Fordsierra.cz http://fordsierra.eu/phpBB3/ |
|
Předstih zapalování 2.0 OHC EFi http://fordsierra.eu/phpBB3/viewtopic.php?f=8&t=3512 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Black Demon [ stř 19. srp 2009 22:07:45 ] |
Předmět příspěvku: | Předstih zapalování 2.0 OHC EFi |
Ahoj Forďáci, Mám takú otázku: Neviete poradiť aky je presne predstih zapalovania na 2.0i EFi OHC - 74 kw + R kat pri použití 100 oktánového bezolovnatého benzínu ? Pytam sa preto, že hodnoty olovnatej 98 mám + aj to o kolko treba zpozdit predzápal v prípade bezolovnatej 95 - lenže , tieto informácie sa líšia.Hayens má iné hodnoty ( Ten hádže všetky vstrekovače s R kat do jedného vreca - teda dvoulitry ) a u Etzolda sú iné... Dokonca na moj motor doporučuje 18 stupnou pri zapnutej autotestovacej funkcii kod 60. V inej príručke je zas 14 u olovnatej 98 a späť na 8 pri bezolovnatej 95... Takže by som rád vedel ako je to s bezolovnatou 100 oct. Blíži sa to olovnatej 98 ? , alebo to neni len o oktánovom čísle, ale aj zloženiu ,kedy ju treba správne zapáliť ? A k tomu nastaveniu - Keď mi to pred rokmi nastavovali, tak len stroboskop , rysky a žiadne vyvolanie testu sa nekonalo. Auto šlo dobre aj so slušnou spotrebou, ale ja chcem vedieť , ako to má byť "origo" . Za postrehy vopred ďakujem, a ak tu takáto téma už je ( ohladom OHC a 100 okt.) tak sa ospravedlňujem, ja som ju ani cez vyhladavanie nenašiel.. Keď, tak ma odkážte na ten link a toto tu zmažte... Dík |
Autor: | G.Cowlley [ stř 19. srp 2009 22:51:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
pokud použiješ benzín s vyšším oct číslem můžeš si dovolit větší předstih, otázkou je ale stav motoru, některé motory snesou jen velmi malý předstih a pak začnou detonovat, nicméně hodnotu 18st u pinta je už dost vysoká (je teda otázka v jakém režimu ho nastavuješ, 19st odpovídá cca 2000rpm s regulací) nicméně zvolil bych postup pokus/omyl, povol rozdělovač,nahod větší předstih a dej motoru zátěž do kopce, pokud nebude detonovat tak přidej, ale pozor, při velkém předstihu pak motor začne hůř startovat a může mít problémy s rozběhem |
Autor: | Black Demon [ stř 19. srp 2009 23:11:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ďakujem pane Kaulí, a teda aký predstih doporučuješ Ty tých 18 - 19 ? A len stroboskop ? Jeden mechanik mi tvrdil, že najlepší- najsprávnejší predstih je vtedy keď má motor pri "vrtení" rozdelovačom najvyššie otáčky - je to pravda ? Ja ten 100 okt dávam nie koli "Tunovaniu vykonu" ale je to čistejšie palivo, menej trápi motor po inych stránkach - to mám odskúšané. Preto chcem to nastavenie presné, aby som nedopálil ventily abo niečo na ten sposob.... |
Autor: | G.Cowlley [ čtv 20. srp 2009 1:05:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
to asi bude "dobrej" mechanik, jak pak řeší detonování? hele já strobo používám jen pro kontrolu, předstih naladim na ucho aby motor pěkně ochotně běžel, dal se vytáčet a dobře startoval, pak to skouknu jestli jsem mu nedal moc a projedu, pokud je to ok tak většinou ten motor cvrká dobře..že Looser, Zigi, a další neforaci |
Autor: | Black Demon [ čtv 20. srp 2009 1:13:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
No to som potreboval počuť , ja ho mám za vola, preto k nemu nechodím a naučil som sa Sierru opravovať sám - a stala sa z toho pasia. Ale predsa je to vyučený mechanik, tak som dúfal, že aspoň v čomsi mal pravdu Dík za info Pane Kaulí... |
Autor: | pkod [ čtv 20. srp 2009 6:29:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
obecne mechanik pravdu mel. Predstih ma byt nastaven na maximum vykonu. Potiz je, jak tuto podminku overit ve vsech rezimech. Proto se pouziva podminka detonacniho horeni, ktera je snaze kontrolovatelna. |
Autor: | Black Demon [ čtv 20. srp 2009 15:01:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
Noo, veď ja som to robil v podstate podobne, ako mi poradil G. Cowlley... Nastavil som predstih tak, aby mal zahriaty motor čo najkultivovanejší chod, bol ochotný ísť do otáčok a z ľahka reagoval na plyn. Potom ho nechám dlhšie stáť na volnobehu a nesmie sa začať hriať ( nadmerne) . Mal som s tým v podstate uspech , lebo motor je živý, dobre sa dá točiť, ale záťaž napr do kopcu som neskúšal po nastavení. Keď prišlo na lamanie chleba , vždy ochotne spolupracoval.... Len teraz po čiastočnej generálke, hlavne hlavy , tesnení a komplet zapalovania som to chcel mať tipi topi. Lebo ten postup hore popisaný som nepovažoval za "bežný" - ale kým bol motor v povodnom znení bez tituliek, mi to bolo relatívne jedno, hlavne že behal ( mám doma 3 komplet náhradné motory - ja viem som paranoidný čo do náhradných dielov, ale raz nebudú ) Lenže s motorom s ktorým bolo babračky až až , to už myslím važne .... Dík za postrehy. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |