vit-burian píše:
Zdarec, přispívám do této diskuse, páč mně čeká asi to stejný. Můj motor v Sieřře šel poslední dobou do háje, s 99% pravděpodobností mám zakarbonovaný kroužky. Motor jsem neuvařil, po diskusi se známým mechanikem jsme došli k závěru, že to je možná tím, že předchozí majitel do toho lil levnej humus olej z Lidlu (jinak dle obalu 15W-30, mám ho ještě doma), a já provedl výměnu za normální 10W-40, což když se to smíchalo, mohlo to nějak zreagovat a způsobit právě uvolnění některých úsad v motoru, následné spalování více oleje a zalepení kroužků. Za mně by to vysvětlovalo, proč jsem si toho všiml až teď, proč spotřeba benzínu i oleje stoupla postupně. Zkusím to teď ještě uvolnit petrolejem, ale moc už na to nesázím. Teď v podstatě přemýšlím co s autem - jestli provést generálku motoru, vyměnit motor (lákavě zní proměnit za N4A (85 kW) + nutné příslušenství, ale seženu ho???), nebo auto s vědomím závady prodat někomu, kdo si generálku bude ochotnej udělat nebo zaplatit a sám si našetřím na nějakej jinej "OldFord". Může mi tady někdo z vlastní zkušenosti napsat, na kolik ho tak celkem přišla kompletní oprava motoru, žádnej tuning, ale kvalitní uvedení do "takřka nového" továrního stavu? Když tedy měnit pístní kroužky, tak už udělat pořádně celej motor. S částkou tak nějak přes 10 tisíc počítám, ale jak moc..?
Hele záměnou oleje to skoro určitě nebude, musel bys podle mě najet kvanta kilometru aby to bylo poznat nebo by se tam musel lít vyjetý friťák... vtip podle mě byl v tom, že 15W je hustší a tím ten olej žralo méně - dělá se to tak a já to třeba na motorce řeším obdobně. Jinak jak už jsme se bavili, budeš mít určo stejný problém jako já a to nebude stav jako takový, jen prostě v hajzlu gufera na ventilech a možná kruhy... takže tě garážová generálka bude stát hubičku a auto pojede jak víno..
jediné co, zkus si prvně ještě někde přeměřit komprese..
_________________
Jawa 50/20 1967 zelená štětkolíza... cca 2xobjetá celá ČR hlavně díky Transpubliku
galerieManet M-90 1951 @ 125ccm karb. Bing 18
galerie videoFord Sierra 2.0iS 1986 - 85kW, XR4i podvozek, pepřenky..
galerieEX: Ford Sierra 1,8TD 1990 - vínová socka s kopou dodělávek