Altik bezel, jakoze se tocil?
A svetla svitily?
Buzeni alternatoru je zapojene pres zarovku. Bezne jim tece tak maly proud, ze zarovku nerozsviti (na zarovce je ubytek napeti 2-3V). Pokud odpojis budiky obvod buzeni rozpojis a buzeni nefunguje, tim padem nefunguje ani dobijeni.
Jedine relevantni mereni dobijeni je mereni napeti na autobaterii. Pri nenastartovanem motoru bude napeti na baterce kolem 12.6-12.8V.
Pokud nastartujes a budes mit KO dobijeni, napeti poklesne nekam smerem ke 12V.
Pokud dobijeni funguje, bude napeti na baterce minimalne 13.7V (pokud je min da se uz hovorit o zavade dobijeni), bezne u sierry kolem 13.9-14V. Novejsi auta dokonce budou jeste vys (14.5V).
Rozhodne se neda "merit" dobijeni podle svetel, to uz je zneuctenim slova merit!
Multimetr je zakladni pomucka, kterou se da objektivne zjistit zavada na elektrice. Je to zakladni nastroj, treba jako sroubovak. Taky pri rozebirani interieru nepouzivam jako nastroj oteviraci rybicku, ale koupim si sroubovak, ktery neco stoji. Stejne tak multimetr je vec, ktera neco stoji a nestoji mnoho, ...asi jako ne moc drahy sroubovak
http://www.gme.cz/cz/index.php?product=722-358