Fordsierra.cz

Diskuzní fórum příznivců vozů Ford SIERRA
Právě je pon 16. pro 2024 0:32:57

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: ned 20. pro 2009 22:00:22 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: sob 22. bře 2008 1:00:00
Příspěvky: 405
Bydliště: Nový Bydžov
Mám možnost koupit trojici informativních budíků (tlak a teplota oleje, tlak turba) z Focus ST Turbo a chci se zeptat zda nemáte někdo el. schéma tohoto auta, případně jestli někdo neví na jakým principu pracují? Díky za každou informaci.
Jsou to tyhle:
Obrázek

_________________
http://www.falcon-racing.cz - Měření výkonu Vašeho vozu

Ford Sierra DOHC Turbo 4x4 - ve vývoji
Ford Capri MKIII - renovace v plánu
Ford Sierra RS2300Kompresor - není moje, ale nechal jsem na ní kus života


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 20. pro 2009 22:16:14 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 5529
Bydliště: Praha-vychod
To asi nejsou original Ford :?:
Hlavne k tomu kup i cidlo. Respektive cidlo teploty oleje a cidlo tlaku oleje. Tlak turba je ciste mechanicky manometr. Pokud k tomu nebudes mit odpovidajici cidlo (s odpovidajici charakteristikou odporu pro dany typ budiku), tak muzes si ty budiky strcit leda za klobouk.
Zapojeni je stejne jako napr. teplota vody na standartnich pristrojich; tj. cidlo ma jeden pol spolecny s blokem motoru, druhy pol jde na vstup budiku. Ten pak pripojeni plus a minus, pripadne jeste dalsi vyvod na osvetleni.

_________________
Ford sierra DOHC sedan LPG-nejnovejsi priblizovadlo :)
Ford Sierra cosworth 4x4
Ford Mondeo 2.0i kombi LPG
Ford Sierra kombi 4x4 LPG (ex., ale neslo na dily, Ladis se o nej hezky postaral)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 20. pro 2009 22:18:57 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: pát 06. lis 2009 1:00:00
Příspěvky: 6986
Bydliště: Mirotická 954/7 Praha4
jsou to origo ford :-) chtel oyb to foto konektoru na olej a turb oby melo bejt tlakovy resp hadicka k tomu teplota vody norn cidlo

_________________
Sierra combi MK II 1991, 2.0 DOHC .mega km
Sierra sedan MK II 1992, 2.0 DOHC 250 000 km
Sierra COSWORTH MKII 1991 4x4 186 000km
BMW E39 Touring 525i 145kW 2001
BMW E39 Touring 523i 125kW 2003
Fiesta MKII

A nějaký další mrdky o kterejch nemá ani cenu mluvit


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 20. pro 2009 22:21:14 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 5529
Bydliště: Praha-vychod
Jestli je to original, tak problem s cidlem se da resit nakupem u Forda.

_________________
Ford sierra DOHC sedan LPG-nejnovejsi priblizovadlo :)
Ford Sierra cosworth 4x4
Ford Mondeo 2.0i kombi LPG
Ford Sierra kombi 4x4 LPG (ex., ale neslo na dily, Ladis se o nej hezky postaral)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 20. pro 2009 22:56:45 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: sob 22. bře 2008 1:00:00
Příspěvky: 405
Bydliště: Nový Bydžov
Bohužel je vše elektronicky, obávám se, že budou komunikovat po CAN-Bus sběrnici. Budíky jsou originál.

Obrázek

Obrázek

_________________
http://www.falcon-racing.cz - Měření výkonu Vašeho vozu

Ford Sierra DOHC Turbo 4x4 - ve vývoji
Ford Capri MKIII - renovace v plánu
Ford Sierra RS2300Kompresor - není moje, ale nechal jsem na ní kus života


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 20. pro 2009 23:11:19 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 5529
Bydliště: Praha-vychod
Proc myslis can-bus?
Ale reknu Ti na rovinu, nevim. Schema nemam, zkus ho vygooglit.
Asi bych to nekupoval a koupil si klasicke budiky s cidlem a manometr na tlak turba.

_________________
Ford sierra DOHC sedan LPG-nejnovejsi priblizovadlo :)
Ford Sierra cosworth 4x4
Ford Mondeo 2.0i kombi LPG
Ford Sierra kombi 4x4 LPG (ex., ale neslo na dily, Ladis se o nej hezky postaral)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 20. pro 2009 23:19:08 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: pát 06. lis 2009 1:00:00
Příspěvky: 6986
Bydliště: Mirotická 954/7 Praha4
tak ted de oto kolik za ne :-) , pokud ot je nejaka prkotian cena tak bych je vzal an experimentovani.

Urco se to zapojit bude dat.
koukni se na focus forum jak to je zapojeny u ST.

_________________
Sierra combi MK II 1991, 2.0 DOHC .mega km
Sierra sedan MK II 1992, 2.0 DOHC 250 000 km
Sierra COSWORTH MKII 1991 4x4 186 000km
BMW E39 Touring 525i 145kW 2001
BMW E39 Touring 523i 125kW 2003
Fiesta MKII

A nějaký další mrdky o kterejch nemá ani cenu mluvit


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 20. pro 2009 23:33:14 
Offline
Fru Fru
Fru Fru
Uživatelský avatar

Registrován: ned 15. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 3750
Bydliště: Plzeň
zlatý jaegery:-)

_________________
Sakrblé, kdo mi sežral avatar?

FUCK OFF TUNING!!!
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 21. pro 2009 8:19:23 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 12. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 945
Bydliště: Praha
tomu CANu bych veril. U soucasnych aut vidi na cidla v podstate jen ECU. Ostatni maji data na sbernici. Navic v tomto pripade ECU data sama potrebuje a konstrukter nema moc duvodu davat dalsi cidla samostatne.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 22. pro 2009 5:01:50 
Offline
Kmenový člen
Kmenový člen
Uživatelský avatar

Registrován: stř 11. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 2240
Bydliště: Želiezovce
Ciste laicka otazka - co je to can-bus?

_________________
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Honda CB500T


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 22. pro 2009 8:41:21 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 12. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 945
Bydliště: Praha
CAN je datova sbernice pro rychle seriove prenosy. V autech se usadila kvuli potrebe usetrit vodice ve svazcich. Zjednodusene je v dnesnim aute ke kazdemu spotrebici privedene napajeni a CAN. Po CANu se pak ovlada spotrebic, monitoruje se jeho stav atd. Kazdy spotrebic ma jedinecnou adresu a podle te je pri komunikaci identifikovan. Takze napr. motor ovladani okna ve dverich je stejny ve vsech dverich, je pripojeny na stejne 4 draty, ale jednotky se lisi adresou (nejsou zamenne). Okna ovlada nazavisle po 4 dratech jedna ridici jednotka. Po stejnych 4 dratech se prenasi i informace o poloze okna, dojezdech, pokyny pro zavreni ci otevreni vsech oken naraz, diagnostika jednotlivych motoru resp. elektroniky, zkraty ci preruseni vodicu atd. Ke kazde jednotce se da pripojit take pres diagnostiku a menit nastaveni, testovat funkci ci jen sledovat co se deje.

Jednotky maji spolecna data. Napr. ECU ma data z cidla otacek motoru pro svou potrebu, ale tyto data posila i na CAN a tam je posloucha otackomer, prevodovka, central, radio... To je asi problem prave resenych budiku.

Casto jsou sbernice rozdelene na "motorovou" a "komfortni".

Z pohledu vyrobce, vyvojare, konstruktera a oficialniho servisaka je to nadhera. Z pohledu uzivatele - opravare je to nestesti...

Hodne hrube srovnani je internetova sit. Napajeni ma kazdy uzivatel svoje lokalni (zasuvku 230), data maji uzivatele internetu vicemene spolecna (servery). Uzivatele se rozlisuji podle adresy pocitace (IP). Nemusime proto mit natazene oddelene draty primo na server se sierrou a jine pro google. Staci jedno pripojeni pro vsechno a komunikace se rozdeli podle adres.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 22. pro 2009 11:03:38 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: pát 06. lis 2009 1:00:00
Příspěvky: 6986
Bydliště: Mirotická 954/7 Praha4
Tak teď de oto jakej signál to dostává, nejsem žádnej machr na tohle ale osobně bych zkusil tam pustit přez generátor signál když by se to chytlo tak bych pak proměřil škrtící klapku ( zasvěcení vědí kolik dává) a na to by se dalo napojit to turbo.
Největší problém bych viděl u tlaku oleje jinak zbytek by se dal vyřešit.

_________________
Sierra combi MK II 1991, 2.0 DOHC .mega km
Sierra sedan MK II 1992, 2.0 DOHC 250 000 km
Sierra COSWORTH MKII 1991 4x4 186 000km
BMW E39 Touring 525i 145kW 2001
BMW E39 Touring 523i 125kW 2003
Fiesta MKII

A nějaký další mrdky o kterejch nemá ani cenu mluvit


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 22. pro 2009 11:48:09 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 5529
Bydliště: Praha-vychod
Piro:cz píše:
Tak teď de oto jakej signál to dostává, nejsem žádnej machr na tohle ale osobně bych zkusil tam pustit přez generátor signál když by se to chytlo tak bych pak proměřil škrtící klapku ( zasvěcení vědí kolik dává) a na to by se dalo napojit to turbo.
Největší problém bych viděl u tlaku oleje jinak zbytek by se dal vyřešit.

Myslim, ze jses uplne mimo...
Pokud je to sbernice, tak pokud neznas adresu a komunikacni protokol, tak jses v haji. Zadnej generator.
Skrtici klapka s tim nema vubec nic spolecnyho. A k turbu taky zadny draty nevedou. :-D

Pkod tu funkci seriove sbernice vysvetlil velice dobre.

_________________
Ford sierra DOHC sedan LPG-nejnovejsi priblizovadlo :)
Ford Sierra cosworth 4x4
Ford Mondeo 2.0i kombi LPG
Ford Sierra kombi 4x4 LPG (ex., ale neslo na dily, Ladis se o nej hezky postaral)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 22. pro 2009 12:34:45 
Offline
Kmenový člen
Kmenový člen
Uživatelský avatar

Registrován: stř 11. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 2240
Bydliště: Želiezovce
Pkode - diky! Jeste otazka: jak si mam predstavit tu komunikaci? Treba na priklade stahnuti jednoho okna?

Spinac musi mit nejake napajeni, ne? To napajeni - staci asi maly proud - ten spinac ma od nejake CAN bus jednotky?

_________________
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Honda CB500T


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 22. pro 2009 13:15:59 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák

Registrován: úte 25. bře 2008 1:00:00
Příspěvky: 2191
Bydliště: okres Pelhřimov
daytona píše:
Pkode - diky! Jeste otazka: jak si mam predstavit tu komunikaci? Treba na priklade stahnuti jednoho okna?

Spinac musi mit nejake napajeni, ne? To napajeni - staci asi maly proud - ten spinac ma od nejake CAN bus jednotky?


Co ja vim tak spinac defacto nic nespina - funguje jen jako takove "cidlo" RJ od nej dostane impuls, je ji jasny ze to vomacka zmacknul a dela to co ma - podle toho jak to ten dotycnej vomacka zmacknul

_________________
Moc se nesměj, stejně chcípneš
Nemám DOHC v sedanu, sem nula ...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 22. pro 2009 14:07:19 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 12. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 945
Bydliště: Praha
Frenk: JJ. :-D

Spinace uz jsou v modernich autech jen pro maly proud, srovnatelny s tim v klavesnici u mobilu. Proste je takovy, ktery je nutny pro rozliseni stavu spinace.

Presny protokol na CANu neznam a lisi se podle verze, nastaveni, vyrobce... Vzdy je to vsak neco takoveho:
1. zacatek dat - neco jako dobry den
2. adresa - pro koho je zprava
3. adresa - od koho je zprava
4. co je ve zprave - informace o obsahu
5. delka - kolik dat se prenasi
6. data - uzitecna informace

Pro okno to bude asi takto
1. dobry den
2. pro leve zadni okno
3. od ovladaciho panelu konfortniho prislusenstvi
4. prikaz k provedeni
5. 4 udaje
6. jed dolu, jed rychlosti x, maximalne k dorazu, s maximalni silou x


Pohon okna vse udela a pripadne muze hlasit vysledky z5 (treba ze okno neslo zavrit).

No takze tak. Seriova znamena, ze se data do sbernice cpou postupne (za sebou).


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 81 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz