Fordsierra.cz http://fordsierra.eu/phpBB3/ |
|
Ventilátor chladiče http://fordsierra.eu/phpBB3/viewtopic.php?f=12&t=11540 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Zahoslav [ sob 29. říj 2016 18:06:25 ] | ||
Předmět příspěvku: | Ventilátor chladiče | ||
Zdar, nějáká zvěř mi překousala kabely od ventilátoru chladiče tak jsem chtěl napájet kabely nové, a při té příležitosti rotory i vyčistit... Zajímá mě jestli jsou ventilátory v Sieřře rozebíratelné? Sundal jsem kovový kryt co drží na 4 šroubkách a vypadaly mi ztoho 4 matičky který tam prostě nemám šanci vrátit pokud to nepude úplně rozebrat. Vyfoceno v jakém stádiu rozebírání jsem se zasekl
|
Autor: | Hush [ úte 01. lis 2016 10:53:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ventilátor chladiče |
Jak to vypadá z druhé strany? co brání sundat vrtuli z rotoru a dát to dohromady? |
Autor: | nebema [ stř 02. lis 2016 13:28:20 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ventilátor chladiče |
http://www.catcar.info/ford/?lang=en&l= ... IrMA%3D%3D Vrtule se dodává jako zvlášť díl, takže by měla být teoreticky stahnutelná. Fakt je, že ta stávající je přirostlá k hřídelce a drží fest. Snad by pomohl rezožrout a nechat žrát pár dnů a pak opatrným poklepem na hřídelku sklepat vrtuli dolů. Teoreticky sranda, prakticky ojeb. Jinak tam ty matičky pod vrtulí zpátky asi fakt nepůjdou. |
Autor: | Butrym [ stř 21. čer 2017 8:23:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ventilátor chladiče |
Ahojda, jsem tu nový, i když v minulosti jsem měl 2.3 D, což byl nezmar a nějaká fóra ohledně Sierr jsem navštěvoval. V současné době mám vcelku zachovalý 2.0 EFI a snažím se jej udržet v provozu. Mám jej 5 let, r.v. je 1987 a jezdím s ním jen sporadicky. Není to asi úplně k tématu, ale při včerejším vedru jsem nechal auto asi 15 - 25 minut stát zahřáté a s běžícím motorem, hledali jsme s kamarádem automechanikem závadu v zapalovací soustavě a když jsem posléze přijel domů, všiml jsem si, že postávání v parnu s běžícím motorem autu nedělá dobře. Teplota chladící kapaliny vystoupala k bodu varu. Ručička teploměru byla těsně před červeným polem a po otevření kapoty už v nádobce drobátko bublalo. Auto jsem zaparkoval do stínu, otevřel kapotu a nechal vychladnout. Další jízdu jsem neplánoval, ale asi by se jízdou motor ochladil. Chci se optat (z 2.3 D toto neznám), je to "normální"? Eventuálně, co s tím? Vrtule se tváří, že se točí tak, jak se u Sierry točit má. Za dobrou radu předem díky. |
Autor: | momo [ stř 21. čer 2017 8:36:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ventilátor chladiče |
z toho co píšeš usuzuju že máš pinto čili jednovačku, s jednou saharou poháněnou řemenem motoru. problém který si myslím že budeš nejspíš mít je vadná viskospojka na sahaře která při přehřívání nesepne naplno a tudíž nechladí. to že se točí je normální. myslím že by mělo jít ji zastavit rukou při běžícím motoru. pokud se nepletu saharu spíná v závislosti na teplotě pouze ta viskospojka.... Eventuelně mě doplňte vy co máte pinta BOBO a další |
Autor: | Butrym [ stř 21. čer 2017 9:43:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ventilátor chladiče |
Děkuji. Jj, bude to, jak píšeš...trošku to znám, rozpomínám se, ze své bývalé 2.3 D r.v. 1988, to byl nesmrtelný traktůrek, ale podlehla korozi...mechanicky byla nerozbitná, vše fungovalo na 100%, nikdy nevařila - auto k neutahání. Tato 2.0 EFI je vcelku zachovalý kousek, ale jednoduchost oproti dieselu je ta tam. Dá se ta spojka ve vrtuli opravit? |
Autor: | momo [ stř 21. čer 2017 11:31:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ventilátor chladiče |
to už ti řeknou kluci zde... já pinto nikdy neměl tak nevím. |
Autor: | Butrym [ stř 21. čer 2017 11:43:51 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ventilátor chladiče |
Děkuju...tak snad se někdo ozve . |
Autor: | Eddie [ stř 21. čer 2017 12:25:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ventilátor chladiče |
Můžu nabídnout celou vrtuli s viskospojkou (funkční). Visko tam funguje tak, že se stoupající teplotou by měli stoupat i otáčky vrtule. Vrtule se po nastartování točí vždy, ale relativně v malých ot. a s nepatrným odporem. Po zahřátí stoupají otáčky vrtule a je to i slyšet (při plném sepnutí je to celkem hukot). pozn.: Zkoušet ji zastavit není dobrý nápad, rozhodně ne rukou... při zahřátí zastavit určitě nejde. |
Autor: | el_Barto [ stř 21. čer 2017 12:33:08 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ventilátor chladiče |
Když ale zastavíš s horkým motorem, určitě by neměla jít lehce rukou protočit. |
Autor: | Butrym [ stř 21. čer 2017 14:22:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ventilátor chladiče |
Eddie, poslal jsem ti email. Předpokládám, že opravovat to je asi hloupost, ...raději vyměnit(?) Když jsem ji koupil, šla vrtule neustále na plno, takže při sešlápnutém plynu jsem se málem vznesl a auto znělo jak min. šestiválec, když se pošlapal plyn.pedál na křižovatce. Nechal jsem vrtuli vyměnit za jinou a ejhle, asi byla špatná a nebo se v průběhu posledních let sešpatnila... |
Autor: | Butrym [ pon 10. črc 2017 13:29:40 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ventilátor chladiče |
Děkuji Eddiemu, vrtuli už mám doma . |
Autor: | Eddie [ pon 10. črc 2017 14:17:50 ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: Ventilátor chladiče | ||
...tak ať slouží. Na tom automatu to uchladila naprosto v pohodě. Koukal jsem se ještě o víkendu a našel jsem další (žlutou, tak z OHC) a měla více listů. To spíš pro zajímavost. Jinak mě překvapilo, že byly i různé kryty vrtule (plast zachycený na chladiči, který by měl usměrňovat proudění vzduchu), většina byla plná, některé kryty, ale měly i díry navíc:
|
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |