Fordsierra.cz
http://fordsierra.eu/phpBB3/

dobijeni pomoc
http://fordsierra.eu/phpBB3/viewtopic.php?f=8&t=4030
Stránka 1 z 2

Autor:  minah [ stř 06. led 2010 13:45:59 ]
Předmět příspěvku:  dobijeni pomoc

kdyz zapnu zapalovani tak se mi nerozsviti olej ani dobijeni, dale nefunguje otackomer, palivomer, teplomer ani palubni pc
po chvilce se mi rozsviti dobijeni a teplomer a palivomer trosku povylezou nahoru

Autor:  Bobo [ stř 06. led 2010 13:59:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: dobijeni pomoc

minah píše:
kdyz zapnu zapalovani tak se mi nerozsviti olej ani dobijeni, dale nefunguje otackomer, palivomer, teplomer ani palubni pc
po chvilce se mi rozsviti dobijeni a teplomer a palivomer trosku povylezou nahoru


mrkni prve na pojistky ale s nej pravděpodoností jdi po budíkách......vymontujuj je ven a heledej přerušení.....kostry.....vypadá to že to stratilo zem (jako že spojení se záporným polem tz. s karoserií)......dotaz jde to nastartovat.....pokud to nejde ani natočit tak jdi po polech na baterce a ukostření motoru na kastli

Autor:  minah [ stř 06. led 2010 14:07:47 ]
Předmět příspěvku: 

normalne auto jezdi jen tech par veci zlobi

Autor:  prochy [ stř 06. led 2010 14:10:48 ]
Předmět příspěvku: 

No jestli nesviti kontrolka dobijeni, tak to na 99% nedobiji, tak bacha. Jinak kontrolka dobijeni a mazani nemaji s kostrou nic spolecnyho (leda, ze by ztratil kostru celej motor, jenze to by si ani nenastartoval), jsou napajeny primo ze zapalovani, cili +12V.

Autor:  minah [ stř 06. led 2010 14:16:11 ]
Předmět příspěvku: 

co tam muze byt spatne???
na baterku dojedu tak 100 km a venku je zima na premysleni

Autor:  prochy [ stř 06. led 2010 14:17:59 ]
Předmět příspěvku: 

Blbe zacvaklej konektor k budikum? Spatej (zoxidovanej) kontakt na pojistce?

Autor:  Bobo [ stř 06. led 2010 14:28:10 ]
Předmět příspěvku: 

minah píše:
co tam muze byt spatne???
na baterku dojedu tak 100 km a venku je zima na premysleni


jestli ti to jde nastartovat a světla svítí tak prve zjisti jestli ti to dobíjí (to poznaš tak že zapni všechny spotřebiče tak 2-3 minutky nechej běžet motor lehce zvýšený otáčky a pak vlez pod kalpotu a sahni prstem rovnou na tělo altíku...ale ne na to co je z hliníku ale na to tělo co drží statorový vinutí v alternátoru je to, co je sevřený vlastně zadním a předním hliníkovým dílem Altíku) jestli to bude na dotyk prstem teplý tak altík aspoň něco dává a dojeď tak dom a doma to pak poléčíš.

Autor:  minah [ stř 06. led 2010 14:30:07 ]
Předmět příspěvku: 

jsem doma altik nedobiji

Autor:  Bobo [ stř 06. led 2010 14:37:42 ]
Předmět příspěvku: 

minah píše:
jsem doma altik nedobiji


tak jestli to nedobíjí tak budeš muset pod budíky.....prvotní impulz aby se altík chytil a začal dobíjet musí jít plus 12volt elektriky právě přes kontrolku dobíjení...takže palubku rozhodit a ven s budíkama chybu hledej v konektoru připojení budíků nebo rovnou na plošných spojích v budících..........a nebo ti nejde prostě plus 12volt do budíků po zapnutí klíčku.....proto ještě prve mrkni na pojistky (vyplálená příp zoxidovaný kontakt pojistky)

Autor:  pkod [ stř 06. led 2010 16:02:45 ]
Předmět příspěvku: 

z popisuzavady neni moc o problemu jasneho...
Nema spatny kontakt jenom nektery z "plusu"?
Jak jsi zjistil, ze altik nedobiji?

Pokud po zapnuti nesviti kontrolky nebo spatne (jako by byla vybita baterka) a zaroven v pohode nastartujes, nemusi to mit s altikem primou souvislost.

Autor:  Piro:cz [ stř 06. led 2010 16:49:18 ]
Předmět příspěvku: 

tak jestli altík dobíjí zjistí lehce ... nastartuje a rozsvítí světla když to vytočí tak se m uvíc rozsvítěj.

BTW co je kontrolka dobíjení ? myslí baterku nebo co ?

Autor:  Bobo [ stř 06. led 2010 16:55:00 ]
Předmět příspěvku: 

pkod píše:
z popisuzavady neni moc o problemu jasneho...
Nema spatny kontakt jenom nektery z "plusu"?
Jak jsi zjistil, ze altik nedobiji?

Pokud po zapnuti nesviti kontrolky nebo spatne (jako by byla vybita baterka) a zaroven v pohode nastartujes, nemusi to mit s altikem primou souvislost.


Přesně jak píšeš Pkody....altík bude určitě OK a problém bude někde v plusových větvích kolem budíků.......tak snad to Minah jestli je doma změřil Multimetrem jestli mu Altik dává když běží motor do palubní sítě aspoň 13,7 Voltů ...pichne multimetr na plus a minus na baterku a vidí na displeji co tam má.........multimetr snad ma doma dnes každej vždyt to koupiš v Tescu s rohlíkama za 160,- Kč na takový to základní změření čehokoliv, ne?

Autor:  Piro:cz [ stř 06. led 2010 17:06:02 ]
Předmět příspěvku: 

No hele každej fakt nemá :-) setkávám se se spoustou lidí co a nineví co slovo multimetr znamená natož abys po nich chtěl nastavit rozsah :-D

Autor:  Bobo [ stř 06. led 2010 17:16:55 ]
Předmět příspěvku: 

PIRO: hm to máš pravdu.....ja to beru jako denní chleba a bez multimetru se ani nikam nehnu......to mi nedošlo.......hm tahle na dálku těžko zjistit jestli mu to dobíjí nebo ne, když kontrolka dobíjení na palubce je mimo správnou funkci jako jeho celá palubovka

Autor:  pkod [ stř 06. led 2010 17:23:05 ]
Předmět příspěvku: 

Piro:cz píše:
No hele každej fakt nemá :-) setkávám se se spoustou lidí co a nineví co slovo multimetr znamená natož abys po nich chtěl nastavit rozsah :-D


jj. taky znam profiky, kteri s "merakem" umi zmerit i proud na baterce/zasuvce. Nebo naopak rikaj "s tim ja bych neumel". Ale misto dotazu "jak na to" zpravidla dodaji, "pojd mi to zmerit radeji ty" :smile:

Podle meho se vetsina lidi elektra na aute "boji" z pohodlnosti. Neni na tom totiz nic sloziteho a staci obetovat trohu casu a chteni pro ziskani zakladu.

Napeti na aute mimo zapalovani neublizi a jedine vazne riziko tak je zkrat. Proto laikum doporucuji zaslepit zdirku pro nejisteny bocnik proudoveho rozsahu. Vhodne je take merit maximum veci ve vypnutem stavu. Druha rada v poradi byva "nemer NIC na bezicim zapalovani".

Uz ani multimetru za par korun se pomalu neda ublizit. Vetsina jich totiz kratkodobe snese i mereni "odporu" proti 12V a podobna zverstva. Takze i z tohoto pohledu ma smulu povetsinou jenom proudovy rozsah.

Autor:  Piro:cz [ stř 06. led 2010 17:26:14 ]
Předmět příspěvku: 

Jako tady je ten průser že jsou lidé kteří ví akorát to , 1. prod se měří sériově 2. napětí paraelně a už jsou machři nejvyšší.

S těmito lidmi jsem se stýkal deno deně na škole a to odmaturovaly v oboru elektro .. nedej bože kdyby tu profesi delaly brrrr.

Ale timhle m umoc nepomůžem s ti mproblémem.

Chtělo by to prozvonit jestl ijso uty kabely ok.
U elektriky v autě se fakt nijak vědátorsky nevyznám :-(

Autor:  minah [ stř 06. led 2010 17:39:57 ]
Předmět příspěvku: 

pkod píše:
z popisuzavady neni moc o problemu jasneho...
Nema spatny kontakt jenom nektery z "plusu"?
Jak jsi zjistil, ze altik nedobiji?

Pokud po zapnuti nesviti kontrolky nebo spatne (jako by byla vybita baterka) a zaroven v pohode nastartujes, nemusi to mit s altikem primou souvislost.


vybila se baterka

Autor:  Piro:cz [ stř 06. led 2010 17:47:51 ]
Předmět příspěvku: 

Vybila se baterka je příčina chyb neb opříčina nedobíjení ? :-D

Autor:  Frenk [ stř 06. led 2010 17:48:27 ]
Předmět příspěvku: 

minah píše:
pkod píše:
z popisuzavady neni moc o problemu jasneho...
Nema spatny kontakt jenom nektery z "plusu"?
Jak jsi zjistil, ze altik nedobiji?

Pokud po zapnuti nesviti kontrolky nebo spatne (jako by byla vybita baterka) a zaroven v pohode nastartujes, nemusi to mit s altikem primou souvislost.


vybila se baterka


Nebo si mel na baterce blbej konkt v tom bordelu kabelu u kontaktu - jako ze by baterka nerosvitila 2w kontrolky ale vesele tocila starterem je blbost

Autor:  minah [ stř 06. led 2010 17:49:08 ]
Předmět příspěvku: 

tak po dlouhe debate s mladou z ni vypadlo ze se hrabala kolem spinacky kde chtela najit kabel na pripojeni deniho sviceni
vypadlo z ni ze zkratovala zlutocerny s neosazenym kontaktem pod nim
podezrivam rele spinacky co vy na to

Autor:  prochy [ stř 06. led 2010 18:14:54 ]
Předmět příspěvku: 

No bude potreba to opravit, je to rozbity :-D .
Co na to rict. Bez multimetru se neobejdes, proste zjisti, jestli je spatna pojistka nebo jeste neco jinyho...

Autor:  Piro:cz [ stř 06. led 2010 19:03:21 ]
Předmět příspěvku: 

no jak bych to řekl OMG .... dycky zbožňuju stejný jak moje lucka :-d oono to nejede přestalo to samo :-D

Autor:  minah [ stř 06. led 2010 19:24:03 ]
Předmět příspěvku: 

prochy píše:
No bude potreba to opravit, je to rozbity :-D .
Co na to rict. Bez multimetru se neobejdes, proste zjisti, jestli je spatna pojistka nebo jeste neco jinyho...


kdyby byla spatna pojistka tak to preci nebude fungovat porad ale psal jsem ze se chvilkama dobijeni rozsviti a palivomer a teplomer malinko povilezou nahoru

Autor:  pkod [ stř 06. led 2010 19:54:43 ]
Předmět příspěvku: 

No nejsem Prochy, ale nemas tak uplne pravdu. Zrovna u palubky tam napeti muze lezt pres zarovku kontrolky dobijeni. A navic by to presne odpovidalo popisovanemu chovani. Alternator se nabudi - rozsviti kontrolku a proud kontrolkou napaji castecne i zbytek pristrojovky...

Autor:  Bobo [ stř 06. led 2010 22:19:38 ]
Předmět příspěvku: 

pkod píše:
Alternator se nabudi - rozsviti kontrolku a proud kontrolkou napaji castecne i zbytek pristrojovky...


Altík se ale právě budí proudem co jde přes kontrolku která je na palubce připojena po zapnutí klíčku na 12volt, tento slabý proud co teče přes kontrolku od palubky do altíku stačí k jeho nabuzení a jakmile začně altík dobíjet tak se na kablíku co vede od kontrolky z palubky objeví taky 12 volt a tím pádem kontrolka zahasne protže ztratí uzemění přes altík který začne dobíjet....když je něco v altíku v hajzlu nebo je vadný regulátor kontrolka svítí stále a tak indikuje že altík nedobíjí.

Altík se jen samotným roztočením neumí sám nabudit zbytkovým magnetismem jak to bývalo u dynam v autech. A aby neteklo do altíku furt nějaké malé budící napětí když auto stojí a nevybíjelo to baterku...proto je to udělané tak že až se zapne klíček zapalovaní tak se do altíku posílá budící proud právě přes kontrolku dobíjení.....když je kontrolka dobíjení v hajzlu nebo ji vytáhneme....altík nebude po nastartování dobíjet.

Autor:  pkod [ stř 06. led 2010 22:39:55 ]
Předmět příspěvku: 

Bobo: ramanence je prirozena u vsech "magnetickych" materialu. Rotor je buzem ss napetim a proto jiste nejake zbytkove pole i bez buzeni mit bude. Nerikam, ze to staci na korektni dobijeni za vsech okolnosti, ale pokud se jednou "capne"...

Minah: koukni na ty pojistky a dej vedet :)

Autor:  Piro:cz [ stř 06. led 2010 22:48:54 ]
Předmět příspěvku: 

pkod píše:
Bobo: ramanence je prirozena u vsech "magnetickych" materialu. Rotor je buzem ss napetim a proto jiste nejake zbytkove pole i bez buzeni mit bude. Nerikam, ze to staci na korektni dobijeni za vsech okolnosti, ale pokud se jednou "capne"...

Minah: koukni na ty pojistky a dej vedet :)



měl jsi na mysli reaktanci spíš ne? :-)

Autor:  Bobo [ stř 06. led 2010 23:08:18 ]
Předmět příspěvku: 

kucííí zkuste nastartovat auto s odpojeným konektorem co vede ke kontrolce dobíjení......zkoušel to někdy někdo?

jestli jo tak zjistíte, že když ten konektor co vede ke kontrolce odpojíte než nastartujete a pak to načotíte tak můžete vytočit motor i do 5ti tisíc a altík se nechytí ani kdyby jste se rozkrájeli........schválně si to zkuste....odpojete ten konektor a nahoďte motor...zapněte si světla a nechte bežet motor a za běhu motoru připojte ten konektor co vede od kontrolky k altíku a sledujte jak světla hned po připojení té kontrolky zjasní........altík teprve teď začne dobíjet.....vy kouzelníci s remanecí a reaktancí dohromady taky :)

Autor:  Eddie [ čtv 07. led 2010 0:55:53 ]
Předmět příspěvku: 

A pouze za jistých okolností v laboratoři, sterilním prostředí, přesné vzdušné vlhkosti, ideální teplotě a občasným el. výbojem někde poblíž :-D .

Tahle "věda" ("o proudících") :smile: , mě minula, jen na průmce jsem se prostě jeden rok něco málo naučit musel, páč jsme měli hroznýho exota, snad se nedá říct ani profesora, který tam jeden rok zastupoval - jinak přednášel někde na "vejšce" a u nás to mněl jen jako takovej "šolich", napsal nám hned na úvod vlastní učebnici a kdo by "to nedá", tak by ho fakt nenechal projít...

Takže si troufám říct, že dobíjení bez kontrolky opravdu fungovat nebude, tzn. vybitá baterka je následek.

Problém je určitě mezi palubkou (budíky) a baterkou. Začal bych asi u budíků a kabelů okolo, tzn. směrem ke spínačce. Samozřejmě bych předtím "pro jistotu" skouknul i pojistky a celou pojistkovou skříň, ale tady problém asi nebude - ale jistota je jistota :-) .
A potom možná šel od baterky směrem k pojistkovce (konektory atd.), min. tím, že je zkontroluješ proměříš, očistíš a prostříkneš kontaktolem ničemu nemůžeš ublížit.

Můj typ ale je, že ten problém je u palubky popř. spínačky a spíš než + bych se soustředil na kostru...

No a pak autoelektrikář, což je poslední možnost...

Autor:  prochy [ čtv 07. led 2010 9:54:01 ]
Předmět příspěvku: 

Piro:cz píše:
pkod píše:
Bobo: ramanence je prirozena u vsech "magnetickych" materialu. Rotor je buzem ss napetim a proto jiste nejake zbytkove pole i bez buzeni mit bude. Nerikam, ze to staci na korektni dobijeni za vsech okolnosti, ale pokud se jednou "capne"...

Minah: koukni na ty pojistky a dej vedet :)



měl jsi na mysli reaktanci spíš ne? :-)

PKOD to vysvetlil dobre, nemam co dodat. Remanence je zbytkovy magnetismus, ktery maji vsechny zelezne materialy. Zapricini velmi slabe vybuzeni alternatoru i bez vnejsiho buzeni.

Reaktance je uplne neco jineho, je to elektricka velicina, neco jako odpor, ale s posuvem faze mezi napetim a proudem a je vlastni kondenzatoru nebo civce. Presneji receno je to imaginarni cast impedance (v oboru komplexnich cisel).

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/