Provedl jsem kontrolu, ukostření od baterky na vanu:
-je provedena izolovaným černým vodičem na vaně dotažená očištěná - mimochodem dobře se k tomu může :-(
-kontakty na baterii ok
-ještě jsem zvlášť ukostřil mínus pol baterie na karoserii Cu páskou
-baterie dolitá a dobitá
-zkusil jsem odpojit relé žhavící, svlékl jsem převlečnou gumovou krytku a odpojil svazek kabelů s konektorem od relé
-povedlo se mi nastartovat bez žhavicího relé - motor za studena
-startér točil velmi dobře, a baterka vypadala, že držela protože jsem točil s pauzou 2x (napodruhé motor naskočil - sice trochu více čoudnul než obvykle)
-sledoval jsem pokles napětí na baterii při startování za studena s odpojeným žhavícím relé a z 12,8V v poloze I na 12,2V
-v okamžiku startování v poloze II napětí kleslo krátkodobě na 10,5V
-vypozoroval jsem, že při 11,5 - 11,7V není pro starter a elmag ventil dostačující napětí a snaha točit je nulová.
-sehnal jsem starší žhavicí relé z jiného vozu, vyměnil a chová se stejně jako to původní relé stejné poklesy napětí při žhavení a po odpojení žhavení, start=0
-spínačka je velmi pěkně přes konektor propojená, ale kolem pojistkové krabičky kde je skupina relátek jsem nevypátral jak se k ní zespodu dostat. Včetně kabeláže, která je skupinově svázána do svazků no brrr a omotána černou izolačkou, to se teda hledá fajnově závada:-(
-říkám si, že kdyby byl starter kaput, tak by přeci neměl snahu ani točit, tenhle se snaží, jakmile má alespoň 12,2V (je mi cca jasný, že jde o proud do něj tekoucí a při dobře držící napěťový hladině by do něj mohl téct Id=dostačující na otočení) což když se připne žhavicí relé se mu Id jaksi asi nedostává.
-nechápu ale když jsem zkusil jiné relé, že se chová uplně stejně
-že by nakonec závada starteru a článku autobaterie současně?
-copak na mě vyskočí když podložím auto, zafixuju ho, odpojím baterku a vrhnu se na vymontování starteru?
-asi by to chtělo trubkový klíče nebo něco speciálního?
-abych v polovině demontáže na ulici nezjistil, že mi chybí nějakej "rovnák na ohejbák"
-jak se mi to obvykle s knihou jak na to několikrát stalo
je fakt na pr....
děkuju za radu a spolupráci fordíci
Honza