Fordsierra.cz
http://fordsierra.eu/phpBB3/

Vymena oleje :o)))
http://fordsierra.eu/phpBB3/viewtopic.php?f=12&t=139
Stránka 1 z 1

Autor:  kostey [ stř 01. srp 2007 0:04:04 ]
Předmět příspěvku:  Vymena oleje :o)))

Ne nebojte nepotrebuju poradit jak se meni olej, ale mam problem. Od posledni vymeny oleje jsem najel 11000km. Snazim se menit olej po 10ti tis a mam nejak ohlodany vypousteci sroub, ze to sam nepovolim. Tim nastava hned nekolik problemu. V Sobotu jedu na Ford Fair. Do servisu se nedostanu protoze otviraj pozde a zaviraj brzo. Slo by abych auto odvezl do servisu jeden den o obedove prestavce a druhej den si ho vyzvedl. To ale nechci. Nechci aby se mi kdokoliv hrabal v aute a ja u toho nebyl.
Duvod: Kdyz jsem byl jednou v pneuservisu, tak mi zacali zvedat auto tim stylem ze soupli hever pod auto, ani se nepodivali co ten hever podepre a zacali auto zvedat. Kdybych na ne nezarval tak by mi udelali bouli popripade diru v podlaze... Kdyz jsem jim pak vzal hever a napul zvednul auto sam tak na me koukali hodne divne, jako co se jim do toho ser..
duvod 2: urcite se jim ten sroub taky nepodari povolit a nez aby na stavajici sroub privarili jinou matku a pak to povolili tak by vymysleli jiny zpusob ktery bych ani ja s velkou fantazili skotske hlouposti nevymyslel...

no par duvodu by se jeste naslo, ale chci se teda zeptat, co si myslite, pokud chci udelat pokud mozno to nejlepsi pro motor. Tak mam vymenit zatim aspon filtr a dolejt novej olej? potrebuj s autem ujet asi 1500km kvuli ford fairu a pak 1000km odsud do Prahy, plus nejake popojizdeni kolem. tzn dohromady bych na olej najel asi 14 - 15000km.

A jak nad tim porad tak premyslim tak me napadla otazka, co by se stalo, pokud bych sundal filtr a na par sekund nastartoval, nebo spis jen parkrat nechat motor se otocit... vytece nejakej olej? nebo spis, ohodi mi olej celej motor? nebo co se muze stat? Je to hodne blbej napad? chci dostat co nejvic oleje pryc...

Nebo to nemam moc resit a ty kilometry proste najet? Osobne se mi nejvic libi moznost zatim jen vymenit filtr (stoji par kčs to me nezabije) a dolejt volej. Co myslite?

Autor:  Twyggy [ stř 01. srp 2007 1:58:25 ]
Předmět příspěvku: 

Tyjo, jestli to budes startovat bez fitru tak to natoc na video, pust k tomu pak AC/DC - Highway to Hell a jed pro novej motor na nejblizsi vrakoviste :smile: Ne konec srandy. Startovat auto bez folejovyho fitru je hodne blbej napad...tipuju ze to behem nekolika sekund vychrstne vsechen olej ven a motor bez oleje jak znamo moc dlouho nejde ;) Ja osobne mam ted uz na olej najeto asi 12000 a sice se na vymenu chystam, ale bude muset jeste chvili vydrzet. Nalil sem tam tenkrat naky Texaco tak doufam ze to moc neuskodi. Matin ZmeTec ujel na jeden olej 18000 :oops: , moc ho sice nevytelko a nevypadal vabne, ale byl to jeden z drazsich takze porad mazal. Motor slape jak hodinky. Tzn si myslim ze to jeste pocka, ale vymenit filtr a dolejt neco novyho (pokudmozno stejnyho) oleje nikdy neuskodi. Tot muj nazor, hau 8-)

Autor:  kostey [ stř 01. srp 2007 2:43:03 ]
Předmět příspěvku: 

nemyslel jsem nechat bezet motor bez oleje! :D jen at se parkrat otoci... No ale chapu ze to je asi blbej napad. No jeste me napadlo ze za tech 11000km sem uz nejakej ten litr dolil, ale nevim presne kolik, ale ten olej nevypada nejhur. Kazdopadne to sem sem nenapsal: Kdyz nastartuju studenej motor tak chvili slysim hydrostely a pak je prvnich par minut slyset takovy oslkivy zvuk z motoru... Jako by se retez dotykal ty listy co tam je. Asi po 3 minutach to prestane a motor se chova uplne OK. Proto jsem omezil jezdeni na minimum a cekam do CR na servis. Tady nemam cas se vtom hrabat a popravde experimentovat s motorem se mi moc nechce. Do cehokoliv jinyho se pustim, ale motoru se bojim :D

+ myslim ze to nekdo daval do skladiste, jakou specifikaci ma mit olej do LSD diferaku?

Autor:  Twyggy [ stř 01. srp 2007 6:47:51 ]
Předmět příspěvku: 

Hydrostely na studenym motoru slysim taky...tak dve az tri vteriny, jak kdy...Budto to spravi vymena oleje nebo uz delaj papa... :( (spis asi to druhy) Takze zarazuji do harmonogramu repasi DOHC hlavy...daj se vubec hydrostely a gufera na DOHC nekde koupit? Ptam se taky proto, ze to po me nekdo vehementne chtel... :)

Jinak i "par" otoceni bez tlaku oleje muze nadelat paseku a prinejmensi o naky ten kilometr zkrati zivotnost zarucene. Navic za vterinu se na volnobeh otoci motor kolikrat? 18x? Odhadem...

A o tom retezu a liste kdosi psal na starym webu. Hrozi ze se retez podiva ven blokem, coz nejni moc dobra vyhlidka... :(

Autor:  futura [ stř 01. srp 2007 7:50:34 ]
Předmět příspěvku: 

Rekl bych, ze vymena filtru asi moc nevyresi, tak zadelanej, aby byl nejaky problem asi nebude, vybryndani oleje uz komentovali nahore, takze asi prejedes vymennej interval o neco. Spousta aut tohle zaziva celkem pravidelne, priznavam, ze pred lety se mi to nekolikrat taky stalo a bez viditelny ujmy, pokud tam bude dost oleje a ten motor budes zatezovat spis vyletni jizdou, tak se nic nestane.Degradace oleje nemuze po 10 tis bejt takova, aby neujel jeste treba dalsi 3 nebo 4., pokud je motor aspon v prumernym stavu a ne tesne pred smrti. To by novej olej stejne nezachranil.

Autor:  prochy [ stř 01. srp 2007 8:18:47 ]
Předmět příspěvku: 

Kostey: Ja bych vymenil filtr, jak si rikal a tim padem budes muset dolejt cca 0.5litru. Tim castecne obnovis ty ruzny cinidla v oleji. Ten motor bude v pohode.

Jinak k plastovy vodici liste retezu: Jestli je rozpadla, tak je to blby, ale dulezity podle me je, aby fungoval napinak retezu. Pokud to haraseni po chvili prestane, tak bych se niceho nebal a nechal az do Cech. Je spousta lidi, co jezdej s rozpadlou listou a vubec o tom nevi. Dozvi se to az pri vymene retezu apod.

Autor:  Bagyp [ stř 01. srp 2007 11:40:22 ]
Předmět příspěvku: 

:D Půjčím ti na tu dobu svou olejovou vanu i s olejem,nedávno měněn. :D

Autor:  Eddie [ stř 01. srp 2007 15:31:21 ]
Předmět příspěvku: 

kostey: filtr pro svůj dobrý pocit klíďo vyměň :) a dolej novým (ale pokud možno tím samým olejem) třeba až na vrchní rysku na měrce.
Určitě tím ničemu neublížíš a navíc opravdu to vyjde na pár korun a pár minut práce :grin: . No a v pohodě si odjezdi pár km navíc a v ČR to vyřešíš - "zlatý český ručičky", co? :grin:
Jinak s tím startováním to byl blbej nápad... větší část motoru by zůstala bez oleje a i tam co by to ještě mazalo, by neměl olej ten správný tlak a ještě by jsi způsobil menší ekologickou katastrofu, zato by jsi řádně měl promazanou půlku auta :D .
Navíc by ho tam stejně zůstalo ještě dost a ještě ke všemu s téměř všema nečistotama (to všechno co je pod sacím košem čerpadla).

Jinak pokud používáš kvalitní olej a filtr, tak se možná nemusíš bát ani 15000 km, určitě tím motoru neublížíš. To už by mu možná víc ubližovalo, kdyby jsi sice měnil po 10000, ale jezdil by jsi málo a těch 10000 by ti trvalo několik let :) .

Autor:  Jenik [ stř 01. srp 2007 17:54:56 ]
Předmět příspěvku: 

a taky existují odsávačky oleje - kolega, který má sierru 2,3D a taky servaný vypouštěcí šroub to tak řesí - vytaženou měrkou oleje se všechen odsaje, vymění filtr a hotovo...

Jinka zorvna před výměnou jsem olej taky přetáhl skoro o 3000 km, nebyl vůbec čas na výměnu a než jsem se nadál, bylo to tam :-/. Ačkoliv to byl extra super oil 5W-30, tak vypadal dosti zle, nevyteklo ho taky nejvíc a soudě dle akustického projevu si motor taky právě neliboval...

Autor:  kostey [ stř 01. srp 2007 21:35:12 ]
Předmět příspěvku: 

ok vymenim ten filtr, doleju asi tak ten pul litr a necham to do Cech. Jinak jezdim na Castrol Magnatec 10W40 a olej porad udrzuju na horni hranici. No parkarat jsem sice zjistil ze je az dole, ale to treba po nekolika moc kilometrech ve vysokejch otackach. Stiraci krouzky to obcas nestihaj... :cry: no a ono to je vubec cele potreba pretesnit... Kolik v CR stojej u Forda Hydrostely? Asi bych je koupil jeste tady, protoze ne vsechno, ale vetsina originalnich dilu tu je asi o 20% levnejsi nez v CR...

Autor:  kostey [ stř 01. srp 2007 21:45:55 ]
Předmět příspěvku: 

Stim retezem, neni nahodou napinak retezu napinanej taky tlakem oleje? Napada me ze tam mozna bude jen nejakej bordel a jen co se olej zahreje a zmeni svoji viskozitu tak teprv potom napne retez uplne a pak je vse ok. Je to mozny nebo me zas napadla pekna blbost?

Autor:  prochy [ čtv 02. srp 2007 9:06:37 ]
Předmět příspěvku: 

kostey píše:
Stim retezem, neni nahodou napinak retezu napinanej taky tlakem oleje? Napada me ze tam mozna bude jen nejakej bordel a jen co se olej zahreje a zmeni svoji viskozitu tak teprv potom napne retez uplne a pak je vse ok. Je to mozny nebo me zas napadla pekna blbost?

Napinak je hydraulickej a tlakuje se olejem. Funguje to ale tak, ze tam je uvnitr aretacni krouzek, kterej vzdy po dosazeni urcity urovne preskoci do dalsi polohy a nejde zpet (takze by se to nemelo povolit). Pri vymene retezu (nebo manipulaci s vackama) ten napinak vyskoci a mel by se dat novej. Da se ale s trochou sikovnosti znovu slozit, ale uz jsem videl jeden slozenej spis hrubou silou nez sikovnosti, a tam byl ten aretacni krouze k prestrizenej, jak to nekdo skladal, takze ta aretace nefungovala. Jestli to neni podobny pripad...
Kanalky ale muzou bejt taky zaneseny...

Autor:  pipetula [ čtv 02. srp 2007 12:46:06 ]
Předmět příspěvku: 

Hele s tím olejem sem se včera něco dozvěděla. táta byl s oplem v servisu na výměnu oleje a zjistili, že mu taky dole nejde povolit ta výpust a udělali to tedy jinak. Přes měrku oleje ho vysáli tenkou trubičkou!!=)) Tak to uvaž, jestli by to nešlo takhle!!=)) Předávám, jen to co sem slyšela!!=)) Neručím za kvalitu!!=))))

Autor:  kostey [ čtv 02. srp 2007 23:47:15 ]
Předmět příspěvku: 

Ok lidi, zitra vymenim filtr, doleju nejakej ten olej a pockam s vymenou az do cech. Nemam zadnou odsavacku, ale napadlo me, ze pokud vzdycky zasunu a vytahnu merku oleje a otru ji do hadru, tak kdyz to udelam opravdu hodnekrat, tak dostanu ven dalsi litr, mozna vic... :D
napinak retezu radsi vynadavat nebudu. dik za rady

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/