Fordsierra.cz http://fordsierra.eu/phpBB3/ |
|
Zavzdušněný chladící okruh http://fordsierra.eu/phpBB3/viewtopic.php?f=12&t=11797 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | Adamkarma [ pát 17. bře 2017 13:15:00 ] |
Předmět příspěvku: | Zavzdušněný chladící okruh |
Zdravím, jsem tady nový takže nevím jestli tady už tohle téma bylo. Každopádně mám problém že mi z expanzní nádoby steče voda pod rysku min. při zahřátém motoru a horní hadice na chladiči je tvrdá. Když vypnu motor po cca 20 minutách tak se zdá že se chce víčko na nádobce rozervat tlakem takže jej vždycky povolím abych odpustil vzduch a rázem se mi i vrací voda zpět na rysku max. přičemž horní hadice změkne a při zmáčknutí jakoby usrkávala vodu. (Vzduch se nasával ze spodní hadice protože byla špatně dotažená) Vodní pumpa se měnila tento rok. Poradil by prosím někdo co s tím nebo jak to odvzdušnit? Motor : 2.0L DOHC |
Autor: | el_Barto [ pát 17. bře 2017 13:20:38 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zavzdušněný chladící okruh |
Vadné těsnění pod hlavou, nebo prasklá hlava. Běžný problém u těchto aut. Oprava není nijak likvidační. Až to budeš opravovat, nebo nechávat opravovat, pozor na rozvody, ne vždy se vyplatí dávat nové. |
Autor: | Adamkarma [ pát 17. bře 2017 13:48:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zavzdušněný chladící okruh |
Těsnění pod hlavou by mělo být v pohodě měnilo se před 2 roky. A minulý rok se roztekl chladič tak jsem ho dal opravi protože nasával vzduch. |
Autor: | el_Barto [ pát 17. bře 2017 14:00:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zavzdušněný chladící okruh |
DOHC se odvzdušňuje samo. pravděpodobně se ti ztrácí i voda. Bude to hlava, nebo těsnění ... Tyhle motory se dělí do 2 skupin: 1. Ty co jim praskla hlava. 2. Ty co jim hlava praskne. Ovlivňuje to několik faktorů a jedním z nich je zarostlé topení. Tak jako tak tento problém z toho motoru nedělá špatný motor. Oprava není nákladná a projevem i vlastnostmi je to dobrý motor. S vadným těsněním jsem takto najel cca 30tis km včetně dálkovek přes 1000km. |
Autor: | Adamkarma [ pát 17. bře 2017 14:10:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zavzdušněný chladící okruh |
Bratr je automechanik tak řekl že se na to podívá, ale vrtá nám hlavou jak mohla prasknout hlava nebo těsnění,když se s ní za ty dva roky od výměny těsnění moc nejezdilo. |
Autor: | el_Barto [ pát 17. bře 2017 14:37:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zavzdušněný chladící okruh |
To se holt stává. I když je to práce navíc opravdu se vyplatí vyměnit i vnitřní radiátor. Mimochodem, slyšíš někdy takové jakoby šplouchání? To je další z příznaků. |
Autor: | Adamkarma [ pát 17. bře 2017 14:50:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zavzdušněný chladící okruh |
Šplouchání neslyším jen se ztratí voda z expanzky a po povolení víčka se tam voda vrátí. |
Autor: | el_Barto [ pát 17. bře 2017 15:00:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zavzdušněný chladící okruh |
To bude ono . A koukám, že jsi kousek odsud . Supr. |
Autor: | hadXR [ pát 17. bře 2017 17:00:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zavzdušněný chladící okruh |
Že by nakonec východní část klubu vstala z popela |
Autor: | Eddie [ pát 17. bře 2017 17:40:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zavzdušněný chladící okruh |
...tak nevím. Zase tu máme mýtus o praskajích hlavách na DOHC. A přitom těch závad nebylo zase tolik a rozhodně nejde o konstrukční chybu odlitku hlavy. To, že občas hlava opravdu praskla (vetšinou mezi ventily, viditelně ze spalovacího prostoru) bylo totiž téměř vždy způsobeno tím, že došlo k přehřátí motoru kvůli závadě na chlazení nebo nefunkčnímu ventilátoru. Takže šlo až o následek jiného problému... Jinak jedna rada (o postupu), než to mechanik začne rozebírat... - napřed prověřit chladící kapalinu (třeba na obsah spalin - dost servisů to už dnes velmi jednoduše umí...). - těsnost chladícího systému - stav chladící kapaliny - termostat (funkce) - ventilátory na chladiči (spínání, funkce) A až pak začít sundavat hlavu. A u hlavy, když už bude dole, tak odvézt do odborné firmy na tlakovku (zkoušku). V případě, že by tam byla prasklina, může být jinde, než viditelně do spalovacího prostoru... a prostě nemusí být vidět... Taky může jít o předchozí podcenění při opravě - výměně těsnění. Měřil někdo rovinnost dosedací plochy hlavy? Nové těsnění bylo kvalitní a byl dodržený postup při montáži (stav ploch, postup, utahování momenty a úhly, šrouby atd.)? |
Autor: | Eddie [ pát 17. bře 2017 17:49:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zavzdušněný chladící okruh |
...jo a mimochodem, správná repase (oprava hlavy, která tedy není prasklá) vyjde na podobné peníze jako celý motor na ND v inzerci. Takže pokud by opravdu měl el Sibyla Barto nakonec ve své věštbě pravdu, tak opravovat prasklý odlitek se cenově nevyplatí. Pokud by byl odlitek OK, tak se ale rozhodně vyplatí hlavu zrepasovat (když už je dole) a pak ji teprve montovat zpět. Min. srovnat dosedací plochy, udělat vodítka a sedla ventilů atd. Při montáži pak myslet na nové misky a "O" kroužky vstřiků a další. Pokud se neozývalo po nastartování cvakání ventilů, tak hydroštěly stačí jen zkontrolovat. O rozvodech by se také dalo uvažovat... pozn.: Ano není je nutné měnit, ale ne každý je schopný posoudit opotřebení řetězu, lišt atd. A co je třeba měnit je hydraulický napínák rozvodů (fakt nemá cenu se zdržovat jeho opětovným skládáním a riskovat, že to neklapne a tím se poškodí celý motor...), navíc nestojí zas tolik. |
Autor: | Tomin [ pát 17. bře 2017 22:45:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zavzdušněný chladící okruh |
Kdysi mi to zaclo brat vodu a cukat. Po vyndani svicky bylo jasne ze jde voda do spalovaku. A na konec bylo jen KO tesneni. Po srovnani a novem tesneni zas Scorpio litalo jak nove. A pokud pujde hlava dolu, tak nove tesneni kup MLS (ocelove). V mladsich verzich tohoto motoru uz ho Ford daval (Scorpio, Galaxy, RS2000). Do Sierry pak patri verze ze Scorpia (typ motoru N3A) (ma na stejne strane vystup pro termostat a diry pro prutok vody v tesneni tomu odpovidaji). https://www.motora.cz/autodily?ArtNr=61 ... oCQGLw_wcB |
Autor: | Adamkarma [ sob 18. bře 2017 14:20:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zavzdušněný chladící okruh |
Problém vyřešen od včerejška jsme bádali co tomu bude nakonec se zjistilo že je někde "špunt" který nevrací vodu a proto se voda při povolení víčka vrací spodní hadicí z expanzky. Za pár dní to budeme řešit protože momentálně není kde to rozebrat a na parkovišti by to nešlo Každopádně všem tady děkuji za ochotu. |
Autor: | LPG [ sob 18. bře 2017 14:52:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zavzdušněný chladící okruh |
ten špunt bude vzduchová bublina s prasklýho těsnění nebo hlavy |
Autor: | Adamkarma [ sob 18. bře 2017 14:59:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zavzdušněný chladící okruh |
vzduchová bublina se nejspíš nasála z nedotažené hadice. |
Autor: | Hauzz [ ned 02. dub 2017 11:46:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zavzdušněný chladící okruh |
Jo s timhle sem měl taky problémy nějak sem na to sral ,protože jsem si taky myslel ,že to je prasklá hlava a po repasu celýho motoru se to stejně na odvzdušňovalo a časem se to nějak odvzdušnilo samo... |
Autor: | momo [ ned 02. dub 2017 19:22:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zavzdušněný chladící okruh |
Jediný co asi pomůže je zahřát na provozní teplotu aby se ohřál i chladič pak vypnout motor a po chvilce pomalu otevřít víčko expanzky a nechat vychladnout. Pak dolít do max rysku a mělo by být hotovo |
Autor: | Adamkarma [ pon 08. kvě 2017 22:02:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zavzdušněný chladící okruh |
Dlouho jsem tady nebyl, ale díky momo za radu, možná ji časem zužitkuju :) |
Autor: | Piro:cz [ čtv 11. kvě 2017 12:33:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zavzdušněný chladící okruh |
Mě to dělal špatný radiátor topení. |
Autor: | prochy [ čtv 11. kvě 2017 15:12:32 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zavzdušněný chladící okruh |
Do roku vyroby tusim 5/1990 byly na vodni pumpe opacne hadice od topeni a expanzky (2 tenky hadice). Od 5/1990 to ve vyrobe otocili prave aby odstranili problem s odvzdusnenim -> takze, pokud mas starsi rocnik, tak prohodit. |
Autor: | momo [ čtv 11. kvě 2017 22:11:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zavzdušněný chladící okruh |
pokud se nepletu tak hadice topení by měla být nahoře a hadice expanzky zezadu (po modifikaci) |
Autor: | Adamkarma [ úte 16. kvě 2017 21:56:05 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zavzdušněný chladící okruh |
Prochy, nebyl problém se zavzdušněním dokud nám nepraskl chladič, ten jsme nechali zavařit a zase topila a nezavzdušňovala se jenže pak se nějak povolila eska páska na hadici takže to začalo nasávat vzduch, ale teď už je to zase OK |
Autor: | el_Barto [ stř 17. kvě 2017 8:37:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zavzdušněný chladící okruh |
Jestli on ten chladič nepraskl kvůli toho že je prasklá hlava a tlakuje to do okruhu. Ona se ani eska páska nepovolí z ničeho nic. |
Autor: | Eddie [ stř 17. kvě 2017 13:12:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zavzdušněný chladící okruh |
...a pokud někde povolí hadicová spona, tak na 99% míst bude mít za následek únik chladící kapaliny a ne přisávání vzduchu do systému (to samozřejmě může nastat, ale jen jako následek úbytku kapaliny). Rozhodně bych stav chlazení sledoval (teplota při provozu, její případné kolísání nebo stoupání, tlakování chladícího systému, co se děje po vypnutí zahřátého motoru - třeba náhlé zvýšení teploty chladiva a jeho pohyb v expanzní nádržce atd.). Pokud se něco z toho projeví, je velmi pravděpodobné, že problém opravdu bude spíše v motoru, než v chladící soustavě. A ten problém se rozhodně za nějaký čas začne zhoršovat a opět se projeví... A třeba to, co by se dnes dalo za rozumné peníze opravit, může mít za následek později daleko větší poškození motoru... |
Autor: | Tomin [ stř 17. kvě 2017 14:17:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zavzdušněný chladící okruh |
Ja bych nejakou chemii preventivne proplachnul topeni. |
Autor: | Adamkarma [ sob 20. kvě 2017 16:36:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zavzdušněný chladící okruh |
el_Barto píše: Jestli on ten chladič nepraskl kvůli toho že je prasklá hlava a tlakuje to do okruhu. Ona se ani eska páska nepovolí z ničeho nic. Ona se sama nepovolila bratr mi řekl že jí špatně dotáhla když se chladič zpět montoval, jinak hlava prasklá není a těsnění taky ne, na chladiči v místě zapájení se zase začíná objevovat mokrý flíček takže problém bude nejspíš v chladiči :) |
Autor: | el_Barto [ ned 21. kvě 2017 21:35:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zavzdušněný chladící okruh |
Já nechci být špatný prorok, ale taky jsem si tím prošel. Ony DOHC se dělí na 2 druhy: Ty co mají prasklou hlavu a ty, co jim hlava praskne. Z čeho usuzuješ že tvoje hlava a těsnění je OK? |
Autor: | Eddie [ pon 22. kvě 2017 11:43:39 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zavzdušněný chladící okruh |
...ale kdepak, Barto zase nestraš. To že odešla hlava tobě, ještě neznamená, že odejde každému. Já tedy potkal hodně DOHC, které tenhle problém opravdu neměly (ale uznávám, že i pár aut, které na tenhle problém "dojezdili"). Ale právě z těch "špatných DOHC" vím, že příčina nebyla "v hlavě", ale vždy ve špatné funkci chlazení, vetšinou ventilátorů a hlava to odnesla jako následek nesprávně fungujícího chlazení... Jinak pro zajímavost. I mě DOHC začalo před nějakou dobou "brát vodu". Velmi málo, ale dle krásných světlých obláčků, při rozjezdu na křižovatce nebo při prošlápnutí zahřátého motoru po chvilce chodu na volnoběh, bylo jasno, že "někde je chyba". Po rozebrání (hlava dolů) byla hlava OK a celý problém byl v těsnění a to jsem ho ještě musel dlouho hledat (asi nějaká nečistota už při montáži, vypadalo to na vlas v dosedací ploše a po letech provozu si tudy našla chladící kapalina cestu do spalovacího prostoru). A jak jsem psal víš, tak např. u jiného motoru z auta, co jsem rozebíral, byla špatná hlava, ale problém byl v tom, že u auta, ze kterého byl nefungovala pořádně sahara (jeden z ventilátoru nešel vůbec - prostě se už ani netočil a druhý velmi špatně). Takže problém nemusí být v hlavě, nicméně pokud je nějaký problém s chlazením, je třeba ho co nejdříve najít a odstranit, protože jinak to může mít za následek poškození hlavy a to je vždy drahá sranda a někdy zbytečně, protože často jde vetšinou až o následek chyby právě v chladícím systému... (funkčnost ventilátorů, funkčnost spínače ventilátorů, špatný chladič - vetšinou zase následek nepoužívání nemrzky nebo špatné nemrzky - je vždy potřeba nemrzka, která je určená pro hliníkové díly motorů atd.). Takže kvůli maličkosti na začátku (např. zmíněný ventilátor) často dojde k většímu poškození motoru (hlava) a často to je s ohledem na náklady na opravu i konec celého auta... |
Autor: | Tomin [ pon 22. kvě 2017 17:40:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zavzdušněný chladící okruh |
Taky me pred lety bralo DOHC vodu, taky me strasili a taky jsem mel ko jen tesneni. Mel jsem 3 DOHC a ani jedno nemelo problem s hlavou. A to jsem se s tema motorama na dalnicich v noci, pred bodovym systemem, neparal. |
Autor: | breakthru [ pon 22. kvě 2017 20:36:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Zavzdušněný chladící okruh |
ty vado, vy jste kolovrátci s tím DOHC.Nějaký dělení na prasklý a neprsklý Chladící okruh není jenom o hlavě, sakra! Kolikrát zákazníci chcou měnit těsnění pod hlavou nebo rovnou brečí jak praskla hlava a ono pumpa v hajzlu, netěsný hadice nebo chladič shnilej na sračku.... |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |