Fordsierra.cz
http://fordsierra.eu/phpBB3/

stěrače
http://fordsierra.eu/phpBB3/viewtopic.php?f=8&t=7406
Stránka 1 z 1

Autor:  momo [ úte 03. dub 2012 20:20:38 ]
Předmět příspěvku:  stěrače

prosím o radu... minulej týden nějak když jsem sepnul zadní stěrač tak se hejbal děsně pomalu,
pak dokonce jen popojel kousek a nic a když jsem přitahnul páčku aby se zapnul ostřik tak to normálně stříkalo a stěrač se začal hejbat ale děsně pomalu :-? v sobotu když pršelo tak jsem potřeboval vidět a fungoval zas normálně.
a dnes začaly zlobit i přední stěrače, někdy při zapnutí na cyklovač běžely furt jako by byly zapnutý normálně a nebo se zastavily ale ne v základní poloze ale kousek nahoře. a když jsem je z polohy 1 kdy stíraj normální rychlostí vypnul tak se hned zastavily a pak trhaně po kouskách po několika vteřinách až dohrkaly do základní polohy.
uff... čím by to mohlo být?? :(
pojistky jsou všechny ok

Autor:  momo [ stř 04. dub 2012 8:26:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: stěrače

dnesko ráno zadní stěrač se pohnul kousek a když sem zmáčknul ostřik tak se teda začal hejbat ale chrastilo v reprácích :mad:
po čem mam jít, co by mohlo být vadný? :plac:
přední na cyklovač šly pořád a nezastavily se

Autor:  prochy [ stř 04. dub 2012 8:45:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: stěrače

Zadni sterac: Kdyz je okno spinavy nebo suchy, tak sterac potrebuje vyvinout vetsi silu, nez kdyz v desti po oknu klouze jak po masle. Problem je v tom, ze nekde po ceste (v elektrickem obvodu) mas zvetseny odpor. Muze to byt packou, muze to byt steracem (k osicce se dostane bordel, kterej drzi vlkost a koroze je na svete, motor s tim potom tezko otoci, lehceji, pokud se tato korozivni trci dvojice namoci-voda maze), ale muze to byt dost obvykly problem v gumove pruchodce do 5. dveri. Tam se ty kabely porad ohybaj a natahujou a vetsinou se lanka v kabliku zacnou postupne lamat a nakonec jsou zlomeny vsechny a prislusny drat drzi pohromade jenom izolace a kontakt je velmi spatny, protoze nalomeny lanka v kabliku uz jsou preruseny a pouze se dotykaji, pokud vubec. Zkus zapnout sterac a otevirat/zavirat 5. dvere, uvidis. Taky muzes vzit merak, zapnout sterac a merit napeti (plus oporti kostre-vratum), kolik do toho sterace doleze (tedy napeti merene na baterce versus napeti u sterace).

Predni sterace: tady bude problem asi v motorku; v nem jsou takovy kontaky pro dobeh a rychly chod. Pokud ty sterace vypnes (nebo je vypne cyklovac), tak do motorku jde trvalych +12V voltu ze zapalovani, ktery dodava proud do steracu, pokud nejsou v zakladni poloze (skrz takove kontaktni drahy, kde jezdi kontakty po vodivych drahach, podle toho, v jake poloze se sterace nachazeji). Tam je neco spatne, nebo nejde do motorku +12V zapalovani i pri vypnutych steracich.

Autor:  momo [ stř 04. dub 2012 9:02:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: stěrače

s těma předníma to vypadá složitěji každopádně mrknu a vyzkoušim...
zadní sem stříkal na okno samozřejmě že ne na suchý... zkusim to polejt vodou kde je stěrač chycenej a uvidime.. mmch zadní motorek stěrače je snad prej jen 2 nebo 3 roky starej.
nicméně přetrhaný dráty už jsem opravoval když jsem tahal dozadu repro tak vím o čem mluvíš na to se podívám taky.
přední: takže může být špatnej motorek resp dojezdový "něco" co dostane stěrače do základní polohy a čidlo nebo co na cyklovač může být taky v háji... takže to zkusim vyměnit a uvidim..
páč snad na dráze problem nebude, jestli se dobře pamatuju tak byla dělaná celá nová pojistkovka..
děkuju Prochy! 8-)

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/