Fordsierra.cz
http://fordsierra.eu/phpBB3/

problém 1. problém 2.
http://fordsierra.eu/phpBB3/viewtopic.php?f=12&t=965
Stránka 1 z 2

Autor:  REDY [ stř 30. led 2008 13:12:33 ]
Předmět příspěvku:  problém 1. problém 2.

tak jsem včera pracoval na DOHC turbo , mám takovej problém : motor naskočí a běží normálně ale nejde nic zařadit( spojka nevypíná) , bez motoru to jde fajn. nechce se mi zas vyndávat motor. jo spojkové lanko je ok. a druhej problém nastal po přitažení toho lanka , že po zmáčknutí spojky se vypne motor jek když přerušíte el. a když ji povolím tak to zas normálně naskočí. (nechápu). :mad: . po tom co jsem spojku vrátil do normálu tak už jsem to nenastartoval vůbec , ani si to necukne. vyměnil jsem indučku,vyčistil palec a rozdělovač , vyměnil svíce, vyměnil počítač. stále nic. mám podezření že mi na indučku nejde proud, odkud je připojená? dík za cokoli. už jsem z toho magor a dělám (a napadaj mě) hovadiny :mad: :oops:

Autor:  G.Cowlley [ stř 30. led 2008 13:21:05 ]
Předmět příspěvku: 

neni přirezlá lamela?

Autor:  REDY [ stř 30. led 2008 13:25:26 ]
Předmět příspěvku: 

G.Cowlley píše:
neni přirezlá lamela?
spíš mě napadlo jestli není nějak zaseklá páč jsem stím asi předtídnem prudce poskočil v garáži. a od té doby to stálo.

Autor:  G.Cowlley [ stř 30. led 2008 13:50:25 ]
Předmět příspěvku: 

bude podle mě přilepená, já musel na Obim spojku urvat druhym autem přes čtyrku, odstran toto a pak pojedem dál. seklá by být neměla nemá se kde šprajcnoutt za předpokladu že neni prasklej přítlačák

Autor:  REDY [ stř 30. led 2008 13:55:59 ]
Předmět příspěvku: 

no to doufám že né. skusím teda jak říkáš . zatím dík. 8-)

Autor:  G.Cowlley [ stř 30. led 2008 14:03:25 ]
Předmět příspěvku: 

dej vedět :smile:

Autor:  el_Barto [ stř 30. led 2008 14:09:15 ]
Předmět příspěvku: 

aby jsi jeste neublizil necemu dalsimu, kazdop. neslo yb to "rozlepit" treba brzdenim pod plynem atp?

Autor:  pkod [ stř 30. led 2008 21:18:38 ]
Předmět příspěvku: 

To odlepeni spojky asi pujde jednodusi cestou. Dej tam 5ku, rucku, klin pod zadni a klikou otacej pomoci sroubu remenice. Udelas tak moment vetsi nez samotnej motor.

motorem hlavne otacej ve spravnem smeru jinak udelas rozvody resp napinak.

Nemuze byt zadrene jehlove lozisko v klice?
Jo mozna jeste ve dvou ze by jeden seslap spojkovy pedal a druhy kouknul pres prachovku jak se to tam hejbe. Mozna by slo tam i nejak sahnout a zkusit, jestli je volna.

Autor:  REDY [ stř 30. led 2008 22:45:32 ]
Předmět příspěvku: 

je to asi rozbyté :smile: ... skoušel jsem to táhnout se zmáčklou spojkou a se spátečkou. nic. skoušel jsem to startovat se spátečkou a spět na jedničku pokaždé to naskočilo a já měl problém to vždy zastavit( málo místa v garáži) spojka byla celoudobu zmáčklá. na pohled ze spodu to moc nejde je to4x4 a bestl vejfuk kvůli tomu turbu. ta páka co vylejzá z bloku se normálně pohybuje. ale toje vše. :plac:
asi budu muset chca nechca vyndat motor :cry:
dnes to konečně taky naskočilo ale až po tom co syn přišel a otevřel garáž, do té doby to byla normální mrtvola. :mad:

Autor:  REDY [ stř 30. led 2008 22:46:41 ]
Předmět příspěvku: 

ještě skusím to co radí pkod.

Autor:  REDY [ stř 30. led 2008 23:09:20 ]
Předmět příspěvku: 

tak jsem se teď vrátil z garáže ajsem štastný :smile: . dal jsem tam 5 ,zatáhnul ručku, podložil klínem,vzal trhák nasadil na kliku a s metrovou pákou jsem s tím pootočíl .ozvalo se lupnutí a vše je v normálu. děkuji všem za pomoc. 8-) 8-) 8-)

Autor:  G.Cowlley [ stř 30. led 2008 23:20:05 ]
Předmět příspěvku: 

no šroub na řemenici... ono utočenej šroub v klikovce je libost, já ho ven doloval když přetrhli šroub na tranzitu v servisu....tohle raději nepraktikuju. ona je ještě možná varianta že je vysypaná ta obruč v přítlačáku. ta co se přes ní packy ohýbají. jinak zkus ted a servisním oknem tenkym šroubovákem sahnout pod lamelu možná ji ale mírně poškodíš, chce to upravit šroubovák

Autor:  REDY [ čtv 31. led 2008 10:15:49 ]
Předmět příspěvku: 

jasný měl jsem strach že něco urvu. skoušel jsem s tím popojed co mě garáž dá a bylo to v normě nikde nic nerachotilo ani neskřípalo tak snad dobrý. dnes s tím jedu ven ( vymíst pavučiny z vejfuku) tak se pozná jestli to je fajn. rozhodně u mě máš jedno :pivko: jako dík.

Autor:  G.Cowlley [ čtv 31. led 2008 11:50:15 ]
Předmět příspěvku: 

tak se pochlub jaks jí uloupnul

Autor:  el_Barto [ čtv 31. led 2008 15:26:06 ]
Předmět příspěvku: 

pres remenici na klice, me by spis zajimalo aby se pochlubil jak mu to jede ...

Autor:  G.Cowlley [ čtv 31. led 2008 16:50:28 ]
Předmět příspěvku: 

sakryš že bych neuměl číst :oops:

Autor:  REDY [ čtv 31. led 2008 18:36:12 ]
Předmět příspěvku: 

tak jsem to zaparkoval do garáže po asi 2km projížďky. :( nic moc :-? . buť je něco s přídavnejma střikama( nezaznamenal jsem žádnouzměnu jestli jsou zaplé nebo ne) nebo se stím el nedokáže srounat. nejde to do otáček. možná velkej tlak ve vejfuku před turbem a nestíhaj ventili tintili. po tom co jsem odpojil turbo od sání tak to šlo lépe ale pak se ozvala rána jak z pistole a začalo foukat z víka hlavy vejfokové plyny. motor porát jel ale už jsem to netrápil a pomalinku domů. závěr: končím s turbem. bez peněz to fakt nejde.
udělám pár vzpomínkových fotek a rozdělám to , buť tam zůstane DOHC a nebo se vrátím spět na OHC, a karburátor.

Autor:  el_Barto [ čtv 31. led 2008 18:43:28 ]
Předmět příspěvku: 

to je skoda .... zajimalo by me jak jsou vyresene ty DOHC turba co byly k videni treba na ford fairu ...

Autor:  pkod [ čtv 31. led 2008 20:24:33 ]
Předmět příspěvku: 

Redy: a jen pro zajimavost, pocital jsi tu upravu nejak nebo jsi to sesadil jen tak naslepo? hlavne jde o kompresy a bohatost.

Autor:  REDY [ čtv 31. led 2008 21:31:56 ]
Předmět příspěvku: 

pkod píše:
Redy: a jen pro zajimavost, pocital jsi tu upravu nejak nebo jsi to sesadil jen tak naslepo? hlavne jde o kompresy a bohatost.

tak na zečtku jsem kompresy počítal ale pak to bylo zkouška omil oprava ale stále to nebylo ono. teˇmě ječtě po konzultaci napadlo použít mechanické vstřikování paliva a odpojit počítač. já se jen tak nevzdám!

Autor:  pkod [ čtv 31. led 2008 21:44:25 ]
Předmět příspěvku: 

no prave ty dve veci jako je kompresni pomer a davkovani paliva jsou naprosto zasadni veci. Dalsi "drobnosti" je rizeni predstihu zapalovani, chlazeni ventilu i hlavy, rozvody a v (ne)konecnem vyctu odolnost mechaniky.

Podle meho mozna bude problem i udrzet tlak paliva na liste po zvyseni tlaku turbem. Regulator na to neni delanej a tezko rict jestli to pumpa utlaci. MAP urcite pretlak neocekava, EEC tedy nemuze drzet spravny pomer paliva samotna. Pridavne vstriky netusim jak ridis ale chtelo by to nejak napasovat na nove potreby motoru.

Autor:  kostey [ čtv 31. led 2008 21:57:09 ]
Předmět příspěvku: 

proc vubec DOHC turbo? proc ne OHC?

Autor:  Bagyp [ čtv 31. led 2008 21:57:40 ]
Předmět příspěvku: 

kostey píše:
proc vubec DOHC turbo? proc ne OHC?

Nebo CVH :-D :-D :-D

Autor:  REDY [ čtv 31. led 2008 21:58:57 ]
Předmět příspěvku: 

pkod píše:
no prave ty dve veci jako je kompresni pomer a davkovani paliva jsou naprosto zasadni veci. Dalsi "drobnosti" je rizeni predstihu zapalovani, chlazeni ventilu i hlavy, rozvody a v (ne)konecnem vyctu odolnost mechaniky.

Podle meho mozna bude problem i udrzet tlak paliva na liste po zvyseni tlaku turbem. Regulator na to neni delanej a tezko rict jestli to pumpa utlaci. MAP urcite pretlak neocekava, EEC tedy nemuze drzet spravny pomer paliva samotna. Pridavne vstriky netusim jak ridis ale chtelo by to nejak napasovat na nove potreby motoru.

přídavné střiky jsou napíchnuté na stávajicí ovládané přez vypínač. map je oklamán , jde do něj jen podtlak a přetlak je přerušen spětnou klapkou, takže do něj nejde.
na regulátor bych se právě chtěl zeptat , je tam imbus šroubek na seřízení ale nevím na kterou stranu mám točit abych přidal tlak na liště ( tlaku je dost , 2xčerpadlo). jestli stříkají ty přídavné (což nevím jistě) tak asi uškrtí délku vstřiků ř.j.. ale to už teda nevím podle čeho by to zjistila.

Autor:  REDY [ čtv 31. led 2008 22:01:26 ]
Předmět příspěvku: 

protože to ohc melo a má vprd.. pístní kroužky. a jinej motor nemám , mámjen dva dohc.

Autor:  pkod [ čtv 31. led 2008 23:02:52 ]
Předmět příspěvku: 

Redy: 2 cerpadla toho moc neresi. Jde o tlak a DOHCcko ma v nadrzi na cerpadle pretlakovy ventil ktery pri velkem tlaku na vytlaku zacne propoustet.

Tlak na liste je regulovan mechanicky v zavislosti na podtlaku v sani (z regulatoru vede hadice prepadu z listy). Tlak se pokud vim regulovat neda protoze je regulator prednastaven z vyroby tusim na 0,3MPa.

Pripnuti dalsich vstriku k soucasnym paralelne je asi problem jak elektricky (EEC je oboje asi neutahne) a druhak urcite nedosahnes spravne smesy (tj lambda alespon neco mezi 0,8 a 1,2) bez ktere to proste nepojede.

Ventilek k MAPu nejak nechapu protoze bude pri rychlem prechodu blokovat chod MAPu i pri beznem tlaku a naopak pri pouziti turba do nej drive ci pozdeji vetsi tlak stejne projde. Ale mozna to spatne chapu.

Pokud uz jsi investoval do mechanicke casti, bude to chtit i neco okolo. Tak to holt je.

Autor:  G.Cowlley [ pát 01. úno 2008 16:21:20 ]
Předmět příspěvku: 

Tlak na liste je regulovan mechanicky v zavislosti na podtlaku v sani (z regulatoru vede hadice prepadu z listy). Tlak se pokud vim regulovat neda protoze je regulator prednastaven z vyroby tusim na 0,3MPa - já ho upravil pro plynulou mechanickou regulaci, my je na oldscolech používáme na el.pumpu ke karbům.
Jinak mech vstřik je sice cesta ale je hodně trnitá leč pokud nechceš investovat do elektroniky tak asi nejlevnější

Autor:  REDY [ pát 01. úno 2008 16:26:58 ]
Předmět příspěvku: 

pkod píše:
Redy: 2 cerpadla toho moc neresi. Jde o tlak a DOHCcko ma v nadrzi na cerpadle pretlakovy ventil ktery pri velkem tlaku na vytlaku zacne propoustet.

Tlak na liste je regulovan mechanicky v zavislosti na podtlaku v sani (z regulatoru vede hadice prepadu z listy). Tlak se pokud vim regulovat neda protoze je regulator prednastaven z vyroby tusim na 0,3MPa.

Pripnuti dalsich vstriku k soucasnym paralelne je asi problem jak elektricky (EEC je oboje asi neutahne) a druhak urcite nedosahnes spravne smesy (tj lambda alespon neco mezi 0,8 a 1,2) bez ktere to proste nepojede.

Ventilek k MAPu nejak nechapu protoze bude pri rychlem prechodu blokovat chod MAPu i pri beznem tlaku a naopak pri pouziti turba do nej drive ci pozdeji vetsi tlak stejne projde. Ale mozna to spatne chapu.

Pokud uz jsi investoval do mechanicke casti, bude to chtit i neco okolo. Tak to holt je.

já tam mám dělanou nádrž , takže čerpadla jsou mimo nádrž,hadice k čerpadlům a z čerpadel přímo na lištu. dobrá tak to budu řešit druhou řídicí jednotkou na druhou rampu. teda pokud to budu schopen propojit tak aby se mezi sebou nehádaly. mechanycké vstřikování jako mělo audi nabo ww by bylo méně komplikonané.(asi ) .investice ? skoro žádné. to co v servisu vyhoděj já upotřebím. :smile:

Autor:  pkod [ pát 01. úno 2008 19:56:34 ]
Předmět příspěvku: 

Redy: porad si nerozumime. Vstrikovani musi davat relativne presne palivo odpovidajici mnozstvi vzduchu nasateho motorem. Klasicka ridici jednotka bude stacit v nizkych otackach kdy netlaci turbo. Jakmile ale turbo natlakuje, veskere tlakove pomery na motoru se zmeni ale ridici jednotka o tom nema ani paru. Takze dava benzinu malo. Pokud k motoru das jeste jednu seriovou RJ a dalsi vstriky, akorat tim uchlastas motor v nizkych otackach ale ani ve vysokych palivo nebude sedet.

Reseni je snad jenom pouzit programovatelnou RJ nebo karbec.
Mechanicke vstriky taky s turbem asi nerozchodis nejak rozumne.

Programovatelne rj jsou docela drahe, starsi se mozna nekde daji sehnat taky. Existuje i par projektu, podle kterych se daji i postavit.

procti treba toto
http://www.fordfans.cz/efi/efi.php?p=zatizeni_motoru
http://www.michl-motorsport.cz/ecu4.htm
http://www.propdm.eu/K1.htm
http://www.ignitech.cz/

hodne programovatelnych RJ je na motorky ale funguje uplne stejne a da se v aute pouzit. Udajne se da sehnat nejaka ceska za cca 3500,-. Slo by i preprogramovat nejakou novejsi z auta a puzit ji ale nemohu najit presnejsi navod jak na to. Treba EEC V uz je programovatelna. Problem ale je SW pro jeji upravy. EEC IV se da taky ladit ale je to slozitejsi. Par podkladu k tomu mam ale jednoduche to rozhodne neni.

Autor:  kostey [ pát 01. úno 2008 20:12:26 ]
Předmět příspěvku: 

tyjo kluci jak to tady ctu tak to fakt neni prdel se pustit do takoveho projektu a dovest ho do zdarneho konce. Redy drzim ti palce! 8-)

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/