Rychly dotaz:
Pokud nesviti kontrolka dobijeni a vyloucim prasklou zarovku, na vine budou spatne uhliky?
Popisu situaci, v ktery jsem se vcera bohuzel ocitl:
Vcera jsem si zajel na skok zalyzovat na Jested a malem jsem zustal viset v Liberci. Prijedu na parkoviste, zaparkuju, chcipnu motor. Pak ke me prisla obsluha parkoviste, ze mam preparkovat, ze tam potrebujou prujezdny 2 pruhy. Zapnu zapalovani a starter sotva prevalil motor, baterka KO. Pak jsem si vsiml, ze pri zapnuti zapalovani nesviti zarovka dobijeni. Zrejme jsem jen tak tak dojel z Prahy do Liberce, behem cesty prestalo fungovat dobijeni a ja totalne vystavil baterku.
Vyndal jsem teda budiky, jestli neprdla zarovka, ale ta byla OK. Pak jsem zkusil obvod zarovky dobijeni ukostrenim svetle modreho dratu obvodu dobijeni na altiku (to jsem mohl udelat rovnou a nemusel jsem vyndavat zbytecne budiky
). Zarovka svitila, takze obvod dobijeni byl vcetne zarovky vporadku. Takze jedina moznost byl alternator. Bohuzel jsem nemel po ruce poradne naradi, chtel jsem vyndat regulator dobijeni s uhlikama, ale druhy sroubek jsem s tim ubohym naradim, co mam v aute proste nepovolil. Nicmene jsem asi trochu hnul s tema uhlikama a po zapnuti klicku se uz zarovka rozsvitila. Svitla mi nadeje, ze to treba budou sjete uhliky a mohlo by to aspon v nizkych otackach dobijet. Baterka si mezitim odpocala a ja zkusil nastartovat. Drc a motor naskocil. Nechal jsem to 30 minut dobijet, kontrolka viditelne neproblikavala. Po vypnuti motoru a zapnuti zapalovani kontrolka stale svitila. S trochu klidnejsim svedomim jsem vyrazil na lyze.
Z lyzi jsem se ale radsi vratil driv, abych pripadne dojel do Prahy za svetla. Motor opet chytnul, velka radost
. Nazpatek jsem jel pouze na parkovacky a snazil jsem se motor co nejmene tocit, takze jsem jel po dalnici 80-100km/h s otackami do 2500 rpm. Z kopcu jsem jel na volnobeh, aby se to aspon trochu dobilo; na volnobeh jsem si rikal, ze budou uhliky mozna min odskakovat a bude to vic dobijet
. ...jenom klobouk na hlave mi chybel
.
Pred Prahou uz jsem radsi zapnul svetla, povoz houstnul a zacinalo byt sero. Asi 2km pred domovem uz zacala problikavat kontrolka dobijeni (mozna uz bylo vic sero, tak to zacalo byt videt). Nastesti jsem dojel domu a nezustal viset na Jizni spojce. I kdyz volnobeh pred barakem uz byl takovej rozhadanej, baterku jsem vystavil na 12.4V, kontrolka dobijeni uz zase nesvitila. Jeste jsem pak zvladl zajet do garaze pro nabijecku.
Ufffff
Ted si rikam, ze nefunkcni vyhrivani predniho okna, ktery mi prestalo v mrazech fungovat mozna vestilo altik na odchodu. Kontrolka problikla a rele cvaklo, ale nezustalo zapnute. V tech mrazech se mi to ale nechtelo resit