Fordsierra.cz

Diskuzní fórum příznivců vozů Ford SIERRA
Právě je pon 16. pro 2024 0:41:02

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 66 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Olejové filtry EFL 90
PříspěvekNapsal: pon 07. dub 2008 10:30:44 
Offline
Kmenový člen
Kmenový člen
Uživatelský avatar

Registrován: stř 12. dub 2006 0:00:00
Příspěvky: 113
Bydliště: Ústí nad Labem
Dobrá zpráva pro majitele Sierr a Scorpií se všemi benzínovými motory kromě OHC a CVH (tzn. DOHC a COLOGNE V6), OLEJOVÝ FILTR EFL90 JE PO DELŠÍ DOBĚ OPĚT V PRODEJI!!! (obj.č. 1555451).
Dříve za něj platila nerovnocenná náhrada EFL600 (obj.č. 1119421), která neudržela tlak v hydroštelech a ty pak po nastartování chvilku "cvrdlikaly".
Samozřejmostí u motorů DOHC, V6 2,4 a 2,9 by měla být kombinace filtru EFL90 a motorového oleje 5W-30 (u starších motorů pozor na tekoucí simerinky a ventilová víka)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 07. dub 2008 12:27:00 
Offline
SIERRA Úchylák ale Administrátor
SIERRA Úchylák ale Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 03. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 12937
Bydliště: Ostrava (Ludgeřovice)
a kdes tohle info splasil?

mmch do DOHC patri predevsim polosynt 10W40

_________________
Sierra '92 sedan 2,0i DOHC RSIII
Wilík Cosworth 4x4 2.0T, ex Jirkakingův, ex Willyho
420 spících poníků, shit happens ...
S-MAX 2,0TDCi 180k Titanium '16
Ford Focus ST 2,3Turbo280k HB '20


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 07. dub 2008 13:31:46 
Offline
Kmenový člen
Kmenový člen
Uživatelský avatar

Registrován: stř 12. dub 2006 0:00:00
Příspěvky: 113
Bydliště: Ústí nad Labem
V práci :-D

Od roku 1998 podle TSI pro autorizované servisy Ford:

Všechny motory kromě 1,6 CVH Turbo; 2,0 DOHC Cosworth; 1,4 OHC (Econovan); 2,2 OHC (Probe); 2,9 V6 12V (Scorpio 95); 2,9 V6 24V Cosworth; 2,4 OHC 12V (Maverick); 2,8 CD-V6 (Galaxy)

Používejte motorový olej WSS-M2C913-A nebo A1 Formula E 5W-30!

TZN.: Do VŠECH benzínových Sierr patří olej 5W-30!!!!!!!!!!!!!

...kromě Coswortha :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 07. dub 2008 14:06:28 
Offline
Kmenový člen
Kmenový člen
Uživatelský avatar

Registrován: stř 11. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 2240
Bydliště: Želiezovce
S tim olejovym filtrem to je rozhodne dobra zprava! Ale co se tyce oleje, dle zkusenosti fakt radsi 10w 40

_________________
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Honda CB500T


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 07. dub 2008 14:16:05 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 5529
Bydliště: Praha-vychod
Jak se lisi EFL600 a EFL90? S tim cvrlikanim po ranu mam taky problem. Olej davam 10W-40.

_________________
Ford sierra DOHC sedan LPG-nejnovejsi priblizovadlo :)
Ford Sierra cosworth 4x4
Ford Mondeo 2.0i kombi LPG
Ford Sierra kombi 4x4 LPG (ex., ale neslo na dily, Ladis se o nej hezky postaral)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 07. dub 2008 14:25:34 
Offline
Fru Fru
Fru Fru
Uživatelský avatar

Registrován: ned 15. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 3750
Bydliště: Plzeň
Honzisku píše:
V práci :-D

Od roku 1998 podle TSI pro autorizované servisy Ford:

Všechny motory kromě 1,6 CVH Turbo; 2,0 DOHC Cosworth; 1,4 OHC (Econovan); 2,2 OHC (Probe); 2,9 V6 12V (Scorpio 95); 2,9 V6 24V Cosworth; 2,4 OHC 12V (Maverick); 2,8 CD-V6 (Galaxy)

Používejte motorový olej WSS-M2C913-A nebo A1 Formula E 5W-30!

TZN.: Do VŠECH benzínových Sierr patří olej 5W-30!!!!!!!!!!!!!

...kromě Coswortha :-)

No mě přijde že někde chybí věta, pač do starýho pinta, motoru konstrukčně z roku cca 60dávat 5/30 mi přijde divný, olejová čerpadla na ten olej nejsou stavěný, resp celý systém mazání to nebere, já na capri 2,0V6 1979 dal 5/30 a po ohřátí mi maže sotva nad červené, řešením bylo castrol 10/60. myslim že to info v TSI postrádá nějakej odkaz nebo tak něco. ale v olejích se nevyznam tak jen píšu svou zkušenost a to co mě bylo řečeno

_________________
Sakrblé, kdo mi sežral avatar?

FUCK OFF TUNING!!!
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 07. dub 2008 14:40:41 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 12. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 945
Bydliště: Praha
Honzisku píše:
V práci :-D

Od roku 1998 podle TSI pro autorizované servisy Ford:

Všechny motory kromě 1,6 CVH Turbo; 2,0 DOHC Cosworth; 1,4 OHC (Econovan); 2,2 OHC (Probe); 2,9 V6 12V (Scorpio 95); 2,9 V6 24V Cosworth; 2,4 OHC 12V (Maverick); 2,8 CD-V6 (Galaxy)

Používejte motorový olej WSS-M2C913-A nebo A1 Formula E 5W-30!

TZN.: Do VŠECH benzínových Sierr patří olej 5W-30!!!!!!!!!!!!!

...kromě Coswortha :-)


Nezlob se, ale tohle je hloupost. Oleje specifikace ACEA A1 ma snizenou vyskozitu HTHS na 2,9-3,5. Tyhle oleje Ford predepsal az nekdy kolem roku 1996 jako jednotny olej pro servis. Vsem bylo tehda vcelku jedno, ze starsi motory na tyhle oleje nejsou vubec delane a velice rychle odejdou. Hlavne ze servis do "vseho" lil jenom jeden druh oleje. Na tuhle zmenu mimo jine dojezdila spousta 1.8TD predevsim v mondeich (hlavne ty servisovane u Forda). Do sirek patri rozhodne oleje se specifikaci A3 s HTHS min. 3,5 a vice. V teto specifikaci se da sehnat take oleje 5W30 ale i bezne 10W40 a 15W40. Pokud ale pozijete cokoliv specifikace A1 (treba 5W30 - standart v servisech Ford), nemuzete se divit ze mate z auta olejnicku a o opotrebeni ani nemluve. Neplati, ze cim drazsi olej, tim lepe; cim ridsi olej, tim lepe a podobne bludy. Idealni pomer vykon/cena je podle meho u 10W40 A3 resp API SL. Nikterak vsak neublizite motoru ani 15W40 teze vykonostni specifikace. 5W30 nebo 5W40 je do opravdu extrebnich mrazu a v CR nema velke opodstatneni. Naproti tomu treba 15W50 take vzhledem k letnim telotam nevyuzijete. Volte proto zlatou stredni cestu.

Jiz pred casem, kdy se tu probirala vymena filtru jsem psal, ze vsechny bezne olejove filtry maji zpetnou klapku proti stekani oleje z5 do vany. Filtr ELF90 tedy neni zadnym zazrakem ani vyjimkou a rozhodne neudrzi tlak v mazacim okruhu do pristiho nastartovani. Olej stejnak vetsinou stece po zastaveni motoru netesnostmi na klice a ne pres olejovy filtr.


Naposledy upravil pkod dne pon 07. dub 2008 14:44:48, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 07. dub 2008 14:42:53 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 5529
Bydliště: Praha-vychod
Sorry, bude to trochu delsi, ale na strankach vyhledavace oleje Castrolu jsem nasel podobnou informaci, co tu psal Honzisku:

Make FORD
Model Sierra, Sapphire 2.0, 2.0i DOHC
Engine P
Year 1989-93


Application Recommendation Capacity (ltr) Links
Engine (P) MAGNATEC 10W-40 A3/B3 (m) 4.5
Manual Transmission SMX-S 1.2
Automatic Transmission TQD (v) 8.5
Differential SYNTRAX UNIVERSAL 0.8 / 0.9
Coolant (50%) REFER TO MAIN DEALER 7 / 7.5
Brake Fluid RESPONSE SUPER DOT 4
Power Steering TQD
Hide Notes Oil Change Intervals


Back to search results

Lubricant / Capacity Notes

m. Petrol from 08/98 (except CD-V6 Galaxy): EO FRD 913A/912A1 5W-30. A3B3 5W-40/10W40 can be used for top-up only;
CD-V6 Galaxy, A3B3 5W-40/10W-40. A2B2/A3B3 15W-40 can be used for top-up only.
<b>Petrol up to 07/98 (except 1.6 CVH turbo, 2.0 DOHC Cosworth, 2.2 OHC (Probe GT), 2.4 OHC 12V Maverick, 2.8 CD-V6 Galaxy): EO FRD 913A/912A1 5W-30, A3B3 5W-40/10W-40/A1B1/A2B2/A3B3 10W-30;</b>
1.6 CVH turbo, 2.0 DOHC Cosworth, A3B3 5W-40;
2.2 OHC (Probe GT), 2.9 V6 12V (Scorpio 95), 2.9 V6 24V Cosworth, 2.4 OHC 12V Maverick, A1B1/A2B2/A3B3 10W-30/A3B3 5W-40/10W-40;
CD-V6 Galaxy, A3B3 10W-40/A2B3/A3B3 15W-40/5W-40

v. TQD is tacitly approved for service top-up and refill of all gearboxes for which TQD remains suitable



Jeste jsem na strankach www.halfords.com nasel toto:

We have a large selection of Car Care & Maintenance accessories available. Halfords 5W/30 Part Synthetic Oil 5L is formulated to the same protection and performance standards as the leading brands. Suitable for most of the latest high efficiency engines including all modern Fords from 1998 on. Engineered to Ford specification WSS-M2C 913-B.

Zde 5W-30 doporucujou od 1998 vys; to ovsem nerika jestli je/neni doporuceno i pred r.v.1998.

_________________
Ford sierra DOHC sedan LPG-nejnovejsi priblizovadlo :)
Ford Sierra cosworth 4x4
Ford Mondeo 2.0i kombi LPG
Ford Sierra kombi 4x4 LPG (ex., ale neslo na dily, Ladis se o nej hezky postaral)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 07. dub 2008 14:49:57 
Offline
Kmenový člen
Kmenový člen
Uživatelský avatar

Registrován: stř 12. dub 2006 0:00:00
Příspěvky: 113
Bydliště: Ústí nad Labem
Do motoru kterej má najeto půl míle už asi fakt nemá smysl lejt 5W-30, ten už by to asi nerozdejchal. Ale sám jsem si kdysi vyzkoušel, že kombinace EFL90 a 5W-30 utiší hydroštely, když teda nejsou už KO. Psal jsem o tom ještě na starym webu (nerozdejchal to přední simerink na klice a těsnění ventilového víka). Pamatuju ještě, že kdysi bylo pro Cologne V6 předepsáno používat 15W-40. Když jsem se po tom kdysi pídil na FMC, proč tak razantně předělali mazací plán, tak mi bylo řečeno, že kvuli mazání vaček za studena, hlavně u motorů HCS/Valencia, CVH a OHC. Pro ZETEC-E v Escortech do 95 byl dřív taky předepsanej 10W-40, tam zase docházelo k problémům s hydroštelama a vyžírání a podpalování ventilových sedel...

P.S.: Než jsem stačil zareagovat, tak se objevily další 2 příspěvky. Opírám se oficiální informace Forda, a nechci tady spekulovat o tom, proč by byl ten přípis vydanej. Možná má pravdu PKod, aby se snížil počet olejů, i když se mi to zdá nepravděpodobný. Hlavně z toho důvodu, že servisy Ford a další obchodní partneři JSOU SAMOSTATNĚ fungující obchodní subjekty nezávislý na Fordu, takže Fordu může být jedno, kolik musí mít na servisu olejů. Spíš bych podle vlastních zkušeností řekl, že je Ford bude tlačit do používání správných náplní, ať už to servisy stojí co chce... Ale jak jsem řekl, nemam žádnej konkrétní odkaz, proč ten přípis vznikl, jen pár telefonátů před pár lety s lidmi z FMC...

PKod: 1,8TD? Jednak o něm nepadla zmínka, a pak do něj 5W-30 nepatří pokud má černé mazací čidlo (zjednodušená pomůcka - Mondeo, Escort). Do Sierry 1,8 TD nepřijde 5W-30 v ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ!!!

Prochy: Podobné poznámky jsou i v mazacích plánech Totalu a Shellu (tištěný provedení)

Shell na internetu: http://www.shell.com/home/page/cz-cz/sh ... 82007.html


Naposledy upravil Honzisku dne pon 07. dub 2008 15:32:21, celkově upraveno 4

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 07. dub 2008 14:53:50 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 702
Bydliště: Prague City
No tak už nevím, dávám a dávala jsem tam vždy 10W40 a sirka si nikdy nestěžovala... je pravda, že jak je zima, tak si taky po ránu "zacvrliká" jak říkáte, ale jen tak sekundu dvě a dost... jinak si bručí docela spokojeně... co se jí teda může stát?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 07. dub 2008 15:37:09 
Offline
Kmenový člen
Kmenový člen
Uživatelský avatar

Registrován: stř 12. dub 2006 0:00:00
Příspěvky: 113
Bydliště: Ústí nad Labem
Nakhashi píše:
No tak už nevím, dávám a dávala jsem tam vždy 10W40 a sirka si nikdy nestěžovala... je pravda, že jak je zima, tak si taky po ránu "zacvrliká" jak říkáte, ale jen tak sekundu dvě a dost... jinak si bručí docela spokojeně... co se jí teda může stát?


Vůbec nic, jak už spousta lidí napsala, DOHC už dlouhá léta jezdí na 10W-40 a neděje se nic, můžeš ho klidně používat dál.

Vůbec jsem nechtěl napsat "Okamžitě přestaňte používat do Sierr olej 10W-40!!!"
Jen jsem chtěl navázat na diskuzi na starym fóru, jelikož v tý době nebyl EFL90 k sehnání. Já jich měl v té době 10 a během týdne byly pryč.

Při tom, co mají v dnešní době ty motory za sebou, je to v podstatě jedno. Ale kdyby se ve zmíněných motorech olej 5W-30 používal od záběhu, dalo se předejít spoustě problémům. Třeba Fiestám s motory OHV (1,1-1,3) se dneska nemuselo řikat "šicí stroj" :-D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 07. dub 2008 16:24:03 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 2457
Bydliště: Ostrava
Tak to mě potom zajímá co s tím já s 1.6i CVH,co tam mám dávat atd,protože mě čeká výměna oleje a filtru :-?

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 07. dub 2008 16:28:13 
Offline
Kmenový člen
Kmenový člen
Uživatelský avatar

Registrován: stř 12. dub 2006 0:00:00
Příspěvky: 113
Bydliště: Ústí nad Labem
Bagyp píše:
Tak to mě potom zajímá co s tím já s 1.6i CVH,co tam mám dávat atd,protože mě čeká výměna oleje a filtru :-?


Mrkni na http://www.shell.com/home/page/cz-cz/sh ... 82007.html

najdi svoje auto a máš jasno...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 07. dub 2008 16:38:14 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 2457
Bydliště: Ostrava
Díky moc 8-)
Hmm překvapilo mě HELIX F 5W-30 :oops:

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 07. dub 2008 18:10:46 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 12. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 945
Bydliště: Praha
Honzisku píše:
...

PKod: 1,8TD? Jednak o něm nepadla zmínka, a pak do něj 5W-30 nepatří pokud má černé mazací čidlo (zjednodušená pomůcka - Mondeo, Escort). Do Sierry 1,8 TD nepřijde 5W-30 v ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ!!!

...


Zminka o nich sice nepadla ale uz jsem jich par videl. Majitele si pochvalovali jaky ze kvalitni olej autu doprali. A byla to oblibena Fordi A1. Problem chlazeni valcu je vice nez znamy a k tomu tam dat olej ktery pri vysoke teplote nemaze... Myslim si o tom sve.

Vse co pisu se tyka oleju specifikace A1 resp. A5. Je jedno jestli je to ve viskozni tride 5W30 nebo jine.

Oleje specifikace A1 resp. A5 jsou urcene pouze do motoru na tento olej konstruovanych. Olej totiz vytvari mnohem tensi mazaci vrstvu a proto umoznuje lehci beh motoru a tim i usporu paliva (optimiste uvadi 3procenta uspory) . Jenze tahle tenka vrstva nadruhou stranu neni schopna udrzet pohynujici se dily ve vzosu a dochazi mnohem casteji ke kontaktu dilu a tim i k vetsimu opotrebeni.
Tyhle oleje A1 zaved ve velkem prave Ford a snazil se je prosadit do cele sve produkce. Nektere automobilky ale naopak tenhle olej nikdy nezavedly a ti kteri jej zavedli od nej pomalu upousteji. Duvodem je produkce lehkobeznych oleju spec. A3 a lepsich ktere A1 hrave konkuruji.

Pokud se zamyslite a prijmete fakt, ze do roku cca 1996 o olejich specifikace A1 nikdo nevedel, jiste si jej nedate do motoru ktery byl konstruovan o min. 10 let drive a byl navrzen pro provoz s oleji typu A3.

Jako poznamku bych rad rekl, ze neni problem v aute pouzivat misto A1 olej A3. Motor lepe maze ale spotebuje o malinko vice paliva. Naopak to problem je. Motor nemaze, bere vice paliva a navic se nadmerne opotrebovava. Nikterak mu nepomuzete.

Kdo neveri, at koukne treba na diskuzi na oleje.cz

A k tem mazacim planum. Vyrobce oleju vezme predpis Fordu (tedy ten novy od 1998) a neresi jeho spravnost, vybere ten nejdrazsi olej ktery odpovida, a ten v tabulkach uvede.Proc by ne, vydela a navic splni co chce vyrobce. A Ford chce prodat nova auta, chce mit uzky sortiment dilu a tim i nizke nakupni ceny, male skladove zasoby...

Pokud mate nekdo navod, manual a pod. k sirce, jiste se o predepsanem oleji doctete. O nizkoviskoznich olejich tam zajiste nenajdete ani zminku protoze jeste mnoho let po ukonceni vyroby o nich nebyla ani znamka.


Naposledy upravil pkod dne úte 08. dub 2008 13:58:44, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 07. dub 2008 20:10:54 
Offline
Kmenový člen
Kmenový člen
Uživatelský avatar

Registrován: stř 12. dub 2006 0:00:00
Příspěvky: 113
Bydliště: Ústí nad Labem
Péťo, já těm olejům zas tolik nehovim jako Ty, ale poučil jsem se vždy se držet přípisů výrobců, nejsou vydávaný z legrace, ani si nemyslim, že z důvodu snížení nákladů na skladování víc typů náplní by odepsal, byť starší, ale přecijen svoje, motory. Navíc si nejsem jistej, že to A-A1 ve Fordí normě na konci znamená totéž co značení ACEA.

Olej který je běžně v prodeji u Forda:

Mobil Formula E 5W-30

SAE: 5W-30
ACEA: C3, A3/B3/B4
API: SL/SM, CF
BMW Longlife 04
Daimler Chrysler 229.31.
VW 504.00/507.00

To nevypadá jako olej masově odepisující staré motory, ne?

Ještě jednou k těm 1,8TD (pořád nechápu, proč jsi o nich začal), nezařvaly ty motory na tom, že jim majitelé dali olej, kterej do nich nepatří? Pozn. Ford ho nepředepisuje pro 1,8TD ani jako alternativu, např.pro nouzové doplnění....


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 07. dub 2008 20:20:27 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 5529
Bydliště: Praha-vychod
Ohledne oleju a norem doporucuju prostudovat toto:
http://www.fordsierra.eu/sklad/Tech_doc ... fikace.pdf

O norme WSS-M2C913-A1 pisou napriklad toto:
Olej pro první náplň i pro servis od roku 1998. Kvalitativní úroveň ACEA A1/B1 a interní test Ford.

_________________
Ford sierra DOHC sedan LPG-nejnovejsi priblizovadlo :)
Ford Sierra cosworth 4x4
Ford Mondeo 2.0i kombi LPG
Ford Sierra kombi 4x4 LPG (ex., ale neslo na dily, Ladis se o nej hezky postaral)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 07. dub 2008 20:52:34 
Offline
Kmenový člen
Kmenový člen
Uživatelský avatar

Registrován: stř 12. dub 2006 0:00:00
Příspěvky: 113
Bydliště: Ústí nad Labem
Pak bych to pochopil asi tak, že vzhledem ke spolupráci Fordu a Mobilu se používá v servisech Ford olej Formula E (WSS-M2C911-A1), nejbližší kvalitnější olej, než předepisuje Ford, tedy WSS-M2C913-A1.
No nějak se do toho sám zamotávám.... :-D

Každopádně je nutný se přivýměně oleje řídit nejen normou SAE, ale i API a ACEA. Souhlasim s Petrem že dražší olej neznamená nutně kvalitnější a vhodnější pro daný auto. Tim spíš doporučuju sledovat při výměně všech náplní obecně to, co doporučuje výrobce a ne to, co doporučuje třeba soused apod.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 07. dub 2008 21:07:17 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 5529
Bydliště: Praha-vychod
Ja taky souhlasim s Petrem, nejlepe se vyhnout ACEA A1 nebo A5, prestoze Ford z jakehosi duvodu predepisuje A1. Radsi pouzit ACEA A3.
SAE klasifikace viskozity 5W-30 by pak nemusela byt na skodu veci, ale 10W-40 je odzkouseny (byva snad vzdy ACEA A3).
Mluvim o 2.0 DOHC.

PKOD: Co na to pravi odbornik?

_________________
Ford sierra DOHC sedan LPG-nejnovejsi priblizovadlo :)
Ford Sierra cosworth 4x4
Ford Mondeo 2.0i kombi LPG
Ford Sierra kombi 4x4 LPG (ex., ale neslo na dily, Ladis se o nej hezky postaral)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 07. dub 2008 21:43:36 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 06. pro 2007 1:00:00
Příspěvky: 1597
Bydliště: Brno
MNo tak mi to nedá a zeptám se vás odborníků: co říkáte na 0w40 od castrolu?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 07. dub 2008 22:08:53 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 5529
Bydliště: Praha-vychod
Nedaval bych ho. 0W je zbytecne malo, to nevyuzijes.
Jestli mas na mysli Castrol EDGE Sport 0W-40, tak HTHS je sice >3.5mPas (vw503.01, ACEA A3), coz znamena ze to neni lehkobezny olej a mazat by mel slusne, ale ja bych se bal.

Ale nejsem zadnej odbrnik.

_________________
Ford sierra DOHC sedan LPG-nejnovejsi priblizovadlo :)
Ford Sierra cosworth 4x4
Ford Mondeo 2.0i kombi LPG
Ford Sierra kombi 4x4 LPG (ex., ale neslo na dily, Ladis se o nej hezky postaral)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 07. dub 2008 22:20:43 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 12. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 945
Bydliště: Praha
Citace:
PKOD: Co na to pravi odbornik?
:oops:
nejsem zadnej odbornik... Neco malo jsem si precet, udelal na skole jednu zkousku z tribotechnologie za 3, dost sedim u netu a obcas vymenim olej :smile: .

Ted po par prispevcich se shodnem. Do motoru leju to co tam patri a pro co byl motor vyroben. Ne to co by nekdo nasledne po par letech rad prodal.

Honzisku: a zrovna tenhle

Citace:
Mobil Formula E 5W-30

SAE: 5W-30
ACEA: C3, A3/B3/B4
API: SL/SM, CF
BMW Longlife 04
Daimler Chrysler 229.31.
VW 504.00/507.00


NENI ACEA A1 a tim padem proti nemu nic nemam. Snad jen ze je pro sirku zbytezny (drahy) a na leto by byla asi lepsi 40tka. Tenhle vsak podle meho nesplnuje ten predpis Fordu ktery uvadis (WSS-M2C913-A1). Schvalne to prover. Trochu to odpovida tomu co se septa, ze oleje A1 pomaloucku z trhu ustupuji.

PS: prave ze do tech 1.8TD ten olej nedali majitele ale oficialni servis. Nema to ale asi cenu resit. To bych tu musel zacit psat, jak u nasi sluzebky pri prohlidkach misto intervalu 7500km stale predepisuji dalsi navstevu na olej po 15000km. Proste bordel. Doma alespon vim, kdy a co do motoru naleju.


Naposledy upravil pkod dne pon 07. dub 2008 22:33:57, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 07. dub 2008 22:33:07 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 12. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 945
Bydliště: Praha
Honzisku: jeste bych se rad vratil k tomu filtru. Ted jsem koukal do poznamek a mam tu neco o tom, ze by ten ELF90 mel mit vyrazne vetsi objem. Je to pravda? Netusim totiz, kde jsem tehda tuhle informaci ziskal.

ted kdyz jsem to tu cetl jeste jednou, rad bych se omluvil, pokud jsem se vyjadril nejak ostre ci nevybirave. Nebyl to umysl. Reagoval jsem asi moc rychle. Jsem rad ze se dozvim neco z "oficialnich" zdroju. 8-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 07. dub 2008 22:38:58 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 06. pro 2007 1:00:00
Příspěvky: 1597
Bydliště: Brno
Prochy: čeho by ses bál? motor je "zatím v pořádku" což na 425000je docela slušný,a olej mi nikde neuniká a motorová brzda před 2,5 roku ukázala správný výkon. Já se v olejích moc nevyznám a ani už nevím proč sem začal dávat tenhle olej, tak se raději ptám.Mám se opravdu bát? :(


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon 07. dub 2008 22:53:34 
Offline
SIERRA Úchylák ale Administrátor
SIERRA Úchylák ale Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 03. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 12937
Bydliště: Ostrava (Ludgeřovice)
chlapi ted by jste se toho nekdo mel chopit a udelat vycuc do skladiste ...

_________________
Sierra '92 sedan 2,0i DOHC RSIII
Wilík Cosworth 4x4 2.0T, ex Jirkakingův, ex Willyho
420 spících poníků, shit happens ...
S-MAX 2,0TDCi 180k Titanium '16
Ford Focus ST 2,3Turbo280k HB '20


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 08. dub 2008 8:13:49 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 5529
Bydliště: Praha-vychod
Radek píše:
Prochy: čeho by ses bál? motor je "zatím v pořádku" což na 425000je docela slušný,a olej mi nikde neuniká a motorová brzda před 2,5 roku ukázala správný výkon. Já se v olejích moc nevyznám a ani už nevím proč sem začal dávat tenhle olej, tak se raději ptám.Mám se opravdu bát? :(


Bal bych se proto, protoze to neni to, co je do motoru doporuceno. Pokud tomu vylozene nerozumis a nevis co delas, tak misto aby si motoru prilepsil, muzes mu uskodit. Kazdopadne je to svym zpusobem risk. Rozhodnuti je ale na Tobe.

_________________
Ford sierra DOHC sedan LPG-nejnovejsi priblizovadlo :)
Ford Sierra cosworth 4x4
Ford Mondeo 2.0i kombi LPG
Ford Sierra kombi 4x4 LPG (ex., ale neslo na dily, Ladis se o nej hezky postaral)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 08. dub 2008 8:29:54 
Offline
Kmenový člen
Kmenový člen
Uživatelský avatar

Registrován: stř 12. dub 2006 0:00:00
Příspěvky: 113
Bydliště: Ústí nad Labem
pkod píše:
Honzisku: jeste bych se rad vratil k tomu filtru. Ted jsem koukal do poznamek a mam tu neco o tom, ze by ten ELF90 mel mit vyrazne vetsi objem. Je to pravda? Netusim totiz, kde jsem tehda tuhle informaci ziskal.

ted kdyz jsem to tu cetl jeste jednou, rad bych se omluvil, pokud jsem se vyjadril nejak ostre ci nevybirave. Nebyl to umysl. Reagoval jsem asi moc rychle. Jsem rad ze se dozvim neco z "oficialnich" zdroju. 8-)


No alespoň jsi mě donutil, abych otevřel nějakou literaturu o náplních a dokonce nějaký sešity ze školy (to už dlouho nikdo nedokázal :-D). Budu si muset oprášit nějaký starý znalosti a získat nový, učit se člověk musí celej život, zvlášť když se tim živí. Navíc my se tady bavíme jen o jedný modelový řadě jedný značky a já bych měl pod záštitou Shellu a Bosche dodat správnou náplň každýmu autu, co přijede a těch informací je opravdu málo. Např. mazací plány Bosche i Shellu se omezujou pouze na SAE, API a ACEA jako by byly jen nějaký doplňující informace a ne kvalitativní plnohodnotný normy, stejně důležitý při výběru oleje jako SAE. Takže jsem spíš rád, že mě někdo "dokopal" k tomu, abych se zas něco přiučil.

Vyžádám si kompletní info jak od Shellu, tak od FMC, jak je to s oleji doporučovanými pro Fordy (Shell Helix F 5W-30, Mobil Formula E 5W-30) a taky se ještě jednou zkusim zeptat, proč se změnily mazací plány...

Ještě k tomu filtru:

EFL600: průměr 80, výška 123, hrubý objem 618 ccm
EFL90: průměr 96, výška 96,5, hrubý objem 698 ccm

EFL90 má tedy o něco větší objem, ale není to nic razantního. Otázkou je, proč se opět vrátil do prodeje, když už byl jednou vyřazenej?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 08. dub 2008 8:41:27 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 5529
Bydliště: Praha-vychod
Dost zajimava diskuze se tady rozjela. 8-) A koukam, ze to nikdo nikdo nebere osobne, to me tesi :grin: .

_________________
Ford sierra DOHC sedan LPG-nejnovejsi priblizovadlo :)
Ford Sierra cosworth 4x4
Ford Mondeo 2.0i kombi LPG
Ford Sierra kombi 4x4 LPG (ex., ale neslo na dily, Ladis se o nej hezky postaral)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 08. dub 2008 9:20:45 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 12. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 945
Bydliště: Praha
Honzisku:
ten Shell Helix F 5W-30 je (na rozdil od Mobil Formula E 5W-30) uz A1 olej a podle meho je to , co od 1998 Ford doporucoval. Tedy presne ten typ oleje, pred kterym jsem na zacatku varoval.

Prochy: od toho je podle meho diskuse. Kazdy vyjadri v klidu svuj nazor a vsichni se ve finale necemu priuci.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte 08. dub 2008 9:33:35 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 12. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 945
Bydliště: Praha
kdyz jsme u tech filtru, vyskrabnul jsem z oblibenych odkazy ohledne filtru. Od te doby co jsem cetl ten prvni test, kupuju filtry Champion (ac rozdily ve vysledcich nejsou propastne)

http://www.mr2.com/TEXT/oil_filter_test.html
http://www.calsci.com/motorcycleinfo/Filters.html
http://people.msoe.edu/~yoderw/oilfilte ... study.html


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 66 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz