Fordsierra.cz
http://fordsierra.eu/phpBB3/

Nefunkční self-diagnostika
http://fordsierra.eu/phpBB3/viewtopic.php?f=8&t=3473
Stránka 1 z 1

Autor:  Lman [ úte 11. srp 2009 13:04:02 ]
Předmět příspěvku:  Nefunkční self-diagnostika

Tak jsem podle návodu od Bagypa zkoušel udělat diagnostiku diodou. Zbyla mi jedna dioda do budíků (T10) takže jsem NEmontoval odpor (nejsem elektrikář, ale ta dioda ho myslím nepotřebuje :-? ). K věci, našel jsem diagnostickej konektor (viz foto) a spodní dva otvory ("ještě v tý hranatý části") jsem propojil drátkem. Diodu jsem připojil na baterku a zbýající otvor konektoru. Dioda se hned rozsvítila a svítila pořád, i po otočení klíčkem v zapalování do polohy kdy se rozsvítí kontrolky na palubce. Někde jsem čet, že se musí rozsvítit světla, někde zase pro spuštění testu šlápnou na brzdu. Je u sierr něco podobnýho? Ta dioda by snad neměla svítit hned po připojení ne? Na fotkách je vidět, že si s kabelama u toho konektoru asi někdo hrál, je možný že ta diagnostika nefunguje kvůli tomu? A může to mít spojitost (kabely) s nefunkčním otáčkoměrem?

Díky za pomoc...

ObrázekObrázekObrázekObrázek

Autor:  Eddie [ úte 11. srp 2009 15:01:15 ]
Předmět příspěvku: 

Teda já si vždycky myslel, že diagnostickej konektor je u baterky (tzn. úplně na druhé straně motorového prostoru).

Autor:  el_Barto [ úte 11. srp 2009 15:39:00 ]
Předmět příspěvku: 

Eddie píše:
Teda já si vždycky myslel, že diagnostickej konektor je u baterky (tzn. úplně na druhé straně motorového prostoru).


presne tak ...

Autor:  Lman [ úte 11. srp 2009 17:59:04 ]
Předmět příspěvku: 

To jsem taky četl, ale zároveň je tam psaný, že je někdy u EDISu (nevím teda jak EDIS vypadá nebo co to je, ale asi to není ten válec na fotce co?) U baterky jsem žádnej volnej konektor nenašel. Tohle byl jedinej volnej konektor v motorovým prostoru. Navíc s červenou krytkou a třema dírama do trojúhelníku...Tak já nevim, to jsem to strkal do špatnýho konektoru? :cry:

Autor:  pkod [ úte 11. srp 2009 18:01:47 ]
Předmět příspěvku: 

No jiste, to je spatny konektor. Tenhle je urcenej pro nastaveni predstihu resp. oktanoveho cisla.
Ten spavny hledej kolem baterky. Krytku mozna uz nema...

Autor:  Lman [ úte 11. srp 2009 18:04:15 ]
Předmět příspěvku: 

kurnaaa....Nepomrvil jsem tim neco? :shock: :cry: Budu hledat dál...třeba je shovanej...Nebo je mozny ze tam vubec neni?

Autor:  Jirkaking [ úte 11. srp 2009 18:05:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nefunkční self-diagnostika

jak psali všichni konektor je u baterky, ty jsi napíchl ten nabohatost směsi ten je na druhé straně

Autor:  Black Demon [ úte 11. srp 2009 19:30:14 ]
Předmět příspěvku: 

Zdravím, Lman pokial motor beží dalej bez problému ako pred tým, tak si nepomrvil nič. Ten octane adjustment wire čo si našiel funguje tak, že sa pripojí na "servisný" konektor a uzemňujú sa jeho jednotlivé dráty podľa potreby . Tým sa mení predstih zapalovania. podla priručky sa to ma zemniť práve o šróby na ktorých je upevnená cievka o karosériu - kostru. Každy kábel znamena inu hodnotu "spoždení".
U EEC IV takto: Modrý : 4 stupne
červený: 2 stupne
Iný, resp tretí : 6 stupňov
A možu sa kombinovať, podla toho kolko potrebuješ - podla benzínu
Ak to pred Tebou mal niekto uzemnené , možno to je dovod prečo to vyzerá, že tam do toho niekto "šahal" Otáčkomer je pripojený na ZELENÝ vývod cievky, cez odrušovací kondenzátor a býva nacvaknutý priamo na tento kábel.
Konektor diagnostiky je pod plechovým stojanom na baterku, krátky, sotva trčí - niekedy je páskou prichytený na káblový zväzok čo ide k RJ. Ale videl som ho aj cvaknutý- že načo keď tam nič neni napojené- to je na doplnkovú výbavu, ktorú Ty namáš :-D
POZN : V priručke je pre EEC IV len takýto popis predstihu, na SOHC platí- mám vyskúšané, malo by to byť to isté aj u Teba, ale raz som tu na fóre čítal, že DOHC to má poprehadzované - tie hodnoty, ale v praxi to neviem potvrdiť. Tak nech sa darí 8-)

Autor:  el_Barto [ úte 11. srp 2009 19:33:24 ]
Předmět příspěvku: 

Black Demon píše:
...


velice zajimave info ....

Autor:  Black Demon [ úte 11. srp 2009 19:33:32 ]
Předmět příspěvku: 

Ten odrušovací kondík tam krásne vidno, na tej fotke pri "klipse" na "ajrboxe". možno je zalomený kábel jak sa v tom niekdo vŕtal...

Autor:  Black Demon [ úte 11. srp 2009 20:33:27 ]
Předmět příspěvku: 

el_Barto píše:
velice zajimave info ....

Ďakujem, som rád že sa mi podarilo včas prispieť- väčšinou sa dostanem k netu raz za 4 dni a keď sa niečo rieši, tak kým prídem už býva Vsjo jasno... A napísať to isté čo tu už bolo napísané , že: Aj ja to viem, aj ja to viem... :smile: Šak načo :grin:

Autor:  Lman [ úte 11. srp 2009 20:44:00 ]
Předmět příspěvku: 

Black Demon píše:
...


:shock: :shock: :shock:

Vyčerpávající. Díky moc...Teď jsem v práci, až ráno přijedu domů tak na to kouknu...nejpozdějc odpoledne, kdyby byla potřeba spánku silnější :-)

Black Demon píše:
Ten odrušovací kondík tam krásne vidno, na tej fotke pri "klipse" na "ajrboxe". možno je zalomený kábel jak sa v tom niekdo vŕtal...


Jeden zelenej káblík byl přiskříplej do tý klipsny airboxu, tak je trošku polámanej...Takže by to mohlo být tím? Mám v autě multimetr, takovej obyčejnej...Kdyžtak s ním můžu zkusit něco naměřit, ale netuším kde a co...

Každopádně díky všem za pomoc...

Autor:  Black Demon [ úte 11. srp 2009 21:15:48 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to je ono, Ja mám MK I a mal som v tom budíky ešte tie predpotopné s plechovými ručičkami , bez otáčkomeru.... Dodatočná montáž spočívala v tom, že sa priviedol zelený káblik k cievke ( farbu som dodržal ako Ford :smile: ) a cez pripojovaciu svorku nacvakol aj s kondíkom na povodný zelený prívod k ciefke ( Som na vrakáči prezieravo ten kondík urval aj s celým káblom k cievke aj s čiapočkou na vývod , takže moj som len odcvakol a pripojil ) A pre zaujímavosť to bolo DOHC a malo iný kondík ako povodné OHC ako som sa neskor dozvedel, ale funguje na jedničku... takže ak sú káble priechodné a budeš mať podozrenie na vadný kondenzátor tak pasuje aj starší s OHC . Ale ak to bolo pod tým klipsom tak je to najskor len takato banalitka , určite pojde.... :grin:

Autor:  Black Demon [ úte 11. srp 2009 21:25:27 ]
Předmět příspěvku: 

Lman napsal :
Jeden zelenej káblík byl přiskříplej do tý klipsny airboxu, tak je trošku polámanej...Takže by to mohlo být tím? Mám v autě multimetr, takovej obyčejnej...Kdyžtak s ním můžu zkusit něco naměřit, ale netuším kde a co...

Pred kondíkom nameriaš pulzy z cievky a za nim smerom k pristroju by mali byť už filtrované aby ručička otáčkomeru neskákala ale šla plynule...

Ale podla mňa skor jak začneš merať napoj nanovo ten seklý kábel ( proste poškodenú časť odstráň, nanovo spoj , zaizoluj ....) naštaruj, a určite budeš mať úsmev na tvári.... pevne verím že to je len o tomto
Good luck 8-)
P.S. Sorry , blbo som zmazal citáciu , tak som to riešil takto .....

Autor:  Lman [ úte 11. srp 2009 21:28:12 ]
Předmět příspěvku: 

Black Demon píše:
... pevne verím že to je len o tomto
Good luck 8-)


Já tomu taky věřím :smile: Jakmile to vyzkouším tak to sem vylepím

Autor:  Lman [ čtv 13. srp 2009 20:43:42 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem zkoušel znova diagnostiku. Jsem fakt asi idiot, ten kabel ani nebyl moc shovanej, přímo vedle baterky :-D Zapojil jsem, dioda se rozsvítila, otočil jsem klíčkem a dioda začala blikat. Stejnej interval, pokaždý jedno bliknutí (jako by vyblikávala samý jedničky, ale bylo jich asi tak 20, se mi nezdá správně)

K problému s otáčkoměrem. Odizoloval jsem část kabelů, šel po kabelech na ukostření. Ukostření jsem očistil a prostříkal konkorem. Skříplej kabel by neměl být poškozenej a navíc by podle mě neměl mít spojitost s otáčkoměrem ale s tím předstihem. Každopádně problém přetrvává, otáčkoměr mrtvej.

Přikládám foto kabelů.

Obrázek Obrázek Obrázek

Autor:  Black Demon [ pát 14. srp 2009 1:37:31 ]
Předmět příspěvku: 

Lmane, to čo tam máš na poslednej fotke je JEDNOZNAČNE napojenie kondíku na otáčkomer .... Ale podla toho , čo sme si písali, budeš mať iný problém s prístrojovou doskou, resp konektorom na nej..... Keď je takto padnutý palivomer, je to presne tak jak keď ho natvrdo odpojíš od plaváku a vtedy padne. Takže ja tipujem , že prístrojovka je úplne mŕtva čo do elektriky, a tá závada sa netýka len otáčkomeru... Zajtra Ti napíšem SZ, čo všetko by to mohlo byť, + niečo pomeriam u seba , aby som bol konkrétny. Ale to čo tam máš nafotené, je prípoj k otáčkomeru, a pokial neni "skříplej" tak je závada inde ... bohužiaľ.

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/