice)
DOHC se odvzdušňuje samo. pravděpodobně se ti ztrácí i voda. Bude to hlava, nebo těsnění ...

Tyhle motory se dělí do 2 skupin:
1. Ty co jim praskla hlava.
2. Ty co jim hlava praskne.

Ovlivňuje to několik faktorů a jedním z nich je zarostlé topení.
Tak jako tak tento problém z toho motoru nedělá špatný motor. Oprava není nákladná a projevem i vlastnostmi je to dobrý motor. S vadným těsněním jsem takto najel cca 30tis km včetně dálkovek přes 1000km.

_________________
Sierra '92 sedan 2,0i DOHC RSIII
Wilík Cosworth 4x4 2.0T, ex Jirkakingův, ex Willyho
420 spících poníků, shit happens ...
S-MAX 2,0TDCi 180k Titanium '16
Ford Focus ST 2,3Turbo280k HB '20


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zavzdušněný chladící okruh
PříspěvekNapsal: pát 17. bře 2017 14:10:08 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 17. bře 2017 12:51:15
Příspěvky: 16
Bydliště: Bohumín
Bratr je automechanik tak řekl že se na to podívá, ale vrtá nám hlavou jak mohla prasknout hlava nebo těsnění,když se s ní za ty dva roky od výměny těsnění moc nejezdilo.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zavzdušněný chladící okruh
PříspěvekNapsal: pát 17. bře 2017 14:37:41 
Offline
SIERRA Úchylák ale Administrátor
SIERRA Úchylák ale Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 03. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 12937
Bydliště: Ostrava (Ludgeřovice)
To se holt stává. I když je to práce navíc opravdu se vyplatí vyměnit i vnitřní radiátor.

Mimochodem, slyšíš někdy takové jakoby šplouchání? To je další z příznaků.

_________________
Sierra '92 sedan 2,0i DOHC RSIII
Wilík Cosworth 4x4 2.0T, ex Jirkakingův, ex Willyho
420 spících poníků, shit happens ...
S-MAX 2,0TDCi 180k Titanium '16
Ford Focus ST 2,3Turbo280k HB '20


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zavzdušněný chladící okruh
PříspěvekNapsal: pát 17. bře 2017 14:50:29 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 17. bře 2017 12:51:15
Příspěvky: 16
Bydliště: Bohumín
Šplouchání neslyším jen se ztratí voda z expanzky a po povolení víčka se tam voda vrátí.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zavzdušněný chladící okruh
PříspěvekNapsal: pát 17. bře 2017 15:00:03 
Offline
SIERRA Úchylák ale Administrátor
SIERRA Úchylák ale Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 03. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 12937
Bydliště: Ostrava (Ludgeřovice)
To bude ono ;).

A koukám, že jsi kousek odsud :-) . Supr.

_________________
Sierra '92 sedan 2,0i DOHC RSIII
Wilík Cosworth 4x4 2.0T, ex Jirkakingův, ex Willyho
420 spících poníků, shit happens ...
S-MAX 2,0TDCi 180k Titanium '16
Ford Focus ST 2,3Turbo280k HB '20


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zavzdušněný chladící okruh
PříspěvekNapsal: pát 17. bře 2017 17:00:47 
Offline
Globální moderátor
Globální moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 15. srp 2007 0:00:00
Příspěvky: 5577
Bydliště: Krkonoše
Že by nakonec východní část klubu vstala z popela :-)

_________________
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987.
Ford Scorpio 2.9i Ghia 1991, Audi A6 C4 2.5 TDi Quattro 1997.
EX: Ford Sierra XR4x4 '85, Sierra 2.0i CL '92.
EX: Ford Scorpio 24V Cosworth Ghia '94, Scorpio 2.9i GL '92.
EX: Audi 80 B4 1.9 TDi '92, Honda CB 500 '98, AR 155 2.5 V6 '96, AR 145 2.0 QV '96, Peugeot 309 GTi '86, Š. Rapid 130 '86.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zavzdušněný chladící okruh
PříspěvekNapsal: pát 17. bře 2017 17:40:26 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 11574
Bydliště: Praha
...tak nevím.
Zase tu máme mýtus o praskajích hlavách na DOHC.
A přitom těch závad nebylo zase tolik a rozhodně nejde o konstrukční chybu odlitku hlavy.
To, že občas hlava opravdu praskla (vetšinou mezi ventily, viditelně ze spalovacího prostoru) bylo totiž téměř vždy způsobeno tím, že došlo k přehřátí motoru kvůli závadě na chlazení nebo nefunkčnímu ventilátoru. Takže šlo až o následek jiného problému...

Jinak jedna rada (o postupu), než to mechanik začne rozebírat...
- napřed prověřit chladící kapalinu (třeba na obsah spalin - dost servisů to už dnes velmi jednoduše umí...).
- těsnost chladícího systému
- stav chladící kapaliny
- termostat (funkce)
- ventilátory na chladiči (spínání, funkce)

A až pak začít sundavat hlavu.
A u hlavy, když už bude dole, tak odvézt do odborné firmy na tlakovku (zkoušku).
V případě, že by tam byla prasklina, může být jinde, než viditelně do spalovacího prostoru... a prostě nemusí být vidět...

Taky může jít o předchozí podcenění při opravě - výměně těsnění.
Měřil někdo rovinnost dosedací plochy hlavy?
Nové těsnění bylo kvalitní a byl dodržený postup při montáži (stav ploch, postup, utahování momenty a úhly, šrouby atd.)?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zavzdušněný chladící okruh
PříspěvekNapsal: pát 17. bře 2017 17:49:49 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 11574
Bydliště: Praha
...jo a mimochodem, správná repase (oprava hlavy, která tedy není prasklá) vyjde na podobné peníze jako celý motor na ND v inzerci.

Takže pokud by opravdu měl el Sibyla Barto nakonec ve své věštbě pravdu, tak opravovat prasklý odlitek se cenově nevyplatí.

Pokud by byl odlitek OK, tak se ale rozhodně vyplatí hlavu zrepasovat (když už je dole) a pak ji teprve montovat zpět.
Min. srovnat dosedací plochy, udělat vodítka a sedla ventilů atd.
Při montáži pak myslet na nové misky a "O" kroužky vstřiků a další.
Pokud se neozývalo po nastartování cvakání ventilů, tak hydroštěly stačí jen zkontrolovat.

O rozvodech by se také dalo uvažovat...
pozn.:
Ano není je nutné měnit, ale ne každý je schopný posoudit opotřebení řetězu, lišt atd.

A co je třeba měnit je hydraulický napínák rozvodů (fakt nemá cenu se zdržovat jeho opětovným skládáním a riskovat, že to neklapne a tím se poškodí celý motor...), navíc nestojí zas tolik.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zavzdušněný chladící okruh
PříspěvekNapsal: pát 17. bře 2017 22:45:55 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. úno 2012 12:47:27
Příspěvky: 990
Bydliště: Kladno, Praha
Kdysi mi to zaclo brat vodu a cukat. Po vyndani svicky bylo jasne ze jde voda do spalovaku.
A na konec bylo jen KO tesneni. Po srovnani a novem tesneni zas Scorpio litalo jak nove.

A pokud pujde hlava dolu, tak nove tesneni kup MLS (ocelove).
V mladsich verzich tohoto motoru uz ho Ford daval (Scorpio, Galaxy, RS2000).
Do Sierry pak patri verze ze Scorpia (typ motoru N3A) (ma na stejne strane vystup pro termostat a diry pro prutok vody v tesneni tomu odpovidaji).
https://www.motora.cz/autodily?ArtNr=61 ... oCQGLw_wcB

_________________
Sierra '90 DOHC N9C - Siri (viewtopic.php?f=16&t=9351)
Mondeo MK4 2.5T I5 + nejakej cvoklej chip
Mondeo MK2 1.8 zetec
bylo Scorpio '92 DOHC, Sierra '92 DOHC N9C, Sierra XR4i '90 DOHC N9A, Taunus 2.3V6 '79


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zavzdušněný chladící okruh
PříspěvekNapsal: sob 18. bře 2017 14:20:02 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 17. bře 2017 12:51:15
Příspěvky: 16
Bydliště: Bohumín
Problém vyřešen :banan: od včerejška jsme bádali co tomu bude nakonec se zjistilo že je někde "špunt" který nevrací vodu a proto se voda při povolení víčka vrací spodní hadicí z expanzky. Za pár dní to budeme řešit protože momentálně není kde to rozebrat a na parkovišti by to nešlo :grin: Každopádně všem tady děkuji za ochotu.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zavzdušněný chladící okruh
PříspěvekNapsal: sob 18. bře 2017 14:52:14 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák

Registrován: pon 24. říj 2011 11:44:44
Příspěvky: 2542
Bydliště: Liberec
:-D
ten špunt bude vzduchová bublina s prasklýho těsnění nebo hlavy


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zavzdušněný chladící okruh
PříspěvekNapsal: sob 18. bře 2017 14:59:59 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 17. bře 2017 12:51:15
Příspěvky: 16
Bydliště: Bohumín
vzduchová bublina se nejspíš nasála z nedotažené hadice. ;)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zavzdušněný chladící okruh
PříspěvekNapsal: ned 02. dub 2017 11:46:12 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 24. lis 2011 22:10:28
Příspěvky: 486
Jo s timhle sem měl taky problémy nějak sem na to sral ,protože jsem si taky myslel ,že to je prasklá hlava a po repasu celýho motoru se to stejně na hovno odvzdušňovalo a časem se to nějak odvzdušnilo samo...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zavzdušněný chladící okruh
PříspěvekNapsal: ned 02. dub 2017 19:22:30 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 11. bře 2010 1:00:00
Příspěvky: 6962
Bydliště: Trutnov
Jediný co asi pomůže je zahřát na provozní teplotu aby se ohřál i chladič pak vypnout motor a po chvilce pomalu otevřít víčko expanzky a nechat vychladnout. Pak dolít do max rysku a mělo by být hotovo

_________________
Ford Focus mk3.5 ST benzín
Ford Focus mk2 1,6 ropa

bylo:
Ford Sierra combi 2.0 DOHC N9C Ghia Koncern killer :smile:
Ford Sierra sedan 2.0 DOHC daily
Ford Sierra sedan 2.0 DOHC na díly
Ford Sierra sedan 1.6 CVH daily
Ford Sierra combi 2.0 DOHC na díly
Ford Sierra combi 1.8TD
Peugeot 205 1.1
Š Felicia 1.3 combi
Opel Ascona C 1.8 ohc hb


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zavzdušněný chladící okruh
PříspěvekNapsal: pon 08. kvě 2017 22:02:33 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 17. bře 2017 12:51:15
Příspěvky: 16
Bydliště: Bohumín
Dlouho jsem tady nebyl, ale díky momo za radu, možná ji časem zužitkuju :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zavzdušněný chladící okruh
PříspěvekNapsal: čtv 11. kvě 2017 12:33:18 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: pát 06. lis 2009 1:00:00
Příspěvky: 6986
Bydliště: Mirotická 954/7 Praha4
Mě to dělal špatný radiátor topení.

_________________
Sierra combi MK II 1991, 2.0 DOHC .mega km
Sierra sedan MK II 1992, 2.0 DOHC 250 000 km
Sierra COSWORTH MKII 1991 4x4 186 000km
BMW E39 Touring 525i 145kW 2001
BMW E39 Touring 523i 125kW 2003
Fiesta MKII

A nějaký další mrdky o kterejch nemá ani cenu mluvit


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zavzdušněný chladící okruh
PříspěvekNapsal: čtv 11. kvě 2017 15:12:32 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 5529
Bydliště: Praha-vychod
Do roku vyroby tusim 5/1990 byly na vodni pumpe opacne hadice od topeni a expanzky (2 tenky hadice).
Od 5/1990 to ve vyrobe otocili prave aby odstranili problem s odvzdusnenim -> takze, pokud mas starsi rocnik, tak prohodit.

_________________
Ford sierra DOHC sedan LPG-nejnovejsi priblizovadlo :)
Ford Sierra cosworth 4x4
Ford Mondeo 2.0i kombi LPG
Ford Sierra kombi 4x4 LPG (ex., ale neslo na dily, Ladis se o nej hezky postaral)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zavzdušněný chladící okruh
PříspěvekNapsal: čtv 11. kvě 2017 22:11:03 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 11. bře 2010 1:00:00
Příspěvky: 6962
Bydliště: Trutnov
pokud se nepletu tak hadice topení by měla být nahoře a hadice expanzky zezadu
(po modifikaci)

_________________
Ford Focus mk3.5 ST benzín
Ford Focus mk2 1,6 ropa

bylo:
Ford Sierra combi 2.0 DOHC N9C Ghia Koncern killer :smile:
Ford Sierra sedan 2.0 DOHC daily
Ford Sierra sedan 2.0 DOHC na díly
Ford Sierra sedan 1.6 CVH daily
Ford Sierra combi 2.0 DOHC na díly
Ford Sierra combi 1.8TD
Peugeot 205 1.1
Š Felicia 1.3 combi
Opel Ascona C 1.8 ohc hb


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zavzdušněný chladící okruh
PříspěvekNapsal: úte 16. kvě 2017 21:56:05 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 17. bře 2017 12:51:15
Příspěvky: 16
Bydliště: Bohumín
Prochy, nebyl problém se zavzdušněním dokud nám nepraskl chladič, ten jsme nechali zavařit a zase topila a nezavzdušňovala se jenže pak se nějak povolila eska páska na hadici takže to začalo nasávat vzduch, ale teď už je to zase OK :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zavzdušněný chladící okruh
PříspěvekNapsal: stř 17. kvě 2017 8:37:14 
Offline
SIERRA Úchylák ale Administrátor
SIERRA Úchylák ale Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 03. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 12937
Bydliště: Ostrava (Ludgeřovice)
Jestli on ten chladič nepraskl kvůli toho že je prasklá hlava a tlakuje to do okruhu. Ona se ani eska páska nepovolí z ničeho nic.

_________________
Sierra '92 sedan 2,0i DOHC RSIII
Wilík Cosworth 4x4 2.0T, ex Jirkakingův, ex Willyho
420 spících poníků, shit happens ...
S-MAX 2,0TDCi 180k Titanium '16
Ford Focus ST 2,3Turbo280k HB '20


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zavzdušněný chladící okruh
PříspěvekNapsal: stř 17. kvě 2017 13:12:36 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 11574
Bydliště: Praha
...a pokud někde povolí hadicová spona, tak na 99% míst bude mít za následek únik chladící kapaliny a ne přisávání vzduchu do systému (to samozřejmě může nastat, ale jen jako následek úbytku kapaliny).
Rozhodně bych stav chlazení sledoval (teplota při provozu, její případné kolísání nebo stoupání, tlakování chladícího systému, co se děje po vypnutí zahřátého motoru - třeba náhlé zvýšení teploty chladiva a jeho pohyb v expanzní nádržce atd.).
Pokud se něco z toho projeví, je velmi pravděpodobné, že problém opravdu bude spíše v motoru, než v chladící soustavě.
A ten problém se rozhodně za nějaký čas začne zhoršovat a opět se projeví...
A třeba to, co by se dnes dalo za rozumné peníze opravit, může mít za následek později daleko větší poškození motoru...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zavzdušněný chladící okruh
PříspěvekNapsal: stř 17. kvě 2017 14:17:28 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. úno 2012 12:47:27
Příspěvky: 990
Bydliště: Kladno, Praha
Ja bych nejakou chemii preventivne proplachnul topeni.

_________________
Sierra '90 DOHC N9C - Siri (viewtopic.php?f=16&t=9351)
Mondeo MK4 2.5T I5 + nejakej cvoklej chip
Mondeo MK2 1.8 zetec
bylo Scorpio '92 DOHC, Sierra '92 DOHC N9C, Sierra XR4i '90 DOHC N9A, Taunus 2.3V6 '79


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zavzdušněný chladící okruh
PříspěvekNapsal: sob 20. kvě 2017 16:36:41 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 17. bře 2017 12:51:15
Příspěvky: 16
Bydliště: Bohumín
el_Barto píše:
Jestli on ten chladič nepraskl kvůli toho že je prasklá hlava a tlakuje to do okruhu. Ona se ani eska páska nepovolí z ničeho nic.

Ona se sama nepovolila bratr mi řekl že jí špatně dotáhla když se chladič zpět montoval, jinak hlava prasklá není a těsnění taky ne, na chladiči v místě zapájení se zase začíná objevovat mokrý flíček takže problém bude nejspíš v chladiči :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zavzdušněný chladící okruh
PříspěvekNapsal: ned 21. kvě 2017 21:35:52 
Offline
SIERRA Úchylák ale Administrátor
SIERRA Úchylák ale Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 03. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 12937
Bydliště: Ostrava (Ludgeřovice)
Já nechci být špatný prorok, ale taky jsem si tím prošel.
Ony DOHC se dělí na 2 druhy: Ty co mají prasklou hlavu a ty, co jim hlava praskne.
Z čeho usuzuješ že tvoje hlava a těsnění je OK?

_________________
Sierra '92 sedan 2,0i DOHC RSIII
Wilík Cosworth 4x4 2.0T, ex Jirkakingův, ex Willyho
420 spících poníků, shit happens ...
S-MAX 2,0TDCi 180k Titanium '16
Ford Focus ST 2,3Turbo280k HB '20


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zavzdušněný chladící okruh
PříspěvekNapsal: pon 22. kvě 2017 11:43:39 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 11574
Bydliště: Praha
...ale kdepak, Barto zase nestraš.
To že odešla hlava tobě, ještě neznamená, že odejde každému.
Já tedy potkal hodně DOHC, které tenhle problém opravdu neměly (ale uznávám, že i pár aut, které na tenhle problém "dojezdili").
Ale právě z těch "špatných DOHC" vím, že příčina nebyla "v hlavě", ale vždy ve špatné funkci chlazení, vetšinou ventilátorů a hlava to odnesla jako následek nesprávně fungujícího chlazení...

Jinak pro zajímavost.
I mě DOHC začalo před nějakou dobou "brát vodu". Velmi málo, ale dle krásných světlých obláčků, při rozjezdu na křižovatce nebo při prošlápnutí zahřátého motoru po chvilce chodu na volnoběh, bylo jasno, že "někde je chyba".
Po rozebrání (hlava dolů) byla hlava OK a celý problém byl v těsnění a to jsem ho ještě musel dlouho hledat (asi nějaká nečistota už při montáži, vypadalo to na vlas v dosedací ploše a po letech provozu si tudy našla chladící kapalina cestu do spalovacího prostoru).

A jak jsem psal víš, tak např. u jiného motoru z auta, co jsem rozebíral, byla špatná hlava, ale problém byl v tom, že u auta, ze kterého byl nefungovala pořádně sahara (jeden z ventilátoru nešel vůbec - prostě se už ani netočil a druhý velmi špatně).

Takže problém nemusí být v hlavě, nicméně pokud je nějaký problém s chlazením, je třeba ho co nejdříve najít a odstranit, protože jinak to může mít za následek poškození hlavy a to je vždy drahá sranda a někdy zbytečně, protože často jde vetšinou až o následek chyby právě v chladícím systému... (funkčnost ventilátorů, funkčnost spínače ventilátorů, špatný chladič - vetšinou zase následek nepoužívání nemrzky nebo špatné nemrzky - je vždy potřeba nemrzka, která je určená pro hliníkové díly motorů atd.).
Takže kvůli maličkosti na začátku (např. zmíněný ventilátor) často dojde k většímu poškození motoru (hlava) a často to je s ohledem na náklady na opravu i konec celého auta...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zavzdušněný chladící okruh
PříspěvekNapsal: pon 22. kvě 2017 17:40:07 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. úno 2012 12:47:27
Příspěvky: 990
Bydliště: Kladno, Praha
Taky me pred lety bralo DOHC vodu, taky me strasili a taky jsem mel ko jen tesneni. Mel jsem 3 DOHC a ani jedno nemelo problem s hlavou. A to jsem se s tema motorama na dalnicich v noci, pred bodovym systemem, neparal. :grin:

_________________
Sierra '90 DOHC N9C - Siri (viewtopic.php?f=16&t=9351)
Mondeo MK4 2.5T I5 + nejakej cvoklej chip
Mondeo MK2 1.8 zetec
bylo Scorpio '92 DOHC, Sierra '92 DOHC N9C, Sierra XR4i '90 DOHC N9A, Taunus 2.3V6 '79


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zavzdušněný chladící okruh
PříspěvekNapsal: pon 22. kvě 2017 20:36:28 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 22. bře 2008 1:00:00
Příspěvky: 2538
Bydliště: Třebíč
ty vado, vy jste kolovrátci s tím DOHC.Nějaký dělení na prasklý a neprsklý :-D
Chladící okruh není jenom o hlavě, sakra!

Kolikrát zákazníci chcou měnit těsnění pod hlavou nebo rovnou brečí jak praskla hlava a ono pumpa v hajzlu, netěsný hadice nebo chladič shnilej na sračku....

_________________
já chcu mít taky něco drsnýho v podpisu jako ostatní....

Les, kde roste bez, běhá pes bez ABS.....


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 65 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz