Ahoj, tak i já jsem se v dlouhé chvíli rozhodl trochu se pochlubit „novým“ vozem. Abych se představil, jsem tu novej: je mi 20 let a mým oficiálně druhým autem v životě se stala Sierra; proto jsem se přihlásil právě i sem na fórum. Jak jsem se k ní dostal? Tak jsem letos zjara jsem trochu přemýšlel, že bych se rád poohlédl po nějakém dalším voze. Měl jsem (a teda stále mám) sice Escorta '98, ale je už ohavně prorezlá karoserie. Říkal jsem si, že to musím prodat dřív než měsíc před STK a do té doby si i něco nového pořídit. Drahá oprava by se u sice mého vcelku oblíbeného (a prvního auta), ale ne tak hodnotného Escorta asi nevyplatila dělat. Dlouho jsem toužil po Mondeu II. generace s motorem V6 ... ale ty jsou drahé a u nás se sehnat moc nedají, leda v Německu. Když tu mně kamarád povídá, že přece ještě nepotřebuju auto pro denní ježdění, tak ať si koupím něco staršího, ale o to zábavnějšího. Něco z 80tek nebo 90tek, co ještě není tolik drahé, ale je s tím zábava jezdit. Říká, „třeba Renault 5 nebo Sierru“. Hned jsem si na Sierru vzpomněl, jak se mi jako malýmu klukovi na ulici vždycky docela líbily, a jak už vlastně všechny z ulic zmizely; jak jsem měl i angličáka Sierru, a s tím jsem si vždycky hrál. Tak řekl jsem, poohlédnu se po nějaké Sieřře. Ale na netu nic moc nebylo, a když už, dost drahé, v tu chvíli hned bych na ně neměl. A pak jsem ještě ten den šel po ulici kousek od baráku - co nevidím, Sierra, co tu vždycky postávala, je na prodej - papír za oknem! No, a tak jsem ji koupil...
Před prvním setkáním jsem si samozřejmě opakoval, na co všechno si dát pozor, abych nekoupil totální vrak. Byla děsně zasraná, celou zimu stála pod ptačím hnízdem. Ale jak jsem do toho sedl a jel, prostě jsem to musel koupit :-( Srovnání s auty, které jsem do té doby řídil (Escort, Felicia, Octavia, Espace, Punto...) Sierra byla prostě lepší!
Je to Ford Sierra, černý 5dv. hatchback v Ghia výbavě. Motor dvoulitr OHC, vstřikování, 74 kW (s katalyzátorem). Rok výroby - prosinec 1988. Auto bylo prodáno v Německu; dovezeno do ČR roku 1999 do Jižních Čech. Tam jezdilo jen 4 roky, poté to koupil předchozí majitel. Ten to auto vlastnil 14 let. A teď se dostalo ke mně, jsem tedy v ČR třetím majitelem. Nechci se chlubit, ale auto je v úžasným, zachovalým stavu, žádný tuning, zachovalý interiér. Majitel měl asi pravdu, když tvrdil, že za těch 14 let s autem najel jen něco okolo 50 000 km. Celkově je na počítadle x64 000 km, bůh ví ale kolik set tisíc

.
Tady jsou obrázky:
http://vit-burian.rajce.idnes.cz/Sierra-prezentacni_fotky/#DSC_2790_287.jpgJaké jsou s autem plány do budoucna? Především jej chci dotlačit na STK, která musí proběhnout na přelomu srpen/září letošního roku. Ačkoliv auto jezdí dobře, majitel k autu vztah měl, je potřeba vykonat pár oprav. Budou chtít spravit brzdy, přední náprava a řízení, geometrie, časem možná asi i tlumiče, chladící okruh motoru a tak dále. Jinak na autě proběhla prý před poslední STK velká oprava, při které bylo vyměněno těsnění pod hlavou, celý výfuk, byla vyspravena podlaha a různá místa s korozí. Auto chci používat pro běžné cestování, neboť si myslím, že na to má, a protože necestuji z povinnosti a zas tak často, myslím, že to bude to půjde.
Po STK a provedení nutných oprav pro zajištění správného fungování vozu bych se rád zaměřil i na zevnějšek vozu. Nechci žádný tuning; spíš chci auto udržovat v co nejoriginálnějším stavu. Takže bych rád zakoupil nějaké pěkné liťáky, nejlíp origo nebo nějaké pěkné dobové. Rád bych sehnal nárazníky, které nejsou prasklé. Původní asi už neseženu (v dobrém stavu), takže ty budou muset být z druhovýroby. Pravý přední blatník je trochu promáčklý, tak ten bych rád vyspravil a kapota motoru je dost omlácená od šutrů, má na sobě velkej škrábanec a pár děr + poškozený lak od mytí, tak tu bych asi taky nejradši nějak vhodně vyspravil. Jako vrchol dodělání uvažuji, jestli na auto přidat originální, takový ten černý plastový "malý" spoiler, co některé Sierry mají. Jak ale říkám, chci vůz uchovat v co nejoriginálnějším stavu, jak jen to půjde...
Tak to je za mně prozatím vše, díky za rady i další komentáře!
