Fordsierra.cz http://fordsierra.eu/phpBB3/ |
|
sice Capri ale platí to pro všechny http://fordsierra.eu/phpBB3/viewtopic.php?f=12&t=1422 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | pkod [ pát 18. dub 2008 23:20:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
skoro bych rek ze tohle neni o kvalite. Podpalene to nevypada a ten lom muze byt klidne od pretoceni. Ventil tuknul do pistu a je to hned. Dalsi moznost jsou jine pruziny rozvodu nebo ostra vacka, ktere vytvari velke razove zatizeni ventilu pri zavirani. Takhle jsem videl i ulomeny talirek ventilu (motorka). Ten pist s hlavou si urcite dokazes predstavit. To ocelove tesneni je prorezle? Minimalne tak vypada. Proc tam vlastne tohle tesneni je? Vzdyt to nemuze tesnit (nema zadnou pruznost) a takova rovina aby tesnilo na plose tam nikdy nebude. Bylo alespon lepene? |
Autor: | G.Cowlley [ pát 18. dub 2008 23:28:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
podívej se na ten kaz toho dříku, takhle vypadají 2 ventily z 6, tento je nejhorší, pokud by byl poškozen jen talířek tak bych chybu hledal tak jak říkáš,, ale na pístu jsou známky jen kontaktu odlomené části, ale navíc téměř neznatelné, pokud bych je cíleně nehledal tak ybych si jich nevšiml. To těsnění je shořelé, těsní perfektně, chyba byla v postupu montáže, bohužel přes 7000 je postup už jiný, ony se šrouby normálně natáhnou a při nízkých rpm to sedí skvěle. blok i hlavy jsou broušené, těsnění má 0,15mm. ocelová těsnění se dávají nasucho kvůli těsnosti utažení |
Autor: | pkod [ sob 19. dub 2008 0:08:50 ] |
Předmět příspěvku: | |
No prave ten drik by nasvedcoval razovemu namahani. na prvni pohled jsem si ho nevsiml. Nebezpecny stav nastava, pokud je moc ostra vacka a vysoke otacky. Ventil uz nestaci sledovat vacku a dochazi tak k zavreni ventilu bez kontroly dosedani. Pomuzou silnejsi pruziny, ty ale zase radi praskaji rezonanci. Dohadovat se nechci, en to pisu aby po oprave nebyl hned stejny problem. Tesneni obecne je zalozene na pruznosti astlacitelnosti, kterou vyrovna nerovnosti. To ocelove tohle samo o sobe asi tezko zajisti. Podle obrazku hadam, ze je orezle i na plochach, kde melo dosedat na material hlavy. Protoze ale rezlo, zjevne tam stazene nebylo a tim ani netesnilo. Konkretne mezi valcem a kanalem chlazeni do ktereho se nakonec propalilo po cele delce, mezi valci ve stredni casti atd. Tam kde orezle neni podle meho tesnilo dobre(napr. cela leva strana). Delas s technikou, jakou myslis ze dosahnes toleranci slicovani hlavy s blokem? jak se dily zkrouti s teplotou? co deformace tlaky ve valcich? jak se prohnou dotazenim? A tohle ma vyrovnat ocelovy plech 0,15? Ja bych na to nesazel. |
Autor: | G.Cowlley [ sob 19. dub 2008 10:03:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
na těch ventilech je to podle mě vada matroše, motor měl 3+3 ventily novéjší typ + starší typ, odešly ty novější, ty starší jsou netknuté sametově černošedé. otáčky nepochybuju že jsou nářez,o dvojitejch pružinách vážně uvažuju. hlavy jsou s blokem lícované jemným broušením na setiny, problém vznikl na 99% tím,že jsem hlavy přetahoval standartním postupem a hodnotama, při normálním provozu to bylo v pohodě, jen když se motoru naložilo tak se pravděpodobně hlavy nadzvedly,proto díra do kanálu. jinak to těsní bezvadně, jak myslíš že se těsní wrc vozy? bugatti např nedávala těsnění vůbec. já udělal chybu že jsem nepřetáhl šrouby na moment ale na úhel a to ještě ne 2x za tepla, to byla chybka těsnění neni nikde rezavý, to jsou saze resp šmír |
Autor: | pkod [ sob 19. dub 2008 11:10:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
jen pro zajimavost jeden velice zajimavy web: http://janouch.blog.cz/0704/teorie-o-motoru-5-5 Nedokazu si predstanit, te ten samotny tenky plech opravdu tesni (hlavne nema pruznost). Na skladana plechova tesneni se do stredni vrstvy vklada plech s prolisy, ktere zajistuji potrednou pruznost tesneni.. Ale asi se pletu. |
Autor: | G.Cowlley [ sob 19. dub 2008 11:18:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
některý wrc se těsní tak, že dají ocelovej kroužek kolem válce a zbytek jen daj papírovej dotěs, o pružnosti si taky nechávaj zdát, navíc představ si 130nm jakej je to tah, ta pružnost bude dost relativní pojem, navíc třeba Torx šrouby se dotahujou na hranici trvalé deformace, čili ten šroub předepneš a síla přítlaku je vyšší než těch 110nm na který se to utahuje |
Autor: | G.Cowlley [ sob 19. dub 2008 11:25:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
no k tomu článku bych si dovolil snad jednu jedinou zásadní poznámku, měd v žádném případě nevydrží na benzínovém motoru s vyšším kompr poměrem jelikož shoří, toto ti potvrdí každý výrobce těsnění, musí se bezpodmínečně použít ocelový plech pro okování nebo dotěsnění. Dříve se dokonce na závodních žigulech jen zaškrábnutým o kroužkem dostěsnïla voda a olej a ostatní šlo nahulváta jako u bugatti |
Autor: | lipo [ sob 19. dub 2008 14:01:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
chudá směs - celej figl |
Autor: | G.Cowlley [ sob 19. dub 2008 16:16:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
lipo jak se prosímtě pozná chudá směs? ten 2,0litr běží na volnoběhách 100 čili o chodé směsi nemůže být řeč, ten motor jede s nadlimitem benálu |
Autor: | daytona [ pon 21. dub 2008 1:22:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
kurna.... no, plechove tesneni se normalne pouziva hlavne pri turbomotoru, navic s pekne zvednutym vykonem. Takze zadna novinka. Naopak, jedna se o lepsi tesneni. Dyt si vemte, jak vypada normalni tesneni klingeritove. Je tam pouze vrtsvicka plechu kolem kazdeho valce, je to vohnute na ten klingerit dokola. pak se to stlaci. Ale je tam pouze tenka vrstva plechu a mezitim klingerit, co se muze snadno vytlacit, kdyz jsou tlaky vyssi. Pro motory YB (cosworth) se doporucuje nad vykonem 400 PS pouze plechove vicevrstvove tesneni. Tesni to perfektne. Tam uz pak nastava jiny problem, a to ten, ze srouby hlavy valcu a hlavne zavity nevydrzi tlak, kvuli tomu se vyfukuje tesneni. Na to jsou reseni Long stud-y, to jsou dlouhe srouby skrz blok az ke klikove skrini. Ale ty ventily jsou fakt mazec!!! A rikas, ze originaly teda vydrzeli? |
Autor: | prochy [ pon 21. dub 2008 9:04:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
G.Cowlley píše: lipo jak se prosímtě pozná chudá směs? ten 2,0litr běží na volnoběhách 100 čili o chodé směsi nemůže být řeč, ten motor jede s nadlimitem benálu
A stiha cerpadlo dodavat dostatek paliva i pri nejvyssich otackach? Nestalo by za to, nainstalovat budik merici teplotu vejfukovejch plynu, aby si mel jistotu? |
Autor: | G.Cowlley [ pon 21. dub 2008 15:53:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
myslim že pumpa zatim stíhá, po osazení 3x36DCNF už budu muset měřit resp jít každopádně kvůli regulaci tlaku na elektrickou:-), peklo je že ten motor jel na kladívkovej rozdělovač! ted dostane bezkontakt s jakýmsi bazmekem na posílení jiskry. ted u osazení jedním karbem je problém odladění přechodu od volnoběhu, ten jeden karb tu forsáž nestíhá, pak oáčky už pohodička Daytona - tohle jsou seriové ventily z novějšího provedení, čili asi 84+, ani jeden nevydržel, hlavy jsem skládal z toho co byl doma tak šly 3 staré typy, a 3 nové typy, na starých ani známka poškození, každopádně ted jsem dal jiné opět použité a po sezoně dostane motor 24 ventilů. Jinak s těma šroubama máš naprostou pravdu, taky se mi ty šrouby natahovaly + nedostatečné utažení resp šel jsem nad serii ale špatně a málo, ted bude holt zas systém pokus omyl. Jinak halooo hledaj se ojnice a šrouby do nich:-) |
Autor: | daytona [ pon 21. dub 2008 21:38:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Z ceho tam das ten bezkontakt? Ja jen ze prave o vikendu jsem se koukal na kladivko v Caprine, budu muset ji vymenit a take seridit zapalovani....Mas nejaky figl na predstih, nebo pouze klasika stroboskop? |
Autor: | G.Cowlley [ úte 22. dub 2008 8:23:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
předstih uchem,pak jen orientační kontrola strobem. Jinak zapalko je jakejsi homemade ale jede pekelně, rozdělovač granada caprině bohatě stačí s těma výkonama kladivo, kup za 60kč kontakty a kondík a máš klid |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |