Fordsierra.cz

Diskuzní fórum příznivců vozů Ford SIERRA
Právě je stř 29. bře 2023 17:36:17

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Sierra jako youngtimer
PříspěvekNapsal: stř 08. srp 2018 13:47:38 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 11567
Bydliště: Praha
...tohle už by se mělo asi týkat prakticky všech, kdo tady Sierru ještě mají :-) :
https://www.garaz.cz/clanek/s-youngtime ... cle-detail

PS: tím, že nejezdím autem do práce každý den a v mé Sieře je klima, servisovaná a stále funkční, tak mám asi trochu jiné pocity než autor blogu :grin: .
A navíc sl. auta jsou zatím v porovnání se Sierrou 4x4 Ghia s klimou horší... (tedy s vyjímkou ředitelských Superbů :-D ) ať už jde o referentské starší střední nižší třídu z koncernu (předohraby s jistou mírou šetření, takže ve výbavě vždy něco chybí...) až po užitkáče, kdy snad největší pomsta je úplně nová "Dachna" (Deker, sice s klimou, ale jinak je to krám za trest).


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sierra jako youngtimer
PříspěvekNapsal: stř 08. srp 2018 14:10:05 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: úte 17. led 2012 12:01:42
Příspěvky: 586
Bydliště: Praha
Denně jezdím svou Sierrou do práce, o víkendu ven a necítím potřebu mít něco jiného.
Funguje to jako současná auta, jede to jako současná auta, s dvoulitrem i líp a ne za víc, a hlavně:
je to ještě auto a ne tablet, který také i jezdí.
Klimu to nemá, ale v době, kdy já jsem začínal v polovině 70. let to tu neměl nikdo a přežili jsme.
Ti, kteří s embéčky a trabanty jezdili do Bulharska byli normální lidi a ne hrdinové ČSSR (jen trochu zoufalí, že nesmí někam jinam)
Mám šíbr a kromě toho, že vidím na semafory na výložníku, aniž bych si zlomil krk, dostatečně větrám.
(není dávná doba,kdy jsem s tmavě modrým Transitem bez klimy dojel do Dubrovníku a zpět)
Upřímně řečeno, až nebude Sierra, nevím, co bych si pořídil.

_________________
nyní: Ford Sierra 2,0 DOHC Hatchback 1990
dříve:Trabant 601 1966
Wartburg 353 com 1969
Ford Cortina 1,6OHV 1972
Ford Cortina 1,3 automat 1968
Ford Taunus 1,6OHC 1979


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sierra jako youngtimer
PříspěvekNapsal: stř 08. srp 2018 14:13:23 
Offline
Globální moderátor
Globální moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 15. srp 2007 0:00:00
Příspěvky: 5552
Bydliště: Krkonoše
Nevím no, mě ten článek přijde spíš jak propaganda moderních vozů.
Nechápu jaký může být rozdíl při popojíždění v koloně mezi tím MB 190 a třeba O3 (obojí manuál samozřejmě). Spotřeba paliva, že je vyšší u benzínu než u nafty? To je mi ale překvapující zjištění. A pak zase ta zbožňovaná klimatizace :)

_________________
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987.
Ford Scorpio 2.9i Ghia 1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Audi A6 C4 2.5 TDi Quattro 1997.
EX: Ford Sierra XR4x4 '85, Sierra 2.0i CL '92.
EX: Ford Scorpio 24V Cosworth Ghia '94, Scorpio 2.9i GL '92.
EX: Honda CB 500 '98, AR 155 2.5 V6 '96, AR 145 2.0 QV '96, Peugeot 309 GTi '86, Š. Rapid 130 '86.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sierra jako youngtimer
PříspěvekNapsal: stř 08. srp 2018 15:38:03 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: sob 24. bře 2012 1:28:28
Příspěvky: 423
Bydliště: Pardubice
Líbí se mi tento názor v diskusi k uvedenému článku :-) :


Přílohy:
ann.JPG
ann.JPG [ 14.28 KiB | Zobrazeno 10718 krát ]

_________________
Sord Fierra XR4i 1983

Ford Escort 1,4 AWF, Talbot Rancho, Citroen Visa 0,6 (3x), Citroen C15, NSU Ro 80, J5 doublecab, Nissan Serena 2,3d, Mercedes Vaneo 1,9, Toyota Yaris 1,0, Š1203 valník
Ex:Ford Sierra 2,0i, Ford Orion 1,8D, Ford Escort 1,4 AWF, Fiat Palio Weekend, Š1203 minibus de luxe 1,5, Citroen Visa 1,8D, Opel Kadett 1,4, Wartburg 311
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sierra jako youngtimer
PříspěvekNapsal: stř 08. srp 2018 20:39:52 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 11. bře 2010 1:00:00
Příspěvky: 6961
Bydliště: Trutnov
Eddie píše:
...tohle už by se mělo asi týkat prakticky všech, kdo tady Sierru ještě mají :-) :
https://www.garaz.cz/clanek/s-youngtime ... cle-detail

PS: tím, že nejezdím autem do práce každý den a v mé Sieře je klima, servisovaná a stále funkční,....
.

to je jediná věc na kráse za kterou bych si nafackoval nejradši když jsem ji před 7 lety vyškubal :cry: :cry: a snažím se ji sehnat zpátky a zprovoznit....

jinak Sierrou jezdím denně... do práce, na výlety... atd...
nijak nemám problém se vyrovnat nový autům... jen ta klima mi chybí

_________________
Ford Focus mk3.5 ST benzín
Ford Focus mk2 1,6 ropa

bylo:
Ford Sierra combi 2.0 DOHC N9C Ghia Koncern killer :smile:
Ford Sierra sedan 2.0 DOHC daily
Ford Sierra sedan 2.0 DOHC na díly
Ford Sierra sedan 1.6 CVH daily
Ford Sierra combi 2.0 DOHC na díly
Ford Sierra combi 1.8TD
Peugeot 205 1.1
Š Felicia 1.3 combi
Opel Ascona C 1.8 ohc hb


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sierra jako youngtimer
PříspěvekNapsal: čtv 09. srp 2018 9:42:30 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 11567
Bydliště: Praha
...pokud by jsi sháněl kompresor, tak pro zadokolku DOHC mám ještě uložený na chalupě v regálu.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sierra jako youngtimer
PříspěvekNapsal: čtv 09. srp 2018 11:36:48 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 11. bře 2010 1:00:00
Příspěvky: 6961
Bydliště: Trutnov
výborně! dobré vědět.... tak ještě chladič, trubky a větrákový box s výparníkem pohledat :smile:

_________________
Ford Focus mk3.5 ST benzín
Ford Focus mk2 1,6 ropa

bylo:
Ford Sierra combi 2.0 DOHC N9C Ghia Koncern killer :smile:
Ford Sierra sedan 2.0 DOHC daily
Ford Sierra sedan 2.0 DOHC na díly
Ford Sierra sedan 1.6 CVH daily
Ford Sierra combi 2.0 DOHC na díly
Ford Sierra combi 1.8TD
Peugeot 205 1.1
Š Felicia 1.3 combi
Opel Ascona C 1.8 ohc hb


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sierra jako youngtimer
PříspěvekNapsal: čtv 09. srp 2018 13:11:03 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 11567
Bydliště: Praha
Celé topení s výparníkem bych taky měl mít...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sierra jako youngtimer
PříspěvekNapsal: čtv 09. srp 2018 16:41:00 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: pát 06. lis 2009 1:00:00
Příspěvky: 6960
Bydliště: Mirotická 954/7 Praha4
Ten autor má ale pravdu. A pokud budete tvrdit že ne tak nevim co na to říci.

_________________
Sierra combi MK II 1991, 2.0 DOHC .mega km
Sierra sedan MK II 1992, 2.0 DOHC 250 000 km
Sierra COSWORTH MKII 1991 4x4 186 000km
BMW E39 Touring 525i 145kW 2001
BMW E39 Touring 523i 125kW 2003
Fiesta MKII

A nějaký další mrdky o kterejch nemá ani cenu mluvit


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sierra jako youngtimer
PříspěvekNapsal: ned 12. srp 2018 2:00:43 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 02. srp 2013 1:36:07
Příspěvky: 427
Bydliště: Beroun
Též jsem byl po návratu k Sirce vydřený, ale moje nadšení denním používáním opadlo, a když jsem koupil kvůli práci ještě jedno ( jen o generaci ) novější auto, tak abych pravdu řekl, těžce se do mojí Sierry vrací. Cítím se furt něják omezen, protože v mé současné chybí v podstatě vše, na co už je člověk jinak zvyklý... - Klima, centrál, servo.... A i ( možná placebo ) pocit bezpečnosti s mohutnější karoserií, airbagem, abs + jeho rozšíření atd... A v čem má autor pravdu, youngtimery fakt na piču svítí. - a ne, nemám úplně zoufalý paraboly ani žárovky.

Vlastně se i sám sebe kolikrát ptám, proč se stím ještě seru.. :-D :-D

_________________
Aktuálně:
Volkswagen Passat B4 1.8 Highland ( 1994 )
Ex:
Ford Sierra Turnier 2.0 GT DOHC (1992 )
Ford Sierra Sedan 1.8 TD CLX ( 1991 )
Ford Scorpio Turnier 2.3 16v Ghia ( 1995 )


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sierra jako youngtimer
PříspěvekNapsal: ned 12. srp 2018 11:37:41 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 11567
Bydliště: Praha
...tak i Sierra mohla mít výbavu jako klimatizaci, abs atd.
A mimochodem servo a třeba centrál měly téměř všechny Sierry, vyjma ultrasociàl edition :grin:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sierra jako youngtimer
PříspěvekNapsal: ned 12. srp 2018 12:29:48 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 31. bře 2017 14:10:09
Příspěvky: 232
Bydliště: Brno-střed
Tak upozorňuju, že já mám auto v Ghia výbavě, mnohé mám, mnohé ne, a třeba zrovna servo ne :D (a je to tak s velmi velkou pravděpodobností už z výroby). O tom, že ten, kdo si to konfiguroval, byl asi exot, se tady bavit teď ale nechci...
Každopádně za mně - můj subjektivní názor vycházející z mých pocitů - pokaždé, když jsem seděl v jiném autě, do Sierry jsem se velmi rád vrátil. A po každém návratu jsem radši a radši, že ji mám a že s ní běžně jezdím, a výměnu si upřímně teď ani nedokážu představit. Nejsem žádný znalec mnoha aut, ale v něčem už jsem seděl, od aut generačně stejně starých jako Sierra až po současnou generaci aut tohoto desetiletí.
Jediný důvod proč chci třeba koupit něco jiného je, že o auto mám starost a nechci ji třeba městskou trkanicí nebo zimním ježděním v soli nenávratně zničit.

_________________
Ford Sierra 2.0i OHC Ghia hatchback 1988
Mercedes-Benz 124 230TE 1988
ex: Ford Sierra 1.6i CVH turnier 1990
ex: Ford Escort Turnier 1.6i Zetec 1998


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sierra jako youngtimer
PříspěvekNapsal: ned 12. srp 2018 12:37:34 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 11. bře 2010 1:00:00
Příspěvky: 6961
Bydliště: Trutnov
Zahoslav píše:
Též jsem byl po návratu k Sirce vydřený, ale moje nadšení denním používáním opadlo, a když jsem koupil kvůli práci ještě jedno ( jen o generaci ) novější auto, tak abych pravdu řekl, těžce se do mojí Sierry vrací. Cítím se furt něják omezen, protože v mé současné chybí v podstatě vše, na co už je člověk jinak zvyklý... - Klima, centrál, servo.... A i ( možná placebo ) pocit bezpečnosti s mohutnější karoserií, airbagem, abs + jeho rozšíření atd... A v čem má autor pravdu, youngtimery fakt na piču svítí. - a ne, nemám úplně zoufalý paraboly ani žárovky.

Vlastně se i sám sebe kolikrát ptám, proč se stím ještě seru.. :-D :-D


jseš zaujatej :-D to co máš je děsná plechovka a krám ;) jen to že to má TDi neznamená že to je dobrý... a bezpečnost není o nic lepší. to že tě to nebaví je jen určitě tím že to tvé nemá žádnou výbavu :smile: jezdím se Sierrou defacto denně... i po městě i na dálku pohodový auto.. občas jezdím i s jinýma autama daleko novějšíma a nepozoruju nevýhody ani 30ti letýho rozdílu

Edit: sierra svítí luxusně i na poměry dnešních aut svítí velice dobře.

_________________
Ford Focus mk3.5 ST benzín
Ford Focus mk2 1,6 ropa

bylo:
Ford Sierra combi 2.0 DOHC N9C Ghia Koncern killer :smile:
Ford Sierra sedan 2.0 DOHC daily
Ford Sierra sedan 2.0 DOHC na díly
Ford Sierra sedan 1.6 CVH daily
Ford Sierra combi 2.0 DOHC na díly
Ford Sierra combi 1.8TD
Peugeot 205 1.1
Š Felicia 1.3 combi
Opel Ascona C 1.8 ohc hb


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sierra jako youngtimer
PříspěvekNapsal: ned 12. srp 2018 16:45:36 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 11567
Bydliště: Praha
...tak zrovna Sierra nesvítí vůbec špatně.
Kor s přídavnými dálkami v hl. světle. Pokud tedy nemá někdo špinavý vnitřek světel a paraboly, případně je nemá vypálené od silnějších žárovek.
A nové auta mají větší problém... Dobře svítí jen prvních pár sezón a někdy ani to ne.
První problém je, že mají plastové, kryty místo dříve používaných skleněných.
Druhý je stárnutí světelného zdroje.
Žárovku vyměníš u Sierry za pár vteřin a s nákladem max. ve stovkách Kč.
U nového auta je to pro většinu uživatelů spíše na návštěvu servisu a náklad o řád až dva vyšší... A mnohdy pomůže až náročná a dráha renovace světla a nebo koupě celého nového dílu.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sierra jako youngtimer
PříspěvekNapsal: ned 12. srp 2018 18:45:34 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 5524
Bydliště: Praha-vychod
No sierra podle me opra du sviti dost spatne. Pridavna dalka je pri dnesni hustote provozu celkem k nicemu, kdyz proti porad jezdi auta. Mam mondeo mk2 a to opravdu sviti lepe. A je to podle me dany typem zarovky H4 sierra versus H7 mondeo. H7ma mesi oblast, ze ktere vychazi svetlo a tim je to bodovensi zdroj. Coz je urcite lepe pro kvalitu odrazu v parabole-muze byt presneji v ohnisku. Na druhou stranu H7 casto praskaji mozna prave kvuli vyssi teplote vlakna.

Jinak jezdim sierrou denne do prace a uzivam si to. Auto ma svoje mouchy, svitit by mohlo lip, brzdit by mohlo lip, ale jizdi pohoda je vel i dobra. Klimu nema to je pravda, ale jezdim brzo, kdy neni takove teplo a parkuju v garazi, takze i vecer to nemam prehraty. Jinak je to bez klimy peklo.
Jezdim sierrou, protoze chci jezdit sierrou. Mohl bych si koupit nejakej novejsi pekac s klimou na jezdeni do prace, ale nechci, dokud mi sierrka hezky slouzi.

_________________
Ford sierra DOHC sedan LPG-nejnovejsi priblizovadlo :)
Ford Sierra cosworth 4x4
Ford Mondeo 2.0i kombi LPG
Ford Sierra kombi 4x4 LPG (ex., ale neslo na dily, Ladis se o nej hezky postaral)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sierra jako youngtimer
PříspěvekNapsal: ned 12. srp 2018 19:27:47 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 02. srp 2013 1:36:07
Příspěvky: 427
Bydliště: Beroun
jseš zaujatej :-D to co máš je děsná plechovka a krám ;) jen to že to má TDi neznamená že to je dobrý... a bezpečnost není o nic lepší. to že tě to nebaví je jen určitě tím že to tvé nemá žádnou výbavu :smile: jezdím se Sierrou defacto denně... i po městě i na dálku pohodový auto.. občas jezdím i s jinýma autama daleko novějšíma a nepozoruju nevýhody ani 30ti letýho rozdílu

Edit: sierra svítí luxusně i na poměry dnešních aut svítí velice dobře.[/quote]

Já rozhodně zaujatý nejsem, beru to už v poslední době auto jak auto. A rozhodně to není tím že to pohání povedené TDi, páč i nepovedené fordí TD mám hodně rád.
Každé má pro, a proti. Nicméně Sierra v tempu ztrácí, tam je to prostě o "fan" přístupu který ti pocitově přidá, od toho tu taky jste, - jinak by tyhle káry už dávno byly minulostí. Vývoj jde dopředu, a pokud to není socka automobilka, tak většinou každá generace je znát. A to si tu někteří neumí přiznat. :smile:

_________________
Aktuálně:
Volkswagen Passat B4 1.8 Highland ( 1994 )
Ex:
Ford Sierra Turnier 2.0 GT DOHC (1992 )
Ford Sierra Sedan 1.8 TD CLX ( 1991 )
Ford Scorpio Turnier 2.3 16v Ghia ( 1995 )


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sierra jako youngtimer
PříspěvekNapsal: pon 13. srp 2018 9:10:28 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 11. bře 2010 1:00:00
Příspěvky: 6961
Bydliště: Trutnov
to ano ale vem si tohle...

DOHC se dnes dynamikou neztratí, každá druhá menší plechovka je poháněná litrovým turbo tříhrnkem apod. která má výkon a krouťák stejnej jako atmosferickej dvoulitr...

a dál...

ty říkáš že Sierra nesvítí a TD v ní nejede.
a přitom máš přifouknuté TD a srovnáváš to s Tdi které má defacto stejný výkon ba dokonce pojede hůř páč je prostě těžší a myslíš že v dnešním provozu stačí a Sierra ne.

Nehledě na to že passat B3 má malý světla tudíž oproti Sieře to musí zákonitě svítit na prd. pokud dáš do obou aut stejně kvalitní žárovky, věz že passat bude ztrácet.
až tu zase budeš můžeme pro zajímavost zkusit tvoje prasátko proti mé Sieře co líp svítí :jazyk:

vypadá to jako že zbrojim proti koncernu - ano nemám ho rád a netajím se tím :-D
nicméně tohle jsou fakta který se dají podložit ;)

_________________
Ford Focus mk3.5 ST benzín
Ford Focus mk2 1,6 ropa

bylo:
Ford Sierra combi 2.0 DOHC N9C Ghia Koncern killer :smile:
Ford Sierra sedan 2.0 DOHC daily
Ford Sierra sedan 2.0 DOHC na díly
Ford Sierra sedan 1.6 CVH daily
Ford Sierra combi 2.0 DOHC na díly
Ford Sierra combi 1.8TD
Peugeot 205 1.1
Š Felicia 1.3 combi
Opel Ascona C 1.8 ohc hb


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sierra jako youngtimer
PříspěvekNapsal: pon 13. srp 2018 10:35:42 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 11567
Bydliště: Praha
Něco o světlech:
http://www.svitlip.cz/repas.html

Světlo v Sieře je relativně jednoduché a pokud není špinavé nebo nemá vypálenou parabolu a je osazené dobrou žárovkou, tak nemá s ohledem na svou konstrukci (se skleněným krytem) problém a pokles svícení je celkem nepatrný oproti novému světlu.
Světla s čočkami, výbojkami a plastovým krytem, jsou na tom v tomhle ohledu daleko hůře a jejich svítivost je velmi rychle výrazně horší než u nových a jejich repase daleko pracnější a nákladnější.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sierra jako youngtimer
PříspěvekNapsal: pon 13. srp 2018 10:42:57 
Offline
Globální moderátor
Globální moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 15. srp 2007 0:00:00
Příspěvky: 5552
Bydliště: Krkonoše
No Piro autor má pravdu ve dvou věcech. Zaprvní, pokud jezdíš nějakým autem pravidelně každý den za povinnostmi tak zkrátka zevšední, ale nejen yougtimer když budeš jezdit posledním modelem S-klasse nebo 911 tak ti zevšední taky.
Zadruhé je to bezdebat ten fakt, že ty novější auta při porovnání stejných kategorii jsou bezpečnější v případě nehody a vážnou nehodu v youngtimeru (pokud se nejedná o něco jako M-B W140) by asi nechtěl zažít nikdo. Na druhou stranu lehkou nehodu jako střet se zvěří raději absolvuji v Sieřře kde mě oprava vijde na pár korun než v něčem moderním kde jsou v nárazníku radary, kamery a někdy třeba i řídící jednotka motoru :)
A pak tedy ještě s těmi světly ty dnešní xenony apod. určitě svítí lépe, ale zase za cenu toho, že protijedoucí nevidí nic ideálně když jsou na nějakém SUV. Ale že by starší vozy svítily všechny naprd to se říci nedá, když jsem měl na Scorpiu nová světla tak svítilo perfektně.

Jinak je ten článek bezvýznamný, uvádět že benzínový youngtimer má vyšší spotřebu než nový diesel to je asi jasné každému a k tomu rádoby vtipná poznámka o koupi čerpací stanice je absolutně zcestná.
Pak se dostáváme k výbavě, nevím co mají ty moderní vozy tak skvělého navíc oproti vozům z 80 - 90 let. Centrál, el. okna, servo, rádio, to už tam bylo a co víc je potřeba? Ještě tu tedy máme tu úžasnou klimatizaci bez které se podle monhých "nedá jezdit" tak kupříkladu ve služebním Fiatu jí mám a ani minulý týden kdy bylo třeba v Budějicích 38 C jsem jí nezapínal, stačilo stáhnout okna. Ale i přes to se dá koupit youngtimer vybavený klimatizací, jen to chce více hledání neb v té době si za ní né každý připlácel. Kapitolou samou pro sebe je pak dnešní montáž klimatizací i do vozů s motory 1,0 :)
Co se týká toho popojíždění po městě tak pokud je auto v pořádku a srovnáme manuál proti manuálu nebo automat proti automatu tak nevidím rozdíl.
A skočit do auta a hned pospícht? To je ten moderní turbodiesel pánovi jistě vděčný.

Celkově vzato nevím co by mi třeba poslední Mondeo dokázalo nabídnout víc než Scorpio z roku 90 (vím, že Mondeo je o třídu níže, ale Scorpio nátupce nemá a rozměrově je to Mondeo snad již větší), ale jasně vím o co by mě zcela jistě připravilo a to jsou minimálně dva válce.
A narovinu maloobjemový turbomotor i když bude mít stejný výkon jako větší atmosféra tak ten větší motor plnohodnotně nenahradí.

O tom že z automobilu se stalo spotřební zboží úrovně zubního kartáčku a s tím související kvalitě výroby ani nemluvě.

_________________
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987.
Ford Scorpio 2.9i Ghia 1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Audi A6 C4 2.5 TDi Quattro 1997.
EX: Ford Sierra XR4x4 '85, Sierra 2.0i CL '92.
EX: Ford Scorpio 24V Cosworth Ghia '94, Scorpio 2.9i GL '92.
EX: Honda CB 500 '98, AR 155 2.5 V6 '96, AR 145 2.0 QV '96, Peugeot 309 GTi '86, Š. Rapid 130 '86.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sierra jako youngtimer
PříspěvekNapsal: stř 15. srp 2018 11:57:50 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pon 16. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 599
Bydliště: Praha 8
Souhlas 8-)

_________________

Ford Scorpio´95 combi-Ghia-2,9i-V6-modré-automat,tempomat,samosvor,dual klima, RECARO
Ford Scorpio´94 Cosworth 2,9i 24V, sedan, Executive .....

ex 1x Ford Scorpio mk2´98 combi Ghia 2,3i 16V
ex 4x Ford Scorpio mk1´88-93 2,0i DOHC/2,9i V6 sedan/combi
ex 4x Ford Sierra mk2´87-91 2,0i CLX OHC/DOHC sedan/combi
ex 3x Ford Sierra mk1´83-1,6 OHC hb


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sierra jako youngtimer
PříspěvekNapsal: pát 17. srp 2018 14:52:43 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: pát 06. lis 2009 1:00:00
Příspěvky: 6960
Bydliště: Mirotická 954/7 Praha4
Já prostě už nemam potřebu ject 300 km vkuse sierrou. Přeci jen v 39 nebo legacy je míň hluku, nemá člově kpořád obavu že se něco vysere.

_________________
Sierra combi MK II 1991, 2.0 DOHC .mega km
Sierra sedan MK II 1992, 2.0 DOHC 250 000 km
Sierra COSWORTH MKII 1991 4x4 186 000km
BMW E39 Touring 525i 145kW 2001
BMW E39 Touring 523i 125kW 2003
Fiesta MKII

A nějaký další mrdky o kterejch nemá ani cenu mluvit


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sierra jako youngtimer
PříspěvekNapsal: pát 17. srp 2018 22:02:18 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 11. bře 2010 1:00:00
Příspěvky: 6961
Bydliště: Trutnov
nojo tak csw :smile:

_________________
Ford Focus mk3.5 ST benzín
Ford Focus mk2 1,6 ropa

bylo:
Ford Sierra combi 2.0 DOHC N9C Ghia Koncern killer :smile:
Ford Sierra sedan 2.0 DOHC daily
Ford Sierra sedan 2.0 DOHC na díly
Ford Sierra sedan 1.6 CVH daily
Ford Sierra combi 2.0 DOHC na díly
Ford Sierra combi 1.8TD
Peugeot 205 1.1
Š Felicia 1.3 combi
Opel Ascona C 1.8 ohc hb


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sierra jako youngtimer
PříspěvekNapsal: pát 17. srp 2018 23:49:02 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 02. srp 2013 1:36:07
Příspěvky: 427
Bydliště: Beroun
Piro má recht, ale obdivuji váš fanatismus :grin: holt někomu to stačí, někomu ne.

_________________
Aktuálně:
Volkswagen Passat B4 1.8 Highland ( 1994 )
Ex:
Ford Sierra Turnier 2.0 GT DOHC (1992 )
Ford Sierra Sedan 1.8 TD CLX ( 1991 )
Ford Scorpio Turnier 2.3 16v Ghia ( 1995 )


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sierra jako youngtimer
PříspěvekNapsal: pon 20. srp 2018 9:21:59 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 11567
Bydliště: Praha
...mě by Sieří chrocht taky nestačil :-D a možná bych radši začal jezdit i na kole :smile: .

Mimochodem, včera jsem svezl (trochu pro radost) kamaráda, co má od nové a ne dlouho (cca 2 roky) Fiestu ST, fakt se mu to líbilo, hlavně podvozek a brzdy (ani jedno nemám úplně sériové, ale vše origo Fordí :-) ), chválil, koukal, jen motorově, že je ST-čko fakt lepší, ale no to, že je Sierra stará atmosféra, tak prý klobouk dolů.

Co člověk, to názor....

A hrozně (téměř doslova) brečel, že neví, co si koupí jako další (až bude mít letos ST doplacený), že ho Ford vývojem zklamal a tříhrnek nechce...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sierra jako youngtimer
PříspěvekNapsal: pon 20. srp 2018 10:20:05 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: pát 06. lis 2009 1:00:00
Příspěvky: 6960
Bydliště: Mirotická 954/7 Praha4
Já netvrdim že v sierre neni dobré svezení a že neni pohodlná. Ovšem prostě pokrok nezastavíš. Leč do aut dáváme kvalitní podvozky a sázíme na vše PU tak nikdy nebudou tak dobré jako dnešní podvozky v serii.

_________________
Sierra combi MK II 1991, 2.0 DOHC .mega km
Sierra sedan MK II 1992, 2.0 DOHC 250 000 km
Sierra COSWORTH MKII 1991 4x4 186 000km
BMW E39 Touring 525i 145kW 2001
BMW E39 Touring 523i 125kW 2003
Fiesta MKII

A nějaký další mrdky o kterejch nemá ani cenu mluvit


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sierra jako youngtimer
PříspěvekNapsal: pon 20. srp 2018 11:07:51 
Offline
Globální moderátor
Globální moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 15. srp 2007 0:00:00
Příspěvky: 5552
Bydliště: Krkonoše
Předně bych byl rád, aby bylo každému jasno, že tím co píšu nikomu nic nenutím a netvrdím, že to co vyhovuje mě musí vyhovovat každému co mě ovšem sere je to, že stát pod diktatůrou EU a automobilek se mě snaží vnucovat čím mám jezdit, případně mi znepříjemnit ježdění tím čím chci a dokonce si ani nechci vzít úvěr na koupi něčeho co nepotřebuji.
Mě osobně ten článek přišel zcela zbytečný, byť měl v některých věcech autor pravdu tak nic nového neřekl a spíše to vypadalo propagandisticky ve prospěch nových aut.

Piro:cz: Porovnávat cestování v Cosworthu na PU a sportovním podvozku a s s motorem jenž také zažil nějaké "úpravy" oproti sériové o třídu "vyšší" E39 je poměrně zcestné. Jet s mojím Hektolitrem po městě je taky za trest, ale jsou to upravená auta, když bychom vzali Sierru v původním stavu s DOHC tak je to plnohodnotné cestovní auto. když třeba tu E39 srovnám se Scorpiem tak mi nenabídne nic co by mi v tom Scorpiu scházelo a naopak přinese složitější servis.
Ano pokrok nezastavíš, ale je otázka jestli ten pokrok je vždy krokem vpřed, zejména když slouží jen vyšším prodejům.

Zahoslav: To není žádný fanatismus. Jezdím tím co mi vyhovuje a spojení s mobilem ani klimu v autě nepořebuji. Pokud máš jiný názor a Sierra nebo jiné auto z podobné doby ti nevyhovuje tak si kup jiné. Ostatně dnes pořídíš o deset let novější auta levněji než tu Sierru.

_________________
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987.
Ford Scorpio 2.9i Ghia 1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Audi A6 C4 2.5 TDi Quattro 1997.
EX: Ford Sierra XR4x4 '85, Sierra 2.0i CL '92.
EX: Ford Scorpio 24V Cosworth Ghia '94, Scorpio 2.9i GL '92.
EX: Honda CB 500 '98, AR 155 2.5 V6 '96, AR 145 2.0 QV '96, Peugeot 309 GTi '86, Š. Rapid 130 '86.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sierra jako youngtimer
PříspěvekNapsal: úte 21. srp 2018 17:33:21 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: úte 17. led 2012 12:01:42
Příspěvky: 586
Bydliště: Praha
Souhlas.
Jen dodám, že mně Sierra ani po 13 létech denního ježdění stále nezevšedněla.
Je to taková holka do nepohody, kde mi nechybí nic, co mají současná auta, je jednoduchá a spolehlivá.
Ani ta klimačka mi nechybí, mrznout nepotřebuji a střešním oknem vyženu vedro z auta dřív, než by mi to klimačka vůbec vychladila.
Možná by mi nevadil zadní parkovací asistent.
Když při objednávání dílů zákazníkům vidím, kolik stojí všechna ta absolutně nezbytná "kurvítka" současných vozů, jsem rád, že mne tohle míjí.

_________________
nyní: Ford Sierra 2,0 DOHC Hatchback 1990
dříve:Trabant 601 1966
Wartburg 353 com 1969
Ford Cortina 1,6OHV 1972
Ford Cortina 1,3 automat 1968
Ford Taunus 1,6OHC 1979


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sierra jako youngtimer
PříspěvekNapsal: ned 01. zář 2019 15:46:19 
Offline
SIERRA nováček
SIERRA nováček

Registrován: ned 01. zář 2019 15:18:35
Příspěvky: 1
Zdravím.

Zajímalo by mě jestli nemáte někdo odkaz kde se dá zjistit jaké druhy sierry vůbec byly vyráběné. Zajímá mě rozdíl mezi normální sierrou a sierrou gt. Co vše je tam jiné. Nikde jsem to nenašel.

Děkuji.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sierra jako youngtimer
PříspěvekNapsal: pon 02. zář 2019 10:53:49 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 10. úno 2012 12:47:27
Příspěvky: 990
Bydliště: Kladno, Praha
GT ma:
- nizsi podvozek o 2, nebo 3 cm
- cerna palubka, loketka atd.
- GT sedacky
- 3ramenny volant
- zadny vyssi vykon apod., klasika DOHC
! samosvor NEbyl soucasti zakladni ceny

_________________
Sierra '90 DOHC N9C - Siri (viewtopic.php?f=16&t=9351)
Mondeo MK4 2.5T I5 + nejakej cvoklej chip
Mondeo MK2 1.8 zetec
bylo Scorpio '92 DOHC, Sierra '92 DOHC N9C, Sierra XR4i '90 DOHC N9A, Taunus 2.3V6 '79


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Sierra jako youngtimer
PříspěvekNapsal: úte 03. zář 2019 15:09:19 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 11. bře 2010 1:00:00
Příspěvky: 6961
Bydliště: Trutnov
Tomin píše:
GT ma:
- nizsi podvozek o 2, nebo 3 cm
- cerna palubka, loketka atd.
- GT sedacky
- 3ramenny volant
- zadny vyssi vykon apod., klasika DOHC
! samosvor NEbyl soucasti zakladni ceny


podobně jako samosvor i abs... tudíž se stává že GT má vzadu bubny ale samosvor a šroubovací poloosy

_________________
Ford Focus mk3.5 ST benzín
Ford Focus mk2 1,6 ropa

bylo:
Ford Sierra combi 2.0 DOHC N9C Ghia Koncern killer :smile:
Ford Sierra sedan 2.0 DOHC daily
Ford Sierra sedan 2.0 DOHC na díly
Ford Sierra sedan 1.6 CVH daily
Ford Sierra combi 2.0 DOHC na díly
Ford Sierra combi 1.8TD
Peugeot 205 1.1
Š Felicia 1.3 combi
Opel Ascona C 1.8 ohc hb


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 30 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz