Fordsierra.cz http://fordsierra.eu/phpBB3/ |
|
Ukostření a dobíjení http://fordsierra.eu/phpBB3/viewtopic.php?f=8&t=8156 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | DPecka [ pát 02. lis 2012 8:17:41 ] |
Předmět příspěvku: | Ukostření a dobíjení |
Měl bych dva dotazy ohledně elektriky. Za prvé by mě zajímalo, jestli je nějakým způsobem ukostřená hlava válců. Já mám ukostřený pouze blok. Za druhé jestli je možné aby po nastartování kontrolka dobíjení zhasla ale stejně alternátor nedobíjel. |
Autor: | Piro:cz [ pát 02. lis 2012 9:04:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ukostření a dobíjení |
U DOHC je ukostřená i hlava. |
Autor: | G.Cowlley [ pát 02. lis 2012 10:53:15 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ukostření a dobíjení |
tak tohle mě dostalo, když máš hlavu v kufru tak si k ní musíš drát natáhnout ale tyvole dyt máš hlavu přišroubovanou k bloku! |
Autor: | LPG [ pát 02. lis 2012 11:18:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ukostření a dobíjení |
Nj, ale máš tam těsnění z plastu a bukový šrouby |
Autor: | el_Barto [ pát 02. lis 2012 11:55:11 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ukostření a dobíjení |
LPG píše: a bukový šrouby |
Autor: | momo [ pát 02. lis 2012 14:51:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ukostření a dobíjení |
Autor: | Gemini [ pát 02. lis 2012 23:19:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ukostření a dobíjení |
pokud sem dobře viděl tak u OHC je hlava vždycky ukostřená na posledním šteftu sacího potrubí (karbec i EFI) |
Autor: | DPecka [ sob 03. lis 2012 0:07:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ukostření a dobíjení |
Pánové, já vím že hlava je vodivá, blok je vodivý a šrouby též, ale ptám se proto, že jsem u pár aut už viděl i ukostřenou hlavu zvlášť. Navíc určitě mezi hlavou a blokem může být nějaký přechodový odpor. Snažím se přijít proč to tak mizerně funguje a špatná kostra je jedna z mých teorií... A vůbec, výfuk je taky vodivě spojený s motorem a kostra vna něm je hodně mizerná. |
Autor: | G.Cowlley [ sob 03. lis 2012 0:43:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ukostření a dobíjení |
no to je jako by ses ptal jestli je třeba ukostřit levou i pravou půlku motoru, hlava je prostě přidělaná x šroubama jak hovado samozřejmě ocelovýma, tak netušim vůbec kde se bere ta pochybnost jestli tam nemůže být přechodák, prostě nemůže, a kostry z hlav většinou vedou na karoserii a jsou pomocné. To že ti blbě vede výfuk je poměrně jednoduché ...na výfuku je velmi silně korozivní prostřední a šrouby silně oxidují tedy může se stát že se vytvoří oxidací nevodivý spoj. |
Autor: | Gemini [ sob 03. lis 2012 1:25:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ukostření a dobíjení |
a taky je hlava s blokem spojená rozvoďákem |
Autor: | G.Cowlley [ sob 03. lis 2012 2:20:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ukostření a dobíjení |
gemini a co když to je OHV? |
Autor: | DPecka [ sob 03. lis 2012 8:56:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ukostření a dobíjení |
G.Cowlley píše: no to je jako by ses ptal jestli je třeba ukostřit levou i pravou půlku motoru, hlava je prostě přidělaná x šroubama jak hovado samozřejmě ocelovýma, tak netušim vůbec kde se bere ta pochybnost jestli tam nemůže být přechodák, prostě nemůže, a kostry z hlav většinou vedou na karoserii a jsou pomocné. To že ti blbě vede výfuk je poměrně jednoduché ...na výfuku je velmi silně korozivní prostřední a šrouby silně oxidují tedy může se stát že se vytvoří oxidací nevodivý spoj. |
Autor: | Gemini [ sob 03. lis 2012 9:58:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ukostření a dobíjení |
G.Cowlley píše: gemini a co když to je OHV? na to sem nemyslel , ale takový motory už přece nikde nejezdí |
Autor: | G.Cowlley [ sob 03. lis 2012 11:21:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ukostření a dobíjení |
ty vůbec nepřemýšlíš, OHV se kostří přeci těma kabílkama co vedou zezadu z bloku, v hlavách to má takový čudliky na to.... |
Autor: | Gemini [ sob 03. lis 2012 13:11:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ukostření a dobíjení |
jo takový dudlíky už vim |
Autor: | LPG [ sob 03. lis 2012 13:25:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ukostření a dobíjení |
Koukám že pro Dpecku novinka že výfuk koroduje čéče |
Autor: | G.Cowlley [ sob 03. lis 2012 13:49:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ukostření a dobíjení |
jemu nepochybně rezne tupče:-) |
Autor: | LPG [ sob 03. lis 2012 14:05:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ukostření a dobíjení |
Stejně když přiděláš alternátor k hlavě tak nějakej přechoďák tam bude. Hlavně má dobíjení velkej vliv na chod motoru když tam máš nabitou baterku, ale tobě to nemá cenu vysvětlovat ... |
Autor: | G.Cowlley [ sob 03. lis 2012 14:13:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ukostření a dobíjení |
no pokud je tam zebra tak je tam přechod jak vystrřiženej:-) |
Autor: | LPG [ sob 03. lis 2012 14:28:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ukostření a dobíjení |
My jsme ale hnusný Dpecka - nevymejšlej ptákoviny. Základ aby běžel benzínovej motor je směs benzínu se vzduchem a něco co tu směs zapálí. Takže pokud máš správně nastavený rozvody, seřízený ventily, správně nasazený kabely ve víčku rozdělovače, předstih nastavenej v hrubých mezích mezi 0-18 stupňů a tak nějak seřízenej karbec tak to musí běžet. někdy je karbec tak rozeštalovanej že motor nechce naskočit tak si můžeš pomoct startovacím sprejem, nebo sem stříkal do sání na start biolit nebo nějakej jinej extremně hořlavej spray ... sem ti nabízel pomoc, ale nemá to cenu, je to marný, je to marný .... |
Autor: | Bobo [ ned 04. lis 2012 9:14:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ukostření a dobíjení |
DPecka píše: Měl bych dotaz jestli je možné aby po nastartování kontrolka dobíjení zhasla ale stejně alternátor nedobíjel. aby alternátor nedobíjel vůbec, tak to ne, ale měl jsem v dílně případ, kdy kontrolka pravila že OK = zhasla a altík dobíjel tak cca na 5%, tudíž majitel pekáče měl stále notoricky vyflákanou baterku i když měl už 2hou novou a stále prd. při zahájení měření přechoďáků jsem na první narazil už v samotném altíku = vyoxidovaný šroubový spoj mezi AL deskammi (chladiči) diodových můstků a zadním deklem altíku, pak jsem kroutil hlavou nad poměrně solidním přechoďákem mezi zadním deklem altíku a předním deklem altíku mezi kterými je stažený dlouhými šrouby stator altíku, panáček měl altík přišroubovaný k bloku motoru jen přes přední dekl altíku a tudíž proud musí cestou od usměrňovacích diod na blok motoru takto: diodový Al chladič - zadní dekl altíku - šrouby mezi předím a zadním deklem altíku příp. přes stator altíku mezi dekly altíku - přední dekl altíku - šroubový spoj mezi předním deklem altíku a blokem motoru příp.napínákem altíku (pomlčky v tomto případě zanačej možnosti vzniku přechodových odporů = ztráty při růchodu proudu směrem k baterii auta) a to jsme se zatím dostali s proudem od altíku na blok motoru.....mezi blokem motoru a bateriií je ještě dalších min 5 míst v cestě proudu než se dostane na samotný +kolík baterky |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |