Fordsierra.cz

Diskuzní fórum příznivců vozů Ford SIERRA
Právě je ned 15. pro 2024 17:41:20

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: štartovanie
PříspěvekNapsal: sob 25. srp 2007 23:49:25 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pon 23. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 97
Bydliště: Bratislava
zdravim, mam maly problem so startovanim. Mam Sierru 1.6OHC kombi, rok vyroby 1988 a v poslednej dobe tazsie startuje, jednoducho mam pocit, akoby bola vymlatena baterka, skoro sa netoci, aj ked je relativne nova, mam ju rok a pol a ked to skusam druhykrat tak bez problemov naskoci. Teraz stala tri dni v dazdi a naskocila na prvykrat ale po 300km ceste mimo mesto uz mala problemy naskocit, zlakol som sa, ze domov nedojdem. Robi to ale nepredvidatelne, sem-tam ano, inokedy zase nie... neviete nahodou cim by to mohlo byt??? diky :grin:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 26. srp 2007 8:25:10 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 12. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 945
Bydliště: Praha
Ahoj,je vice linii po kterych se vydat.

Jedna z moznosti je, ze je v neporadku dobijeni a baterie nedostane dostatek energie pri jizde na to, aby nasledne nastartovala. Pricinou je casto prorazena dioda v alternatoru nekdy navic poskozeny alternator proud za klidu odebira. Problem muze byt take v kabelazi mezi alternatorem a baterii. Nejednoduzsi zkouska je zmerit napeti na baterii pri nastartovanm motoru a rozsvicenych svetlech. Melo by tam byt neco mezi 13,5 az 14,5V. Pokud je tomu jinak je to spatne.

Druha moznost je, ze baterie sice ma spravne napeti a je schopna dodat proud ale starter tento vykon neodebira. Pri teto variante je nejcasteji problem v kabelazi od baterie ke starteru. Hlavne kabel na kostru od baterie ma casto spatny kontakt. Ac se to nezda pravdepodobne, obcas neni kontakt uvnitr nalisovaneho oka na kabelu. Dalsi problematicke misto je prisroubovani kabelu ke starteru.

Treti moznost je, ze auto s vypnutm klickem ma prilis velky odber a baterii postupne behem stani vybije. Pri teto variante je nejlepsi vzit ampermetr a zmerit odber na aute (vyndane klicky ze zapalovani, auto zavrene a zamcene tak jak stoji zaparkovane, rozsah nejdrive do 10A, pote mensi napr. do 400mA). Odber ma byt mensi jak asi 50mA ale casto je pod 20mA. Vetsi proud uz znamena problem. Pak je jen otazka detektivnich schopnotsti spotrebic najit. Idealne odpojovanim pojistek a kontrole odberu identifikovat okruh se zvysenym odberem a na ten se pak zamerit. Alternator vsak pojistkou odpojit nejde, u toho se musi odpoji kabel.

Pak samozrejme bude plno dalsich moznosti kde a co muze byt spatne.

Nakonec jedno dulezite upozorneni. Kabely (plusove) ke starteru a alternatoru jsou stale pod napetim pokud neni baterie odpojena. Uz mnohokrat se stalo nejen mne, ze z lenosti odpojit baterii pred praci v techto mistech jsem zkratem neco ponicil. Proto vzdy kdyz neni potreba pri praci mit baterii pripojenou ji odpojuj a nejlepe je odpojovat kostru jako prvni (pro odpojeni staci odmontovat jeden pol baterie).


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 26. srp 2007 9:30:33 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 12. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 1163
Bydliště: Prágl
Taky moznost co se mi stala u druhyho auta a bylo to dost podobny...ze sou v kompru uhliky na starteru...me odesli a nez sem si toho vsimnul tak to dojelo na dratky...a nakonec pri startovani jak to slo pres dratky tak to obcas slo do zkratu...a vybilo mi to skoro baterku...uhliky sou novy a je to OK

_________________
Obrázek
Moje jediná láska.....Ford Sierra 2.0 DOHC
Musíte jí dávat stejnou péči jako ženský...a pak je dokonalá a spolehlivá....

Sierra brother...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 26. srp 2007 20:08:52 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pon 23. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 97
Bydliště: Bratislava
este jedna vec, tazsie startuje len ked je teply motor, ked je studeny naskoci na prve tuknutie. Este dodam, ze mi slabo funguje sytic, je tam slaba ta bimetalova pruzina...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 26. srp 2007 20:40:50 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 12. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 945
Bydliště: Praha
Nevim jestli rekladam spravne :) ale chapu to tak ze pri ohratem motoru, tedy po jizde, toci motorem starter pomalu = nizke otacky?
To by mohl byt ten studenak v kabelech nebo jak psal Klabus uhliky.
Karburator muze ovlivnit dobu, za jak dlouho motor naskoci ale neovlivni to jak rychle starter motorem otaci.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 26. srp 2007 21:40:58 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pon 23. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 97
Bydliště: Bratislava
no ono je to take zamotane :-? , zo zaciatku mi zhasinalo pri vyradeni, to mi mechanik spravil, zvysil otacky srobom pridavneho vzduchu a dotiahol sytic, co bol uvolneny, ale zevraj treba novy, lebo tento nevladze davat spravnu zmes. Ale pri studenom motore naskoci na prvykrat aj bez plynu, ale huci, ma vysoke otacky, ked sa motor zahreje, otacky klesnu, pekne si pradie. Ale ked ho vypnem a po pol hodine-hodine startujem, ide tazko, musim aj s plynom... A cim viac vypinam a znovu startujem, tym ide tazsie, akoby bola ta baterka uplne vymlatena, vydava to zvuky ako zdochynajuci pes :smile:
co je neprijemne, hlavne pri jazde po meste... naposledy ked som tankoval som startoval dobrych 20sekund s plynom na podlahe, uz som mal pocit ze tam ostanem...
ale v autach sa az tak velmi nevyznam a nechcem to davat velmi do servisu, kde by ma zodrali z koze, ale asi nebude ine vychodisko :plac:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 26. srp 2007 22:58:02 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 12. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 945
Bydliště: Praha
tak to jo, uz chapu. Startovat do maximalne 3s je ok. Pokud nechytne musi se dat pauza alespon 10s jinak oddelas baterku.

jestli neni chyba to startovani pod plynem...

Ja karbecovou sirku nikdy nemel tak moc radit nemuzu. Tohle vypada nakonec opravdu na ten karbec.
Snad poradi nekdo kdo ji ma doma.

Tocit motorem 20s pomalu pri kazdem startu zvladne maloktera baterka. Tak elektroinstalace bude asi OK.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 26. srp 2007 23:06:00 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák
Uživatelský avatar

Registrován: stř 03. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 1589
Bydliště: Choceň
Ja svoji 1.6 OHC karbec startoval vzdycky bez plynu :) A starter ji neutocil jedine kdyz se uvarila. :smile:

_________________
Minulost je neměnná, budoucnost nejistá a přítomnost jede smykem...

Labourer: Ford Sierra 2.0i 4x4 sedan "ESS" - momentálně zazimováno. Prasklé okno, umírající přední dif...budoucnost nejistá...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 26. srp 2007 23:14:35 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pon 23. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 97
Bydliště: Bratislava
ja musim s plynom, kvoli tomu syticu... ten problem mam uz dlho, ale vzdy to bola sekunda-dve, bez problemov, to len teraz posledny mesiac sa to zacina nejako sypat, najprv nedrzala otacky, zhasinala na volnobeh, teraz toto startovanie... uz ma to nebavi :cry:
kazdu chvilu s tym nieco je, neviem ci je to normalne... ale nebavi ma stale len opravovat...
tak to vidim na komplet generalku :-D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 21. říj 2007 8:06:59 
Offline
SIERRA nováček
SIERRA nováček
Uživatelský avatar

Registrován: sob 20. říj 2007 0:00:00
Příspěvky: 2
Dobry den,mam otazku, mne bylo receno ze je nutno vymenit zapolovaci civku,kolik ona muze stat, jakou finkci vykonova i kolik muze stat oprava .
Dekuji Kostja


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 27. říj 2007 20:55:24 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 105
Bydliště: Hradec Králové
Karbecovýho (VV karbec) kombajna 1,6 Pinto 1982 vlastním. Mechanismus bimetalovýho sytiče jsem si seřizoval. Nejdůležitější je poznačit si polohy před rozebráním a vrátit vše z5 na origo pozice (když to bylo nové, bylo to funkční, že?). Karbec doporučuji komplet rozebrat a vyčistit, často jsem našel v trysce bordel typu delší chloupky. Při tom stáří je třeba zvážit, jestli by nebylo vhodné postupnou profilaxí autí uvést do stavu, že je vše v pořádku, viděl jsem, zkontroloval. Nejčastější oprava Vyčistit/namazat/nalakovat/složit funguje. To ale v servisu nedělají, bo se tím živí. Rozeber/vyčisti karbec, po složení doplň filtr do přívodu paliva. Ten bimetal prosím OPATRNĚ, neprotáhnout. Páčka za kterou tahá musí jít zlehoučka a nesmí drhnout.
Zlobilo mi startování studenýho auta, když přišlo k °C, tak to už vůbec nechytlo. Pomohlo jen stříknout benzín přímo na klapku. To je známka chudé směsi. Seřizoval jsem to v zimě tak, abych studený motor už nastartoval. Ale já jsem si trubka rozhodil ten bimetal. Pokud to pečlivě složíš z5, nebude to potřeba. Nový vzduchový filtr je samozřejmostí (mě tam pasoval z favorita, výroba PLR za 60,-. Bacha, jsou dva typy, liší se výškou a trochu i průměrem)
To špatné startování za tepla bych spíš ale tipoval na zapalovací cívku. Nejdřív si někde půjč stejnou a přepoj ji místo stávající (jen na ni připoj kabely vycvaklé ze stávající, mechanicky ji nech na nich viset). zkontroluj/vyčisti/odmasti si rozdělovač , odrušovací kondíky (odpojením, zda to nepřestane). Dál bych šel po startovacích drátech, měřil bych napětí při startování 1) na baterce 2) na startéru. Zažil jsem už i zarezlej startér (šel ztuha, točil divně pomalu).
V poslední řadě může být příčina mechanická, teplej motor Ti jde z nějakého důvodu ztuha (nejspíš bych to hledal na vačce).

Každopádně zvýšení volnoběžných otáček nevidím jako řešení, spíš nouzovka.

Ráďa


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 27. říj 2007 21:10:02 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pon 23. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 97
Bydliště: Bratislava
diky moc za rozsiahlu odpoved, rozoberat karburator si netrufam, az tak zrucny nie som, znamy mi ten sytic nasteloval a nastavil, takze chyta na druhykrat (co je pokrok, nakolko predtym som startoval aj na 30-ty krat, ale to som uz zuril). Ale tiez mi hovoril ze sytic je dobry, ale ten kabel, co od neho vedie dostatocne nezohreje ten bimetal, tipoval to na chybu v elektrike, mzno nejaky zly kontakt... :-?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 53 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz