Fordsierra.cz

Diskuzní fórum příznivců vozů Ford SIERRA
Právě je pon 16. pro 2024 0:44:41

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: sice Capri ale platí to pro všechny
PříspěvekNapsal: pát 18. dub 2008 22:49:42 
Offline
Fru Fru
Fru Fru
Uživatelský avatar

Registrován: ned 15. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 3750
Bydliště: Plzeň
Tak jsem dnes kuchnul motor na caprině pač shořelo ocelové těsnění, motor je poladěnej a točí nad 7000rpm, podívejte co na mě vykouklo, upozornuji že to má najeto 120km! Výkon šel odhadem nahoru o 40-50%. Takže nové ponaučení, pokud poladit tak holt sahnout za hranice, u nás kvalitu za prvé nezaplatíme, a zadruhé ji stejně neseženete

Obrázek

Obrázek

Obrázek

_________________
Sakrblé, kdo mi sežral avatar?

FUCK OFF TUNING!!!
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 18. dub 2008 23:20:16 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 12. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 945
Bydliště: Praha
skoro bych rek ze tohle neni o kvalite. Podpalene to nevypada a ten lom muze byt klidne od pretoceni. Ventil tuknul do pistu a je to hned.
Dalsi moznost jsou jine pruziny rozvodu nebo ostra vacka, ktere vytvari velke razove zatizeni ventilu pri zavirani. Takhle jsem videl i ulomeny talirek ventilu (motorka). Ten pist s hlavou si urcite dokazes predstavit.

To ocelove tesneni je prorezle? Minimalne tak vypada. Proc tam vlastne tohle tesneni je? Vzdyt to nemuze tesnit (nema zadnou pruznost) a takova rovina aby tesnilo na plose tam nikdy nebude. Bylo alespon lepene?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát 18. dub 2008 23:28:45 
Offline
Fru Fru
Fru Fru
Uživatelský avatar

Registrován: ned 15. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 3750
Bydliště: Plzeň
podívej se na ten kaz toho dříku, takhle vypadají 2 ventily z 6, tento je nejhorší, pokud by byl poškozen jen talířek tak bych chybu hledal tak jak říkáš,, ale na pístu jsou známky jen kontaktu odlomené části, ale navíc téměř neznatelné, pokud bych je cíleně nehledal tak ybych si jich nevšiml.
To těsnění je shořelé, těsní perfektně, chyba byla v postupu montáže, bohužel přes 7000 je postup už jiný, ony se šrouby normálně natáhnou a při nízkých rpm to sedí skvěle. blok i hlavy jsou broušené, těsnění má 0,15mm. ocelová těsnění se dávají nasucho kvůli těsnosti utažení

_________________
Sakrblé, kdo mi sežral avatar?

FUCK OFF TUNING!!!
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 19. dub 2008 0:08:50 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 12. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 945
Bydliště: Praha
No prave ten drik by nasvedcoval razovemu namahani. na prvni pohled jsem si ho nevsiml. Nebezpecny stav nastava, pokud je moc ostra vacka a vysoke otacky. Ventil uz nestaci sledovat vacku a dochazi tak k zavreni ventilu bez kontroly dosedani. Pomuzou silnejsi pruziny, ty ale zase radi praskaji rezonanci.
Dohadovat se nechci, en to pisu aby po oprave nebyl hned stejny problem.

Tesneni obecne je zalozene na pruznosti astlacitelnosti, kterou vyrovna nerovnosti. To ocelove tohle samo o sobe asi tezko zajisti. Podle obrazku hadam, ze je orezle i na plochach, kde melo dosedat na material hlavy. Protoze ale rezlo, zjevne tam stazene nebylo a tim ani netesnilo. Konkretne mezi valcem a kanalem chlazeni do ktereho se nakonec propalilo po cele delce, mezi valci ve stredni casti atd. Tam kde orezle neni podle meho tesnilo dobre(napr. cela leva strana).

Delas s technikou, jakou myslis ze dosahnes toleranci slicovani hlavy s blokem? jak se dily zkrouti s teplotou? co deformace tlaky ve valcich? jak se prohnou dotazenim? A tohle ma vyrovnat ocelovy plech 0,15? Ja bych na to nesazel.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 19. dub 2008 10:03:17 
Offline
Fru Fru
Fru Fru
Uživatelský avatar

Registrován: ned 15. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 3750
Bydliště: Plzeň
na těch ventilech je to podle mě vada matroše, motor měl 3+3 ventily novéjší typ + starší typ, odešly ty novější, ty starší jsou netknuté sametově černošedé. otáčky nepochybuju že jsou nářez,o dvojitejch pružinách vážně uvažuju.
hlavy jsou s blokem lícované jemným broušením na setiny, problém vznikl na 99% tím,že jsem hlavy přetahoval standartním postupem a hodnotama, při normálním provozu to bylo v pohodě, jen když se motoru naložilo tak se pravděpodobně hlavy nadzvedly,proto díra do kanálu. jinak to těsní bezvadně, jak myslíš že se těsní wrc vozy? bugatti např nedávala těsnění vůbec. já udělal chybu že jsem nepřetáhl šrouby na moment ale na úhel a to ještě ne 2x za tepla, to byla chybka
těsnění neni nikde rezavý, to jsou saze resp šmír

_________________
Sakrblé, kdo mi sežral avatar?

FUCK OFF TUNING!!!
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 19. dub 2008 11:10:22 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 12. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 945
Bydliště: Praha
jen pro zajimavost jeden velice zajimavy web:
http://janouch.blog.cz/0704/teorie-o-motoru-5-5

Nedokazu si predstanit, te ten samotny tenky plech opravdu tesni (hlavne nema pruznost). Na skladana plechova tesneni se do stredni vrstvy vklada plech s prolisy, ktere zajistuji potrednou pruznost tesneni.. Ale asi se pletu.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 19. dub 2008 11:18:30 
Offline
Fru Fru
Fru Fru
Uživatelský avatar

Registrován: ned 15. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 3750
Bydliště: Plzeň
některý wrc se těsní tak, že dají ocelovej kroužek kolem válce a zbytek jen daj papírovej dotěs, o pružnosti si taky nechávaj zdát, navíc představ si 130nm jakej je to tah, ta pružnost bude dost relativní pojem, navíc třeba Torx šrouby se dotahujou na hranici trvalé deformace, čili ten šroub předepneš a síla přítlaku je vyšší než těch 110nm na který se to utahuje

_________________
Sakrblé, kdo mi sežral avatar?

FUCK OFF TUNING!!!
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 19. dub 2008 11:25:32 
Offline
Fru Fru
Fru Fru
Uživatelský avatar

Registrován: ned 15. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 3750
Bydliště: Plzeň
no k tomu článku bych si dovolil snad jednu jedinou zásadní poznámku, měd v žádném případě nevydrží na benzínovém motoru s vyšším kompr poměrem jelikož shoří, toto ti potvrdí každý výrobce těsnění, musí se bezpodmínečně použít ocelový plech pro okování nebo dotěsnění.
Dříve se dokonce na závodních žigulech jen zaškrábnutým o kroužkem dostěsnïla voda a olej a ostatní šlo nahulváta jako u bugatti

_________________
Sakrblé, kdo mi sežral avatar?

FUCK OFF TUNING!!!
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 19. dub 2008 14:01:23 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen

Registrován: úte 30. říj 2007 1:00:00
Příspěvky: 110
Bydliště: Praha
chudá směs - celej figl

_________________
zastřel tunera - zachráníš auto!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob 19. dub 2008 16:16:19 
Offline
Fru Fru
Fru Fru
Uživatelský avatar

Registrován: ned 15. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 3750
Bydliště: Plzeň
lipo jak se prosímtě pozná chudá směs? ten 2,0litr běží na volnoběhách 100 čili o chodé směsi nemůže být řeč, ten motor jede s nadlimitem benálu

_________________
Sakrblé, kdo mi sežral avatar?

FUCK OFF TUNING!!!
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 21. dub 2008 1:22:58 
Offline
Kmenový člen
Kmenový člen
Uživatelský avatar

Registrován: stř 11. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 2240
Bydliště: Želiezovce
:shock: :shock: :shock:

kurna....

no, plechove tesneni se normalne pouziva hlavne pri turbomotoru, navic s pekne zvednutym vykonem. Takze zadna novinka. Naopak, jedna se o lepsi tesneni. Dyt si vemte, jak vypada normalni tesneni klingeritove. Je tam pouze vrtsvicka plechu kolem kazdeho valce, je to vohnute na ten klingerit dokola. pak se to stlaci. Ale je tam pouze tenka vrstva plechu a mezitim klingerit, co se muze snadno vytlacit, kdyz jsou tlaky vyssi. Pro motory YB (cosworth) se doporucuje nad vykonem 400 PS pouze plechove vicevrstvove tesneni. Tesni to perfektne. Tam uz pak nastava jiny problem, a to ten, ze srouby hlavy valcu a hlavne zavity nevydrzi tlak, kvuli tomu se vyfukuje tesneni. Na to jsou reseni Long stud-y, to jsou dlouhe srouby skrz blok az ke klikove skrini.

Ale ty ventily jsou fakt mazec!!! A rikas, ze originaly teda vydrzeli?

_________________
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Honda CB500T


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 21. dub 2008 9:04:14 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 5529
Bydliště: Praha-vychod
G.Cowlley píše:
lipo jak se prosímtě pozná chudá směs? ten 2,0litr běží na volnoběhách 100 čili o chodé směsi nemůže být řeč, ten motor jede s nadlimitem benálu

A stiha cerpadlo dodavat dostatek paliva i pri nejvyssich otackach? Nestalo by za to, nainstalovat budik merici teplotu vejfukovejch plynu, aby si mel jistotu?

_________________
Ford sierra DOHC sedan LPG-nejnovejsi priblizovadlo :)
Ford Sierra cosworth 4x4
Ford Mondeo 2.0i kombi LPG
Ford Sierra kombi 4x4 LPG (ex., ale neslo na dily, Ladis se o nej hezky postaral)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 21. dub 2008 15:53:33 
Offline
Fru Fru
Fru Fru
Uživatelský avatar

Registrován: ned 15. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 3750
Bydliště: Plzeň
myslim že pumpa zatim stíhá, po osazení 3x36DCNF už budu muset měřit resp jít každopádně kvůli regulaci tlaku na elektrickou:-), peklo je že ten motor jel na kladívkovej rozdělovač! ted dostane bezkontakt s jakýmsi bazmekem na posílení jiskry. ted u osazení jedním karbem je problém odladění přechodu od volnoběhu, ten jeden karb tu forsáž nestíhá, pak oáčky už pohodička

Daytona - tohle jsou seriové ventily z novějšího provedení, čili asi 84+, ani jeden nevydržel, hlavy jsem skládal z toho co byl doma tak šly 3 staré typy, a 3 nové typy, na starých ani známka poškození, každopádně ted jsem dal jiné opět použité a po sezoně dostane motor 24 ventilů. Jinak s těma šroubama máš naprostou pravdu, taky se mi ty šrouby natahovaly + nedostatečné utažení resp šel jsem nad serii ale špatně a málo, ted bude holt zas systém pokus omyl. Jinak halooo hledaj se ojnice a šrouby do nich:-)

_________________
Sakrblé, kdo mi sežral avatar?

FUCK OFF TUNING!!!
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 21. dub 2008 21:38:41 
Offline
Kmenový člen
Kmenový člen
Uživatelský avatar

Registrován: stř 11. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 2240
Bydliště: Želiezovce
Z ceho tam das ten bezkontakt? Ja jen ze prave o vikendu jsem se koukal na kladivko v Caprine, budu muset ji vymenit a take seridit zapalovani....Mas nejaky figl na predstih, nebo pouze klasika stroboskop?

_________________
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Honda CB500T


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 22. dub 2008 8:23:09 
Offline
Fru Fru
Fru Fru
Uživatelský avatar

Registrován: ned 15. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 3750
Bydliště: Plzeň
předstih uchem,pak jen orientační kontrola strobem.
Jinak zapalko je jakejsi homemade ale jede pekelně, rozdělovač granada
caprině bohatě stačí s těma výkonama kladivo, kup za 60kč kontakty a kondík a máš klid

_________________
Sakrblé, kdo mi sežral avatar?

FUCK OFF TUNING!!!
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 15 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 44 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz