Fordsierra.cz http://fordsierra.eu/phpBB3/ |
|
Baterie http://fordsierra.eu/phpBB3/viewtopic.php?f=8&t=3239 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Bagyp [ sob 30. kvě 2009 20:03:36 ] |
Předmět příspěvku: | Baterie |
Zdravím, tak jsem zapojil svou aparaturu a než jsem jí naladil, tak jsem odepsal baterii,ale nastartoval jsem přes kabely a po cestě (10Km) jsem přijel do garáže a vše OK.Ale ráno jsem chtěl nastartovat a nic.Jelikož jsem měl nutnou cestu, tak jsem použil zase kabely a jel.Ujel jsem asi zase 10Km, přijel, vypnul motor a už jsem nenastartoval.Světla ale svítí, nezhasnou ani když je nechám rozsvícené a začnu startovat. Ale nestartuje to jen slabě cvaká a připadá mi, že se startér jen točí. baterie ukazuje +- 9V po zkoušce nastartování.Taky jsem zkusil pustit rádio a ono se zapne, hraje tak 5 sec a vypne.Po 10sec zapne a tak dokola. Nebylo poblíž žádné auto, abych nastartoval přes kabely a poznal zda je startér OK, ale myslím si že je. Jinak ještě dotaz, když mám alternátor 14V 28/70A, jakou baterii mohu (nejsilnější) koupit? 65A? A jak se pozná, že baterie je bezúdržbová? Díky |
Autor: | el_Barto [ sob 30. kvě 2009 20:18:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tvuzj problem asi prameni z te hudby, odebira hodne proudu ktery by mel proudit an dobijeni baterie... a nebo je baterka v haji..... Urcite doporucuju dat 90A alternator ... Baterii muzes dat jak silnou chces, minimalne doporucuji 44Ah ... nijak to nesouvisi s dobijecim proudem altiku, ktery je v tvem pripade 70A, ty Ah u baterie uvadeji jeji kapacitu. Bezudrzbova baterie se nejjednoduseji pozna tak ze nema shora otvory pro dolevani a kontrolu elektzrolytu ... BTW: kdyby jsi shanel baterii tak se ozvi, neco bych doma mel .... |
Autor: | Eddie [ sob 30. kvě 2009 20:23:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
...taky může být chyba právě v tom tvém zapojení, ale na to určitě přijdeš. No, pokud nastartuješ přes kabely, tak baterka se "sama" hned nedobije. Říká se, že cca 30 km je nejmenší ideální vzdálenost např. v zimě, kdy se teprve baterka "oklepe" ze zimního startu a jízdy se skoro vším, co "žere proudíky" zapnutým... Takže úplně, by jsi baterku "dobíjel jízdou" opravdu hodně dlouho... Baterce nemusí nic být - jen si jí podle mě vybil... ale aby jsi na to přišel, musíš ji co nejdřív nabít - nejlépe nabíječkou. Vytlučená baterka - to není dobrý, teda nedělá jí to dobře a mohla by na to i "odejít do věčných lovišť", v zimě třeba hned (zamrzne už při teplotě lehce pod nulu) a v létě by jí to sice trvalo mnohem déle, než by jí to ublížilo, ale taky jí to "potvoře olověný" dobře nedělá . A pokud bude "v háji", poohlídni se po nové. Bezúdržbovku většinou poznáš podle toho že nemá šroubovací zátky (nahoře) a nebo je má např. přelepené (nejjednodužší znak), ale většinou to na baterii bývá i uvedeno. |
Autor: | Bagyp [ sob 30. kvě 2009 20:49:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
OK, musím sehnat nabíječku blízko garáže a nabít ji a uvidí se. Jinak jsem ji vybil jako amatér, zapojil jsem hudbu a úplně jsem zapomněl nastartovat (radost, že to hraje).Ale potřeboval jsem seštelovat Hz do 3 pásem a tak jsem si hrál asi 30-40 min.No a zesilovač 4*250W jí jaksi vyšťavil . No ale hrálo to dobře Zapnu to a mám pocit, že to za mě i dýchá. Jen ty brutální otřesy nedává zadní SPZ, zavřený zadní kufr a pár plechů. No ještě se uvidí jak je na tom zadní okno a těsnění |
Autor: | el_Barto [ sob 30. kvě 2009 20:56:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
to je ale divne ze to tak rychle vybilo .... ja teda s tim mym cca 200W dal s 54Ah baterkou 5hodin poslouchani na parkovisti, je fakt ze to nebylo na full, ale po tech 5h jsem nastartoval na drnc ... |
Autor: | Bagyp [ sob 30. kvě 2009 21:12:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
el_Barto píše: to je ale divne ze to tak rychle vybilo .... ja teda s tim mym cca 200W dal s 54Ah baterkou 5hodin poslouchani na parkovisti, je fakt ze to nebylo na full, ale po tech 5h jsem nastartoval na drnc ...
No pokud máš 200W čistý výkon (což pochybuji vzhledem co jsem u tebe vyděl) tak je to divné, ale mě nepřijde divné mít 300W čistý výkon naplno 40minut. Kdo ví ale |
Autor: | Mike [ ned 31. kvě 2009 1:50:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
no já jsem dal nedávno 20-30min na odskoušení nového audia. A baterka No problém bez klíčku. A to audio 2x 250RMS na plno. Kap ukazoval nejmín hodnotu snad 11.8. Sice randál jak svina, ale není to ono. Zkusím předělat bedny na jiný menčí rozměr. Jinak pokud zapnu v garáži , tak stěny pracují jako ozvučnice... rachot jak svin |
Autor: | Jirkaking [ ned 31. kvě 2009 11:02:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Doporučuju alternátor 90A ale ne ze sierry ten ti tam nepůjde, teda aspoň myslím že 90A na druhou stranu nedělali. OHC .Ale teď jsem zkušebně dal do auta altík z escort 99 rok a má 90A a kupodivu kluci šikovný z Bosche udělali držáky na obě strany. takže altík můžeš dát na levo i napravo. Mě u dohc to sedí perfektně. I řemenice byla stejná. Jen nevím jak na tom bude OHC a usazení altíku a zároveň připojení na klínový řemen (řemenice) a taky aby to bylo v rovině. Jinak doporučuju baterii 70A je to ideální kompromis když máš v autě hudbu. Já přes zesik honim jen subwoofer 600W ale radio dává 4x65W a taky mám v autě 6 repro takže odbět nějaký je. |
Autor: | Kidiboo CZ [ ned 31. kvě 2009 13:55:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
měl jsem, také tento podobný problém, a nevím, teda jestli to bylo ze Sierry, ale původně jsem měl 70A pak jsem zajel do Sluštic u Úval na vrakáč a koupil na starý OHC-čko 2,0i r.v. 1988 90A altík a vše šlapalo super... Samozřejmě, že dnes kdy Sierra není v kurzu, tak asi i na těch vrakáčích už bude problém něco obdobného sehnat... ale určo zkus ten altík a bude to ok |
Autor: | Bagyp [ ned 31. kvě 2009 20:04:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ještě prosba, jak se nabíjí bezúdržbová baterie? U normální baterie se otevřou ty zátky, ale u mé? Díky |
Autor: | bobeš [ ned 31. kvě 2009 20:30:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
Stejně jako se zátkama. ICQ ? |
Autor: | el_Barto [ ned 31. kvě 2009 20:56:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
nabiji se stejne, jen neoteviras zatky |
Autor: | Frenk [ pon 01. čer 2009 0:41:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vybitá baterkaa se v ute nikdy nedobije ani kdyby jsi jel na mars, elektronika altiku ti tam tolik nikdy nepustí i kdyby si tam mel kdoví co, na to to není konstruované, to by si u obych baterek nedelal nic jineho nez doleval kyselinu neb by se ti neustale vyvarovala.... Rika se ze na dobyti jednoho startu se musi ujet 10km ... Spousty dopravních firem u nás reklamuje "zatvrdlé baterky" které mají výkon třeba jen 60% a málo z ridicu prizna ze stál kdysi ve spanelsku 2 dny na vykladce, vybil a nastortoval jen pres kabely a od te doby baterka nabijecku nevidela - baterka chodila nabita na 60% (treba) zbylych 40% desek zasulfatizovalo, pak prisly prvni mrazy a ejhle baterka je strasnej shit ... Do svedomi si uz pak ale nikdo nesahne, nebo se nad tim ani nepozastavi pac to nevi - i pres to ze by na tyhle veci mel kazdy slusny prodejce upozornit a pro jistotu to vsechny renomovae firmy pisou do zarucaku ... |
Autor: | el_Barto [ pon 01. čer 2009 0:47:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Bagyp píše: el_Barto píše: to je ale divne ze to tak rychle vybilo .... ja teda s tim mym cca 200W dal s 54Ah baterkou 5hodin poslouchani na parkovisti, je fakt ze to nebylo na full, ale po tech 5h jsem nastartoval na drnc ... No pokud máš 200W čistý výkon (což pochybuji vzhledem co jsem u tebe vyděl) tak je to divné, ale mě nepřijde divné mít 300W čistý výkon naplno 40minut. Kdo ví ale hmmm odbornik, tak od od oka .... SUB: http://cgi.ebay.de/Magnat-Bassrolle-T12 ... 7002r35952 MAGNAT T1200 12" (300mm) MICHAEL SCHUMACHER COLLECTION - RED CARPET Vykon RMS/max: 240/480 Watts rozsah: 20-200Hz impedance: 4 Ohms zesik: http://www.audioplaneta.cz/d/magnat-the-rock-400-2/ zapojeni v mustku 200WRMS pro imp. do 4Ohm... Takze bagype tohle jen pro info.... A pro hifi stouraly, vim ze nic moc, ale akustika v sierre je stejne predem ztracena, pri zachovani originalniho vzhledu ... |
Autor: | Bagyp [ pon 01. čer 2009 9:49:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
Uííí tak to ti patří moje omluva, moc si nepamatuji co tam máš, ale vím jak jsi to pouštěl tak to +- ušlo. SRY |
Autor: | Bagyp [ úte 02. čer 2009 19:59:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak je to totálně v píííííí... sakra Nechal jsem jí úplně nabít a už při nabíjení se chovala divně. Vzal jsem jí do auta, ukazovala normálně 12.2V tak jsem nastartoval a pootočil se 2x startér a konec. Chvíli jsem počkal a chytlo to už na škrt.Tak jsem jen do Vratimova (asi 3 Km) a tam zastavil a už nenastartoval.Takže moje šla za volant a roztlačil jsem jí. I když se to nemá, chytlo to na škrt. Dojel jsem zpátky do garáže a samozřejmě po vypnutí motoru už nic. Takže si myslím , že na 99% je baterie v háji. Jinak kontrolka dobíjení je OK a během jízdy nesvítí. Co vy na to? |
Autor: | prochy [ úte 02. čer 2009 20:30:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Baterka je v haji, nabita musi mit 12.8V, 12.2V je zalostne malo. |
Autor: | el_Barto [ úte 02. čer 2009 21:34:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
jj stejne symptomy jako ja loni na srazu ... |
Autor: | Bagyp [ úte 02. čer 2009 22:42:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
Takže novou baterku, co by jste mi doporučily, popřípadě které se vyhnout? Je jich moc Starline ,Varta ,Bosch ,Exide ,CROWSTART atd atd |
Autor: | Frenk [ úte 02. čer 2009 23:08:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
Varta / Banner, ostatní jsou sračky ... |
Autor: | Radek [ úte 02. čer 2009 23:43:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vartu ne, Aspoň ne 60Ah s plochýma kontaktama! |
Autor: | Frenk [ úte 02. čer 2009 23:48:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
s plochyma kontaktama bych taky nekupoval, moc se neprodavaj a nikdo nikdo nevi jak dlouho lezely kde na sklade |
Autor: | bobeš [ úte 02. čer 2009 23:53:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Baner, největší šrot !!!! |
Autor: | Frenk [ stř 03. čer 2009 0:20:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
bobeš píše: Baner, největší šrot !!!!
To každopádně, a Vafta taky nestojí za nic ... Varty a Bannery jsou ale dobrý baterky ... Bosch - neexistuje, dela se ve Varte v Český lípě Perion - "Levná" baterka od Varty Mamut - "Levná" baterka od Varty Akuma - nejede - sem tam se objeví přelepený Famm (nebo Fiam - nejsem si jistý) na trhu Exide - Polsko Carion - "Levná" baterka od žlutejch kluků pro kluky ve žlutym Atd atd |
Autor: | Bagyp [ stř 03. čer 2009 1:11:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
Frenk píše: Bosch - neexistuje, dela se ve Varte v Český lípě
No nevím, ale třeba Bosch nabízí Elit a dodavatel je BOSCH |
Autor: | prochy [ stř 03. čer 2009 8:47:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Hlavne kup baterku, ktera patri do staryho auta, zadny ty blue neco. Starsi auta maji nizsi napeti regulatoru altiku a novou baterku by si nemel dobitou. Podle me je znacka burt. Vyroba olovenych baterii je uz par desitek let plne zvladnuta a zvladali to i za bolseviku v Rusku. Pokud jde o spolehlivost, radsi bych koupil obycejnou proverenou konstrukci, nez nejake technologicky vymakane calciove baterky, kde jde podle me hlavne o dosazeni mensich rozmeru a vahy. Muj poznatek z mnoha oboru je, ze co je jednoduche, je neznicitelne, co je technicky vyspele (spicka oboru) to jeste neni technologicky zvladnute a s prominutim je vetsi sance, ze se to po.... Ja jsem koupil onehdy Filson 74 Ah do kombika a uz maka pres 2 roky (coz teda jeste nic neznamena, baterka co jsem mel v predchozim aute odesla po 12 letech). Kdo vyrabi baterky pro Filson asi nikdo nevi, nicmene baterky se podle me stejne lisi jenom samolepkou. |
Autor: | jariny [ stř 03. čer 2009 9:50:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Když jsem kupoval sierru před 8 lety byla v ní Varta 55Ah a to nikdo neví jak dlouho,letos v zimě odešla do věčných lovišť, protože po nabití držela jen když se jezdilo,pokud auto stálo 2-3 dny točila s posledních sil a člověk trnul kde zůstane stát.Musela se koupit nová a doporučili mi klasickou koncepci firmy Banner taky 55Ah. |
Autor: | Frenk [ stř 03. čer 2009 10:49:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
Plne souhlasim s Prochym - tez bych koupil klasiku neb bezudržbové baterie bez zátek mají posunuté splynovací napětí, klasické by se mohly v novejsich autech skrz vyssi dobíjecí soustavu "vyvařovat" S tím že už kluci v Rusku to uměly dělat taky souhlasím - určitě za sebou netahaly prodlužovák ... Ale ja do motoru taky neleju M6A a nejezdim zigulem. Kalciové desky mnohem lépe zvládají dávat větší vybíjecí proud při zachování kapacity a hlavně životnosti, pak je ještě metoda stříbření desek které je v podstatě to samé - každopádně oba způsoby jsou takové že desky jsou odlévány a mají krásnou hladkou mřížku a díky tomu nejsou tolik porézní a následkem toho se nesesypou díky vlivu kyseline tak rychle jako obycejne sekané a natahované desky... . ostatatně proto jsou tak velké rozdíly v cenách baterií, je vidět která firma si tu technologii musela zaplatit. Nemyslím že by High tech technologie stály za prd, novinky urcite le treba kalciove desky jsou "novinkou" uz peknou dobu... Treba ja mam v aute 6 let starou 80Ah gelovku a jeste po tech letech ma vyssi startovaci proud nez klasicka 180Ah baterie ... Ale tohle vše je jen teorie, prakticky kdyby byla baterka ze zlata je to prd platny kdyz se dostane do ruky majitely pro ktereho je nabijecka sproste slovo ... :) |
Autor: | el_Barto [ stř 03. čer 2009 11:18:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
moje zkusenost je s kalciovkama vcelku prijemna, minula mi vydrzela 7let a do posledni chvile startovala jako by byla nova. 7 let beru jako dost dlouho dobu co yb baterka mohla vydrzet, na to ze to byla 44Ah ... ted jsem koupil bezudrzbovaku kalciovku od banneru 55Ah ( tusim oznaceni BullPower ) a jsem teda zvedav, momentalni poznatky jsou velice prijemne, startovani an drc ... |
Autor: | prochy [ stř 03. čer 2009 14:12:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Frenku, cim vetsi poreznost desek, tim vetsi kapacita. A sypou se sulfatovany desky u dlouho vybitejch akumulatoru. Stribreni pro vyssi vybijeci proudy je sice pekne, ale slabe misto neni v baterce, ale v kontaktech pod okama k baterce a ke starteru, v solenoidu apod. Se standartni baterkou na 40Ah nastartujes jakejkoliv benzinovej motor. Startery maji kolem 1.1kW, tzn pri startovacim napeti 11V to dela 100A spickovej odber pri startu. Nepotrebujes 200A ani 300A. Pres 100A Ti da kazda baterka. Podle me se vyrobci honej za necim, co spotrebitel nepotrebuje. Chapu, ze hajis nove technologie, kdyz ty baterky prodavas . |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |