Fordsierra.cz http://fordsierra.eu/phpBB3/ |
|
Lambda sonda http://fordsierra.eu/phpBB3/viewtopic.php?f=8&t=2936 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | kubas18 [ pon 23. bře 2009 15:35:40 ] |
Předmět příspěvku: | Lambda sonda |
Jde nějak vypnout lambda sondu. Myslím to tak, aby řídící jednotka jela bez potíží aniž by tam nebyla lambda sonda. Nevím jak to sakra vysvětlit, prostě když ji vypojím tak motor běží tzv: nouzovém režimu nebo se pletu, no a já bych to chtěl aby ten motor běžel bez lambdy v normálním stavu a ne v nouzovém prostě to chci udělat jak scorpio 85kW nebo sierra iS. Prosím porad'te mi, mě se nechce tahat nová el. ze scorpia a dělat kvůli tomu hafol jiných věcí. Jezdím se svodama bez zpětnovazebního spalování a bez lambda sondy a zdá se mi, že to jede lépe ale není to ono. Já dělám změny a proto se ptám, dávám tam motor ze scorpia, vstřikování ze scorpia tak jsem zvědavej co to s tím udělá. Jo a už jste někdo zkoušeli dát sierráckou ŘJ do scorpia???? My jsme se nechtěně spletly protože toho máme až až a jede to s tím bez problému najeto asi 500 km bez potíží. To jen tak mimo mísu. Díky za rady. |
Autor: | el_Barto [ pon 23. bře 2009 17:14:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
odpojit a reset ridici jednotky, vykonu nepomuzes, mozna se ti srovna beh motoru, ale jen za predpokladu ze lambda je KO ... pokud ej funkci doporucuji nechat zapojenou ... |
Autor: | prochy [ pon 23. bře 2009 18:24:43 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Lambda sonda |
kubas18 píše: Jde nějak vypnout lambda sondu. Myslím to tak, aby řídící jednotka jela bez potíží aniž by tam nebyla lambda sonda. Nevím jak to sakra vysvětlit, prostě když ji vypojím tak motor běží tzv: nouzovém režimu nebo se pletu, no a já bych to chtěl aby ten motor běžel bez lambdy v normálním stavu a ne v nouzovém prostě to chci udělat jak scorpio 85kW nebo sierra iS. Prosím porad'te mi, mě se nechce tahat nová el. ze scorpia a dělat kvůli tomu hafol jiných věcí. Jezdím se svodama bez zpětnovazebního spalování a bez lambda sondy a zdá se mi, že to jede lépe ale není to ono. Já dělám změny a proto se ptám, dávám tam motor ze scorpia, vstřikování ze scorpia tak jsem zvědavej co to s tím udělá. Jo a už jste někdo zkoušeli dát sierráckou ŘJ do scorpia???? My jsme se nechtěně spletly protože toho máme až až a jede to s tím bez problému najeto asi 500 km bez potíží. To jen tak mimo mísu. Díky za rady.
Nevim, jestli jsem uplne presne pochopil z Tveho popisu o co Ti vlastne jde. Podle me si prohodil motor a ridici jednotku do auta, ktere nemelo lambda sondu...? Mas tam svody bez lambdy (nevim co myslis zpetnovazebnim spalovanim, ale pokud myslis EGR, tak to nema s lambdou nic spolecnyho a muzes ho zaslepit at uz mas lambdu nebo ne) a lambda sondu tam nemas i kdyz je ridici jednotka z verze s lambdou. Je tak? Pokud lambdu nezapojis, pojedes v tzv. nouzovem rezimu, coz znamena, ze se smes neupravuje podle vysledku mereni spalin lambda sondou (kdyz obsahuje zbytkovy kyslik-chuda smes, lambda regulace prida benzinu a naopak). Ridici jednotky maji pak CO potenciometr, kterym se vlastne nastavi smes tak, aby byly nizke emise, tzn. akuratni pomer vzduchu a benzinu. Pokud budes provozovat motor bez tohoto potenciometru i bez lambdy, muze se stat, ze smes se bude vice ci mene vzdalovat od idealniho pomeru. V extremnim pripade muze byt i obtizne zapalitelna. Pokud bude prilis chuda, auto hur pojede, spotreba bude dobra, ale spalovaci prostor bude nadmerne zatezovany prehrivanim. Pokud bude bohata, auto do urcite hranice mozna i lip pojede, ale bude zrat a hrozi nadmerne opotrebovani valce z duvodu zhorseneho mazani nadmerne mnozstvi benzinu smyva olejovy film na stenach valce. Vysledna smes zavisi na stavu cidel v aute, ktere maji sve vyrobni tolerance, proto je nutny ten CO potenciometr nebo rizeni lambda sondou, ktere je vlastne "sofistikovanejsi" metodou, kdy je neustale dostavovan spravny pomer smesi bez ohledu na starnuti cidel ci zmene vnejsich podminek. Muze se ale stat, ze nastaveni smesi s odpojenou lambda sondou nebude prilis daleko od idealni a prestoze ridici jednotka pojede v nouzovem rezimu, Ty to vubec nepoznas. Jestli je ridici jednotka ze skopka nebo sierry nehraje roli, protoze motory, ridici jednotky i cidla u stejneho typu jsou stejne. |
Autor: | Gemini [ stř 01. dub 2009 22:48:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
řídící jednotky jsou do jistý míry zaměnitelný , já zkoušel do sierry 74 kW EFI OHC víc jednotek ze "stejnýho" motoru , byla třeba jiný watáž motoru ale stejné zapojení a jelo to uplně normálně , z DOHC už sem to raději nezkoušel , možná by si s tou tvojí lambdou poradila stará forďácká WDS diagnostika , de s ní spoustu věcí přenastavovat |
Autor: | prochy [ čtv 02. dub 2009 9:07:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nevim co je WDS diagnostika, ale u ridici jednotky EEC4, co je v sierrach se neda vubec nic nastavovat, jenom vyblikavat kody. Konektor ma jenom 3 draty z toho jeden je zem. |
Autor: | Gemini [ čtv 02. dub 2009 9:46:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
WDS je originál forďácká stará diagnostika od prvních efi po auta do roku 2007 od 2007 tj. new mondeo atd se už používá IDS diagnostika , když by nepomohlo tohle tak tu jednotku nějakym způsobem upravit |
Autor: | prochy [ čtv 02. dub 2009 9:59:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
Takze to neni zadna stara diagnostika, ale celkem moderni, akorat umi vycist i stary auta... Ty moznosti, ktery bde mit u aut po roce 2000 urcite nebudou u aut kolem roku vyroby 1990. |
Autor: | pkod [ čtv 02. dub 2009 12:53:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
WDS je diagnostickej system fordu, ktery postupne nabaloval vsechny zmeny. EECIV umi tedy jenom cist, ale umi cist i kody z ABS a u novejsich aut samozreme i dalsi veci (imo, ASR, ESP...). Novejsi verze IDS snad jede na CANu. |
Autor: | Gemini [ čtv 02. dub 2009 18:48:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
no ta WDS neumí jen číst , ale dá se s ní i konfigurovat a dělat další cizí slova kterejm nerozumim , ale každopádně se s ní daj upravovat určitý parametry běhu motoru , s tou IDS máš pravdu PKODe , ta už pracuje s tou jejich sběrnicí dat , to je docela brutus páš bez diagnostiky si ani nevyměníš rádio |
Autor: | prochy [ čtv 02. dub 2009 18:52:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
Gemini, sedis si asi na vedeni, WDS umi konfigurovat, ale taky toho musi bejt schopna ridici jednotka a to EEC4 z roku 1990 neumi a troufnu si rict, ze to neumi ridici jednotky i z druhy poloviny 90 let. |
Autor: | Gemini [ čtv 02. dub 2009 19:57:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
dobrá , a proč je teda např. u sierr eště bílej konektor k zapalování ??? ten je tam abys kouknul jestli svíčky pálej nebo se tam dá něco nastavovat ??? |
Autor: | prochy [ pát 03. dub 2009 10:01:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tam se nastavuje zpozdeni predstihu, dava se tam servisni konektor, kterej uzemnuje jeden, druhej nebo dva vyvody z toho konektoru a tim se zpozdi zapalovani o 2, 4 nebo 6°. Tohle plati pro DOHC, pro ostatni motory je to mozna trochu jinak, ale princip zustava stejnej. Mrkni do sekce stahuj, je tam odkument "sierrapetrol", tam je to popsany. Rozhodne se na tom konektoru nic v ridici jednotce neprogramuje. |
Autor: | Gemini [ pát 03. dub 2009 21:44:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
OK teda , a jen tak otázka mimo , jak se řeší chiptuning ??? |
Autor: | Radek [ pát 03. dub 2009 21:57:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
Chiptuning u sierry se řeší tím, že se vymění čipy v řj...nelze upravovat bez mechanického zásahu v samotné řj. |
Autor: | el_Barto [ pát 03. dub 2009 22:03:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
zalezit aky sierra od sierry, u vetsiny je to nesmysl bez uprav v motoru... a v podstate i na cosworthu musis zasahnout trochu... |
Autor: | kubas18 [ sob 04. dub 2009 11:16:30 ] |
Předmět příspěvku: | odp |
Ohledně řídící jednotky pár info o úpravě najděte ECU a dejte zde http://translate.google.cz/translate?hl ... CZ315CZ316 |
Autor: | michal29a [ sob 04. dub 2009 11:21:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
OT: k tomu chiptuningu, ja sem tu jednodtku ze sierry jeste venku nemel, ale co sem nasel takovej velkej dokument k EEC IV, tak prej mely na strane nekolikapinovej konektor na kterej se da pripojit externi ROM pamet s vlastnima mapama... ale na sierre sem to nevidel, mozna je to nekde uvnitr. |
Autor: | prochy [ sob 04. dub 2009 11:39:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ten chiptuning se da na sirce u bezne ridici jednotky EEFC4 udelat opravdu jenom vymenou pameti, presne receno pripojenim specialniho modulu s externi pameti, ktera vyradi vnitrni pamet s mapama. Ten konektor je zakryty plechovou zaslepkou s malou matickou na druhe strane jednotky, nez je hlavni konektor. Strukturu dat v ty pameti podle me nikdo lehce nedohleda a SW, kterej by v nejaky prehledny forme umel ladit mapy uz vubec ne. Ale u atmosferickyho motoru je chiptuning nesmysl bez mechanickejch uprav motoru. Tak mozna vyradit omezovac, coz je blbost delat. |
Autor: | Gemini [ sob 04. dub 2009 20:36:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
OK , díky , já se ptal jen ze zvědavosti , když už ladit tak šroubovákem nějakej karbec |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |