Fordsierra.cz
http://fordsierra.eu/phpBB3/

Diagnostika
http://fordsierra.eu/phpBB3/viewtopic.php?f=8&t=6382
Stránka 1 z 1

Autor:  Michal83 [ sob 30. črc 2011 12:23:20 ]
Předmět příspěvku:  Diagnostika

Ahoj,
dělal jsem diagnostiku podle návodu co je zde na fóru a nějak se mi nedaří, tak vás chci požádat o radu. Auto je ford scorpio vyrobený v lednu 1990 s motorem 2.0 dohc. Konektor na diagnostiku je u baterky. A průběh testu:
Statický test, vyblikáno: 11 11 2 38 38 1 a konec už nic neblikalo (podle návodu by měl následovat test špatných kontaktů)
jak si vysvětlit ten kód 38 - lambda, chudá směs ?
Dynamický test, vyblikáno 5 11 11 6 a to bylo celé
podle návodu by se měly otáčky zvýšit na zhruba 2500, mě se zvýšili jen nepatrně, tak na 1200. No a po konci testu, po kódu 6, se motor vypnul :-? , sám od sebe bez mého zásahu. Měl by ale následovat servisní (seřizovací) mód.
Co dělám špatně?

Autor:  prochy [ sob 30. črc 2011 13:18:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika

Staticky test konec nehlasi, to hlasi jen dynamicky test.
Do dynamickeho testu si se vubec nedostal.
Postup vstupu do dynamickyho testu je:
Po zvyseni otacek na 1200rpm ihned prudce seslapni plyn a vytoc motor nad 4000rpm, na to Ti nekolikrat rychle zablika zarovka na dignostice jako potvrzeni vstupu do dynamickyho testu.

Kod 38 tezko vysvetlit, jinak, nez je neco se smesi: spatna lambda, spatne ukostreni lambdy nebo netesne svody pred lambdou.

Autor:  Michal83 [ sob 30. črc 2011 15:22:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika

lambda je asi dva měsíce nová a těsnění pod svody je taky měněné při výměně hlavy tak asi teda bude špatně ukostřená lambda?

no a ten dynamický test se spustil, po nastartování vyblikán kód 5, pak zvýšení otáček (cca 1200rpm), potom kód 1 (výzva k sešlápnutí plynu) potom vyblikání kódu 11 2x a potom kód 6 no a dál to nepokračuje protože se mi vždy vypne motor. Když se v průběhu testu nesešlápne plyn tak to bliká kód 44 (příliš pozdní odezva na příkaz testu krátkého otevření škrtící klapky)
Pořád nevim proč po kódu 6 nezačne servisní mód a místo toho se vypne motor.

Autor:  prochy [ sob 30. črc 2011 16:17:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika

Aha, tak to si se dostal do servisniho modu. 6 znamena kod 60. Ten motor se nevypnul, ale chcipnul, protoze mas spatne nastaveny volnobeh nebo ucpanej manualni obtak skrtici klapky. Kdyz mrknes na skrtici klapku zepredu, uvidis po strane takovej malej cervik. Povol ten cervik o jednu otacku a dynamickej test znovu. Opakuj dokud Ti po kodu 60 motor prestane chcipat. Je mozny, ze Ti v dynamickem testu bude na zacatku volnobeh houpat, ale pokud nechcipne, pokracujes v dynamickem testu nastavenim volnobehu tim cervikem ve skrtici klapce na 875rpm (pokud mas DOHC). Pokud ten cervik uz bude povolenej na max, tak ho vysroubuj a ten obtok vycisti.

Autor:  Michal83 [ sob 30. črc 2011 16:52:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika

tak to je možný, protože když odpojim volnoběžnej ventil tak motor chcípne, i když je ten šroub obtoku vyšroubovanej na max. Zkoušel sem seřizovat volnoběh podle návodu co je tady ale právě kvůli tomu, že po odpojení ventilu motor chcípnul sem to nechal bejt. Nenapadlo mě že by to mohlo mít vliv na diagnostiku, protože volnoběh drží pěkně a ani na lpg nehoupe. Akorát je mi divný, že by se ten obtok tak rychle zanes, sou to zhruba dva roky co jsem ho čistil když sem měl sundanou klapku ze sání.

Autor:  prochy [ sob 30. črc 2011 17:01:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika

V tom dynamickym rezimu si jednotka priotevre volnobezny ventil na urcity procento otevreni a prestane ridit volnobeh zmenou predstihu a pri tomto priotevreni se v dynamickem testu dostavi bypass na skrtici klapce. Volnobezny ventil pak pracuje ve spravnem rezimu.
Poud Ti motor chcipa pri odpojeni volnobezaku, ridici jednotka ho musi vic otevrit, nez je standard. Volnobeh ovsem bude stejny takze se zase nic moc nedeje. Maximalne to muze trochu houpat v nekterych rezimech.

Autor:  Michal83 [ stř 10. srp 2011 20:26:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Diagnostika

tak sem vyčistil ten obtok škrtící klapky a je to pořád stejný, po odpojení volnoběžnýho ventilu motor chcípne. Zkusil sem ten šroubek obtoku úplně vyšroubovat, potom ho i vyndat, a nic, odpojim ventil a chcípne to. Tak nevim kde je chyba :-?

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/