Fordsierra.cz http://fordsierra.eu/phpBB3/ |
|
spotřeba a smrad http://fordsierra.eu/phpBB3/viewtopic.php?f=12&t=842 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Loser [ sob 12. led 2008 19:05:39 ] |
Předmět příspěvku: | spotřeba a smrad |
Zdar, moje sirka mi s lehkou nohou žere 17l/100km,ve městě cca 25l/100km.chvíleme je z výfuku strašně cítit benzín,sytej smrad. a občas se za jízdy začne dusit,cuká a trhá,po chvíli to je zas OK.dělá to teplá i studená,na krátkých i dlouhých vzdálenostech. je línější na akceleraci a 200km/h co jela už neumí piště názory-cowlleyi,počítám s tím.pošli mi svůj tel. |
Autor: | pkod [ sob 12. led 2008 19:31:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
Spatne zapalovani nebo HW problem na jednom valci (podpaleny ventil, koprese...). Docasne a malinko to zlepsi odpojeni lambdy. Ten smrad je zrejme vypalovani katu, kterej tohle dlouho neprezije. |
Autor: | trpaslik007 [ sob 12. led 2008 19:32:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
čus tak ta spotřeba to bych řek že je lambdasondou,a 17/100km mi žrala 2.9 V6 a to jen když sem ji držel furt pod plnym,a ted sní jezdim na 12.7l/100km a to po Praze a v zimě,a to jí taky sem tam rozjedu na 200km/h |
Autor: | kostey [ sob 12. led 2008 19:47:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
spatna lambda sonda takhle obrovskou spotrebu myslim nezpusobi |
Autor: | trpaslik007 [ sob 12. led 2008 19:53:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
tak to se budu hádat,u ty čevneny 4x4 2.0l DOHC sem měl taky spořebu někde kolem 20ti litru a po víměně lamdy sem měl spotřebu někde na 9ti litrech,tak to beru z tyhle skušenosti |
Autor: | pkod [ sob 12. led 2008 20:04:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
i ano, labda je taky moznost. Jen jsem povazoval za nepravdepodobne aby se zasekla na nizkem napeti. Ale vsechno je mozne. V kazdem pripade at je pricinou lambda nebo zapalovani znamena to bohatou smes, vynechavani zapalovani a dodatecne spalovani v katu. Proste je potreba kouknout na vystup lambdy, zkontrolovat zapalovani pripadne premerit hodnoty cidel a to hlavne teplotnich. |
Autor: | G.Cowlley [ sob 12. led 2008 20:39:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tohle lambda nebude, pokud je TPS ok tak může být seklej třeba redukčák na liště a proto to tak ulejvá, každopádně ta závada mě celkem zajímá, pač na ohc za 20 jezdí tak 200ps |
Autor: | kostey [ sob 12. led 2008 21:26:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
hele ja se hadat nebudu, ale pokud je podezreni na spatnou lambdu tak bych ji zkusil odpojit a pockal bych co to bude delat. Myslim ze je lepsi aby lambda nedavala RJ zadne info nez aby davala nejake zmatene informace... Po odpojeni lambdy bych jeste klidne vyresetoval RJ. |
Autor: | G.Cowlley [ sob 12. led 2008 22:30:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
lambda může bejt v háji, ale režim vstřikovačů těžko dokáže nalejt ty litry do motoru, teda při nějakých standartních podmínkách, a pokud je to lambda tak musí být pekelně v kopru a ty vstřiky se jen otevřou:-))))))) |
Autor: | Loser [ sob 12. led 2008 23:05:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
Lambda je nová a přeměřená-OK odpojení lambdy nic nevyřešilo reset řj taky k prdu TPS je good,přeměřeno z výfuku je cítit benál pořád o tom,že je bohatá směs není debaty,ale mě zajímá proč???s tímhle problémem se peru už třetí měsíc...se sirkou jedu v nejnutnějším případě když nemám čím jet. JirkaKing na mojí herce strávil cca celkem 10hodin měření a zkoušení všeho možnýho a nemožnýho. btw.když začne škubat a dusit se,tak šlápnu plyn na podlahu,drcne-pustim nohu z plynu a pak když znovy zmáčknu pedál,tak na plyn zareaguje. a když jedu z kopce a brzdim jen motorem,bez plynu dojedu na nějakou rovinku a když už potřebuji přidat a zmáčknu plyn,tak se začne dusit a škubat |
Autor: | trpaslik007 [ ned 13. led 2008 8:54:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
kostey:to že se budu hádat bylo myšleno obrazně,né že se stebou fak chci hádat tak to mě fak momentáně nic už nenapadá |
Autor: | prochy [ ned 13. led 2008 12:32:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
Loser píše: Lambda je nová a přeměřená-OK
odpojení lambdy nic nevyřešilo reset řj taky k prdu TPS je good,přeměřeno z výfuku je cítit benál pořád o tom,že je bohatá směs není debaty,ale mě zajímá proč???s tímhle problémem se peru už třetí měsíc...se sirkou jedu v nejnutnějším případě když nemám čím jet. JirkaKing na mojí herce strávil cca celkem 10hodin měření a zkoušení všeho možnýho a nemožnýho. btw.když začne škubat a dusit se,tak šlápnu plyn na podlahu,drcne-pustim nohu z plynu a pak když znovy zmáčknu pedál,tak na plyn zareaguje. a když jedu z kopce a brzdim jen motorem,bez plynu dojedu na nějakou rovinku a když už potřebuji přidat a zmáčknu plyn,tak se začne dusit a škubat Tak to vypada na zapalovani. Pokud to blbe pali, tak to mate ridici jednotku, ktera tam pak rve kvanta benzinu. Nejlepsi by bylo nekam s tim zajet, at Ti to premerej na mtortesteru. Da se to ovsem jakz-takz zmerit i osciloskopem. Pokud si troufas pomoct si sam a bez mereni, tak kazdopadne kup novy svicky orig. motorcraft od Forda, ty stary budou 100% KO. Pak doporucuju vyndat kabely ke svickam a k civce a poradne je prohlidnout, Jestli nejsou nalomeny nebo zpuchrely koncovky nebo nalomenej kabel. Pokud se neodhodlas rovnou k vymene, kterou bych (pokud ty kabely nikdo v poslednich 2 letech nemenil) potom doporucil, tak ty kabely prestrikej silikonovym sprejem (olejem) a ocisti a to vcetne koncovek. Rezdelej irozdelovac a vycisti vycko zvenku a jestli budes cestit i zevnitr, tak bacha at se silikonvy olej nedostane na konektor halovy sondy, nebo jakekoliv nizkonapetove elektroniky (konektory, cidla). U vysokeho napeti to nevadi. ocisti a namatlej silikonovym olejem i VN vyvod civky (zase dej bacha, at nenatece sil. olej na NN vyvody primaru). Dulezity je si uvedomit, ze pokud das novy svicky do motoru, u kteryho vynechava zapalovani (at uz z jakyhokoliv duvodu), tak muzou odejit hned, nebo po nekolika stovkach km trebas. V zapalovani se ty problemy na sebe muzou nabalovat, takze vlivem svodu napr. v rozdelovaci budou VN kabely ke svickam mozna paradoxne zatezovany vyssim napetim (az 25kV oproti standartnim 8kV) a to zkracuje i jejich zivotnost. To se tyka i civky a svicky to odnesou urcite jako prvni, protoze spatna jiskra blbe zapaluje smes a svicky se zakarbonujou a sami zacnou mit svody, ktery je spolehlive odpravej. |
Autor: | Loser [ ned 13. led 2008 13:43:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
motorcrafty tam mam,najeto na nich 100km,kabely jsou rok starý.cívka je good.takže rozdělovač??? jdu se v tom hrabat. |
Autor: | prochy [ ned 13. led 2008 14:02:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
Loser píše: motorcrafty tam mam,najeto na nich 100km,kabely jsou rok starý.cívka je good.takže rozdělovač???
jdu se v tom hrabat. Ty svicky budou kazdopadne KO i kdyz maji 100km. Tohle nemuzou prezit. Mrkni na ne, jestli jsu cerny a jestli na nich nejsou tenky vlasovy carky na vnitrnim izolatoru od vnitrni elektrody dovnitr izolatoru. Vyndej i kabely, jestli nejsou nekde zvejkly apod. Kazdopadne silikonovej sprej je na osetreni VN dobrej pomocnik, pro nizky napeti a hlavne elektroniku a konektory nizkyho napeti je to vrah. |
Autor: | Loser [ ned 13. led 2008 17:34:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
svíčky budou good,boshe vydržely 3000km.to je fuk. dnes jsem čučel na vačku,je v prdeli.ventily jsou volný. za 14dní jedu za Cowlleyem,tak se na to začne makat,svíce a kable koupim nový,rozdělovač jinej mam,tak to snad vše. |
Autor: | daytona [ sob 02. úno 2008 2:22:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
Loser píše: svíčky budou good,boshe vydržely 3000km.to je fuk.
dnes jsem čučel na vačku,je v prdeli.ventily jsou volný. za 14dní jedu za Cowlleyem,tak se na to začne makat,svíce a kable koupim nový,rozdělovač jinej mam,tak to snad vše. Je mozne ze ten motor uz nema tlaky, tim padem to spaluje spatne. A aby to jelo, musi se na to hodne slapat... |
Autor: | el_Barto [ sob 02. úno 2008 12:47:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
myslim ze uz tohle je vyresene, nakonec tusim to bylo predevsim predstihem ... |
Autor: | G.Cowlley [ sob 02. úno 2008 14:50:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
no jako závěr tohoto threadu bych uvedl následující fakta která by mohla být vodítkem pro ostatní - komprese motoru od cca 12,5-14 nožší hodnoty připisuju ale špatnému přístupu s měřákem. - vačka jako nová, jen na jednom válci vada materálu pouze optická záležitost, opotřebení vačky cca 0,05 max, lišta mazala jako vzteklá - ventilové vůle nastaveny na předepsané hodnoty, velké ventilové vůle, osobně bych nastavil teda 0,15/0,20 ale držel jsem se výrobce, motor by ale mohl být ochotnější do otáček - vyčištěny volnoběžný ventil, klapka, TPS ukazovalo trošinku vyšší nulovou hodnotu, ale vliv na chování motoru minimální, každopádně osazena jiná klapka s TPS nastaveným na tovární hodnotu - strobáčem zjištěn předstih 0st při 1000rpm, čili bum buch jasný, nastaveno po prasknutí lampy od oka, ale motor ožil a velmi ochotně jde nahoru, i pokles otáček v normě, čili asi bych to dál neřešil. jinak mrtvolka palce a víčko které už něco pamatuje vyměněno za originál víčko palec a kabely BOSCH z roku 1981, neprobíjí, odpor palce super, víčko jen mírně naoxidované kontakty ale nevypálené, řekněme léty vyzkoušená kvalita. - reset řj - výsledek čisto, zameteno, výkon velmi dobrý, spotřeba v normě nebo i níž:-), myslim že žije zas jedno povedený pinto |
Autor: | daytona [ sob 02. úno 2008 16:38:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
G.Cowlley píše: no jako závěr tohoto threadu bych uvedl následující fakta která by mohla být vodítkem pro ostatní
- komprese motoru od cca 12,5-14 nožší hodnoty připisuju ale špatnému přístupu s měřákem. - vačka jako nová, jen na jednom válci vada materálu pouze optická záležitost, opotřebení vačky cca 0,05 max, lišta mazala jako vzteklá - ventilové vůle nastaveny na předepsané hodnoty, velké ventilové vůle, osobně bych nastavil teda 0,15/0,20 ale držel jsem se výrobce, motor by ale mohl být ochotnější do otáček - vyčištěny volnoběžný ventil, klapka, TPS ukazovalo trošinku vyšší nulovou hodnotu, ale vliv na chování motoru minimální, každopádně osazena jiná klapka s TPS nastaveným na tovární hodnotu - strobáčem zjištěn předstih 0st při 1000rpm, čili bum buch jasný, nastaveno po prasknutí lampy od oka, ale motor ožil a velmi ochotně jde nahoru, i pokles otáček v normě, čili asi bych to dál neřešil. jinak mrtvolka palce a víčko které už něco pamatuje vyměněno za originál víčko palec a kabely BOSCH z roku 1981, neprobíjí, odpor palce super, víčko jen mírně naoxidované kontakty ale nevypálené, řekněme léty vyzkoušená kvalita. - reset řj - výsledek čisto, zameteno, výkon velmi dobrý, spotřeba v normě nebo i níž:-), myslim že žije zas jedno povedený pinto |
Autor: | Loser [ ned 03. úno 2008 23:51:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dnes jsem byl v Lužnici,je to někde u Třeboně.Jel jsem: Ústí nad Labem-Roudnice nad Labem-Praha-Benešov-Votice-Soběslav-Veselí nad Lužnicí-Lomnice nad Lužnicí-Lužnice celkem 241kmx2=482km/47l naturálu 95 což je 9,6l/100km/h. V obcích a městech jsem dodržoval max. povolenou rychlost,mimo obce a města 90-130,na dálnici bez poplatku 130-190,někde i styl brzda-plyn. V autě jsme byli tři,cca 220kg a plnej kufr vercajku a dílů,cca 120kg. myslím,že ta spotřeba je OK,co vy na to??? hlavně mi nepište,že jsem debil. bohužel jsem natankoval na pumpě jménem ONO,ten nejlevnější benál,tak se auto chovalo nějak jinak. teoreticky si myslím,že malinký vliv na spotřebu má i kvalita paliva. |
Autor: | Eddie [ pon 04. úno 2008 0:01:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
Loser: to je "v normě" neboj . Hele zima, naložený auto, pokaždý jinej provoz, kvalita paliva a taky nikdy to nezměříš přesně (pokud by jsi nevyjel nádrž "do sucha" - a to fakt nedoporučuju) a chyba při výpočtu může být i hodně desetin (ale samozřejm, že spíš v tvůj prospěch - jinak už by ti někde došel ). |
Autor: | Loser [ pon 04. úno 2008 0:07:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
to jsem rád.od cowlleye z Plzně jsem jel sám bez nákladu,piánko,chvílema teda dostala plnej knedlik i dost přes 150km/h a 141km/9,5l.faktem je,že byl good benálek a prázdný silnice. na pinto je toto dobrej výkon se spotřebou paliva si myslim |
Autor: | kostey [ pon 04. úno 2008 0:26:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Loser píše: ...malinký vliv na spotřebu má i kvalita paliva.
no hele ne malinky vliv ale velky vliv to ma. Neda se ale rict ze treba na shellce natnkujes vzdy skvelej benal a na jine pokazdy spatnej. Ale stalo se mi parkrat ze jsem nekde vzal spatnej benal a auto vubec nejelo, nechtelo do otacek spotrebu byla vyssi urcite. A tak jsem zastavil na shellce vzal par litru 100oktanovyho benzinu abych to zredil a bylo to podstatne lepsi... |
Autor: | el_Barto [ pon 04. úno 2008 11:35:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
95 oktanu by to melo kazdopadne minimalne mit, takze ja si myslim ze takovy vliv to nema... |
Autor: | Hondzik [ pon 04. úno 2008 12:05:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
no, řekl bych že poznat to je, do svejch aut leju V power, když je víkend V power racing. Jednou jsem bral z nouze někde na onu a už nikdy víc.... U atmosféry je to míň znatelný, ale poptejte se lidí co maj foukaný benzíny. 95 do toho může nalejt jen boží hovádko, na 98 to jede znatelně líp a 100 je třešnička na dortu. A nebo veselej případ z praxe- lízněte hodně hlavu na favoritu a nalejte nějakej patok (91, 95 ono racing). Díky komprezi to bude vesele detonovat až klika zaklepe na blok a ten blb řekne Dál.... dalo se jezdit jen na 98+ jinak by se ten motor popravil |
Autor: | el_Barto [ pon 04. úno 2008 12:44:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
no u foukanych benzinu asi rozdil bude, ovsem treba u DOHC je rozdil ve vykonu neznatelny, troufam si rict nulovy, a spotreba asi o 2-4deci dolu dolu, coz vzhledem k cene se taky nevyplati..... a k zanaseni motoru se vyjadrovat nebudu ptz nevim, ale videl jsem jak v svetu motoru na Vpower jezdili na nejakou dobu a rozdil byl znatelny..... |
Autor: | G.Cowlley [ pon 04. úno 2008 14:22:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
el_Barto píše: no u foukanych benzinu asi rozdil bude, ovsem treba u DOHC je rozdil ve vykonu neznatelny, troufam si rict nulovy, a spotreba asi o 2-4deci dolu dolu, coz vzhledem k cene se taky nevyplati..... a k zanaseni motoru se vyjadrovat nebudu ptz nevim, ale videl jsem jak v svetu motoru na Vpower jezdili na nejakou dobu a rozdil byl znatelny.....
no myslim že nemáš pravdu, nejsem si jist jestli má DOHC měření OC, ono oktanové číslo ti určuje uhel předstihu a tím řízení spalování, pokud nespaluješ tak nejedeš, čili pokud je motor stavěnej na 98 tak na 95 už ti výkon díky předstihu jde do prd..., ale to samé paltí opačně, pokud na auto co nastavuje na 95 dáš 100oc tak to že to jede líp je více méně palcebo efekt, prostě to nepálí tak jak má |
Autor: | el_Barto [ pon 04. úno 2008 21:04:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
vsak v tom s tebou souhlasim, ze u DOHC to je na nic, a spotreba ze je nizsi muze ybt taky placebo, ostatne nikdy nejedes stejne stejny usek ... |
Autor: | Radek [ pon 04. úno 2008 21:11:36 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já tankuju pořád 95 ale když sem jezdil na V-power racing, tak to akorát víc žralo a výkon stejný... musím souhlasit s G.Cowlley že sirka na to není.... to zapalování je moc primitivní, řj neumí upravit předstih podle oktanu. |
Autor: | Loser [ pon 04. úno 2008 23:50:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
jj,žere to,protože to blbě pálí,řj neumí upravit předstih a lambda nevim jak by to zmákla.vše bylo řečeno. dnes po vyjetí N95 z ONA jsem natankoval na SCHELLU V-power Natural 95 a hle ono to přestalo jemně škubat a je plynulejší zátah. dal jsem tam to na co je motor udělán a hlavně kvalitnější |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |