Fordsierra.cz

Diskuzní fórum příznivců vozů Ford SIERRA
Právě je ned 15. pro 2024 20:49:36

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: pát 28. dub 2017 21:14:44 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 31. bře 2017 14:10:09
Příspěvky: 232
Bydliště: Brno-střed
Ahoj, měl bych poměrně teoretický dotaz - dnes jsem přivezl Sierru po výměně spojky. Hned, jakmile jsem auto s novou spojkou nastartoval, všiml jsem si ne příliš hlasitého, ale jasného klepání od spojky nebo převodovky. Spojka by měla být komplet nová (stará už špatně "rozpojovala", zpátečka šla akorát přes zuby, výměna přišla takřka okamžitě). Tohle klepání/drnčení/rachocení se projevuje na volnoběh, s rostoucími otáčkami se četnost klepnutí zvyšuje; vyšlápnutí spojky = klepání ustane. Nejdřív jsem tomu nevěnoval pozornost, ale pak mi to začalo vrtat v hlavě. Odpoledne jsem auto vytáhl na menší mimoměstskou projížďku, abych o tom zjistil víc, zkusil motor zahřát atd. Když jsem tomu hodně zatopil do kopce, otáčky motoru šly vysoko (nad 3 - 4 tisíce, otáčkoměr mi nefunguje, nevím kolik), přestalo to být slyšet i po následném uklidnění jízdy. Ale jakmile jsem zastavil na křižovatce, bylo to zpět. Proto prosím o radu - řešit to/neřešit, jezdit, počkat? Mám v pondělí jet okamžitě reklamovat výměnu spojky (dělal to známý za pakatel, úplně ho s tím otravovat nechci, nadšený z té opravy nebyl), nebo zkusit nezávisle jiný servis, co mi řeknou o tom oni, nebo vyčkat zhoršení či zlepšení stavu, protože k nějaké horší závadě to vést nemůže? Dík moc všem za tipy, co s tím!

_________________
Ford Sierra 2.0i OHC Ghia hatchback 1988
Mercedes-Benz 124 230TE 1988
ex: Ford Sierra 1.6i CVH turnier 1990
ex: Ford Escort Turnier 1.6i Zetec 1998


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pát 28. dub 2017 22:07:22 
Offline
Administrátor
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 10. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 5529
Bydliště: Praha-vychod
Jestli jsem to dobře pochopil, tak to rachtá při vyšlápnuté spojce. Pokud ano, tak je to špatné jehlové ložisko v klice (do něj je v klice zasunuta vstupní hřídel převodovky, aby byla v ose s klikovou hřídelí.). Mohl to být důvod proč předtím spojka špatné rozpojovala. Takže převodovka dolů a vyměnit a nejezdit s tím ať si nevydřeš kliku.
Pokud to rachtá bez sešlápnutí spojky, tak může být špatné vstupní ložisko převodovky nebo něco uvolněného při montáži spojky. Ještě zkontroluj olej v převodovce, jestli při demontáži nevytekl.

_________________
Ford sierra DOHC sedan LPG-nejnovejsi priblizovadlo :)
Ford Sierra cosworth 4x4
Ford Mondeo 2.0i kombi LPG
Ford Sierra kombi 4x4 LPG (ex., ale neslo na dily, Ladis se o nej hezky postaral)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 29. dub 2017 8:42:48 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 31. bře 2017 14:10:09
Příspěvky: 232
Bydliště: Brno-střed
Nene, špatně jsem se vyjádřil, klepe to bez sešlápnutí spojky; ale jak jsem z tvého příspěvku vyčetl, tak to může být méně vážný problém :-). Nad tím olejem jsem už taky přemýšlel, bůhví kdy se u tohohle auta měnil (a jestli vůbec někdy!), takže asi začnu tím. Mechanik mi k tomu neřekl při předání nic, neměl moc času, byli tam další zákazníci. Nevím, jaká je běžná praxe, ale jestli mu z toho něco vyteklo, asi to neřešil, třeba.

_________________
Ford Sierra 2.0i OHC Ghia hatchback 1988
Mercedes-Benz 124 230TE 1988
ex: Ford Sierra 1.6i CVH turnier 1990
ex: Ford Escort Turnier 1.6i Zetec 1998


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 29. dub 2017 9:34:57 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák

Registrován: pon 24. říj 2011 11:44:44
Příspěvky: 2542
Bydliště: Liberec
Jestli to klepání nemá něco společnýho s vyčochtanou převodovkou.
Při sešlápnutí spojky se soukolí převodovky zastaví a klepání/rachocení ustane. klasika, mám
tu několik takhle rachtacích převodovek. Zkusit výměnu oleje, ale tomu už stejně nic nepomůže.
Převodovka se nerozpadne, i s tím klepáním ještě bude lítat dlouhý roky


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 29. dub 2017 10:00:09 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 31. bře 2017 14:10:09
Příspěvky: 232
Bydliště: Brno-střed
No jasné, to je možný. Ale jsem si jistý tím, že před výměnou spojky tohle nedělala. Okamžitě jsem si toho všiml, jakmile jsem ji na ulici nastartoval...

_________________
Ford Sierra 2.0i OHC Ghia hatchback 1988
Mercedes-Benz 124 230TE 1988
ex: Ford Sierra 1.6i CVH turnier 1990
ex: Ford Escort Turnier 1.6i Zetec 1998


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 29. dub 2017 12:15:58 
Offline
SIERRA Úchylák ale Administrátor
SIERRA Úchylák ale Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 03. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 12937
Bydliště: Ostrava (Ludgeřovice)
Podobné projevy jsem měl když byl KO silentblok pod převodovkou. Reagovalo to na vyšlápnutí spojky. Drnčela převodovka o konzoli se silentblokem. Silentblok byl starý maximálně pár týdnů.

_________________
Sierra '92 sedan 2,0i DOHC RSIII
Wilík Cosworth 4x4 2.0T, ex Jirkakingův, ex Willyho
420 spících poníků, shit happens ...
S-MAX 2,0TDCi 180k Titanium '16
Ford Focus ST 2,3Turbo280k HB '20


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 29. dub 2017 16:27:47 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 31. bře 2017 14:10:09
Příspěvky: 232
Bydliště: Brno-střed
Inu, tak nevím ... projevů, co by to mohlo být je dost. Asi to vidím tak, že v týdnu zajedu s novým převodovým olejem do servisu, nechám ho u nich vyměnit a rovnou jim taky řeknu, jestli by na ty silentbloky a podobně nemohli na zvedáku mrknout.

_________________
Ford Sierra 2.0i OHC Ghia hatchback 1988
Mercedes-Benz 124 230TE 1988
ex: Ford Sierra 1.6i CVH turnier 1990
ex: Ford Escort Turnier 1.6i Zetec 1998


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: sob 29. dub 2017 20:18:45 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 31. bře 2017 14:10:09
Příspěvky: 232
Bydliště: Brno-střed
A když už jsme u té výměny oleje v převodovce - jaký olej tam dát, můžu udělat nějakou chybu?
Z toho, co jsem vyčetl zde, jednoznačně 75W-90. V návodech, k převodovce Typ 9 (předpokládám, že to je ta, co mám) se píše polosyntetika, v příručce k autu taky. Navíc je v té příručce k pětistupňové převodovce psána Ford specifikace ESD M2C175-A. Tak hledal jsem na netu olej 75W-90, polosyntetika a ještě takhle Ford specifikace, a myslím, že takový olej (již?) neexistuje. Pokud nějaký, tak plná syntetika.
Pak jsem zabrousil na nějaký olejářský web, tam bylo v tabulkách psáno, že Ford Sierra 5stupňová může dostat třeba převodový olej Castrol Syntrans Transaxle 75W-90. Cena je příznivá, dostupnost taky - myslíte, že bych tímhle olejem mohl "něco" způsobit, když je to plně syntetický olej a o té specifikaci Ford k němu nikde nic nepíší, nebo nemám co řešit?

Tady je ten web, kde jsem se k tomu dočetl...
http://www.oleje.cz/search/oils/?motor=sierra_1_8_5_speed_sierra_EFt8PiztC

_________________
Ford Sierra 2.0i OHC Ghia hatchback 1988
Mercedes-Benz 124 230TE 1988
ex: Ford Sierra 1.6i CVH turnier 1990
ex: Ford Escort Turnier 1.6i Zetec 1998


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: čtv 04. kvě 2017 11:16:31 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 31. bře 2017 14:10:09
Příspěvky: 232
Bydliště: Brno-střed
LPG píše:
Jestli to klepání nemá něco společnýho s vyčochtanou převodovkou.
Při sešlápnutí spojky se soukolí převodovky zastaví a klepání/rachocení ustane. klasika, mám
tu několik takhle rachtacích převodovek. Zkusit výměnu oleje, ale tomu už stejně nic nepomůže.
Převodovka se nerozpadne, i s tím klepáním ještě bude lítat dlouhý roky

Jo, tak LPG měl pravdu. Dnes jsem s tím byl za mechanikem, řekl mně úplně to stejný. Nicméně olej už koupený mám, tak ho vyměním a uvidím. Třeba to aspoň prodlouží její životnost o pár kilometrů navíc :-)

_________________
Ford Sierra 2.0i OHC Ghia hatchback 1988
Mercedes-Benz 124 230TE 1988
ex: Ford Sierra 1.6i CVH turnier 1990
ex: Ford Escort Turnier 1.6i Zetec 1998


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: čtv 04. kvě 2017 15:43:03 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák

Registrován: pon 24. říj 2011 11:44:44
Příspěvky: 2542
Bydliště: Liberec
to chce hustej převodovej olej smíchat z dubovýma pilinama a bude chvíli krásně ticho :-D
Ideální oprava před umístěním auta do bazaru :wink:
Do sáknoucího chladiče nasypat solamyl, rezatá místa postříkat naftou a je autíčko jedna báseň :mrgreen:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: čtv 04. kvě 2017 17:10:37 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 11574
Bydliště: Praha
...takže si to probereme.
Před výměnou spojky "to nedělalo"?

Spojka špatně vystavovala?
pozn.:
To znamená, že spojka nebyla "běžně opotřebená".
Běžné opotřebení znamená většinou opotřebení třecí segmentu spojkové lamely (z toho pak může vzniknout poškození dosedacích ploch přítlačáku a setrváku).
Chtěl bych tu starou spojku vidět, vč. spojkového ložiska (foto vymontovaných dílů, tedy přítlačáku, lamely a ložiska).

Výměna spojky není zas tak náročná operace, ale občas se stane, že se mechanikovy nezadaří...
Sám bych mohl vyprávět, kdy mě známý na 4x4 při výměně namontoval lamelu obráceně (nemyslel jsem, že je to možné, ale fakt).
Blbě to vystavovalo a doslova to žralo spojková lanka... a lanko na 4x4 s klimou je záležitost, která se dá koupit jedině origo Ford a není levná...
Nikdy by mě to hned nenapadlo, hledal jsem chybu také jinde a když už mě to fakt nebavilo (čtvrté lanko, vyměněné náplně, pořízená jiná 4x4 převodovka na případnou výměnu a nová spojková sada pro jistotu od jiného výrobce), tak jsem to rozhodili na jiné dílně a bylo to hned jasné...
Zbytečně jsem se s tím nějakou dobu trápil a stálo mě to se vším všudy cca 20 tis. (práce, díly atd.).
A když jsem to pak expertovi, co to dělal, šel říct, tak se ještě rozčiloval, že to není možný...

Takže by mě vůbec nepřekvapilo, kdyby mechanik udělal při montáži něco špatně nebo si třeba nevšiml špatného ložiska v klice (nebo ho dokonce při montáži poškodil), případně se mu nemuselo zadařit se spojkovým ložiskem, nebo může být i blbě dotažený přítlačák atd.

Taky se mohlo něco samozřejmě stářím vysypat hned po montáži nové spojky (to se vyloučit nedá), ale to fakt nepředpokládám...

Jo, co za spojku jsi si pořídil?
Pořídil jsi si celý spojkový set (kompletně balené v jedné krabici, od jednoho výrobce, složení: přítlačák, ložisko, lamela)?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: čtv 04. kvě 2017 17:12:09 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 11574
Bydliště: Praha
...trochu mě totiž vyděsilo to slovní spojení hned na začátku popisu závady v prvním příspěvku, cituji: "Spojka by měla být komplet nová".


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: čtv 04. kvě 2017 17:13:42 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 11574
Bydliště: Praha
Jediný rozumný postup je to znovu celé rozebrat (a to co nejdříve) - udělat revizi.

Potom bude hned jasné, kde je chyba...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pát 05. kvě 2017 16:34:01 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 31. bře 2017 14:10:09
Příspěvky: 232
Bydliště: Brno-střed
Budu odpovídat postupně:
- Prvopočátek byl, že jsem před nedávnem Sierru koupil. Z počátku jezdila OK, pak po nějakých set kilometrech začala zlobit ta spojka - postupně přestávala rozpojovat, tj. jednička šla jen velmi hrubou silou a zpátečka šla přes zuby. Protože s tímhle jsem už měl zkušenost, kdysi se mi tohle stalo na Escortovi; tehdy stejnej mechanik (známej příbuzného) spojku celou vyměnil. Tehdy jsem s tou závadou jezdil ještě dobrý měsíc, čím dál se to zhoršovalo. Teď se Sierrou a stejným chováním spojky jsem už neváhal, a hned jel do opravy (za stejným člověkem). Zkusil to, říká "spojka v hajzlu". Je nutné podotknout, že je to známej, na mně nic nevydělá, takže by to neříkal jen tak, aby si víc vydělal - práce má dost jiné. Spojku vyměnil, starou mi ukázal, říkal ať si ju klidně vezmu - já si ji (nyní říkám bohužel) nevzal, protože jsem v dobré víře nevěděl, k čemu by mi byla... Ale jakmile jsem nastartoval, uslyším tiché klepání od spodu. Proč si myslím, že předtím to nedělalo? Protože jsem si toho všiml okamžitě. Jasné, je možné, že auto jsem neměl ještě dobře naposlouchané... Ale co je fakt, že hned při nastartování jsem si řekl "tady je něco jinak".

- Spojku jsem si nesháněl já, koupil ji ten můj mechanik. Dle všech zúčastněných kupuje vždy kvalitní díly ale ne předražené, proto mu v tomhle věřím. Jasně, tohle může říct každej. Ale buď ti, kteří mi ho "dohodili" nebo kteří se s ním také znají a jsou třeba také mechanicky zručnější, říkají, že v těchto věcech je poctivej. Je to starší borec a auta už nějakou dobu opravuje, tak myslím, že pravděpodobnost, že by se někde sekl je malá, ale jasně, může být.

- S autem jsem od výměny spojky najel zas asi 250 km, spíš městem, všechno pracuje, jak má, nová spojka jde krásně na podlahu, jednička jde dobře, zpátečka taky (jednou mi teda chtěla už jít přes zuby, to zrovna nevím proč, ale po párminutovém odstavení zase vše OK), klepání je stále stejné, tj. když není sešlápnutá spojka. Ozývá se na neutrál, hodně je slyšet na jedničku a dvojku, pak spíš zaniká. Co se týče otáček, frekvence klepotu roste s otáčkami, nad 3 - 4 tisíce skokově přestává být slyšet (nebo se změní v jednolitý zvuk, kdo ví?)

- Proto jsem si říkal, že ten převodový olej nechám vyměnit (nic tím nezkazím, novej olej mně snad nezruinuje ;-) ) a když už se tohle bude dít, poprosím je, aby se i na tohle zaměřili. Jestli říkáte, že jediný možný postup je celé rozebrat a znovu složit... Nejsem za to rád, ale je to asi lepší, než zničit něco horšího. Když jsem byl za tím mechanikem s tímhle klepáním (včera to bylo), říkal, že to je na 100 % převodovka, kde už jsou velký vůle předlohové hřídele. Že se tím nemám vzrušovat, jezdit, a až to bude hodně špatný (jak on říkal, za třeba 100 000 km), tak že to bude potřeba spravit, ale že to ničemu neškodí. To je jeho interpretace. Takže já s tou výměnou oleje pojedu asi jinam, páč on to nehodlá řešit a je dobrý zkusit názor někoho jiného cizího :-)

Snad jsem to víc objasnil, když se v řešení posuneme nějak dál, tak budu rád :-)

_________________
Ford Sierra 2.0i OHC Ghia hatchback 1988
Mercedes-Benz 124 230TE 1988
ex: Ford Sierra 1.6i CVH turnier 1990
ex: Ford Escort Turnier 1.6i Zetec 1998


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: ned 07. kvě 2017 17:53:13 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 24. črc 2007 0:00:00
Příspěvky: 1959
Bydliště: Bohuslavice 26 78972 p.Dubicko
Pokud to budeš chtít nebo muset řešit, převodovku bych vůbec nerozdělával.
Koupit jinou, je jich spousta, cenu bych odhadoval zdarma až 1500max.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: ned 07. kvě 2017 18:43:03 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 11. bře 2010 1:00:00
Příspěvky: 6962
Bydliště: Trutnov
sts píše:
Pokud to budeš chtít nebo muset řešit, převodovku bych vůbec nerozdělával.
Koupit jinou, je jich spousta, cenu bych odhadoval zdarma až 1500max.


tak když sežene jinou a tuhle si cvičně rozdělá ať ví jak to tam vypadá a co je třeba šppatně tak proč ne že :-)

_________________
Ford Focus mk3.5 ST benzín
Ford Focus mk2 1,6 ropa

bylo:
Ford Sierra combi 2.0 DOHC N9C Ghia Koncern killer :smile:
Ford Sierra sedan 2.0 DOHC daily
Ford Sierra sedan 2.0 DOHC na díly
Ford Sierra sedan 1.6 CVH daily
Ford Sierra combi 2.0 DOHC na díly
Ford Sierra combi 1.8TD
Peugeot 205 1.1
Š Felicia 1.3 combi
Opel Ascona C 1.8 ohc hb


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: pon 08. kvě 2017 9:38:19 
Offline
SIERRA člen
SIERRA člen
Uživatelský avatar

Registrován: pát 31. bře 2017 14:10:09
Příspěvky: 232
Bydliště: Brno-střed
Já teda myslím, že zatím to řešit nijak nebudu, dokud to nebude ohrožovat funkčnost ostatních částí nebo celýho auta. A až to bude nutné, tak to nechám repasovat. Bude to sice větší investice, ale zas budu mít jistotu, že to bude forever :-D

_________________
Ford Sierra 2.0i OHC Ghia hatchback 1988
Mercedes-Benz 124 230TE 1988
ex: Ford Sierra 1.6i CVH turnier 1990
ex: Ford Escort Turnier 1.6i Zetec 1998


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
PříspěvekNapsal: úte 09. kvě 2017 8:26:04 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. led 2007 1:00:00
Příspěvky: 11574
Bydliště: Praha
...převodovku nabídnu klidně za "rozumný peníz" :-) .


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz