Fordsierra.cz

Diskuzní fórum příznivců vozů Ford SIERRA
Právě je ned 15. pro 2024 22:58:15

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Kapacitor
PříspěvekNapsal: pát 15. kvě 2009 12:36:19 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 2457
Bydliště: Ostrava
Ahoj, téma pro odborníky a asi se to bude hodit i ostatním, kteří se v elektro moc nevyznají :oops:
Jedná se o Kapacitor bez ochranné elektroniky a jeho zapojení.
1: Jak ho zapojit, všude píšou něco jiného viz foto:
Obrázek

Jinde je zase, že takhle:
Obrázek

A samozřejmě je i možnost (asi nejlepší) natáhnout i minusový kabel přímo z baterie ke Kapacitoru.
Podle mě je má být zapojen jako obrázek 2.

2: Taky je známo, že první zapojení se dělá přes žárovku, ale už nepíšou co potom.
Tedy napojím kapacitor do série se žárovkou a zapojím k autobaterii.
Po zhasnutí žárovky odpojím kap. od baterie a vypojím žárovku.
A teď mě zajímá, kap. je nabitý a když ho zapojím na zesilovač tak nedostane šlehu?I když je baterie odpojená, je nabitý.

3: A poslední věc je, že nikde není napsáno co na to baterie, když je Kapacitor napojený napevno, tudíž je stále pod proudem z baterie.
Je bez elektroniky, takže se sám nějak nevypne a jelikož má měřák napětí, tak podle mého bude stále svítit a tudíž bude stálý odběr.
Co na to baterie???

Jinak vlastním tenhle Kap:
Obrázek
Taky zvažuji zda do toho bloku taky dát nějakou pojistku, nebo stačí ta u baterie.

Předem díky za odpovědi.

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 15. kvě 2009 13:12:38 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: sob 14. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 308
Bydliště: Plzeň
http://www.autoaudio.wsc.cz/Poradna/Schema/fr0.html

kapacitor=kondenzátor jak prase

Btw: Co tam máš za audio, že ti výkonový špičky nestíhá alternátor a baterie? Pokud něco hozenýho v kufru s nápisem 1500W jsou to vyhozený prachy. Kapacitor má smysl tak v sestavách 800w RMS+, jinak je to svítící kravina navíc

_________________
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 75 1,8ie
Alfa Romeo 155 1,8TS Sport
Renault Espace III
______
Ex- 3x sierra a Chudínek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 15. kvě 2009 13:17:48 
Offline
SIERRA Úchylák ale Administrátor
SIERRA Úchylák ale Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 03. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 12937
Bydliště: Ostrava (Ludgeřovice)
1. schemata jsou prakticky stejne, pokud ams zemnici bod blizko sebe, ne li ten samy ... urcite z hladiska principialniho pouziti je lepsi zapojeni druhe.


2. prvni zapojeni urcite pres zarovku je vhodnejsia to tak ze pockas az zhasne a pak jeste cca stejnou dobu to enchas se zhasnutou zarovnou ... nechce se mi vypisovat proc, proste zarovka nesviti treba uz pri polovicnim napúeti ...

3. kapacitor by spravne nemel odebirat proud, resp jen minimalne .... ty co maji ridici elektroniku, resp ten privod z radia nazyvany "remote" by si tohle vsechno ohlidaly, takze jsou vhodnejsi ...

4. hodne zalezi an kabelech .... pokud mas dobre kabely, a dobry zemnici bod a samozrejme dobre ukostreni i baterky, tak bys kapacitor nemel vubec potreboval .... Jedine pokud mas nejake fakt vykonne zesiky, ale to uz yb jsi tam pak mel dat i jiny CAP, lidi co se tomu fakt venuji rikaji ze to je az pak nekde u 5F, jinydy to nema cenu, lepsi ej to resit poradnym kabelem.... o tech kabelech jsem se rozepsal castecne i protoze jsem s nima hodne laboroval, nakonec jsem skoncil u docela tluste potvory, ale vsechny problemy se vyresily ...

_________________
Sierra '92 sedan 2,0i DOHC RSIII
Wilík Cosworth 4x4 2.0T, ex Jirkakingův, ex Willyho
420 spících poníků, shit happens ...
S-MAX 2,0TDCi 180k Titanium '16
Ford Focus ST 2,3Turbo280k HB '20


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 15. kvě 2009 13:41:09 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 12. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 945
Bydliště: Praha
No hodne otazek a spoustu nejasnosti.

Zaprve, je to v podstate kondenzator. Podle toho bych se choval. Idealni je pripojit ho tesne k zesilovaci resp. jeho privod, aby vykryl kratke spickove odbery. tedy varianta 2) s tim, ze mezi zesilovacem a kondikem ma byt co nejkratsi vedeni.

Odpojeni od akumulatoru bude nutne, pokud porad pobezi elektronika s disp. Samotny kondenzator bez elektroniky by mohl byt pripojen trvale. Odpojovani a pripojovani je problem, pokud se bude jednat o vetsi proudy. Do cca 30A, coz je zesilovac cca 300W bych pouzil rele a jednoduchy obvod pro zpozdene pripojeni:
http://volny.cz/elteko-reg/docasne/zesi ... lovace.txt
Misto ovladani ze spinacky se da pouzit ovladani z autoradia (napr. vystup pro antenu + slabsi zarovka)

Ano, kondenzator je nabity i po odpojeni od baterie a muze zesilovac v extremnim pripade poskodit. S kondikem bych manipuloval jenom ve vybitem stavu.

A nakonec bych chtel trochu pohanit ten tvuj kondik. Podle meho odhadu se 1F do tohoto rozmeru nemuze vejit.
Za ty prachy co stoji kondiky by bylo snad lepsi koupit druhy akumulator. :twisted:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 15. kvě 2009 15:10:03 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 2457
Bydliště: Ostrava
No já mám ten kap. nový a za hubičku 8-)
Jinak to řeším proto, protože mám baterii 55Ah ,ale altík na 1.6CVH je dost slabý, nevím teď kolikátka je tam, nejde to přečíst.
Jinak napájet zesilovačem budu 2x100W RMS a 1x 200W RMS čistý výkon.
Taky bych ho tam nedával, ale nevím co na to baterie, světla atd.

PS:A ještě dotaz na RCA kabel+ovládání REM.
Jaký proud jde v tom REM?
Vím, že jsem třeba spojil +12V s REM abych zesák vyzkoušel, ale myslím si, že blbost aby šel z autorádia v REM 12V, když je to takový nic drátek???

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 15. kvě 2009 19:52:45 
Offline
SIERRA Úchylák ale Administrátor
SIERRA Úchylák ale Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 03. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 12937
Bydliště: Ostrava (Ludgeřovice)
12V v nem opravdu jde, ale proud je par desitek mA .... takze takovy ten vlasek staci ...

_________________
Sierra '92 sedan 2,0i DOHC RSIII
Wilík Cosworth 4x4 2.0T, ex Jirkakingův, ex Willyho
420 spících poníků, shit happens ...
S-MAX 2,0TDCi 180k Titanium '16
Ford Focus ST 2,3Turbo280k HB '20


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 16. kvě 2009 12:56:33 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 5529
Bydliště: Praha-vychod
Altik problem nebude, sestava zesilovace 2*100W/kanal +200W subw RMS bude brat teoreticky ve spickach kolem 70A, v prumeru kolem rekneme 10A. Ty vykonovy spicky ale nebudou ve vsech kanalech najednou, takze lze ocekavat spickovy proud rekneme 35A v radu nekolika milisekund.
Vykonovy spicky nejlepe pokryje autobaterie a dulezite je velmi dobre spojeni mezi baterkou a zesilovacem. Podle me nejlepe propojit oba poly, tedy kladny i zaporny a ne vest to pres kastli. Na zemnim spoji pod nejakym maliknym sroubkem na tenouckym plechu na podlaze kufru vznikaj nejvetsi prechodovy odpory a tedy i napetovy ztraty, ktery vedou ke ztrate vykonu a co hur, muzou vest ke zkresleni na nejnizsich kmitoctech. Pokud jsou pouzity kabely s odpovidajicim prurezem a jsou dobre pripojeny k zesilovaci (kvalitne nalisovana oka, zadna oka z pozlaceneho "papiroveho" plechu s miniaturnimi sroubecky), vcetne dobreho pripojeni zeme, na coz spousta lidi zapomina (stejny prooud ktery tece plusovym privodem odtece taky minusovym), potom je zajisteno dobre propojeni s tou nejlepsi zasobarnou energie, kterou je autobaterie. Potom neni potreba hasit spatnou elektroinstalaci nejakym kondenzartorkem, jehoz kapacita je smesna oproti autobaterii a co hur, tyhle shity maj velkej vnitrni odpor (predevsim cim jsou mensi, tim vetsi vnitrni odpor; ja bych zakazal psat na tyhle shity Farady -kazdej mysli, cim vic faradu, tim vic muziky, opak je ale pravdou- mely by tam bejt psany miliohmy, na kterej tady ve kutecnosti nejvic zalezi), takze prestoze mohou mit "velkou" kapacitu, tak na vnitrnim odporu se jejich efekt naprosto nuluje. Vem si, ze na odporu 30miliohmu vznikne pri proudove spicce 35A ihned ubytek napeti pres 1V. A tento kondenzator na tom bude soude podle velikosti mnohem hur a co je jeste horsi, jsou tam ty "debilni" sroubovaci terminaly, ktery zhorsej odpor od baterky, takze vrazenim (prerusenim) plusoveho kabelu se zvysi prechodovej odpor a vysledek muze bejt o dost horsi nez bez toho libiveho bazmeku s filigranskym displejem.

Kapacitor, tedy rekneme radeji cesky kondenzator, je podle me naprosto zbytecna vec. Zacala se vyrabet pro to, aby bylo co prodavat a hlavne to pekne vypadalo, jako u 90% veci, bez kterych by se clovek obesel.
Ja bych si ho do auta nedal ani, kdyby to bylo zadarmo. Radsi bych investoval do poradneho napajeciho kabelu a nechal kvalitne nalisovat oka (lisovanim po velkym tlakem dojde ke svareni za studena, coz je ten nejlepsi spoj).

_________________
Ford sierra DOHC sedan LPG-nejnovejsi priblizovadlo :)
Ford Sierra cosworth 4x4
Ford Mondeo 2.0i kombi LPG
Ford Sierra kombi 4x4 LPG (ex., ale neslo na dily, Ladis se o nej hezky postaral)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 17. kvě 2009 11:53:14 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák
Uživatelský avatar

Registrován: pon 23. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 2956
Bydliště: Turnov
Čau Bagype,

zovna taky skládám v autě muziku. Řešil jsem stejný otázky jako ty...


jako první k tomu kapu. Co to je? neprodávali to náhodou v Lídlu?? Sice byl asi levný ale jak kvalitní? Pod tím plastovým krytem to vypadá jako distribuční blok :shock: abys nebyl překvapen že máš ráno z auta hromádku popela. jaký má ten kap Specifikace?

Doporučuji ti poohlednout se po něčem kvalitnějším např. od ALFATEC, TOXIC, US BLÁSTER, Groud Zero... 1F


1. můžeš použít obě schéma zapojení. Já to mam na ten první. Pokud budeš tahat +- drát od baterky, nezapomen na stejný průměr drátu.

2. první zapojení se má provádět se žárovkou. U lepších přístroju je už v balení přiložený odpor, přes to se nabýje kap. Aby nedostal šlehu z 0-12V a neodpálil se.

3. pokud kap. nemá v sobě elektroniku na vypnutí. Doporučil bych ho zap/vyp manuálně pomocí vypínače.

_________________
Opel... Ecotech ... 4L/100km :)
ex: Ford Sierra 2.0 EFI OHC 85kW iS
ex: Ford Sierra 2.3l V6 OHV GHIA - RS Paket
+ 4x Sierra a jedna Škoda *jedna dvojka*
*Policie si vyfotila prázdné místo, kde stála Fabie. Bohužel se tam už nikdy znovu neobjevila*


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 17. kvě 2009 17:06:36 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 2457
Bydliště: Ostrava
Mike píše:
Neprodávali to náhodou v Lídlu??

Jsi děláš srandu, co?
V životě bych nic nekoupil něco v hypermarketech a ještě k tomu, když dám za hudbu do autí 20 tisíc tak nešetřím na ničem :P
Kapacitor má zabudovaný distribuční blok a parametry jsou zde:

Vyrovnávací kapacita pro použití v autě E.S.R=0.002 Ohm Včetně masívní svorkovnice pro různé kabely 0 až 8AWG (2 trubičkové pojistky 20-80A a 2 ploché pojistky 50-150A) Lze zapojit i bez pojistek.Celkem 12 svorek.

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 17. kvě 2009 17:34:41 
Offline
SIERRA Úchylák ale Administrátor
SIERRA Úchylák ale Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 03. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 12937
Bydliště: Ostrava (Ludgeřovice)
Bagyp píše:
a ještě k tomu, když dám za hudbu do autí 20 tisíc tak nešetřím na ničem :P


tak na tomhle jsi posetril a nebo te nekdo natahl .... ja ho nedavno dokonce videl i an aukru od nejakeho polskeho prodejce ...

_________________
Sierra '92 sedan 2,0i DOHC RSIII
Wilík Cosworth 4x4 2.0T, ex Jirkakingův, ex Willyho
420 spících poníků, shit happens ...
S-MAX 2,0TDCi 180k Titanium '16
Ford Focus ST 2,3Turbo280k HB '20


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 17. kvě 2009 18:53:38 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák
Uživatelský avatar

Registrován: pon 23. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 2956
Bydliště: Turnov
Srandu si nedělám. Přesně jak píše Barto.


... Vyrovnávací kapacita pro použití v autě E.S.R=0.002 Ohm Včetně masívní svorkovnice pro různé kabely 0 až 8AWG (2 trubičkové pojistky 20-80A a 2 ploché pojistky 50-150A) Lze zapojit i bez pojistek.Celkem 12 svorek....


to má být kapacitor určený pro zesilovač se 4/3 svorkovnicemi. Tohle je - asi kapacitor s distribučním blokem a pojiskovými bloky. Pozor kapacitor není druhá BATERKA! By mě zajímalo... kolik to stálo. Popřípadě kde se to dá koupit. To jsem totiž v e-schopech nikde ještě neviděl. To je patlanice všecho dohromady neuvěřitelné. To bych se bál dát do auta. Pokud chceš rozvést více kabelů z kapu, tak se rozdvojuje až výstupní kabel pomocí distribučních bloku. např. Z kapu povedeš kabel 25mm a ten můžeš pomocí bloku rozdělit např. na 4x 10mm.

Jo já už to našel podle těch ohmu :-D
http://www.elektroklesny.cz/inshop/scri ... &Level=412

No jestli se ohánějí jen těma OHMama tak na tom nevidím nic extra. Skoro všechny kapi mají vnitří odpor 0.0020.

Po pravdě... na tom kapu si fakt přiškrtil rozpočet na minimum. Dobrý kam se pohybuje okolo 2 tis a výše.

_________________
Opel... Ecotech ... 4L/100km :)
ex: Ford Sierra 2.0 EFI OHC 85kW iS
ex: Ford Sierra 2.3l V6 OHV GHIA - RS Paket
+ 4x Sierra a jedna Škoda *jedna dvojka*
*Policie si vyfotila prázdné místo, kde stála Fabie. Bohužel se tam už nikdy znovu neobjevila*


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 17. kvě 2009 21:21:47 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 2457
Bydliště: Ostrava
Je to ryze český výrobek od firmy která x let dělá elektroniku.
Takže Polák ho musel koupit u nás v Ostravě jak byl v akci, jako jsem ho koupil já.V akci byl zlevněný na 500Kč +- .
Jinak s těmi kapy Mike, do 2 tisíc koupíš tak prd a ještě s máslem, takže pokud chceš mít kvalitní kat tak budeme s cenou nad 4000Kč.
Další věc je ta, že se bavíme o 4x 250W RMS výkonu, takže dle propočtů by měl být kap 0.5F bohatě a to nemluvím, že zesák pojede na plných 250W.
Spíše zvažuji kap. nedávat a potom se uvidí co a jak, není problém ho do připojit.

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 17. kvě 2009 21:29:53 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák
Uživatelský avatar

Registrován: pon 23. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 2956
Bydliště: Turnov
4x250w rms tedy 100rms = 0.1F / 4x250= 1 000 rms = 1F .
Já jsem koupil kap za 3500 a myslím že už je to spíš High End něž chleba s máslem...

_________________
Opel... Ecotech ... 4L/100km :)
ex: Ford Sierra 2.0 EFI OHC 85kW iS
ex: Ford Sierra 2.3l V6 OHV GHIA - RS Paket
+ 4x Sierra a jedna Škoda *jedna dvojka*
*Policie si vyfotila prázdné místo, kde stála Fabie. Bohužel se tam už nikdy znovu neobjevila*


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 17. kvě 2009 22:47:02 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 06. pro 2007 1:00:00
Příspěvky: 1597
Bydliště: Brno
nehádejte se, stejně je to tam zbytečný těžítko :-D :twisted:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 18. kvě 2009 0:00:17 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 5529
Bydliště: Praha-vychod
0.002ohmu neverim. To ma i ta trubickova pojistka vic.
To s tim, ze si na kapacitoru nesetril a pak z Tebe vyleze, ze stal pouze 500,-Kc me pobavilo :-D .
Jinak si myslim, ze to jsou vyhozene penize, takze nakonec si nevyhodil zas tak moc :smile: .
Jinak je zajimavy, ze to nema ovladaci REM privod na napajeni displeje. To je zakladni nutnost, aby Ti to nevycuclo baterku.
To by me zajimalo, kde soudruzi z ČLR udelali chybu.

_________________
Ford sierra DOHC sedan LPG-nejnovejsi priblizovadlo :)
Ford Sierra cosworth 4x4
Ford Mondeo 2.0i kombi LPG
Ford Sierra kombi 4x4 LPG (ex., ale neslo na dily, Ladis se o nej hezky postaral)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 18. kvě 2009 0:08:45 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 2457
Bydliště: Ostrava
To že jsem ho koupil za pár a stojí přes 1200Kč jsi myslím, že je pro mě jenom +. Jinak to nemám REM,ale zítra si budu ověřovat, že se má elektronicky při 0 odběru vypnout, takže se uvidí.

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 18. kvě 2009 0:49:03 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 11574
Bydliště: Praha
Moc se mi nesmějte... ale vzpomněl jsem si na průmku a na hodiny elektrotechniky :-D .
Nebyl to sice můj nejoblíbenější předmět a rád s troškou nadsázky (ale fakt jen troškou :grin: ), říkám že: schéma chápu jen do chvíle "žárovka svítí nebo nesvítí" :-) .
Ale k čemu je "tahle věc", to bych ještě věděl... a pro mě osobně by měla v autě asi stejný význam, jako třeba záchraný kruh :smile: i ten se totiž může "za jistých okolností hodit" :-) .

Ale jinak super debata, už se těším, jak to komu bude na srazu "hrát" :-D .

Já teda samozřejmě mám vždycky nějakou muziku v autě min. jako kulisu rád, ale pořád přes ní chci slyšet motor a výfuk, jak si jedem, jak si dýchá, odfkuje, brumlá... to je tá správná muzika 8-) .


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 18. kvě 2009 20:41:10 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 2457
Bydliště: Ostrava
Tak jsem nakonec zašel do té firmy se poptat co a jak a bylo mi řečeno, že je tam jak ochranná elektronika, tak automatické vypnutí asi do 5min.
Takže pokud vypnu zesilovač tak díky 0V odběru se automaticky Kap. vypne.
Nedalo mi to, tak jsem to doma zkusil přes CB zdroj a je to tak :grin:
Jinak mi říkal, že to není jen zbytečnost jak si kdo myslí, protože Kap. zlepšuje důraznost basů u subwooferu od 100W RMS a podle nějaké frekvence.
Nějak tomu nerozumím, tak to neřeším, ale dám to tam 8-)

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 18. kvě 2009 21:10:53 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák

Registrován: úte 25. bře 2008 1:00:00
Příspěvky: 2191
Bydliště: okres Pelhřimov
Hej, a kdyz se to teda samo vypne neb to pozna ze to nema zadny odber, jak se to zapne ? To ma teda nejake buzeni??? (v tom pripade mi prijde auto off bezvyznamne) nebo je to neustale v nejakem stan-by rezimu (a zere proud)?

_________________
Moc se nesměj, stejně chcípneš
Nemám DOHC v sedanu, sem nula ...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 18. kvě 2009 21:32:46 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 2457
Bydliště: Ostrava
Frenk píše:
Hej, a kdyz se to teda samo vypne neb to pozna ze to nema zadny odber, jak se to zapne ? To ma teda nejake buzeni??? (v tom pripade mi prijde auto off bezvyznamne) nebo je to neustale v nejakem stan-by rezimu (a zere proud)?

To ti tady odpoví asi jen Prochy, do ele. moc nedělám, jen vím, že když je 0V odběr tak se vypne a nemá žádnou spotřebu a jakmile se zesilovač zapne, tak to nějak pozná, že tam je odběr a zapne se.Jediné co vím, že se to samo vypne a zapne a ptal jsem se co když třeba měsíc nikam nepojedu, zda to nevyšťaví baterku a on se smál, že to nehrozí.
Ale já život beru podle toho co na vlastní oči vidím a na co si mohu sáhnout, takže ukáže až praxe co a jak.

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 19. kvě 2009 14:30:11 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák
Uživatelský avatar

Registrován: pon 23. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 2956
Bydliště: Turnov
Bagyp píše:
Tak jsem nakonec zašel do té firmy se poptat co a jak a bylo mi řečeno, že je tam jak ochranná elektronika, tak automatické vypnutí asi do 5min.
Takže pokud vypnu zesilovač tak díky 0V odběru se automaticky Kap. vypne.
Nedalo mi to, tak jsem to doma zkusil přes CB zdroj a je to tak :grin:
Jinak mi říkal, že to není jen zbytečnost jak si kdo myslí, protože Kap. zlepšuje důraznost basů u subwooferu od 100W RMS a podle nějaké frekvence.
Nějak tomu nerozumím, tak to neřeším, ale dám to tam 8-)



asi takle:

Kapacitor nebo také kondenzátor je zásobárna energie, která dokáže rychle - v milisekundách - dodat energii. Je nepostradatelný zejména při hlasité hudbě, při rytmických basech, úderech na bicí. Autobaterie nestačí potřebný proud dostatečně rychle dodat, napětí kolísá, zvuk je tišší, slábne, bas se ztrácí.
Kapacitor zajistí zesilovači dostatek energie na vyslání zesíleného signálu do Wooferu a jeho následné okamžité zastavení.

Takže to de fakto plní 2 funkce.

_________________
Opel... Ecotech ... 4L/100km :)
ex: Ford Sierra 2.0 EFI OHC 85kW iS
ex: Ford Sierra 2.3l V6 OHV GHIA - RS Paket
+ 4x Sierra a jedna Škoda *jedna dvojka*
*Policie si vyfotila prázdné místo, kde stála Fabie. Bohužel se tam už nikdy znovu neobjevila*


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 19. kvě 2009 14:39:14 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 5529
Bydliště: Praha-vychod
Mike píše:
Bagyp píše:
Tak jsem nakonec zašel do té firmy se poptat co a jak a bylo mi řečeno, že je tam jak ochranná elektronika, tak automatické vypnutí asi do 5min.
Takže pokud vypnu zesilovač tak díky 0V odběru se automaticky Kap. vypne.
Nedalo mi to, tak jsem to doma zkusil přes CB zdroj a je to tak :grin:
Jinak mi říkal, že to není jen zbytečnost jak si kdo myslí, protože Kap. zlepšuje důraznost basů u subwooferu od 100W RMS a podle nějaké frekvence.
Nějak tomu nerozumím, tak to neřeším, ale dám to tam 8-)



asi takle:

Kapacitor nebo také kondenzátor je zásobárna energie, která dokáže rychle - v milisekundách - dodat energii. Je nepostradatelný zejména při hlasité hudbě, při rytmických basech, úderech na bicí. Autobaterie nestačí potřebný proud dostatečně rychle dodat, napětí kolísá, zvuk je tišší, slábne, bas se ztrácí.
Kapacitor zajistí zesilovači dostatek energie na vyslání zesíleného signálu do Wooferu a jeho následné okamžité zastavení.

Takže to de fakto plní 2 funkce.

Vis proc kolisa to napeti z autobaterie? To neni proto, ze by baterka nebyla schopna dat proud v milisekunde. To je dusledek spatny kabelaze s vysokym odporem. A tady se nehraje na ohmy ale na miliohmy.
Pokud je velky odpor privodu energie z baterky, pak se to hasi kondikem. :mad:

_________________
Ford sierra DOHC sedan LPG-nejnovejsi priblizovadlo :)
Ford Sierra cosworth 4x4
Ford Mondeo 2.0i kombi LPG
Ford Sierra kombi 4x4 LPG (ex., ale neslo na dily, Ladis se o nej hezky postaral)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 19. kvě 2009 14:52:56 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák
Uživatelský avatar

Registrován: pon 23. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 2956
Bydliště: Turnov
prochy píše:
Mike píše:
Bagyp píše:
Tak jsem nakonec zašel do té firmy se poptat co a jak a bylo mi řečeno, že je tam jak ochranná elektronika, tak automatické vypnutí asi do 5min.
Takže pokud vypnu zesilovač tak díky 0V odběru se automaticky Kap. vypne.
Nedalo mi to, tak jsem to doma zkusil přes CB zdroj a je to tak :grin:
Jinak mi říkal, že to není jen zbytečnost jak si kdo myslí, protože Kap. zlepšuje důraznost basů u subwooferu od 100W RMS a podle nějaké frekvence.
Nějak tomu nerozumím, tak to neřeším, ale dám to tam 8-)



asi takle:

Kapacitor nebo také kondenzátor je zásobárna energie, která dokáže rychle - v milisekundách - dodat energii. Je nepostradatelný zejména při hlasité hudbě, při rytmických basech, úderech na bicí. Autobaterie nestačí potřebný proud dostatečně rychle dodat, napětí kolísá, zvuk je tišší, slábne, bas se ztrácí.
Kapacitor zajistí zesilovači dostatek energie na vyslání zesíleného signálu do Wooferu a jeho následné okamžité zastavení.

Takže to de fakto plní 2 funkce.

Vis proc kolisa to napeti z autobaterie? To neni proto, ze by baterka nebyla schopna dat proud v milisekunde. To je dusledek spatny kabelaze s vysokym odporem. A tady se nehraje na ohmy ale na miliohmy.
Pokud je velky odpor privodu energie z baterky, pak se to hasi kondikem. :mad:


jj
např. kondík co tu mam uvádí ESR: < 1.6milliohms

_________________
Opel... Ecotech ... 4L/100km :)
ex: Ford Sierra 2.0 EFI OHC 85kW iS
ex: Ford Sierra 2.3l V6 OHV GHIA - RS Paket
+ 4x Sierra a jedna Škoda *jedna dvojka*
*Policie si vyfotila prázdné místo, kde stála Fabie. Bohužel se tam už nikdy znovu neobjevila*


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 19. kvě 2009 15:27:24 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 5529
Bydliště: Praha-vychod
Jo a jeste prozradim jednu vec: Kondik se pri odebirani proudu vybiji, cimz mu linearne klesa napeti a to podle vzorce dV=I/C*dt, kde dV je zmena napeti, dt je sledovany casovy usek, I je proud v Amperech, C je kapacita ve Faradech. Pokud budu zjednodusene uvazovat odber v nejake spicce napriklad 50A podobu 10ms (tzn pouha jedna setina vteriny), napeti na kondenzatoru 1F klesne o 0.5V!!! Za desetinu vteriny, tedy 100ms napeti klesne o 5V!!!, To znamena ze 14V napeti klesne na pohych 14-5=9V.
Baterce ovsem napeti neklesa a to je jeji zasadni vyhoda (pouze pokles dany vnitrnim odporem, ktery je opravdu velmi maly a pak ubytky na kabelech, spatnych kontaktech apod.).

_________________
Ford sierra DOHC sedan LPG-nejnovejsi priblizovadlo :)
Ford Sierra cosworth 4x4
Ford Mondeo 2.0i kombi LPG
Ford Sierra kombi 4x4 LPG (ex., ale neslo na dily, Ladis se o nej hezky postaral)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 19. kvě 2009 15:35:57 
Offline
SIERRA Úchylák ale Administrátor
SIERRA Úchylák ale Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 03. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 12937
Bydliště: Ostrava (Ludgeřovice)
a proto ve vsech profi zastavbach lze videt i v kufru druhou baterii a nebo kapacitory uplne jinych kapacit ( tim ymslim 5F a vyse )...

_________________
Sierra '92 sedan 2,0i DOHC RSIII
Wilík Cosworth 4x4 2.0T, ex Jirkakingův, ex Willyho
420 spících poníků, shit happens ...
S-MAX 2,0TDCi 180k Titanium '16
Ford Focus ST 2,3Turbo280k HB '20


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 20. kvě 2009 13:48:11 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák
Uživatelský avatar

Registrován: pon 23. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 2956
Bydliště: Turnov
Teda, lec které forum nám může závidět tohle vlákno, protože nikde jinde jsem nenašel tak do podrobna popsaný kapacitor ( kondenzátor ) jako tady . :-D 8-)

_________________
Opel... Ecotech ... 4L/100km :)
ex: Ford Sierra 2.0 EFI OHC 85kW iS
ex: Ford Sierra 2.3l V6 OHV GHIA - RS Paket
+ 4x Sierra a jedna Škoda *jedna dvojka*
*Policie si vyfotila prázdné místo, kde stála Fabie. Bohužel se tam už nikdy znovu neobjevila*


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz