Fordsierra.cz

Diskuzní fórum příznivců vozů Ford SIERRA
Právě je pon 16. pro 2024 0:46:09

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: zvlastni zavada
PříspěvekNapsal: ned 25. kvě 2008 23:33:10 
Offline
Kmenový člen
Kmenový člen
Uživatelský avatar

Registrován: stř 11. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 2240
Bydliště: Želiezovce
Vcera jsem byl na Ford Majalesu v Budapesti (fotky zde: http://www.kep.tar.hu/frusnak/50579593#2), no a jednomu z tamnich sierristu strasne zlobilo DOHC. Zralo mu to kolem 20-ti litru (tuhle zvysenou spotrebu ukazoval i prochyho palubni pocitac), volnobeh skoro zadnej, houpalo se to, no a pri jizde cukalo a chcipalo, ikdyz tam byl kvalt. Hlavne v nizkych otackach. Tak jsem se do toho pustil.

Nejdriv jsem odpojil baterku. Pak jsem sundal a vycistil skrtici klapku i bypass pod nim. Nasel jsem jednu podtlakovou hadici, ktera vedla k MAPu, nalomenou na konci u sani. Odriznul jsem konec, nasadil zpet, ok. Nasel jsem dalsi hadici nalomenou, ta ktera vede od skrtici klapky k regulatoru tlaku paliva, odriznul nalomeny konec, nasadil zpet, ok. Dalsi hadice byla v rade ta, ktera vede od odlucovace oleje do plechove trubky dole u bloku. Vymena za novou.

Tim padem jsem odstranil veskere netesnosti v sani. Sundal jsem ten plastovy dil sani, na kterem je volnobezny ventil a gumove koleno sani. Hadici od ventilu jsem zaslepil. Zapojil jsem baterku a nastartoval. Volnobeh ok. Pak jsem prstem zacpal diru bypassu, motor ihned chcipnul. Tj. skrtici klapka tesni urcite dobre, a motor nikde jinde nenasava falesny vzduch. Namontoval jsem zpatky kompletne sani, nastavil jsem volnobeh cca na 800-850, pak jsem zapojil zpatky volnobezny ventil. Volnobezne otacky se lehce zvysily na cca 900.

Udelal jsem diagnostiku. Jedina chyba byla 35-ka, co je TPSko. U ridici jednotky jsem zmeril funkcnost veskerych cidel, vsechno, i lambda byla dobra a presne v norme (zrovna u lambdy ma fluktuovat napeti v rozmezi myslim 0.1 az 0.7 voltu, tak presne tak to bylo). Jedine u TPS jsem nameril u volnobehu napeti 0.82 Voltu, coz je pro volnobeh trochu moc (ma to byt v rozmezi 0.4 az 0.7 Voltu). Ale byla to jedina chyba.

Volnobeh jsem nastavil pri dynamickem testu. Volnobeh skvelej. Ale kdyz jsem zabouchnul haubnu, spadly otacky, motor se zacukal, skoro chcipnul a pak byl volnobeh zase ok. Tohle jsem mohl zopakovat X krat, porad to same, pri zabouchnuti haubny motor vzdycky jednou zakoktal, a pak zase ok. No, a pri jizde zase nic moc, cukani, chcipani, az ve vyssich otackach to jelo celkem obstojne...

Zkousel jsem hybat vsim v mot. prostoru pri zapnutem motoru, nic, volnobeh krasnej, zadna znamka zakoktani, jenom kdyz jsem zabouchnul haubnu. Tak jsem usoudil, ze mozna to je tim razem, tak jsme rozhoupali sierru do stran, pruzili jsme ji nahoru dolu, nic! jenom kdyz se zabouchla ta haubna, motor zakoktal a pak zase volnobeh ok.

Tak jsem byl z toho asi po dvou hodinach jelen :-?

Jelikoz na razy obecne se nic nedeje, mozna proud vzduchu pri zabouchnuti haubny zpusobi to zakoktani motoru. To by odpovidalo i na tu jizdu, treba se k motoru zespodu dostane nejaky proud vzduchu...Mozna je jeste nejaka ta netesnost v sani....ale kde??? Vse jsem dukladne skontroloval. Anebo je to totalni blbost?

Mate nekdo nejaky napad?

_________________
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Honda CB500T


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 26. kvě 2008 0:06:01 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: stř 11. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 57
No pokud myslis, ze je to nejakym proudem vzduchu, coz by teda bylo fakt dost zvlastni, tak zkus haubnu zavrit co mozna nejcitliveji - jemne zaklapnout.

A nevadi tam neco te kapote, nebo neopre ona se pri zavreni o neco o volnobeznej ventil nebo takova nejaka blbost ? Samo normalne by nemela, ale vis jak, nahoda je blbec...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 26. kvě 2008 0:14:38 
Offline
Kmenový člen
Kmenový člen
Uživatelský avatar

Registrován: stř 11. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 2240
Bydliště: Želiezovce
kubánec píše:
No pokud myslis, ze je to nejakym proudem vzduchu, coz by teda bylo fakt dost zvlastni, tak zkus haubnu zavrit co mozna nejcitliveji - jemne zaklapnout.

A nevadi tam neco te kapote, nebo neopre ona se pri zavreni o neco o volnobeznej ventil nebo takova nejaka blbost ? Samo normalne by nemela, ale vis jak, nahoda je blbec...


Neopira se o nic...ale udela to taky, kdyz je volnobezny ventil odpojenej, anebo dokonce sundanej...

Taky jsem se uz na to vcera patricne vyprdnul, to je taky jisty proud vzduchu, a tehdy no taky nezakoktalo :smile:

_________________
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Honda CB500T


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 26. kvě 2008 22:15:51 
Offline
Kmenový člen
Kmenový člen
Uživatelský avatar

Registrován: stř 11. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 2240
Bydliště: Želiezovce
Zadne napady? :smile:

_________________
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Honda CB500T


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 27. kvě 2008 8:25:07 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 5529
Bydliště: Praha-vychod
Nevim...mozna spatnej kontakt.
Snad jedine projit konektory motorove kabelaze (2 u praveho silentbloku motoru a 0-3 za baterkou), jestli nejsou odaretovany.

_________________
Ford sierra DOHC sedan LPG-nejnovejsi priblizovadlo :)
Ford Sierra cosworth 4x4
Ford Mondeo 2.0i kombi LPG
Ford Sierra kombi 4x4 LPG (ex., ale neslo na dily, Ladis se o nej hezky postaral)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 27. kvě 2008 10:00:01 
Offline
Kmenový člen
Kmenový člen
Uživatelský avatar

Registrován: stř 11. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 2240
Bydliště: Želiezovce
prochy píše:
Nevim...mozna spatnej kontakt.
Snad jedine projit konektory motorove kabelaze (2 u praveho silentbloku motoru a 0-3 za baterkou), jestli nejsou odaretovany.


U praveho silentbloku jsem konektory rozdelal a prostrikal kontaktolem, znovu zapojil, tam by to melo byt ok. Za baterkou jsem se jeste nekoukal, tak se na to mrknu. 8-)

_________________
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Honda CB500T


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 27. kvě 2008 10:14:49 
Offline
Kmenový člen
Kmenový člen
Uživatelský avatar

Registrován: stř 11. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 2240
Bydliště: Želiezovce
Prochy, jinak dik moc, to je skvely napad, prece zavrena haubna se dotyka te plechove prepazky za baterkou, na kterem je ten konektor 8-)

_________________
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Honda CB500T


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 27. kvě 2008 11:54:55 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 27. bře 2006 0:00:00
Příspěvky: 891
Bydliště: Teplice City
Takže vyřešeno :shock: ????

_________________
Obrázek
Ford Focus C-max 2006, motor: 2.0TDCI (100kW)
Vlastnil jsem:
2.0DOHC 4WD,2.0DOHC 2WD,Cosworth 2WD,1.8TD 2WD,


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 27. kvě 2008 13:08:48 
Offline
Kmenový člen
Kmenový člen
Uživatelský avatar

Registrován: stř 11. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 2240
Bydliště: Želiezovce
Jirkaking píše:
Takže vyřešeno :shock: ????


No, to jese nevim, v tydnu se dostanu k tomu autu a podivam se na ten konektor. Ale zatim tohle je nejpravdepodobnejsi.

_________________
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Honda CB500T


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Zabouchnutí kapoty
PříspěvekNapsal: ned 01. čer 2008 1:12:39 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 105
Bydliště: Hradec Králové
Napadlo mne, jestli ta reakce napochází od MAP senzoru. Může být citlivý na ráz vyvolaný zabouchnutím haubny a při jízdě, jak se auto klepe to může dělat divy, jak ostatně popisuješ. Zkontroluj ještě konektor do zapalovací jednotky, ta je před spolujezdcem na boku za nádobkou serva. Měl jsem odhnilou elektroniku od té základové Al desky (vyoxidováno) a při kontrole mi to zůstalo v ruce. Projevovalo se to občasným výpadkem zapalování, otáčkoměr s sebou mrsknul k nule.

ať se to podaří, výsledek pak dáme do skladiště


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Zabouchnutí kapoty
PříspěvekNapsal: ned 01. čer 2008 13:06:04 
Offline
Kmenový člen
Kmenový člen
Uživatelský avatar

Registrován: stř 11. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 2240
Bydliště: Želiezovce
No, takze zavada odstranena. Nejdriv jsem se koukal na ten konektor za baterkou, byl ok. Ale pro jistotu jsem to prostrikal. Baterka zpatky. Chovalo se to uplne stejne. Jelikoz diagnostika hazela chybu porad jenom TPS, tak me napadlo pripojit voltmetr u RJ na pin TPS. Vsimnul jsem si, ze pri zabouchnuti haubny se signal na chvili vytratil. proste 0V zpetny signal misto 0.85 V. Tak jsme zkusili jizdu. Na nerovnostech obcas take vypadek signalu od TPS, proste 0 Voltu misto treba 2.5 Voltu. Jakmile se signal vytratil, cukani, chcipani, skubani....pak po chvilce zase ok.

Po vymene TPS vse suprove funguje..... :mad:

Trochu me prekvapilo, jak moc ovlyvnuje pouze spatne TPS-ko anebo vypadek jeho signalu chod motoru. Taky je zajimave, ze RJ porad spolehala na jeho signal, ikdyz ten uz jasne vypadaval. Proste jsem necekal ze tohle bude delat jenom TPS.

Diky kazdemu za rady!!!

_________________
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Honda CB500T


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz