Fordsierra.cz
http://fordsierra.eu/phpBB3/

Altik odesel do vecnych lovist :(
http://fordsierra.eu/phpBB3/viewtopic.php?f=8&t=4061
Stránka 1 z 1

Autor:  prochy [ pát 15. led 2010 20:14:50 ]
Předmět příspěvku:  Altik odesel do vecnych lovist :(

Rychly dotaz: Pokud nesviti kontrolka dobijeni a vyloucim prasklou zarovku, na vine budou spatne uhliky?

Popisu situaci, v ktery jsem se vcera bohuzel ocitl:

Vcera jsem si zajel na skok zalyzovat na Jested a malem jsem zustal viset v Liberci. Prijedu na parkoviste, zaparkuju, chcipnu motor. Pak ke me prisla obsluha parkoviste, ze mam preparkovat, ze tam potrebujou prujezdny 2 pruhy. Zapnu zapalovani a starter sotva prevalil motor, baterka KO. Pak jsem si vsiml, ze pri zapnuti zapalovani nesviti zarovka dobijeni. Zrejme jsem jen tak tak dojel z Prahy do Liberce, behem cesty prestalo fungovat dobijeni a ja totalne vystavil baterku.
Vyndal jsem teda budiky, jestli neprdla zarovka, ale ta byla OK. Pak jsem zkusil obvod zarovky dobijeni ukostrenim svetle modreho dratu obvodu dobijeni na altiku (to jsem mohl udelat rovnou a nemusel jsem vyndavat zbytecne budiky :mad: ). Zarovka svitila, takze obvod dobijeni byl vcetne zarovky vporadku. Takze jedina moznost byl alternator. Bohuzel jsem nemel po ruce poradne naradi, chtel jsem vyndat regulator dobijeni s uhlikama, ale druhy sroubek jsem s tim ubohym naradim, co mam v aute proste nepovolil. Nicmene jsem asi trochu hnul s tema uhlikama a po zapnuti klicku se uz zarovka rozsvitila. Svitla mi nadeje, ze to treba budou sjete uhliky a mohlo by to aspon v nizkych otackach dobijet. Baterka si mezitim odpocala a ja zkusil nastartovat. Drc a motor naskocil. Nechal jsem to 30 minut dobijet, kontrolka viditelne neproblikavala. Po vypnuti motoru a zapnuti zapalovani kontrolka stale svitila. S trochu klidnejsim svedomim jsem vyrazil na lyze.
Z lyzi jsem se ale radsi vratil driv, abych pripadne dojel do Prahy za svetla. Motor opet chytnul, velka radost :smile: . Nazpatek jsem jel pouze na parkovacky a snazil jsem se motor co nejmene tocit, takze jsem jel po dalnici 80-100km/h s otackami do 2500 rpm. Z kopcu jsem jel na volnobeh, aby se to aspon trochu dobilo; na volnobeh jsem si rikal, ze budou uhliky mozna min odskakovat a bude to vic dobijet :-) . ...jenom klobouk na hlave mi chybel :-D .
Pred Prahou uz jsem radsi zapnul svetla, povoz houstnul a zacinalo byt sero. Asi 2km pred domovem uz zacala problikavat kontrolka dobijeni (mozna uz bylo vic sero, tak to zacalo byt videt). Nastesti jsem dojel domu a nezustal viset na Jizni spojce. I kdyz volnobeh pred barakem uz byl takovej rozhadanej, baterku jsem vystavil na 12.4V, kontrolka dobijeni uz zase nesvitila. Jeste jsem pak zvladl zajet do garaze pro nabijecku.
Ufffff :-D

Ted si rikam, ze nefunkcni vyhrivani predniho okna, ktery mi prestalo v mrazech fungovat mozna vestilo altik na odchodu. Kontrolka problikla a rele cvaklo, ale nezustalo zapnute. V tech mrazech se mi to ale nechtelo resit :-?

Autor:  pkod [ pát 15. led 2010 21:25:21 ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj, trochu jsem nad tim premyslel...
pravdepodobny je opravdu spatny kontakt uhliku. Ten by vysvetloval veskere popsane okolnosti. Podobne by se projevil i spatny kontakt plaste regulatoru s kostrou - plastem altiku.


Pokud bych nevedel o tom rozsviceni zarovky po pokusu regulator demontovat, zvazoval bych i moznost prorazene "plusove" diody v hlavnim usmernovaci nebo preruseneho vodice v rotoru.
Prorazenou diodu jsi mohl vyloucit, pokud jsi zkousel ten obvod zarovky ukostrit bez odpojeni toho modreho dratu od altiku (cos vsak nepredpokladam). Pres prorasenou diodu by jiste tekl velky proud a neco by shorelo.

Autor:  prochy [ pát 15. led 2010 23:13:42 ]
Předmět příspěvku: 

PKOD: diky 8-)
Modry vodic na altiku jsem ukostroval odpojeny.
Diodu jsem taky vyloucil, kdyz to zase zaclo fungovat 8-)

Autor:  el_Barto [ pát 15. led 2010 23:22:30 ]
Předmět příspěvku: 

moc rad bych poradil nejak vic, nicmene na byvalem 70A altiku jsem resil nedobijeni, prestoze nesvitila kontrolka a mohla za to jedna z diod mustku .... Nakonec jsem menil cely mustek ...

Autor:  jenda [ pát 15. led 2010 23:33:33 ]
Předmět příspěvku: 

Někde tu mám altík 90A je z DOHC a na V6 je mě teď k ničemu.

Autor:  prochy [ pát 15. led 2010 23:35:06 ]
Předmět příspěvku: 

Zejtra dopoledne jedu k Harrymu uz jsem s nim domluvenej, ale jestli ho nenajde, tak bych mel zajem a ozval bych se. Diky 8-) .

Autor:  Bobo [ sob 16. led 2010 19:19:59 ]
Předmět příspěvku: 

podle toho co popisuješ to vypadá jen na uhlíky, který jsou už tak krátký že se sotva dotýkají kroužků na rotoru a tím pádem ti to už skoro nedobíjí a spíš tam dochází ke slabému jiskření mezi uhlíky a kroužky rotoru altíku.........stačí vyšrubovat celý ten regulátor který nese i oba uhlíky a sehnat buď druhý regulátor s delšíma uhlíkama nebo vyměnit ty starý (dopasovat do toho tvýho regulátoru nový huhlíky a zacínovat pak ty vodiče nových uhlíků do napojení těch starých co vyhodíš (nezapomenout dát zpět pod uhlíky ty pružinky co uhlíky tlačí na kroužky rotoru altíku).

...ještě si ale zkontroluj i kontakt který se dotýká takovým napruženým plíškem regulátoru (jednoho napojení uhlíku na regulátoru) jak ten regulátor vymontuješ, uvniř toho otvoru co vznikne po vyjmutí regulátoru z těla alternátoru uvidíš takový plíšek, co se má dotýkat kontaktu na regulátoru.....bývá to tam někdy zoxidovaný a pak to nevede proud a bývá to zdrojem chyb v dobíjení (doporučuji očistit a trošku napružit směrem ven z otvoru jakoby proti regulátoru který když tam pak zpět vkládáš musíš cítit trochu pak tlak toho plíšku na regulátor.

Autor:  prochy [ ned 24. led 2010 16:08:17 ]
Předmět příspěvku: 

Tak skutecne se jednalo o spatne uhliky. Vyska uhliku (horsiho) je 3-3.5mm. Vyska doporucena pro vymenu je 5mm.
Obrázek
Uhliky nejsou podle Bosche vymenitelne, kupujici se dokupy s novym regulatorem. Nicmene, koukal jsem, ze by se to asi vymenit dalo. Rozmery by meli byt 5x8x17mm. Nicmene regulator i s uhlikama by mel vyjit novej do 1.000,-Kc. Pri vymene uhliku (regulatoru) je potreba vymenit i sberaci krouzky (do cca 300,-Kc za nove od Bosche), protoze nevydrzi 2 sady uhliku. Probrouseni je tam skoro 1mm (vetsi opotrebeni uhliku i krouzku byva na tom krajnim krouzku); stoceni nepomuze, materialu uz moc nezbyva.

Jeste jsem preventivne zkontroloval uhliky na druhem altiku, ktery jsem mel na vymenu, tam je evidentne material uhliku jiny (maji oproti temto vic medenou barvu), vypada, ze jsou tvrdsi a i kdyz maji jeste 7mm, tak sberaci krouzek je na tom o mnoho hur nez z tohoto alternatoru s oholenymi uhliky.

Autor:  Bobo [ ned 24. led 2010 21:53:21 ]
Předmět příspěvku: 

no vidíš, takže jen uhlíkama......jdou vyměnit za nějaký jiný třeba náhradní co se dávaj k rozbruškám a tak......ale jestli se ti to nechce, tak dej novej regulátor a hotovo.....jjj starý kroužky rotoru lízni na soustruhu, aby jsi stáhl ty drážky a nalisuj si na ně nový kroužky a znovu to sjeď na soustruhu na požadovanou míru a altík tě už přežije

Autor:  prochy [ ned 24. led 2010 22:10:44 ]
Předmět příspěvku: 

Krouzky se daj vymenit jako celek a nejsou moc drahy. Neni potreba nic stacet.

Autor:  Bobo [ ned 24. led 2010 22:15:34 ]
Předmět příspěvku: 

jako že je stáhneš stahovákem dolů z rotoru ty starý a natlačiš na rotor pak nový, jo?........hmmm jak když to dělal tak jsem měl obavu to znásilňovat abych neurval dráty co pak vedou od těch kroužků do vinutí rotoru...tak jsem na to šel po svým a f poho :-D :-D

ale jestli na to je nějakej jinej grif....rád se přiučím

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/