Fordsierra.cz

Diskuzní fórum příznivců vozů Ford SIERRA
Právě je ned 15. pro 2024 20:49:44

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: spatné starty FS18TD
PříspěvekNapsal: pát 23. kvě 2008 23:52:37 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 10. dub 2008 0:00:00
Příspěvky: 48
Ahoj fordíci,
tak jsem vydržel jezdit zhruba čtyři dny. 2vě jízdy cca 20km a druhé dvě po městě s několikerým zastavením a startováním.

Dnes problém s tím, že při otočení klíčku do start polohy auto jako by bylo bez "šťávy" i když kontrolky dobíjení a mazání se rozsvítili a standardně zhasly.

Měřil jsem napětí na baterii:
v klidu bez jakéhokoli odběru 12,8V - to je nejspíš ok
po otočení klíčkem do polohy I pokles na 11,7V - to se mi nezdá
při otočení klíčkem do polohy start mírný pokles na 11,2V - to se mi více než nezdá
po chvíli když přestalo vrnět ABS na baterii 11,7V - taky nic moc zlepšení
auto jsem nenatočil

připojil jsem z plus polu baterie kablík svorkou na kladnej kontakt elmagventilu v čerpadle nafty a hle po otočení klíčkem do polohy start I na baterii napětí 12,3 a povedlo se v poloze dvě nastartovat.

není mi pořád jasný proč dojde v poloze jedna k tak výraznému poklesu napětí...?
Baterku mám 2 roky a pečuju o ní náležitě kontrola hladiny a pravidelné dobíjení.

jinak při volnoběhu motoru Ubaterie=14,00V
tak snad dobíjení je ok.

nevím kde hledat, koukal jsem na zapojení schema v knížce FORD a je to jakoby bylo z jiného vozu a myslím si že tam zapoměli na dost detailů. Nebo možná je to fakt na jiný typ sierrky.

Budu rád když by jste mi napověděli jestli jít do rozebrání spínačky nebo jak vypátrat závadu.
děkuju předem za reakci
Honza


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 24. kvě 2008 1:12:58 
Offline
SIERRA Úchylák ale Administrátor
SIERRA Úchylák ale Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 03. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 12937
Bydliště: Ostrava (Ludgeřovice)
ve spinacce to nebude nejspis.... a co za ford knizku pouzivas?
jak na to?
heyness manual?
nejaka jina ford publikace?

_________________
Sierra '92 sedan 2,0i DOHC RSIII
Wilík Cosworth 4x4 2.0T, ex Jirkakingův, ex Willyho
420 spících poníků, shit happens ...
S-MAX 2,0TDCi 180k Titanium '16
Ford Focus ST 2,3Turbo280k HB '20


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 24. kvě 2008 9:42:02 
Offline
Fru Fru
Fru Fru
Uživatelský avatar

Registrován: ned 15. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 3750
Bydliště: Plzeň
spíš bych hledal v pojistkovce, nebo někde po kabelech, jestli neni někde šlůs, elektrikář by ti poradil možná nějak proměřit odpor mezi kabelem emg a baterkou nebo přímo pojistkou - hoši šup sem s návodem.
Jo a vyřad uplně žhavicí relé, při teplym motoru ho nepotřebuješ a je to možný zdroj problému, pokud by to dělalo ono tak vyměnit

_________________
Sakrblé, kdo mi sežral avatar?

FUCK OFF TUNING!!!
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 24. kvě 2008 11:50:13 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 27. bře 2008 1:00:00
Příspěvky: 91
Bydliště: Zlín
Takto se projevuje zkratovaný článek baterie.Když auto není každý den v provozu,krátké jízdy a to svícení - klidně i po dvou letech.Osobní zkušenost.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 24. kvě 2008 14:15:55 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 06. pro 2007 1:00:00
Příspěvky: 1597
Bydliště: Brno
Myslím, že kdyby byl zkratovaný článek v baterce, tak by napětí kleslo hodně dolů. Baterku bych vyloučil zvlášt když píše, že když to propojí napřímo tak nastartuje. Přikláněl bych se ke G.Cowlley a problém bych hledal v pojistkovnici nebo v káblíkách.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 24. kvě 2008 14:51:51 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 10. dub 2008 0:00:00
Příspěvky: 48
Ahoj!
používám knihu Jak na to.
zajímalo by mě jak by se dala vyloučit chybná baterka resp. článek, než se začnu "vrtat" v elektroinstalaci a pojistkové skřínce.
Pokusím se proměřit odpory na vedení mezi spínačkou pojistkovou skříňkou elmag ventilem a baterkou nějak a uvidím. O výsledku budu informovat.
zatím moc děkuju za náměty
Zdraví Honza


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 24. kvě 2008 18:12:21 
Offline
Fru Fru
Fru Fru
Uživatelský avatar

Registrován: ned 15. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 3750
Bydliště: Plzeň
knihu "jak na to" vyhod, je na hovno

_________________
Sakrblé, kdo mi sežral avatar?

FUCK OFF TUNING!!!
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 24. kvě 2008 23:19:46 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 105
Bydliště: Hradec Králové
Ten pokles napětí po otočení klíčku je nejspíš dán proudem do žhavících svíček. Píšeš, že pak mrtvo, tedy netočí startér. Jednak hledej v okolí relé na žhavení, jednak v okruhu starteru, ne-li ve startéru samotném (je v něm stykač, jeho cívku ovládáš spínací skříňkou).

Spínačka bude spínat ještě nějaká relé.
1) preventivně očisti/navazelinuj kontakty na baterii
2) zkontroluij zemnící pásky k motoru a od - baterky na vanu baterky, tam bývá shnilo/rezavo
3) dolej a dobij baterii. Všechny články musejí mít přibližně podobnou hladinu a hustotu!!
3) udělej si žárovkovou zkoušečku, třeba z blinkru 12V/21W, naletuj na žárovku dlouhé kablíky a na konce dej banánky. Jeden na kostru a druhý tam, kde má být +12V

Pokud nejsi elektrikář a fakt tomu nehovíš, doval si k tomu nějakýho kamoše, co elektrice hoví, aby jsi nenadělal víc paseky, než užitku.
Nafta je neelektrické auto, těch pár relátek by jsi měl zvládnout. Ať se daří


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned 25. kvě 2008 11:51:03 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 10. dub 2008 0:00:00
Příspěvky: 48
Provedl jsem kontrolu, ukostření od baterky na vanu:
-je provedena izolovaným černým vodičem na vaně dotažená očištěná - mimochodem dobře se k tomu může :-(

-kontakty na baterii ok
-ještě jsem zvlášť ukostřil mínus pol baterie na karoserii Cu páskou
-baterie dolitá a dobitá

-zkusil jsem odpojit relé žhavící, svlékl jsem převlečnou gumovou krytku a odpojil svazek kabelů s konektorem od relé
-povedlo se mi nastartovat bez žhavicího relé - motor za studena
-startér točil velmi dobře, a baterka vypadala, že držela protože jsem točil s pauzou 2x (napodruhé motor naskočil - sice trochu více čoudnul než obvykle)
-sledoval jsem pokles napětí na baterii při startování za studena s odpojeným žhavícím relé a z 12,8V v poloze I na 12,2V
-v okamžiku startování v poloze II napětí kleslo krátkodobě na 10,5V
-vypozoroval jsem, že při 11,5 - 11,7V není pro starter a elmag ventil dostačující napětí a snaha točit je nulová.
-sehnal jsem starší žhavicí relé z jiného vozu, vyměnil a chová se stejně jako to původní relé stejné poklesy napětí při žhavení a po odpojení žhavení, start=0
-spínačka je velmi pěkně přes konektor propojená, ale kolem pojistkové krabičky kde je skupina relátek jsem nevypátral jak se k ní zespodu dostat. Včetně kabeláže, která je skupinově svázána do svazků no brrr a omotána černou izolačkou, to se teda hledá fajnově závada:-(
-říkám si, že kdyby byl starter kaput, tak by přeci neměl snahu ani točit, tenhle se snaží, jakmile má alespoň 12,2V (je mi cca jasný, že jde o proud do něj tekoucí a při dobře držící napěťový hladině by do něj mohl téct Id=dostačující na otočení) což když se připne žhavicí relé se mu Id jaksi asi nedostává.
-nechápu ale když jsem zkusil jiné relé, že se chová uplně stejně
-že by nakonec závada starteru a článku autobaterie současně?
-copak na mě vyskočí když podložím auto, zafixuju ho, odpojím baterku a vrhnu se na vymontování starteru?
-asi by to chtělo trubkový klíče nebo něco speciálního?
-abych v polovině demontáže na ulici nezjistil, že mi chybí nějakej "rovnák na ohejbák" :-)
-jak se mi to obvykle s knihou jak na to několikrát stalo :-) je fakt na pr....

děkuju za radu a spolupráci fordíci
Honza


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 04. lis 2008 11:20:55 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 10. dub 2008 0:00:00
Příspěvky: 48
Tak jsem koupil BOSH baterku 12V 640A startovací proud, s plochými kontakty. Auto startovalo doposud vpořádku až na chybný starty za tepla když se el.mag ventil ohřál. (po delší jízdě a zastavení motoru)

Současná porucha, která se mi projevuje:
Otočím klíček do polohy jedna,
svítí kontrolka žhavení,
zhasne kontrolka žhavení-relé žhavicí odepne
snaha o start v poloze dva ale:
po odpadnutí žhavicího relé, začne bručet takovéto černé vzduchovátko váleček vlevo pod nádržkou na brzdovou kapalinu-vypozoroval jsem, že když v něm bručí tak nenastartuju a napětí na elmag.ventilu klesne na 11,6V
(při nabité baterii a funkčním alternátoru)
takže starter ani neťukne a jakoby elmag ventil vůbec nesepnul vlivem nízkého napětí na něm.
pochvíli odpadne bručení ve válečku-je tiho (napětí na elmag ventilu se zvedne na 12,5) a obvykle se mi povede nastartovat
někdy do celýho procesu vstupuje i to, že po odpadnutí bručení ve válečku pod nádržkou na brzdovou kapalinu, začne bručet na opačné lpravé straně (z pohledu řidiče) pod haupnou asi jakási "membrána" od které jde gumová hadička k turbu, několik žlutých vodičů s pojistkou a dalčích hadiček k turbu. Když obojí stichne, tak nastartuju bez problému.
Vypozoroval jsem, že když otočím klíčkem do I a II zrovna ve chvíli, kdy z nějakého důvodu ten vzduchovací černý váleček nebručí, tak nastartuju uplně vpohodě, motor hned točí se starterem a naskočí.
V případě, že startuju ve fázi kdy mi začne bručet ten váleček, tak mam 99% jistotu, že nenastartuju.
Když potom ťuknu z baterky plus pólem druhým koncem kablíku na plus pól ventilu cvakne v něm a po startování klíčkem ve spínačce motor někdy natočí.
Chtěl bych se zeptat jakej vliv má na startování a otevření ventilu ten bručící černej váleček pod nádržkou brzdové kapaliny ?, asi je to ABS matně tuším. Jestli má nějaké ovládací relé v pojistkové skřínce nebo někde v motorovém prostoru? Zkoušel jsem trochu zahýbat kabelama, které k němu vedou a bručení přestalo,ale nejsem si jistej jestli to nebyla náhoda zrovna ve chvíli kdy normálně bručení ustalo.
Proč ten váleček bručí? Je pro funkci ABS nutný? Kde najít čím je ovládán interval bručení?
Děkuju moc předem za odpovědi jakékoli nápady uvítám.
Díky
Honza


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 04. lis 2008 12:19:35 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 12. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 945
Bydliště: Praha
:) udelej fotku toho "valecku", at vime jednoznacne o cem se chces bavit.
Kazdopadne ale neni problem v zapnuti toho ci onoho spotrebice. Problem mas jinde. Preci chod napr. ABS nemuze blokovat funkci starteru.
Prvni nastrel jsou spatne kostry (resp. prechodaky na + kabelech) nebo spatne se pohybujici jadro elektromagnetu starteru. Chtelo by to merit napeti na ovladaci civce strateru pri pokusu o nastartovani. Kazdopadne res pricinu a nesnaz se vyporadat s dusledky nejakou zavadejici upravou!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 04. lis 2008 12:20:33 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 5529
Bydliště: Praha-vychod
Ten valecek u nadobky brzdovky je ABS a vrci tam elektricka pumpa, ktera drzi ABS system natlakovany, jakmile zapnes prvni polohu klicku. Interval se nijak ovladat neda, jakmile poklesne tlak (bud samovolne, nebo seslapnutim brzdy), tak motorek opet system dotlakuje na max.
To, ze napeti pri tom "vrceni" poklesne na 11.6V znaci bud spatnou baterku, nebo spatnou kostru ci kontkt na nnektery z cervenych "dratu" ktery vedou k plusu baterky. Nabita baterka bude mit nominalne 12.6V a pri zatizeni (rozumnou zatezi-tedy svetla, ABS talkovani, ventilator) by napeti na baterce nemelo klesnout tusim pod nejakych 12.2V. Pri startovani (coz je velke zatez-vetsinou pres 100A) muze poklesnout napeti na baterce max na 10.5V, pokud je to niz, baterka ma velky vnitrni odpor a hlasi se o vymenenu, starty mohou byt obtiznejsi.
Jak si meril to napeti (odkud kam)? Na batrce primo nebo az na okach nebo nejaky plus vuci kostre (kastli)? V tom je velkej rozdil, kterej muze zapricinit prechodovej odpor.
Ubytky napeti na prechodovych kontaktech muzes taky zmerit merakem, tak bych zacal tim. Napeti na baterce muzes merit primo na olovenych vyvodech (tam by pri bzuceni ABS melo byt napeti vic nez 12.2V, pokud tomu tak je, tak tak je baterka OK), pak zjitit ubytek na prechodovym odporu baterka-kabel merenim napeti mezi olovenym vyvodem a primo merenim napeti na konkretnim medenym dratu. Pokud je prechodovy odpor rozumne maly, ubytek by nemel presahnout nekolik desitek milivoltu pri protekajicim proudu (bzucici ABS-zacne bzucet vzdy po nekolikerem seslapnuti brzdy, prip. zapnuty svetla nebo ventilator nebo zapnuty vyhrivani okna-mer pri nastartovanem motoru). Vetsinou byvaji uhnila ocka na plusovych cervenych dratech.
Taky zkontroluj ukostreni. Pri nastartovanem motoru a zapnutych spotrebicich mer napeti mezi minusovou olovenou svorkou akumulatoru a nejakym mistem na kastli. Ubytek by pri zapnutych spotrebicich opet nemel presahnout nekolik desitek mV.

_________________
Ford sierra DOHC sedan LPG-nejnovejsi priblizovadlo :)
Ford Sierra cosworth 4x4
Ford Mondeo 2.0i kombi LPG
Ford Sierra kombi 4x4 LPG (ex., ale neslo na dily, Ladis se o nej hezky postaral)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 04. lis 2008 12:34:09 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 5529
Bydliště: Praha-vychod
Koukam, ze PKOD Ti taky odpovedel; naprostej souhlas, se vsim, co napsal.

_________________
Ford sierra DOHC sedan LPG-nejnovejsi priblizovadlo :)
Ford Sierra cosworth 4x4
Ford Mondeo 2.0i kombi LPG
Ford Sierra kombi 4x4 LPG (ex., ale neslo na dily, Ladis se o nej hezky postaral)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 18. lis 2008 23:00:57 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 10. dub 2008 0:00:00
Příspěvky: 48
Ahoj fordíci!
Pánové chtěl bych Vám poděkovat! Měřením jsem zjistil, že baterka drží dobře. Přechoďáky ok. ABS taky ok.
Objevil jsem toto:
-auto týden chytalo ok, dnes po delší jízdě (po děravé silnici) zase nechtělo natočit (opět po otočení klíčkem po nažhavení jakoby žádný proud netekl do starteru)
-tak jsem chytil za kladnej pól kabelu vedoucího od baterky k plus pólu starteru, těsně u starteru a jakoby směrem k haupně za něj popotáhl, přestože je přes matici dotaženej ke starteru napevno, tak se něco hnulo ve starteru a jakoby se snažil točit trochu cuknul!!! (podotýkám s mojí rukou u starteru a pouze zařazenym kvaltem:-)) auto poposkočilo
-pustil jsem kabel, starter přestal točit
-opět jsem to opakoval zataháním za červenej plus kabel a ve starteru se znovu zopakoval pokus o nastartování
-potom jsem otočil klíčkem a auto naskočilo napoprvé a starter jakoby měl i lepší zvuk
Přikláněl bych se tedy k názoru, že bude vadná ovládací cívka starteru. Co myslíte? Vypadá to, že vše ukazuje na tento problém.
Děkuju za pomoc jste tu chlapíci šikovní je to jasná věc!
Zdravím a přeju všem pohodové dny!
Honza


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 19. lis 2008 18:18:33 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 10. dub 2008 0:00:00
Příspěvky: 48
Zdravím!
Tak jsem proměřil i dobíjení a kolísá dle otáček motoru kolem 13,6-14,2V.
Zkoušel jsem to i při zátěži na volnoběh se zapnutýma světlama + dálkovýma. Dobíjení vypadá ok. U na baterii při startu neklesne pod 10,2V.

Přikládám postup dle knihy "jak na to"
píše se v ní:
U na svorce ř.50 mag. spínače (řízení-červeno/černý kabel) má být minimálně 8V.
-Ve skutečnosti při nastartovaném i vypnutém motoru jsem mezi mínus pólem baterie a kontaktem č.50 cívky mag. spínače naměřil 10mV!

Při odpojeném mínus polu baterie jsem proměřil odpor červeno/černého vodiče od starteru ke spínací skříňce a ukazoval 0 Ohmů. Což by ukazovalo na dobrý nepřerušený kabel (ale původní červeno/černý se "ztrácí" v kabelovém svazku kdesi pod nádobkou brzdové kapaliny a mizí pod palubní deskou) Tak jsem druhý kontakt multimetru zapojil na modročerný kabel na odkryté spínací skříňce).
Chtěl bych se zeptat jestli je možný, aby kabel mag spínače (červeno/černý) byl připojen do pojistkové krabice a přes relé připojený ke spínací skříňce? Když jsem červenočerný nenašel u spínačky.

Nebo jestli je možný, aby nečistoty olej a prach mohli ovlivnit na kontaktech mag. spínače na starteru to, že by vůbec nenatočil? (konstrukčně jsou tyto kontakty nekryté a vystavené "nečistotám" ze silnice)

Když jsem vše očistil a namontoval, tak startér točí.Že by ale vadily tolik ty nečistoty tomu se mi nechce věřit. Jakou máte zkušenost? Nechce se mi věřit tomu, že by člověk měl 4x a více-krát do roka pucovat kontakty na starteru, nejsou-li zoxidované, ale jen zaprášené a trochu od oleje.

Jinak ještě jako test v knížce uvádí se propojit kontakty 50 a 30 spouštěče a odkazují na schema, přičemž v tom rozkládacím schematu co je přiložen ke knize kontakty nejsou zobrazený.

Na mag. spínači (válečku na starteru) je 50 červeno/černý kabel, pak kostřící pásek připojený na plášť starteru a silný červený kabel na pllus pol baterie. Nějak jsem z textu knihy nepochopil jaký z těch ostatních dvou kontaktů myslí číslo 30?
možná uvažují variantu:
1.č/č50 "klema" na sousední kontakt - kostřící "mini" pásek opředený bílou bužírkou (starter BOSH)?
2.č/č50 "klema" na plus silný čevený připojený k plus polu baterie?

Momentálně po očištění kontaktů starter točí ok. Ale pořád si nejsem jistej jestli je to jen těmi nečistotami.
Budu rád, za Vaše názory. Když budu něco vědět víc, tak to sem napíšu pro případ, že by někdo měl podobnej problém.

předem děkuju za rady
Honza


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř 19. lis 2008 19:29:15 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 12. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 945
Bydliště: Praha
starter snad nevyzaduje zadnou specialni udrzbu :). Staci udrzovat dotazene "silove" svorky na starteru.
To spatne spinani muze byt zpusobeno take spatnym spinacem uvnitr starteru. Ona totiz ta ovladaci civka na starteru ma vysunovat pastorek do zaberu a na konci drahy, kdyz uz je pastorek vysunut, ma sepnout proud pro motor starteru. A mozna u Tveho starteru nedojde k te posledni fazi - sepnuti motoru. pricinou muze byt mechanicke blokoveni nebo spatny (opaleny) kontakt v civce. Pokusim se udelat fotku toho spinace i civky, nekde ho mam doma rozstipanej.

Tu zmenu barvy dratu od spinacky nevysvetlim, ale mohl by za tim byt pozustatek imobilizeru ci tajneho spinace. Nemas tam neco takoveho?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 20. lis 2008 10:24:18 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 152
Bydliště: okr. Teplice
No me delalo 2.3d to neco podobnyho, nekdy proste jsem otocil klickem a nic. Zejmena teply. Dal jsem novou baterku, chovani stejny. Patrne kdyz byla po delsim stani apd. trochu min nabita, tak ten vakl neprostrelila.
Podzdrival jsem starter, spinacku, dobijeni. Vetisnou pomohlo dat tam kvalt a trochu do toho hrknout, malilinko se pootocil setrvak proti zubum na starteru a pak to chytlo.
Nicmene nakonec jsem oddelal kontakty z baterie, rozebral, ocistil a trochu maznul konkorem. Je to na zelve, takze tam je jeste baterka s kulatymi poly... To samy kontakty na starteru, patrne od vyroby nepovolovany. Od ty doby, cca pul roku, zadny problem se starty.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv 20. lis 2008 23:01:24 
Offline
Kmenový člen
Kmenový člen
Uživatelský avatar

Registrován: stř 11. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 2240
Bydliště: Želiezovce
Naposled jsem tohle resil u strejdovyho Favorita, tam odesel prave ten elektromagneticky spinac, vylomil se trochu z neho ten pol, ke ktery se ma pripojit plus od baterky (tam to bylo zalite v bakelitu nebo v nejakem plastu).

Jinak kdyz to mas u starteru takhle volne, moc bych s tim kabelem netahal a taky bych ten problem cim driv odstranil, hlavne kdyz je druhy konec pripevneny k plusu baterky. Nebo rad svarujes? :smile:

_________________
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Honda CB500T


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 21. lis 2008 2:17:34 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 10. dub 2008 0:00:00
Příspěvky: 48
Ahoj fordíci!
-imobilizer, tajny sppínač se nevyskytuje
-dneska po tom očištění startoval jak za studena tak i za tepla
-tady je pravě problem v tom, že on ten plus kontakt červeného kabelu s plus polu baterky připojeny na starter se nijak zvlášt nehýbal. Byl dotažený. Ale když jsem s ním povytáhnul směrem nahoru k "haupně" (neotáčel necukal,ale zatáhnul přímo směrem nahoru), tak začal točit mrcha jeden
-ted nevim jestli kontakty namazat silikonovou vazelínou na baterce i starteru a "nechat to" plavat (tedy dokud bude startovat) a nebo sundat starter a podivat se na mag spinac na tu cívku jestli jí něco nechybí.
-jinak pravda, kontakty na starteru jsou vyrobeny tak nějak posychrovaně s nějakým tím termoplastovým výstupkem o kterém jsem si původně myslel, že je to jakási spečenina. (ale jak vidno po očištění nebyla)
-jako fyzicky kontakty se na starteru nehýbou jsou kolmé a pevné
-ale neni mi jasný proč to dneska 5-7x za den natočí bez problému např. po dobu 14dnů
-a když to nejmíň potřebuju tak mě to někde nechá viset a netočí a netočí
-je možný, že když mi kvuli spojce a přítlačáku nandavali v servisu motor, že by nějak špatně vše sesadili a má to teď vliv na ten setrvačník? (který pohání pastorek starteru?) jako mechanická vada? zhruba jak popisuje pkod? odpovídalo by to i popisu faudy-ho
-možná se díky tomu nějak i unavila cívka mag spínač starteru co myslíte?
-až se tím prokoušu tak napíšu jak to vypadalo
PS: dayton-ovi jasnačka svařuju jak ďábel :-))
Díky moc za Vaši pomoc
zdravím Honza


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 22. lis 2008 0:21:25 
Offline
Kmenový člen
Kmenový člen
Uživatelský avatar

Registrován: stř 11. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 2240
Bydliště: Želiezovce
Byt Tebou bych se cim driv podival na ten elektromagneticky spinac na starteru 8-)

_________________
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Honda CB500T


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 51 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz