Vcera jsem byl na Ford Majalesu v Budapesti (fotky zde:
http://www.kep.tar.hu/frusnak/50579593#2), no a jednomu z tamnich sierristu strasne zlobilo DOHC. Zralo mu to kolem 20-ti litru (tuhle zvysenou spotrebu ukazoval i prochyho palubni pocitac), volnobeh skoro zadnej, houpalo se to, no a pri jizde cukalo a chcipalo, ikdyz tam byl kvalt. Hlavne v nizkych otackach. Tak jsem se do toho pustil.
Nejdriv jsem odpojil baterku. Pak jsem sundal a vycistil skrtici klapku i bypass pod nim. Nasel jsem jednu podtlakovou hadici, ktera vedla k MAPu, nalomenou na konci u sani. Odriznul jsem konec, nasadil zpet, ok. Nasel jsem dalsi hadici nalomenou, ta ktera vede od skrtici klapky k regulatoru tlaku paliva, odriznul nalomeny konec, nasadil zpet, ok. Dalsi hadice byla v rade ta, ktera vede od odlucovace oleje do plechove trubky dole u bloku. Vymena za novou.
Tim padem jsem odstranil veskere netesnosti v sani. Sundal jsem ten plastovy dil sani, na kterem je volnobezny ventil a gumove koleno sani. Hadici od ventilu jsem zaslepil. Zapojil jsem baterku a nastartoval. Volnobeh ok. Pak jsem prstem zacpal diru bypassu, motor ihned chcipnul. Tj. skrtici klapka tesni urcite dobre, a motor nikde jinde nenasava falesny vzduch. Namontoval jsem zpatky kompletne sani, nastavil jsem volnobeh cca na 800-850, pak jsem zapojil zpatky volnobezny ventil. Volnobezne otacky se lehce zvysily na cca 900.
Udelal jsem diagnostiku. Jedina chyba byla 35-ka, co je TPSko. U ridici jednotky jsem zmeril funkcnost veskerych cidel, vsechno, i lambda byla dobra a presne v norme (zrovna u lambdy ma fluktuovat napeti v rozmezi myslim 0.1 az 0.7 voltu, tak presne tak to bylo). Jedine u TPS jsem nameril u volnobehu napeti 0.82 Voltu, coz je pro volnobeh trochu moc (ma to byt v rozmezi 0.4 az 0.7 Voltu). Ale byla to jedina chyba.
Volnobeh jsem nastavil pri dynamickem testu. Volnobeh skvelej. Ale kdyz jsem zabouchnul haubnu, spadly otacky, motor se zacukal, skoro chcipnul a pak byl volnobeh zase ok. Tohle jsem mohl zopakovat X krat, porad to same, pri zabouchnuti haubny motor vzdycky jednou zakoktal, a pak zase ok. No, a pri jizde zase nic moc, cukani, chcipani, az ve vyssich otackach to jelo celkem obstojne...
Zkousel jsem hybat vsim v mot. prostoru pri zapnutem motoru, nic, volnobeh krasnej, zadna znamka zakoktani, jenom kdyz jsem zabouchnul haubnu. Tak jsem usoudil, ze mozna to je tim razem, tak jsme rozhoupali sierru do stran, pruzili jsme ji nahoru dolu, nic! jenom kdyz se zabouchla ta haubna, motor zakoktal a pak zase volnobeh ok.
Tak jsem byl z toho asi po dvou hodinach jelen
Jelikoz na razy obecne se nic nedeje, mozna proud vzduchu pri zabouchnuti haubny zpusobi to zakoktani motoru. To by odpovidalo i na tu jizdu, treba se k motoru zespodu dostane nejaky proud vzduchu...Mozna je jeste nejaka ta netesnost v sani....ale kde??? Vse jsem dukladne skontroloval. Anebo je to totalni blbost?
Mate nekdo nejaky napad?