Proměřil jsem kabely, že MAP má 5V napájení i zem z řídící jednotky a také že signál je propojen.
Řídící jednotka tahá výstup čidla na 5V - tedy má pull-up a výstup čidla bude asi open-collector. Můj MAP ten signál tahá aktivně do nuly, takže to vypadá na mrtvou elektroniku (a nebo nemá napájení, pokud je na výstupu ochranná dioda). Mluvím nesrozumitelně, živím se návrhem elektronických obvodů.
Když jsem se tedy přesvědčil, že můj MAP je opravdu mrtvý, rozkuchal jsem ho. Musel jsem rozřezat tu plastovou krabičku, protože vnitřek je zalepený - vyplněný rosolovitou hmotou.
Uvnitř je plošňáček, na něm pouze vlastní snímač a jeden integrovaný obvod - jednoúčelový speciál = nesehnatelný = neopravitelný.
Ale teď překvapení - připojil jsem na to napájení a ono to začlo fungovat. Leze z toho 155Hz, což odpovídá tabulce co jsem našel (dnes je velmi nízký tlak), když skrz hadičku vycucnu vzduch, klesne to na 100Hz. (nepřipojil jsem si podtlakový budík, abych zkontroloval kalibraci, stejně tam není co seřídit)
Nemám doma osciloskop, musel bych si to vzít do práce. Ale mám multimetr, co umí měřit frekvenci.
Zapojil jsem to do auta a ono to najednou funguje! Jezdí to jak má. Takže to můžu zalepit a jezdit. Otázka je, jak dlouho to fungovat bude.
Tabulka, co jsem našel:
Asi bych měl začít shánět jiný MAP.
Máte zkušenosti s druhovýrobou? Nebo raději starý originál?
Našel jsem:
Čína v ČR na autorozvody.cz za 1600Kč.
Čína na ebay z GB za 500Kč + 300Kč poštovné
Čína z Číny za 300Kč + zadarmo poštovné.
Ve Fordu se ani nebudu ptát, posledních 10 let jsem tam slyšel vždy jen "Není a nebude." úplně na cokoliv.