Fordsierra.cz
http://fordsierra.eu/phpBB3/

Volnobezny ventil DOHC
http://fordsierra.eu/phpBB3/viewtopic.php?f=8&t=730
Stránka 1 z 2

Autor:  Twyggy [ pát 21. pro 2007 17:46:34 ]
Předmět příspěvku:  Volnobezny ventil DOHC

Mno, asi to tu uz nekde zaznelo ale znate me, n co se nezeptam petkrat to nevim a ani pak to nejni slavny, takze:

Motor mi drzi volnobeh i kdyz odpojim volnobezny ventil. Sice kdyz ho za behu odpojim tak klesnou otacky, klepne si(a to me vzdycky zaboli srdce) ale pak si prida a jakoby nic. Reset sem udelal, zadna zmena. Na spotrebe to nejni znat, a v jizde to taky nevadi, ale stve me to pac vim ze je neco vneporadku :-? Netesnost mezi klapkou a ventilem vylucuju, to gumovy koleno mam dotazeny sponkama na krev. MAXIMALNE bych pripustil netesnost mezi telesem klapky a samotnym sanim...

Co kdo navrhujete? :-)

Autor:  Hondzik [ pát 21. pro 2007 18:51:02 ]
Předmět příspěvku: 

Mám to samý na Káčku, novej volnoběžnej ventil, u mě ještě okořeněno tím, že když je zapojenej, tak chod jak pumpa na sra*ky, po odpojení super volnoběh... Někde to musí tahat falešnej vzduch, zaměřil bych se na to i u tebe. Popř. si zkus půjčit jinej VV a udělat s ním to samý

Autor:  G.Cowlley [ pát 21. pro 2007 19:45:59 ]
Předmět příspěvku: 

a máte dobře nastavenou klapku? nemůže být doraz už posunutej a na volnoběh je klapka nastevřená čili nepotřebuje bypass volnoběžáku? To by teoreticky mohlo vysvětlovat tu chudou směs u Hondzika (teda esli to je chudá směs)

Autor:  Twyggy [ pát 21. pro 2007 19:49:34 ]
Předmět příspěvku: 

Mno, ja s klapkou nehejbal, a jelikoz konejktor na volnobezaku je nemocnej uz od doby co tohle auto mame v rodine, tak vim ze to pri odpojeni chcipalo...horsi ze nedovedu urcit prelom kdy to prestalo makat jak ma, a tak vubec netusim s cim to ma souvislost....ted se k tomu uz nedostanu, ale po novym roce zkusim seknout novy tesneni pod klapku a uvidime...

Autor:  Hondzik [ pát 21. pro 2007 21:12:19 ]
Předmět příspěvku: 

Káčko necháme být, klapku mám ještě jednu doma, mám vlastně komplet vstřiky. Nějak se s tím poperu.

Budem se věnovat Twyggymu. Když máš blbej konektor na volnoběžným ventilu, nebylo by dobrý začít od něho?

Autor:  Twyggy [ pát 21. pro 2007 21:19:50 ]
Předmět příspěvku: 

on je nemocnej jen v tom smyslu ze mu chybi jedna jistici packa a tak ho na msite drzi stara dobra vsezachranujici izolacni paska...ale tim to nebude, pac ten je beztak ze hry kdyz je VV odpojenej...odpojuju ho prave tim konektorem...

Uvidime co udela to tesneni, to zvladnu az po novmy roce pac ted jedu pryc. Pak kdyztak zkusim dat VV ze jednoho jinyho auta co tu mam a pak se uvidi...Ale stejne mi to nejde na mozek, musi to byt nekde jinde nez v tom ventilu, pac ten je prece, kdyz ho dopojim, ze hry...leda by byl zaseknutej v nejaky poloze "otevreno"

Autor:  Hondzik [ pát 21. pro 2007 21:27:17 ]
Předmět příspěvku: 

aha, tak to je relativně ok, myslel jsem problém s kablem.

Ten ventil je fakt ok? , pokud jo, tak to musí sát falešnej vzduch, tak hledej.

Vyčistit škrtící klapku a prohlídnout hadice

Autor:  prochy [ pát 21. pro 2007 21:35:35 ]
Předmět příspěvku: 

Twyggy píše:
on je nemocnej jen v tom smyslu ze mu chybi jedna jistici packa a tak ho na msite drzi stara dobra vsezachranujici izolacni paska...ale tim to nebude, pac ten je beztak ze hry kdyz je VV odpojenej...odpojuju ho prave tim konektorem...

Uvidime co udela to tesneni, to zvladnu az po novmy roce pac ted jedu pryc. Pak kdyztak zkusim dat VV ze jednoho jinyho auta co tu mam a pak se uvidi...Ale stejne mi to nejde na mozek, musi to byt nekde jinde nez v tom ventilu, pac ten je prece, kdyz ho dopojim, ze hry...leda by byl zaseknutej v nejaky poloze "otevreno"

Jestli je ventil zaseklej v otevreny poloze se da zjstit. Odpoj ze sani hadici, co jde z toho ventilu a ucpi ji. Pokud zustanou otacky nahore, tak uz leda falesnej vzduch nebo pootevrena klapka.

Autor:  pkod [ pát 21. pro 2007 21:37:36 ]
Předmět příspěvku: 

kontrolni otazka: co se stane pokud ucpes hadici odsavani klikovky (vede zpodvyfuku po zadni strane motoru do sani.

Autor:  Twyggy [ pát 21. pro 2007 22:35:02 ]
Předmět příspěvku: 

Hadice poucpu sna dzitra rano a uvidime... 8-)

Autor:  Twyggy [ stř 16. led 2008 16:56:28 ]
Předmět příspěvku: 

Tak je na vine asi ventil, tipuju ze je uz tak zasranej ze kloudne nedovira. Jeste maximalne seknu tesneni mezi ventil a sani. Kdyz totiz ucpu tu obtokovou hadici tak motor pomerne neochotne ale celkem rychle zdechne...proplachnul sem ten ventil ale asi malo...neda se to nejak "vic" rozebrat? Idelane z toho sundat ta nalisovana zatka? :grin:

Autor:  prochy [ stř 16. led 2008 17:07:53 ]
Předmět příspěvku: 

Cim si to proplachoval? Ja doporucuju tam nastrikat WD40 (at tam trochu sploucha) a nechat aspon 30 minut pusobit, obcas protrepat. Je to docela drijak.

Autor:  Jenik [ stř 16. led 2008 17:08:12 ]
Předmět příspěvku: 

čoveče zrovinka tohle mi na autě funguje, resp. jsem raši nezkoušel, že nefunguje, ale regulace volnoběhu se chová, jak si představuju, tak to je snad OK.

Jednou za rok provedu očistu škrticí klapky, včetně toho červíku pro základní nastavení - ten vyšroubuju a vše prostříknu WDčkem. Taky volnoběžný ventil prostříknu. Sundám jen cívku - ventil jako takový nechám na trubce sání. Stříknu WD z této strany do ventilu, zahejbám, stříknu do cívky, zahejbám.

Dále ještě provedu očistu rozdělovače a nazdar, volnoběh jako vínko...

Autor:  Twyggy [ stř 16. led 2008 17:12:42 ]
Předmět příspěvku: 

Oki, zitra se budu stejne jeste v necem vrtat tak to zkusim jeste tim WDckem...

Volnobeh jako takovy je v poradku, pekne drzi, nehoupe, nejni ani vysoko, jen mi vadi ze to nefunguje tak jak ma, holt sem asi uchyl :-D

Autor:  PetrRygl [ ned 11. led 2009 22:10:15 ]
Předmět příspěvku: 

a kde je volnoběžnej ventyl u sierry 2,0l DOHC 88Kw 120 PS odepište prosím

Autor:  prochy [ ned 11. led 2009 22:14:30 ]
Předmět příspěvku: 

Od vzduchovyho filtru vede ke skrtici klapce plastovy sani a je to hlinikovej valeck na plastovy roure sani uprostred auta nahore priblizne v miste chladice. Vede z nej jeste tenci gumova hadice do hlinikovyho telesa sani za skrtici klapku a dale do nej vedou 2 draty.

Autor:  G.Cowlley [ ned 11. led 2009 22:14:54 ]
Předmět příspěvku: 

na plastové trubce mezi kolenem a vzduchovým filtrem- koukam že bych se měl učit psát všema deseti:-)

Autor:  PetrRygl [ ned 11. led 2009 22:36:32 ]
Předmět příspěvku: 

mně to delá že to drží vysokej volnobeh a po chvilce to spadne tak jak mám ale hodně pomalu to padá. muže to bejt tím?? stačí to promazat vdčkem??odepište prosím

Autor:  prochy [ ned 11. led 2009 22:56:12 ]
Předmět příspěvku: 

Hele. A ze Ti to dela jenom pokud je motor studenej po prvnim nastartovani?
To je totiz uplne normalni, tak je to spravne.

Autor:  PetrRygl [ ned 11. led 2009 22:59:42 ]
Předmět příspěvku: 

no za studena je malej ale jak se ohřeje tak je moc vysokej a pomale hodně pomale leze dolu,moc se mu nechce

Autor:  G.Cowlley [ pon 12. led 2009 10:40:09 ]
Předmět příspěvku: 

to spíš vypadá na malej falešnej vzduch, volnoběžák se to snaží krotit a při studenym to jede na chudou směs. já bych šel nejdřív po hadičkách, event je postupně odpojovat a ucpávat. vyčištěním volnoběžáku samo nic nezkazíš

Autor:  prochy [ pon 12. led 2009 11:06:47 ]
Předmět příspěvku: 

Ja bych doporucoval nasledujici test:

Nastartuj uz predem zahratej motor na provozni teplotu (teplej chladic) a za behu odpoj konektor volnobeznyho ventilu. Volnobeh by mel spadnout niz nez 850 rpm, pripadne zacne vice ci mene pulsovat, nebo to motor nerozdejcha a chcipne. Pokud se tak stane, tak tam neni zadny markantni prisavani falesnyho vzduchu jak psal Kauli; pokud by to prisavalo, tak nepoznas rozdil, pripadne volnobeh bude stale vys nez tabulkovych 875rpm pro DOHC.

Jestli Ti to neprisava falesnej vzduch, tak je dost mozny, ze mas rozstelovanej zakladni volnobeh (treba z duvodu, ze je nasledujici bazmek trochu zanesenej spinou). Problemy s volnobehem byvaji casto zapricineny spatnym nastavenim zakladniho volnobehu, casto se tim vyresi ruzny houpani volnobehu apod.

Takze dostav zakladni volnobeh; je na to takovej malej cervikovej sroubek dole vlevo na skrtici klapce, kterej funguje jako dalsi neregulovana obtokova cesta pro vzduch. Utahovanim priskrcujes-snizujes otacky, povolovanim zvysujes otacky. Spravne se to ma nastavovat behem servisniho modu diagnostiky a je na to specialni postup (najdes v sekci stahuj v dokumentu sierra petrol), ale da se pouzit i zjednoduseny postup, ktery ted popisuju pri odpojenem volnobeznem ventilu a pri plne zahratem motoru (bez zapnuti velkych spotrebicu-vyhrivani okna, svetla, ventilator apod.). Dostav volnobezny otacky na cca 700-800 rpm. Cili o kousek niz nez si drzi ridici jednotka pomoci volnobeznyho ventilu. Po pripojeni volnobeznyho ventilu si ridici jednotka zbytek nahoru doreguluje.

Sroubek nastaveni zakladniho volnobehu pro DOHC:
Obrázek

Uplne nejpreciznejsi postup by byl ten cervik vysroubovat a obtokovou cestu procistit vatou v benzinu na tenky dreveny spejli nebo paratku; to znamena vyndat klapku a komplet vycistit. Ale provizorne muze postacit to trosku povolit, jestli je to moc zaneseny a zakladni volnobeh nizkej. Mozna, ze ho naopak budes mit moc vysokej, jestli si s tim nekdo v minulosti nepatricne hral a to taky neni dobre, takze v tom pripade ho stahni dolu.

Pokud Ti toto nepomuze, dej vedet, mam jeste dalsiho kandidata na zvysenej volnobeh-TPS-cidlo skrtici klapky.

Autor:  faudy [ pon 12. led 2009 11:51:00 ]
Předmět příspěvku: 

Jinak to cisteni je hezky udelany na webu http://www.crustworld.co.uk/sierra/index.html v sekci How to... je dokument "Sierra DOHC Throttle Body and Idle Speed Control Valve cleaning"... Pravda, kdo speakuje ma trochu vyhodu :smile:
Jinak ten dotaz od Peti Rygla "Kde je volnobezny ventil" - to samy.

Autor:  Bagyp [ stř 14. led 2009 7:12:22 ]
Předmět příspěvku: 

Jen dotaz,má CVH volnoběžný konektor?

Autor:  Gemini [ stř 14. led 2009 11:17:06 ]
Předmět příspěvku: 

Jestli máš jednobod tak máš na tom těle s nastřikovačem takovej válec od kterýho vede třípinovej konektor , to je krokovej motor kterej ti nastavuje volnoběh tim že přivírá a otevírá škrtící klapku u studenýho motoru , ten taky celkem odchází , když sundáš filtr vzduchu tak si můžeš ověřit jak maká na studenym motoru 8-)

Autor:  Bagyp [ stř 14. led 2009 18:35:19 ]
Předmět příspěvku: 

No já abych to zkusil ze zajímavosti.Nějak mi stoupla spotřeba na 11,5l/100Km a to nejezdím jako hovado v létě, protože mám letní gumy :(

Autor:  el_Barto [ stř 14. led 2009 20:54:16 ]
Předmět příspěvku: 

tak v zime vetsinou spotreba stoupne, a ja bych se te spotrebe moc nedivil jestli jezdis mesto ... ono to chce prislapnout aby to bylo sviznejsi, ale pokud to netocis nad 2500rpm a nejezdis furt jen od krizovatky k krizovatce tak ta spotreba je urcite vyssi, ja ted v zime mam mesto prevazne a jsem pod deset, a to zas nejezdim jak snek uplne ...

Autor:  Gemini [ stř 14. led 2009 21:07:41 ]
Předmět příspěvku: 

tak v zimě a ve městě se nediv , jede ti to furt studený na sytič a eště přitom furt akceleruješ 8-)

Autor:  G.Cowlley [ stř 14. led 2009 21:51:51 ]
Předmět příspěvku: 

na 1,6 je 11,5 dost....

Autor:  Bagyp [ stř 14. led 2009 21:58:31 ]
Předmět příspěvku: 

No je pravda,že ráno vyjedu a než dojedu do práce,tak se to ani nezařeje,z práce to samé.Mám to jen 6 km +-.No a křižovatky jsou a hlavně z práce nějaká ta kolona na Rudné. Ale i tak je to dost :shock:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/