Fordsierra.cz
http://fordsierra.eu/phpBB3/

Ventilátor chladiče
http://fordsierra.eu/phpBB3/viewtopic.php?f=12&t=11540
Stránka 1 z 1

Autor:  Zahoslav [ sob 29. říj 2016 18:06:25 ]
Předmět příspěvku:  Ventilátor chladiče

Zdar, nějáká zvěř mi překousala kabely od ventilátoru chladiče tak jsem chtěl napájet kabely nové, a při té příležitosti rotory i vyčistit... Zajímá mě jestli jsou ventilátory v Sieřře rozebíratelné? Sundal jsem kovový kryt co drží na 4 šroubkách a vypadaly mi ztoho 4 matičky který tam prostě nemám šanci vrátit pokud to nepude úplně rozebrat. :?: :idea: :?:

Vyfoceno v jakém stádiu rozebírání jsem se zasekl

Přílohy:
14876624_1439788719367847_2578666701513094442_o.jpg
14876624_1439788719367847_2578666701513094442_o.jpg [ 301.92 KiB | Zobrazeno 6772 krát ]

Autor:  Hush [ úte 01. lis 2016 10:53:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ventilátor chladiče

Jak to vypadá z druhé strany? co brání sundat vrtuli z rotoru a dát to dohromady?

Autor:  nebema [ stř 02. lis 2016 13:28:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ventilátor chladiče

http://www.catcar.info/ford/?lang=en&l= ... IrMA%3D%3D
Vrtule se dodává jako zvlášť díl, takže by měla být teoreticky stahnutelná.
Fakt je, že ta stávající je přirostlá k hřídelce a drží fest.
Snad by pomohl rezožrout a nechat žrát pár dnů a pak opatrným poklepem na hřídelku sklepat vrtuli dolů.
Teoreticky sranda, prakticky ojeb.
Jinak tam ty matičky pod vrtulí zpátky asi fakt nepůjdou.

Autor:  Butrym [ stř 21. čer 2017 8:23:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ventilátor chladiče

Ahojda, jsem tu nový, i když v minulosti jsem měl 2.3 D, což byl nezmar a nějaká fóra ohledně Sierr jsem navštěvoval.
V současné době mám vcelku zachovalý 2.0 EFI a snažím se jej udržet v provozu. Mám jej 5 let, r.v. je 1987 a jezdím s ním jen sporadicky.
Není to asi úplně k tématu, ale při včerejším vedru jsem nechal auto asi 15 - 25 minut stát zahřáté a s běžícím motorem, hledali jsme s kamarádem automechanikem závadu v zapalovací soustavě a když jsem posléze přijel domů, všiml jsem si, že postávání v parnu s běžícím motorem autu nedělá dobře. Teplota chladící kapaliny vystoupala k bodu varu. Ručička teploměru byla těsně před červeným polem a po otevření kapoty už v nádobce drobátko bublalo.
Auto jsem zaparkoval do stínu, otevřel kapotu a nechal vychladnout. Další jízdu jsem neplánoval, ale asi by se jízdou motor ochladil.
Chci se optat (z 2.3 D toto neznám), je to "normální"? Eventuálně, co s tím? Vrtule se tváří, že se točí tak, jak se u Sierry točit má. Za dobrou radu předem díky.

Autor:  momo [ stř 21. čer 2017 8:36:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ventilátor chladiče

z toho co píšeš usuzuju že máš pinto čili jednovačku, s jednou saharou poháněnou řemenem motoru.
problém který si myslím že budeš nejspíš mít je vadná viskospojka na sahaře která při přehřívání nesepne naplno a tudíž nechladí.
to že se točí je normální. myslím že by mělo jít ji zastavit rukou při běžícím motoru.
pokud se nepletu saharu spíná v závislosti na teplotě pouze ta viskospojka....

Eventuelně mě doplňte vy co máte pinta ;) BOBO a další

Autor:  Butrym [ stř 21. čer 2017 9:43:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ventilátor chladiče

Děkuji. Jj, bude to, jak píšeš...trošku to znám, rozpomínám se, ze své bývalé 2.3 D r.v. 1988, to byl nesmrtelný traktůrek, ale podlehla korozi...mechanicky byla nerozbitná, vše fungovalo na 100%, nikdy nevařila - auto k neutahání. Tato 2.0 EFI je vcelku zachovalý kousek, ale jednoduchost oproti dieselu je ta tam.

Dá se ta spojka ve vrtuli opravit?

Autor:  momo [ stř 21. čer 2017 11:31:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ventilátor chladiče

to už ti řeknou kluci zde... já pinto nikdy neměl tak nevím.

Autor:  Butrym [ stř 21. čer 2017 11:43:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ventilátor chladiče

Děkuju...tak snad se někdo ozve ;) .

Autor:  Eddie [ stř 21. čer 2017 12:25:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ventilátor chladiče

Můžu nabídnout celou vrtuli s viskospojkou (funkční).
Visko tam funguje tak, že se stoupající teplotou by měli stoupat i otáčky vrtule.
Vrtule se po nastartování točí vždy, ale relativně v malých ot. a s nepatrným odporem.
Po zahřátí stoupají otáčky vrtule a je to i slyšet (při plném sepnutí je to celkem hukot).

pozn.:
Zkoušet ji zastavit není dobrý nápad, rozhodně ne rukou... při zahřátí zastavit určitě nejde.

Autor:  el_Barto [ stř 21. čer 2017 12:33:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ventilátor chladiče

Když ale zastavíš s horkým motorem, určitě by neměla jít lehce rukou protočit.

Autor:  Butrym [ stř 21. čer 2017 14:22:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ventilátor chladiče

Eddie, poslal jsem ti email.
Předpokládám, že opravovat to je asi hloupost, ...raději vyměnit(?)
Když jsem ji koupil, šla vrtule neustále na plno, takže při sešlápnutém plynu jsem se málem vznesl :lol: a auto znělo jak min. šestiválec, když se pošlapal plyn.pedál na křižovatce.
Nechal jsem vrtuli vyměnit za jinou a ejhle, asi byla špatná a nebo se v průběhu posledních let sešpatnila...

Autor:  Butrym [ pon 10. črc 2017 13:29:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ventilátor chladiče

Děkuji Eddiemu, vrtuli už mám doma :-).

Autor:  Eddie [ pon 10. črc 2017 14:17:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Ventilátor chladiče

...tak ať slouží.
Na tom automatu to uchladila naprosto v pohodě.

Koukal jsem se ještě o víkendu a našel jsem další (žlutou, tak z OHC) a měla více listů.
To spíš pro zajímavost.

Jinak mě překvapilo, že byly i různé kryty vrtule (plast zachycený na chladiči, který by měl usměrňovat proudění vzduchu), většina byla plná, některé kryty, ale měly i díry navíc:

Přílohy:
motor.jpg
motor.jpg [ 12.46 KiB | Zobrazeno 6393 krát ]

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/