Fordsierra.cz
http://fordsierra.eu/phpBB3/

Předstih zapalování 2.0 OHC EFi
http://fordsierra.eu/phpBB3/viewtopic.php?f=8&t=3512
Stránka 1 z 1

Autor:  Black Demon [ stř 19. srp 2009 22:07:45 ]
Předmět příspěvku:  Předstih zapalování 2.0 OHC EFi

Ahoj Forďáci,
Mám takú otázku: Neviete poradiť aky je presne predstih zapalovania na 2.0i EFi OHC - 74 kw + R kat pri použití 100 oktánového bezolovnatého benzínu ?
Pytam sa preto, že hodnoty olovnatej 98 mám + aj to o kolko treba zpozdit predzápal v prípade bezolovnatej 95 - lenže , tieto informácie sa líšia.Hayens má iné hodnoty ( Ten hádže všetky vstrekovače s R kat do jedného vreca - teda dvoulitry ) a u Etzolda sú iné... Dokonca na moj motor doporučuje 18 stupnou pri zapnutej autotestovacej funkcii kod 60. V inej príručke je zas 14 u olovnatej 98 a späť na 8 pri bezolovnatej 95...
Takže by som rád vedel ako je to s bezolovnatou 100 oct. Blíži sa to olovnatej 98 ? , alebo to neni len o oktánovom čísle, ale aj zloženiu ,kedy ju treba správne zapáliť ? A k tomu nastaveniu - Keď mi to pred rokmi nastavovali, tak len stroboskop , rysky a žiadne vyvolanie testu sa nekonalo. Auto šlo dobre aj so slušnou spotrebou, ale ja chcem vedieť , ako to má byť "origo" . Za postrehy vopred ďakujem, a ak tu takáto téma už je ( ohladom OHC a 100 okt.) tak sa ospravedlňujem, ja som ju ani cez vyhladavanie nenašiel.. Keď, tak ma odkážte na ten link a toto tu zmažte... Dík

Autor:  G.Cowlley [ stř 19. srp 2009 22:51:34 ]
Předmět příspěvku: 

pokud použiješ benzín s vyšším oct číslem můžeš si dovolit větší předstih, otázkou je ale stav motoru, některé motory snesou jen velmi malý předstih a pak začnou detonovat, nicméně hodnotu 18st u pinta je už dost vysoká (je teda otázka v jakém režimu ho nastavuješ, 19st odpovídá cca 2000rpm s regulací)
nicméně zvolil bych postup pokus/omyl, povol rozdělovač,nahod větší předstih a dej motoru zátěž do kopce, pokud nebude detonovat tak přidej, ale pozor, při velkém předstihu pak motor začne hůř startovat a může mít problémy s rozběhem

Autor:  Black Demon [ stř 19. srp 2009 23:11:38 ]
Předmět příspěvku: 

Ďakujem pane Kaulí, a teda aký predstih doporučuješ Ty tých 18 - 19 ? A len stroboskop ? Jeden mechanik mi tvrdil, že najlepší- najsprávnejší predstih je vtedy keď má motor pri "vrtení" rozdelovačom najvyššie otáčky - je to pravda ? Ja ten 100 okt dávam nie koli "Tunovaniu vykonu" ale je to čistejšie palivo, menej trápi motor po inych stránkach - to mám odskúšané. Preto chcem to nastavenie presné, aby som nedopálil ventily abo niečo na ten sposob....

Autor:  G.Cowlley [ čtv 20. srp 2009 1:05:03 ]
Předmět příspěvku: 

to asi bude "dobrej" mechanik, jak pak řeší detonování?
hele já strobo používám jen pro kontrolu, předstih naladim na ucho aby motor pěkně ochotně běžel, dal se vytáčet a dobře startoval, pak to skouknu jestli jsem mu nedal moc a projedu, pokud je to ok tak většinou ten motor cvrká dobře..že Looser, Zigi, a další neforaci

Autor:  Black Demon [ čtv 20. srp 2009 1:13:31 ]
Předmět příspěvku: 

No to som potreboval počuť , ja ho mám za vola, preto k nemu nechodím a naučil som sa Sierru opravovať sám - a stala sa z toho pasia. Ale predsa je to vyučený mechanik, tak som dúfal, že aspoň v čomsi mal pravdu :smile: Dík za info Pane Kaulí...

Autor:  pkod [ čtv 20. srp 2009 6:29:15 ]
Předmět příspěvku: 

obecne mechanik pravdu mel. Predstih ma byt nastaven na maximum vykonu. Potiz je, jak tuto podminku overit ve vsech rezimech. Proto se pouziva podminka detonacniho horeni, ktera je snaze kontrolovatelna.

Autor:  Black Demon [ čtv 20. srp 2009 15:01:48 ]
Předmět příspěvku: 

Noo, veď ja som to robil v podstate podobne, ako mi poradil G. Cowlley... Nastavil som predstih tak, aby mal zahriaty motor čo najkultivovanejší chod, bol ochotný ísť do otáčok a z ľahka reagoval na plyn. Potom ho nechám dlhšie stáť na volnobehu a nesmie sa začať hriať ( nadmerne) . Mal som s tým v podstate uspech , lebo motor je živý, dobre sa dá točiť, ale záťaž napr do kopcu som neskúšal po nastavení. Keď prišlo na lamanie chleba , vždy ochotne spolupracoval.... Len teraz po čiastočnej generálke, hlavne hlavy , tesnení a komplet zapalovania som to chcel mať tipi topi. Lebo ten postup hore popisaný som nepovažoval za "bežný" - ale kým bol motor v povodnom znení bez tituliek, mi to bolo relatívne jedno, hlavne že behal ( mám doma 3 komplet náhradné motory - ja viem som paranoidný čo do náhradných dielov, ale raz nebudú :smile: ) Lenže s motorom s ktorým bolo babračky až až , to už myslím važne .... Dík za postrehy.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/