Fordsierra.cz
http://fordsierra.eu/phpBB3/

stavba turbo motora ford 2.0 sohc pinto
http://fordsierra.eu/phpBB3/viewtopic.php?f=12&t=13087
Stránka 1 z 1

Autor:  halatajfun [ sob 13. říj 2018 8:23:34 ]
Předmět příspěvku:  stavba turbo motora ford 2.0 sohc pinto

Takže dost bolo teoretizovania co keby , snad, ak to by nešlo, nedá sa to, nesmysl, to nepujde

Prdlajz veliký

Ide to,koncom minulého roka som sa stal , majitelom ford transit mk3 s motorom 2.0 sohc s karburatorom, a vedel som ze motor bude, treba robit, ale zacal som to riesit až ked ma ceste nechala spojka. Takže, otazka : klasická generálka alebo vymena motora? Padlo na vymenu motora zo sierry 2.0 sohc 77kw, ale či by sa nedalo motoru trošku pomoct, tak som hladal, cital, hladal cital a povedal som si ideme do toho.
kompletná rozborka motora
revízia
samotné upravy:
hlava valcov:
zvacsenie o 5mm , vyhladenia a vyleštenie sacích kanálov
zvacsenie o 3mm, vyhladenie a vylesteniee výfukových kanálov
zvacsenie , zahladenie hran, vyleštenie spalovacích komor,
ˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇˇ´ˇˇ
spolu odmakaných cez 200 hodín

zafrezovanie sediel, uprava ventilov, lapovanie ventilov
vacková hriadel pipercam BP 320 -320 na 322 - pipercam
tvrdé dvojité pruziny ventilov - burton
HD váhadlá ventilov - burton
HD ložiská vackovej hriadele - burton
nové guferá a tesnenia
upravené, zvacsené,zlícované s hlavou a vyhladené originálne sacie potrubie
vyrobený medzikus pre karburátor
blok motora odstránený a ocistený nános bordelu a vycistený a natreté 2 vrstvy hemerite
rozdelovač zrepasovaný, vyleštený bosch
spojková sada - kúpi sa až na poslednú chvílu :-D

palivová sustava:
pretlakový karburátor solex 32dis z renault gt5
pretlakový regulátor paliva
palivové cerpadlo 2 bar


Blok motora:
na klukovku a valce som nesahal, pretoze po premeraní sú OK
ojnice vyhladené, vyleštené a vyvážené, všetký 4 kusy rovnaká váha na 0,5g
nové piestne krúžky
piesty mahle znižované o 1mm- po konzultácii s odborníkom na tieto motory z UK
nové tesnenia a guferá
vysokotlaké olejové čerpadlo
nová vodná pumpa
nové rozvody

Turbo:
KKK K03 z audi A4 1,8 turbo
nerezová príruba na turbo - pracuje sa nanom
intercooler

DEADLINE založenia motora polovica novembra (emisná :mad: :P

potom dalšie úpravy po nasporení:

nastavitelná remenica vackovej hriadele - ak najdem za priaznivejšiu cenu tak to kúpim aj hned
programovatelné elektronické zapalovanie - ak niekto disponujezapalovaním na predaj do 100e beriem hned

Po konzultácii so študovaným motorárom, ktorý bude ladit motor: pokial z neho nevytiahnem aspon 250 koní od teba nevezmem ani korunu :grin: , čiže absolútne ma poteší 249 koní :-D
a aby ste ma neukamenovali rečami, že to neubrzdím a tak dalej.
tak sa budú menit aj komplet brzdy,všetko okrem posilovača riadenia a elektrony r15 :smile: s novými pneu

Celkovo na tomto motore pracujem od polky júna v každej volnej chvíli a rozdrbal kopu penazí, ale výsledok bude stát za to

Autor:  bryston [ sob 13. říj 2018 22:30:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavba turbo motora ford 2.0 sohc pinto

drzim ti palce ked si uz do toho dal tych par tisiciek nech sa to podari a vela stastnych km!

Autor:  Tomin [ ned 14. říj 2018 17:33:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavba turbo motora ford 2.0 sohc pinto

Take drzim palce. :potlesk:
Proc jsi zvolil karburator a nesel si cestou strikacky ?
Zapalovani bude rizene jak ?

Autor:  halatajfun [ ned 14. říj 2018 18:21:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavba turbo motora ford 2.0 sohc pinto

Páči sa mi stará škola a čím menej elektroniky tým menej problémov, proste sa mi to páčilo, tak som hľadal karburátor, zatial bude pôvodný rozdeľovac a tyristorove zapaľovanie, a postupne keď nasporim tak pôjde programovatelné zapaľovanie,
Noo a keď založím tento motor namiesto povodneho, pôvodný začnem takisto upravovať, ale na ňom sa vysantil ešte viac ako na tomto, orig transit blok pinto v mojom prípade tam je 20, ma kompresný pomer 8,2:1 čiže nižšie piesty a vackovku z 1,6tky benzín, už aj mam plan co sa tam bude všetko robiť, no a vstreky to bude ďalší projekt sám o sebe, ten sa bude realizovať na sierre

Autor:  halatajfun [ stř 17. říj 2018 23:21:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavba turbo motora ford 2.0 sohc pinto

takže aby len neostalo pri slovách tu je aj pár foto
Obrázek
Obrázek
Obrázek
[imghttps://imageshack.com/a/img922/5305/OFD9RE.jpg][/img]
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Autor:  Tomin [ čtv 18. říj 2018 9:55:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavba turbo motora ford 2.0 sohc pinto

Proc nedas ojnice a pisty z CSW ?

Autor:  momo [ čtv 18. říj 2018 21:26:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavba turbo motora ford 2.0 sohc pinto

a zmenši si ty fotky trochu... mám sice velký rozlišení ale i tak si prohlídnu nanejvýš 1/4 obrázku

Autor:  halatajfun [ pát 19. říj 2018 6:01:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavba turbo motora ford 2.0 sohc pinto

dnes na tom popracujem

Autor:  djangi [ ned 21. říj 2018 19:51:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavba turbo motora ford 2.0 sohc pinto

250PS? no tvl... to jsem pak celkem zvědavý i na životnost toho motoru :-)

Autor:  halatajfun [ pon 22. říj 2018 19:54:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavba turbo motora ford 2.0 sohc pinto

nooo nemam v pláne ten motor hned znicit, da sa povedat, že som v každej kolone skoro stále prvý, takže tak, ale nie normálne sa vozenie a ked bude cesta po dialnici tak tam to trosku prevetrat ale v rámci povolenej rýchlosti, a ohladom motora, dokoncím tento projekt a zanem sa venovat sierre a ked ju dokoncím tak idem skladat další motor do rezervy.

Autor:  halatajfun [ ned 11. lis 2018 18:41:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavba turbo motora ford 2.0 sohc pinto

chlapci, hodila by sa od vas nejaka rada, po konzultacii s dalsim odbornikom sme dosli k zaveru, že standarndy piest ma problemy pri vykone nad 220HP, ze piesty pukaju pri kruzkoch.
a teraz stojim pred otazkou ci nesiahnut po piestoch z cosworth ale cena hmmm a k tomu kruzky za nie malu sumu.
ale ale ale trosku som hladal a v zahranici som nasiel pana ktory predava piesty z cosworth odborne upravene na standardne kruzky z pinta, na ojniciach z motora pinto zo sierry. cely kompret predava piesty, kruzky a ojnice, vsetko skompletovane za cenu cca 250 eur. Myslite že sa do toho oplatí ist?
alebo kto by navrhol nejake rozumne riesenie?

Autor:  djangi [ ned 11. lis 2018 18:45:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavba turbo motora ford 2.0 sohc pinto

Zkusit se podivat po nejakych kovanych, jinak nevim... Z csw nevim jak moc jsou podobne... Csw je hlavne 16V, pinto je 8V

Autor:  Tomin [ pon 12. lis 2018 11:35:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavba turbo motora ford 2.0 sohc pinto

csw a pinto je stejny blok.

Muzes koupit na eBay starsi ojnice a pisty z csw. I pripadne vybrusove.
Vsechny jine varianty budou dle meho drazsi.

Ale ! Jakou chces kompresi ? Jak se ma motor chovat dole ? CSW pisty jsou dost vybrane ve dne
a tak je staticka komprese dost mala. Proto se to pak da ale dost tlakovat turbem.

Autor:  halatajfun [ úte 13. lis 2018 0:06:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavba turbo motora ford 2.0 sohc pinto

pozdravujem
co sme pocitali kompresny pomer tak po ubrati z piestov 1mm a uprave spalovacich komor tak to vychadza na 8,1 :1
takže, na motore makam stale, kupujem, kupujem, makam, makam a stale malo, ale uz sa to vyjasnieva
ale asi vlozim povodne piesty mahle - ubraty material z hora 1mm aj ked som par ludom praskli piesty prave pri kruzkoch pri vykone cca 190hp a tlaku z turba 0,6 baru, ale zase viem o chlapovi co jazdi na standardnych piestoch s kompresiou 9,2:1 so vstrekmi a turbom K04 a pekne mu to dava cez 280 hp a tlaci do toho cez 1 bar.
ale netreba zabudat aj na poriadne chladenie a mazanie motora.
a ešte otazočka nkamos mi radi aby som nezabudol namontovat aj oil catch tank . Ma to vobec nejaky vyznam ?

Autor:  Tomin [ úte 13. lis 2018 1:18:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavba turbo motora ford 2.0 sohc pinto

Jestli jim to prave neprasklo kvuli detonacim.
Nastuduj si teorii o detonacich. Csw trpi znatelne vice na detonace, protoze ma velke vrtani.
(93.? mm proti napr. 86 mm u Opel C20LET, nebo 87mm u Evo)

Tim, ze sundas 1mm z pistu prave vyznamne zvednes nachylnost k detonacim !
Zhorsis tim vymetani smesi od kraju pistu smerem do stredu. Smes tam zustane do doby zapalu a pocatku
zvedani spalov.tlaku a tam pak zacnou (i treba) slabe, ale caste dotonace.
To pak rozklepe ten ringland / oblast u krouzku.

Autor:  Eddie [ úte 13. lis 2018 15:58:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavba turbo motora ford 2.0 sohc pinto

...a já si vždy myslel, že píst v horní úvrati má mít hranu u stěny válce na úrovni bloku, tedy dosedací plochy pro těsnění pod hlavou. A je celkem jedno, jestli je pak píst směrem ke středu vybraný, nebo vypouklý (dle požadované komprese a dle tvaru spalovacího prostoru v hlavě).
Asi by mě ani nenapadlo zkoušet něco jiného (tzn. ubrat píst a dostat se jeho hranou v horní úvrati po hranu válce, tedy bloku motoru).
Navíc ubrat materiál zrovna na dně pístu, když předpokládám jeho větší namáhání...
Asi bych se nebál ubírat z druhé strany a z klasického pístu se přiblížit T pístu (samozřejmě s potřebným vyvážením), i když zrovna to neřeší kompresi ale jen odlehčení mechanizmu atd., ale sahat na dno pístu a tedy na povrch spalovacího prostoru...

Pro změnu komprese bych spíš volil jiné možnosti (jiné písty, úprava hlavy, podložka mezi blokem a hlavou, jiná výška těsnění atd.).

Ubrání materiálu dna pístu vypadá na první pohled jako jednoduché a levné řešení, ale mě opravdu ideální nepřijde, spíše naopak...

Autor:  Tomin [ pát 16. lis 2018 10:45:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavba turbo motora ford 2.0 sohc pinto

Neni to pravidlo. Nektere motory pry maji pist az nad blok. Jde o sirku tesneni atd.
(obecne pravidlo: Cim vice se prostor vycisti od smesi a ta se natlaci ke svicce, tim mensi jsou sance na detonace.)
Co vim ja (nejsem motorar), obecne se da rici, ze ing. navrhne tuto mezeru (quench area, Ferenc tomu tusim rika antidetonacni sterbina) tak,
aby se smes mela sanci co nejlepe vymest od sten valce, ale zaroven aby tam zbyla jeste nejaka "rozumna" rezerva
pro teplotni a mechanickou roztaznost ojnic+kliky+salu+....
(Kasl tvrdi, ze se ojnice umi slusne natahovat ve vysokych otackach, coz je pro mne nepredstavitelne :mad: , ale ...)
Zaroven se ale prihlizi k tvaru dna pistu a hlavy a tedy k jeho "ucinnosti" dopravovat smes od sten ke svicce.

Autor:  djangi [ pát 16. lis 2018 11:05:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavba turbo motora ford 2.0 sohc pinto

Zrovna treba TD ma pisty pres hranu bloku.. podle toho jak moc se prave urcuje sirka tesneni pod palici

Autor:  halatajfun [ úte 26. bře 2019 0:54:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavba turbo motora ford 2.0 sohc pinto

pozdravujem, aby sa nepovedalo tak pridavam foto zo stavby motora

https://halatajfun.rajce.idnes.cz/Ford_pinto_turbo/

Autor:  Tomin [ úte 26. bře 2019 13:50:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavba turbo motora ford 2.0 sohc pinto

Teda, s tema svodama si se teda fakt nemazal. To je, dle meho, hnus, velebnosti.
Vyustit vystup z kanalu kolmo na trubku ... ??? Proc si to alespon nesklonil k vystupu ? O kolik by to bylo vic prace ?

Autor:  cosworth [ čtv 28. bře 2019 6:42:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavba turbo motora ford 2.0 sohc pinto

bezne zausteni https://www.youtube.com/watch?v=gIOLWrY-ECQ

Autor:  Tomin [ čtv 28. bře 2019 12:06:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavba turbo motora ford 2.0 sohc pinto

Zajimalo by me o kolik na tom budou ty dva vnitrni valce hur. O kolik hur se budou vyplachovat, ...
Bezne a nejhorsi z moznych jsou dve rozdilne veci ;)
To i to fabricke ma nejake "oddeleni" valcu a nasmerovani toku
https://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Sierra- ... SwGBRcMjxq

Autor:  Eddie [ čtv 28. bře 2019 16:43:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavba turbo motora ford 2.0 sohc pinto

...nad takovými věcmi často úpravci vůbec nepřemýšlí.
Ono to "nějak" fungovat bude :-) .
Ale otázka je jak a jak dlouho...
Někdy se prostě upravuje metodou "pokus, omyl".

No, taky bych si jako strojař uměl tenhle díl představit zpracovaný daleko lépe...
Tak uvidíme, jestli si úpravce nechá poradit...

Autor:  halatajfun [ pát 29. bře 2019 7:01:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavba turbo motora ford 2.0 sohc pinto

Samozrejme ze si nechám poradiť, a budem rád aj za nejaký nákres, alebo ak je niekto ochotný a má chuť tam mu poslem nerezové príruby a 100 eur k tomu aby mi ich vyrobil, ja na to nemám možnosti. A ak by boli všetky zvody rovnaké, veľmi by matootesilo.

Autor:  Eddie [ stř 10. dub 2019 17:36:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavba turbo motora ford 2.0 sohc pinto

Pár obr. pro inspiraci:
https://www.fusion1.cz/katalog/product/ ... od=2143477

https://www.35r.cz/Supersprint-Vyfukove ... t+-+Volvo#

Autor:  halatajfun [ čtv 07. lis 2019 11:17:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavba turbo motora ford 2.0 sohc pinto

Takže konečne môžem povedať , že motor je už hotový. stálo to kopec času , práce veeela veeela penazi.
konečné úpravy na hlave:
sacie a výfukové kanály upravené ako som písal, na začiatku,
vyhladené spaľovacie komory, kované ventily, samozrejme dvojité pružiny, tvrdené váhadlá ventilov, nové guferá, vačková hriadeľ pipercams ohcbp 320 a samozréjme nové obloženie vačkovej hriadele od mahle .
Blok motora, upravené a vyvážené piesty, vyvážené a vyhladené ojnice, vyvážená kľuková hriadeľ spolu s remenicou a zotrvačníkom, prídavný olejový chladič setrab napojený na chladiaci vodný okruh. vodný termostat sa nakoniec vyhodil, vyhonovaný blok, mahle piestne krúžky, ojničné a kľukové obloženie, vysokotlaké olejové čerpadlo, olej valvoline vr1 20w50, turbo som použil nakoniec garret M4 napojené na olejové mazanie a vodné chladenie. zrepasovaný a pretriskovaný pretlakový karburátor solex 32 dis, intercooler z bmw e46 / na transit sadol ako uliaty/.Pretlakový karburátor malpassi, 3 barová benzínová pumpa, budíky na meranie tlaku paliva pred regulátorom a pred vstupom do karburátora, dalej pridavne budíky na meranie tlaku oleja, tlaku turba a otáčkomer nakoľlko sa v transite nenachádza,nastaviteľný blow off ventila dalsie veci.no potom ešte sa urobilo odvetrávanie na motor - 2L catch tank. veľký vzduchový filter od races a upravené výfukové zvody. Nastavenie motora trvalo niečo cez mesiac a pol, pretože nikto si s ním nevedel rady. Ale nakoniec ako sa vraví, pomôž si sám aj pán boh ti pomôže sa mi to podarilo nakoniec samému. A nakoniec zmeraný výkon pri plniacom tlaku 1.1 bara a 7500 otáčkach je 285 HP a 187nm.
Samozréjme motor je len jedna časť úpravy auta, na rade sú ešťe brzdy- 295tky kotúče do predu a zadnú nápravu upraviť na kotúčovú brzdu a kotúče 285ky, predné a zadné strmene z focusa st 170( hydraulická ručná brzda a regulovateľný obmedzovač zadnej napravy/a ešte nejako zriešiť napasovať samosvorný diferencial.
podvozok- znížiť zadok, tlmiče z MAN L2000, Predok nižšie pružiny a atd.

Autor:  Tomin [ čtv 07. lis 2019 11:37:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavba turbo motora ford 2.0 sohc pinto

Teeeda. Pekne. Gratuluji !
Jen ty NM jsou nejake male, ne ? Nechybi ti tam 100 navic ?
Nejake fotky by urcite potesily.

Autor:  halatajfun [ čtv 07. lis 2019 12:22:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavba turbo motora ford 2.0 sohc pinto

ano foto bude, len to pridávanie fotiek je pre mňa sodoma gomora. ano chybička se vbloudila. Najvačšia sranda je že s týmto projektom som priadne neskončil a už sa púšťam do ďalších
1 . projekt ford 2.0 sohc pinto 205 efi - prevrtanie na 2.3 - piesty ford V6 2.9 93mm, ojnice ford escort 1.6 diesel. Hlava úprava na stage 2, a ak sa podarí na stage 3. vacka pruziny, vahadla od turbosport - sada . vysokotlaké olejové ceradlo, turbo asi KKK k04,vstreky 660 cc, vyrobené sacie potrubie, jednotka speeduino atd. a na to prevodovka z mazda rx8,, zotrvačník, lamela keramika a pritlacak od turbosport a pojde to do sierry
2 projekt pinto 1.6 turbo - a hlava z 2.0 - karburátor solex 32 dis, turbo garret t25
3 projekt pinto 205 blok turbo - ojnice a piesty cosworth, hlava stage 2 / 3 ak sa podarí, 2x karburátor solex 32 dis :jazyk:
4 projekt pinto 1.6 úprava na turbo draw thru a karburátor dellorto dhla 40. karburator garrett t25
5 projekt favorit 1.3 turbo draw thru na karburatore solex dhla 40, hlava felicia a turbo kkk k03 co som chcel povodne do transita.
dása povedať, že na tieto projekty už mám cca 70 percent dielov pripravených, a nejake veci úž sú hotové

Autor:  bryston [ čtv 07. lis 2019 14:50:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: stavba turbo motora ford 2.0 sohc pinto

Neblazni

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/