Fordsierra.cz http://fordsierra.eu/phpBB3/ |
|
Tak me nedovezlo http://fordsierra.eu/phpBB3/viewtopic.php?f=8&t=2650 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | prochy [ pát 09. led 2009 11:00:04 ] |
Předmět příspěvku: | Tak me nedovezlo |
Tak aby jste si nemysleli, ze me sirka nikdy nenechala ve stychu, tak vcera se tak stalo. Uz dva dny jsem mel problemy, kdyz to bylo studeny, tak nesel otackomer, nezapinali se mi automaticky svetla, chcipalo to u automatickyho startovani (bez kteryho v techto mrazech nedam ani ranu), neslo vyhrejvani predniho okna, pozdeji zacinal zlobit i plyn, po zahrati to obcas najednou vsechno naskocilo a bylo to OK. Kontroloval jsem pojistky, vyndal zandal jsem vsechny relatka v hlavni pojistkovce, ale pricinu jsem nenasel, bateriova oka byla pritazena. Vcera jsem vecer nekolikrat popojizdel a nekdy v pul dvanacty v noci auto najednou prestavalo drzet volnobeh az po nekolika kilometrech motor chcipnul uplne. Baterka uz neotocila ani motorem. Teprve ted jsem si uvedomil, ze pri otoceni klicku zapalovani se mi spolu s otackomerem uz delsi dobu nesviti komplet kontrolky (dobijeni, mazani atd.). Takze je to jasny, auto 2 dny nedobijelo a ja vymlatil baterku. Takova jasna zavada a ja si ji 2 dny nevsimnul, takovej jsem ko..t! Zkusil jsem zase pojistky, relatka a dotahnout bateriovy svorky, trochu se to zlepsilo, dokonce zacly svitit i kontrolky, motorem to zvolna otocilo, ale uz nenaskocil. Tak jsem brnknul kamosovi, kterej me odtahnul domu, jeste jsme to zkusili rostahnout na trojku, motor naskocil, chvilku to i dobijelo, kontrolky svitily ale po minute zase prestalo dobijet. Tak jsem radsi chcipnul, abych pri tazeni domu aspon svitil a blikal. Pak jeste do garaze, kterou nemam zrovna u baraku pro nabijecku a naradi, abych aspon vyndal baterku. Baterka nastesti nestacila zamrznout, motorovej prostor byl jeste trochu vlaznej. Spat jsem sel v pul druhy rano. Takze ted nabijim baterku, ktera 2 dny jezdila bez dobijeni za staleho sviceni a rozmrazovani zadniho okna a statecne drzela (zadni si na rozdil od predniho nehlida dobijeni z alternatoru). No a v tech nejvetsich mrazech budu hledat zavadu v elektrice . Super |
Autor: | pkod [ pát 09. led 2009 12:24:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
kontrolku od buzeni altiku jsi asi kontroloval.... |
Autor: | prochy [ pát 09. led 2009 12:41:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
No po povoleni a dotazeni svorek na + a minus polu baterky sviti vsechny kontrolky, predtim ani jedna . Baterka se evidentne vybila prerusenim budiciho obvodu altiku pres kontrolku. Zrejme se ztratilo plus pro kontrolky, nejspis jsou spinavy ty ocka na plusu baterky, mozna odesel nejaky ten tenci cerveny drat, vim ze jeden nebo 2 nevypadali dobre, izolace sloupnuta a trochu ohnily. Musim se mrknout do schematu a omerit na aute, kde se ztraci plus. |
Autor: | Frenk [ pát 09. led 2009 13:17:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
bych natahnul nový kabel pro buzení a zbytek nechal na objevu |
Autor: | prochy [ pát 09. led 2009 14:39:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
Buzeni (svetle modrej drat) je podle me v pohode, spatny je urcite spojeni plusu baterky k plusu kontrolek, tedy i kontrolky buzeni. Zadnej novej drat davat nebudu, nechci delat z auta bastl. Urcite to bude dobre dohledatelny, podle schemat, jenom ten mraz; to se bude blbe delat pred barakem. Tipuju zoxidovany plusovy distribucni blok nebo ocka nebo zhnily ty slabsi plusovy draty co jdou od baterky. Vsechno je opravitelna vec, budu se snazit zachovat originalitu, pripadne aspon barvy dratu. Privadi me lehce do varu, kdyz musim opravovat auto, kde vedou neidentifikovatelny draty, ktery cosi premostujou ve vyhorely pojistkovce. Takze to urcite ne. |
Autor: | scorpion [ pát 09. led 2009 14:43:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
zdravím, jelikož zas nechci zakládat nové téma a týká se to altíku respektive kontrolky tak snad nevadí když sem zase hodím dotaz já je to problém který mě ani moc nevadí protože to dobijí ale při otočení klíčku do polohy rozsvícených kontrolek se mi nerozsvítí kontrolka dobíjení po nastartování taky nesvítí což je dobře :) motor jsem nechal nějakou tu chvíli běžet a potom ho vypnu a když zas otočím klíčkem do polohy rozsvícených kontrolek tak dobíjení najednou svítí, nastartuju a dobíjení zhasne. tak jsem si říkal dobrý už to funguje tak vypnu motor a že příští den to zkusím jestli to už bude v pohodě... příští den přijdu k autu sednu a otočím zas klíček do polohy rozsvícených kontrolek a čumim jako blbec.. ona zas nesvítí tak jsem si došel do dílny pro měřák připojím ho hodím si ho na čelní sklo a nastartuju a ono to dobíjí podle měřidla pak jsem to zkusil ještě párkrát a kontrolka se sice nerozsvěcela na poprvé ale dobíjelo to!!!! kontrolka se rozsvítí vždy když nechám chvilku motor běže až se jakoby "ohřeje" při nastartovaném motoru se nerozsvítí.... nevíte v čem by mohl být problém když to přitom v pohodě dobijí??? díííky |
Autor: | prochy [ pát 09. led 2009 14:48:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
scorpion: napada me pouze prozkratovana zarovka, pokud by byl obvod zarovky prerusenej, tak by to nedobijelo presne jako me. |
Autor: | pkod [ pát 09. led 2009 14:55:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
Hm... Uz jsem parkrat videl taky studenak primo v lisovanem oku. Med trosicku vyhnila a uz tam nebylo spojeni... |
Autor: | pkod [ pát 09. led 2009 14:57:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
scorpion: uhliky? |
Autor: | scorpion [ pát 09. led 2009 15:19:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
jen co budu schopen se dostat do dílny tak zkusím kouknout na tu žárovku...divné že to po nastartování v pohodě dobijí a přitom ta kontrolka si v podstatě funguje jak chce ale vždy stejně... prostě po tom co motor chvilku běží tak když to pak zkusí tak se rozsvítí uhlíky nevím no |
Autor: | prochy [ sob 10. led 2009 14:04:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
Heureka !!! Teplota klesla na pouhych -10°C, tak jsem se vydal pred barak opravit zavadu v dobijeni. S sebou jsem mel nabitou baterku a schemata. Prosel jsem elektriku od baterky pres pojistkovku a spinacku zapalovani a dosel na posledni mozne misto, kde mohla byt chyba-budiky. Spatnej kontakt byl v napajeni budiku v konektoru na tu folii ktera je zazadu. Medeny pasek na te folii byl odlepeny a trochu vyhnuty do strany . V mrazech to zrejme vlivem teplotnich dilataci ztracelo kontakt a po zahrati se to obcas chytlo. To vysvetluje proc nesly vsechny kontroly a otackomer, pac je to z toho napajeciho vodice napajeny. Tim padem byl prerusenej obvod buzeni altiku, kterej vede pres kontrolku. A stejne tak neslo vyhrejvani predniho okna, protoze si hlida dobijeni. Potom je jasne, ze neslo ani automaticky rozsveceni svetel, protoze to si hlida kontrolku mazani. Po nekolika sekundach chcipl motor i pri automatickem startu, protoze si taky hlida kontrolku mazani. Takze pasek na folii budiku jsem trosku poladil, vsechny projevy problemu jsou vysvetleny, takze snad to bude makat. Ufff, jsem zmrzlej jak..... ...ale stastnej. Takze opet se potvrdila teorie, ze neslabsim clankem elektroinstalace jsou vsemozny kontakty a konektory. Zatim jsem snad nikdy nevidel problem jinde nez v konektoru. |
Autor: | scorpion [ sob 10. led 2009 14:53:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
prochy:gratuluji za úspěšné vzládnutí mise dobíjení při -10 taky jsem uvažoval že bych se zkusil dobelhat a kouknout na tu kontrolku dobijení ale když jsem kouknul na teploměr který ukazuje -13 tak jsem si to zas rozmyslel |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |