Ahoj,
dnes jsem jel udělat STK na svou černou Sierru. Motor N4B, tedy OHC s EFi a řízeným katalyzátorem. Ve zkratce, emise jsem nedal, hodnoty CO + lambda byly mimo. To COčko několikanásobně.
Řešení je asi jedno, nemá smysl laborovat, co jenom vyměnit, aby to nějak prošlo, ale raději vše naráz. To jestli stihnu dát STK pokoutným způsobem nějak dřív nebo ne, nechávám stranou, teď můj zájem je, aby to auto pracovalo jak má.
Takže co udělat:
- generálka motoru
- nová lambda sonda
- nový katalyzátor
Lambdu originální asi neseženu, takže pouze univerzální, co? A co kat - koupit nějaký univerzální nebo shánět původní? Já bych dal přednost původnímu, ale je tu někdo, kdo ho má a dá mi záruku, že je v pořádku? :)
Díky za rady a tipy, asi chápete, že tohle je potřeba řešit rychle (technická mi vyprší do několika dní) a zodpovědně...
Případně mi můžete taky sdělit názor, co si o tom myslíte - oproti situaci před dvěma lety byli na STK značně bez zájmu. Minule mi tam hodili parametry motoru bez katu, tudíž jsem měl asi 2x benevolentnější hodnoty, kam se vejít a lambdu tím pádem neměřili vůbec třeba. I tak bych se předloni vešel do těchto "přísnějších" hodnot pro řízený kat. Letos to bylo kupodivu hodně v háji (CO - 7,71, limit byl 0,5), což je s podivem, protože motor pracuje těch pár let, co ho mám, pořád stejně. Ale budiž. Ukázal jsem jim veteránskou testaci, nezájem bohužel. Prostě má to EURO1, tak ho musí splnit
Což je samozřejmě správně teda :) Takže jsem nepořídil...