Fordsierra.cz http://fordsierra.eu/phpBB3/ |
|
Co je to za rele? http://fordsierra.eu/phpBB3/viewtopic.php?f=8&t=2711 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | futura [ pon 26. led 2009 16:30:08 ] |
Předmět příspěvku: | Co je to za rele? |
Protoze tohle zapojeni uz tresim drahnou dobu a jeste jsem se nedobral nikde realnyho vysledku, prosim zdejsi elektro guru o radu. Potrebuju zapojit el. benzinovou pumpu podobnym zpusobem jako u strikacky, tj.zapnu klicek, nacerpa a vypne, roztocim motor a jede furt. Podle navodu na strankach Pierburg by tam melo bejt rele s kontaktama, 15, 30, 31, 31b a 87. Co je to za rele, nema takovy nejaky auto, ktery je dostupny na vrakaci? Nebo napada nekoho, jak to zapojit obdobnym zpusobem , natahuje se to cely novy, bez vazby na nejakou puvodni instalaci, takze bez vazeb na nejaky casovy a jiny rele, jak jsem koumal ve schematkach. |
Autor: | prochy [ pon 26. led 2009 16:37:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud mas na mysli klasickou strikacku EEC4, tak ta si spina rele palivove pumpy sama. Tzn. je tam obyc rele a vse ridi EEC4. Na DOHC s karbecem bylo nejaky specialni rele, ktery bralo signal s civky pro otackomer a podle toho, jestli tam byly pulsy, tak zapinal palivovou pumpu. |
Autor: | futura [ pon 26. led 2009 17:06:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tady se jedna o elektrickou pumpu na karbec, takze vsechno zapojit komplet nove, ale zase pokud mozno ne moc komplikovane, aby to nemelo moc moznosti se podelat. V zasade idealni by bylo, aby pumpa jela, kdyz se toci motor a zastavila se, kdyz chcipne i bez vypnuti zapalovani.Existuje sice tlakovy olejovy spinac, ktery tlakem zapina, ale nasel jsem ho jen v jedom shopu v nemcich a kdyz spocitam vsechny naklady, tak by za to byla pomalu pumpa cela.V nejhorsim to pude natvrdo pres vypinac. Olejovy cidlo bezny vypinaci jednokontaktni by tam asi nejak pouzit neslo,co? |
Autor: | prochy [ pon 26. led 2009 17:12:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Olejovy cidlo podle me nupjde pouzit, protoze pri startovani nebudes mit dost tlaku na spusteni pumpy. Ja bych se pokusil podivat na rele do DOHC, karbec, ktery hlida pulzy na zapalovaci civce. Koukal jsem, ze se ale nevyskytuje nikde jinde nez na karbecovym DOHC. Resili jsme to nedavno s kaulim. |
Autor: | futura [ pon 26. led 2009 17:32:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ja vedel, kde se ptat, diky. Ted akorat to rele, asi jich moc nebude, nevis, jak se ucene nazyva? Jinak z nedostatku paliva diky nizkymu tlaku oleje bych tolik strach nemel, je to karbec,takze kdyz by se po zapnuti zapalovanui pouzilo ke kratkodobymu nacerpani tlacitko, tak nez stoupne tlak oleje, urco by benzin vydrzel. Kdyz teda opominu tento problem, bylo by to jednokontaktni olejovy cidlo nejakym zpusobem pouzit? |
Autor: | prochy [ pon 26. led 2009 17:39:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ja do karbecu nevidim, nevim jestli to serpadlo jenom plni komoru a prebytek odteka nebo jak to je... Ale pokud by v komore neco bylo, tak ke startu to staci a po naskoceni mootru na provozni otacky by mel stoupnout i tlak oleje k sepnuti cerpadla. Takze to asi pujde pouzit... Jinak to rele nevim jak se nazyva, snad by slo koupit u Forda a to nebude zalezitost par stokorun. |
Autor: | futura [ pon 26. led 2009 17:53:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo, je to presne jak rikas u karbce, nemel bys radu, jak do tohodle systemu dat jako ovladaci prvek to cidlo tlaku oleje? Kupovat novy rele u fordu by asi vyslo jako to cidlo tlaku v nemcich, tudy cesta nevede.Jeste me napada, ze z altiku jde signal, jestli motor toci nebo ne, na kontrolće dobijeni. Neslo by treba odtud vyuzit na ovladani nejak? |
Autor: | Eddie [ pon 26. led 2009 17:54:13 ] |
Předmět příspěvku: | |
...já teda nevím moc o ele. ale právě proto bych to řešil radši mechanicky. Použil bych nádrž z OHC do r.v. 89 (čerpadlo venku) a zapojil bych to jako "obtokovku z vratkou". Tzn. čerpadlo by běželo po otožení klíčku do II polohy na stálo do zhasnutí motoru (vypnutí klíčkem), před karbecem by bylo "T-éčko" a zpátečka do nádrže... A když by byl problém s Fordím čerpadlem, tak by se dalo nahradit i jiným externím. |
Autor: | prochy [ pon 26. led 2009 18:21:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ten odpor dej mozna pro jistotu 5k6. Cena soucastek by nemela presahnout 10,-Kc a rele doma vyhrabes. |
Autor: | G.Cowlley [ pon 26. led 2009 20:48:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
Futura ty vole, na karbu nepotřebuješ tlak hned pač máš benál v plovákovce, když to dáš na relé který ti bude jen spínat při běhu motoru tak máš naprosto nesmyslný kus drátů který budou dělat něco co neužiješ, stejně musíš dát regulátor tlaku a ten má přepad, takže doporučuju pumpu dát na klíčkový plus a holt když ti to chcípne tak než našmátráš klíček a po dlouhých vteřinách vypneš zapalko tak bez jedinýho problému ti tlak bude řešit regulátor. Odpadne ti relé, dráty, možný problémy s poruchou a nemusíš se stresovat scháněním kokotskýho relé, já takhle mam uděláno několik karbů a čéče no problem |
Autor: | daytona [ pon 26. led 2009 20:59:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
G.Cowlley píše: a nemusíš se stresovat scháněním kokotskýho relé
|
Autor: | futura [ úte 27. led 2009 8:44:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Teda nez tohle vsechno vstrebam, tak se zavarim, dik za reakce. Prochy, to schematko je nadherny, malej problem je akorat v tom, ze ty nektery popisky jsouý pro mne nerozlustitelny, u toho rele taky spis slysim na cisla kontaktu, nez na schematicky znazorneni. Jestli bys byl tak hodnej a mohl to malicko jeste doplnit pro uplny elektricky blbce, nemelo by to chybu. Žorži, mas recht, ze v jednoduchosti je sila, tvuj zpusob zapojeni je ve hre jako jistota, ale to Prochyho zapojeni nevypada az tak slozite a relatka jsou dneska prakticky bezporuchovy. Navic kdyz si to clovek bude delat cely sam, tak budu nejen vedet princip, ale i provedeni a pripadna porucha by nemela bejt problem.Spinaci a pepinaci rele nejsou problem, koktsky je to casovy, nebo zpozdovaci, cert vi, jak se jmenuje. Hele, jakej mas regulator, ze ma obtok? Muj nema, ale karbec ma vratku, takze v pohode. |
Autor: | futura [ úte 27. led 2009 10:34:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
Krasnej vobrazek, doknce i to ocislovani rele chapu, ale rozsekal jsi me s tim tranzistorem a diodou.Musis brat v potaz, ze my vedomosti koncej tak u tranzistorovyho radia a diody jso v altiku. Kdyz si to shrnu, tak na 30 relé jde tvrdy napeti z baterky, 31 je kostra na kastli, 85 a 86 je ovladaci obvod, tusim 85 je kostra, kterou jak rikas bych mel spinat, pocitam od toho cidla, 86 je dejme tomu od 15 spinaci skrinky. Pokud je to takhle dobre, tak mi ale unika na kterej fous dat tu diodu a tranzistor a jaky. |
Autor: | prochy [ úte 27. led 2009 10:45:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
Precti si jeste jednou muj predchozi prispevek. |
Autor: | futura [ úte 27. led 2009 11:12:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
Se stalo, dokonce nekolikrat, ale holt tma. Tak to neres, bud me buh osviti, nebo ne, je mi jasny, jak musi tenhle diletantismus pusobit na nekoho, kdo o tom neco vi. Kauliho reseni to jisti. |
Autor: | prochy [ úte 27. led 2009 12:03:46 ] |
Předmět příspěvku: | |
futura píše: Se stalo, dokonce nekolikrat, ale holt tma. Tak to neres, bud me buh osviti, nebo ne, je mi jasny, jak musi tenhle diletantismus pusobit na nekoho, kdo o tom neco vi. Kauliho reseni to jisti.
Tak az budu mit chvilku casu, tak to jeste prekreslim pro diletanty... . |
Autor: | futura [ úte 27. led 2009 12:37:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
Az takhle te nechci otravovat, i kdyz by to asi bylo to, co pochopim.Ale pokud to casem zmaknes, budu stestim bez sebe, priste uz treba budu klast min blby otazky.Moc dik. |
Autor: | Eddie [ úte 27. led 2009 13:16:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já bych se pořád držel svého plánu, jen bych ho popř. vylepšil, tak abych dal šanci čerpadlu si "odpočinout". Běželo by hned po otočení klíčku a vratka by řešila problém s přebitkem paliva u karburátoru. Pokud bych chtěl ještě pomoci čerpadlu a občas přerušit jeho chod, když by nebylo třeba, dal bych do vedení před karburátor (nejlépe na motorovou příčku nahoru pod okno), trubku dlouhou cca 40 cm s o něco větším průměrem než palivové vedení na obou koncích zavíčkovanou a vstup a výstup na palivou hadičku a někde v jejím těle na boku závit a našroubovanej tlakovej spínač, kterej by mi po natlakování té trubky na nějakou chvilku vypnul čerpadlo. Viděl jsem, že i tyhle tlakový spínače (povětšinou teda starší) se dají i seřídit (fakt jsem už měl v ruce spínač s šroubkem v těle, kterým se dal doštelovat). Sice netuším v jakém rozsahu, ale určitě by se to dalo zjistit... Hele, tohle by mohlo fungovat pořád... při tom co vymýšlíte - nejen že se mi to zdá zbytečně moc složitý, ale nedovedu si představit, co se stane, když studenej motor, kterej dlouho nebežel na první pokus nenastartuješ a v plovákové komoře nebudeš mít dost paliva... To pak leda vzít injekční stříkačku a mechanicky to PHM do karbu dostat a pokračovat v oživování... to mi nepříjde zrovna šikovný... Ale třeba jsem jen nepochopil, jak jste to vymýšleli... . Navíc i bez toho vypínání po natlakování toho mého "bazmeku" by ten systém byl jednoduchej a funkční a u externího čerpadla by nebyl problém ho vyměnit a nebo si sehnat čerpadlo jiné přímo s danými parametry (jaký tlak má dávat, popř. vydrží běžet furt, nebo dokonce kdy má vypínat), které se tam dá kamkoliv bez problémů "naroubovat"... |
Autor: | futura [ úte 27. led 2009 14:34:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Eddie, ze by cerpadlo melo odpocivat nepovazuju za nejak podstatny, v normalni strikacce jede od natoceni motoru furt a vydrzi peknejch par let. Tenhle zpusob zapojeni chci realizovat z toho duvodu, ze mi pripada nejbezpecnejsi, cerpadlo dodava, jen kdyz bezi motor, takze kdyby k necemu doslo, auto bylo ve strome, motor nebezel a benzin furt protejkal, to bych videl jako nouzovy reseni.Vize je takova, sednu, zapnu zapalovani, tim pustim z 15 stavu do manualniho spinace, kterym pustim stavu k ovladacimu obvodu rele.jakmile zacne tocit starter, stoupne tlak oleje, cidlo vypne (nebo sepne) a cerpadlo pojede furt. Docerpani plovakovky jde resit premostenim rucniho spinace pres tlacitko, takze pokud bude pustena stava, staci zmacknout tlacitko a pumpa pojede po dobu zmacknuti.Pro pripad velky rany tam muze bejt jeste zakomponovany narazovy cidlo , ktery to vyhodi.Mozna to vypada slozite, ale pouzity veci fungujou v nasich autech bez problemu leta a individualni ovladani tak nejak k tomu autu patri. Neupravuju stavajici instalaci, je to staveny na miru cely od zacatku. |
Autor: | prochy [ úte 27. led 2009 14:38:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
Futura: Jinak jsem ted navrhnul modifikaci obvodu, kterej by po otoceni klicku zhruba na sekundu sepnul cerpadlo bez ohledu na nastartovani. Takze by to fungovalo podobne jako ve strikacce a odstranil by se problem co s vyschlou plovakovou komorou. Az budu mit chvilku, tak hodim schema. |
Autor: | futura [ úte 27. led 2009 14:53:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
Prochy ty jsi fakt genitalni, to je presne ono, jak by to v idealnim pripade melo fungovat.Ale az tak dokonaly to opravdu bejt nemusi, pokud by ti to melo brat moc casu. |
Autor: | prochy [ úte 27. led 2009 16:47:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak tady to je: |
Autor: | G.Cowlley [ úte 27. led 2009 17:07:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
futura, řešíš nesmysly, pokud chceš jezdit tak musíš mít centrálný odpojovač elektriky.. jinak regulátor bez vracečky znam jen jako na zvyšování tlaku, karb ti jede na max 1bar víc ti jehla neudrží ani omylem, vracečka to nezachrání. nafot regulátor |
Autor: | prochy [ úte 27. led 2009 17:54:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
G.Cowlley píše: futura, řešíš nesmysly, pokud chceš jezdit tak musíš mít centrálný odpojovač elektriky..
jinak regulátor bez vracečky znam jen jako na zvyšování tlaku, karb ti jede na max 1bar víc ti jehla neudrží ani omylem, vracečka to nezachrání. nafot regulátor Ja myslim, ze Futura mel dobrej postreh s tou nehodou. Pokud se neco stane vetsinou chcipne motor a bylo by blby, kdyby pumpa pumpovala benzin nekam do motorovyho prostoru. A odpojovac Te vzdycky zachranit nemusi. Muzes bejt v soku nebo v bezvedomi a nikdo Ti ten odpojovac nevypne. |
Autor: | G.Cowlley [ úte 27. led 2009 20:52:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Prochy, máme tu stále 2 mechanické zásadní prvky a to je regulátor kterej snižuje tlak ke karbu, a jehlový ventil karbu který po naplnění plovákovky prostě zavře, jezdilo se s tim i kurevsky ostře ale žeby někomu chytlo auto po killneru jen díky el pumpě je blbost pač to by musela být taková rána aby to urvalo karb a to už mysli ti bude fuk jestli běží pumpa nebo ne. prostě ari a spol relátka neřešili a jak jim to jezdilo a někteří dokonce dodnes žijí. |
Autor: | prochy [ úte 27. led 2009 20:59:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
A nebyla nahodou u starejch karbecovejch aut mechanicka pumpa pohanena motorem? Jinak karb Ti nic urazit nemusi, staci, kdyz se vytrhne hadicka nebo poskodi trubicka... |
Autor: | G.Cowlley [ úte 27. led 2009 21:14:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
neměly, závodní auta jezdily téměř výhradně na el čerpadla, vytržená hadička se ti stane i s relátkem. to spíš začne hořet od oleje, proražený vany a podobně, karby většinou jsou na druhé straně než svody krom pre-crossflow. u závodních aut je deviza absence elektriky navíc |
Autor: | futura [ stř 28. led 2009 8:41:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
Prochy, ziram, moc dik.Uz budu drzet hubu, nic uz nechci, ale duverne muzu sdelit, ze tohle bude muset udelat nekdo, kdo vi vic, jak ja. Kauli, na pumpu a regulator i dalsi veci muzes mrknout na fordfans v projektech po mym nickem, zavodaka nestavim, odpojovac bude.Klidne muzu nechat klasickou AC pumpu, nakrmi to taky, ale tohle bylo za slusny prachy, takze by byl hrich to nekoupit a je to rezerva do budoucna, kdyby se prece jen neco s motorem delalo.A taky to v kufru docela pekne vypada. |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |