Fordsierra.cz
http://fordsierra.eu/phpBB3/

skubani kolem 2k otacek
http://fordsierra.eu/phpBB3/viewtopic.php?f=12&t=1077
Stránka 1 z 1

Autor:  MichalZ [ úte 19. úno 2008 20:04:32 ]
Předmět příspěvku:  skubani kolem 2k otacek

Ahoj,
zkusim podrobne popsat problem, protoze uz fakt nevim co to dela.
Mam sierru 2.0 ohc z roku 88 vsechno bezva funguje az na nasledujici problem. Kdyz pustim plyn a necham zarazenou rychlost treba pri zpomaleni do vesnice tak jakmile otacky klesnou pod 2000 tisice zacne motor skubat jako kdyby jsem rychle pridaval a poustel plyn. Myslel jsem si ze mam vuli na kardanu, ale kdyz jsem nedavno menil spojku tak jsem s tim zkusi zatocit a vule tam neni skoro zadna. Takze dalsi na rade byl volnobezny ventil, odpojil jsem ho auto sice na volnobech chcipalo ale skubani pokracovalo, tak jsem postupne zkousel odpojovat lambdu, snimac klapky , vahu, ale problem porad stejny. Pritom jsem si jisty ze je to neco s rizenim motoru, protoze kdyz (tajnym) vypinacem odpojim snimac otacek tak to okamzite prestane a auto zpomaluje krasne plynule. Taky mi pripada ze je auto trochu linejsi nez bylo, ale to se mi mozna jen zda.
Ridici jednotku jsem resetoval.

ps. Mam ji predelanou na plyn,ale chovani je stejny jak na benzin tak na plyn.

Diky za kazdou radu.

Autor:  pkod [ úte 19. úno 2008 20:17:28 ]
Předmět příspěvku: 

problem se zapalovanim? podle toho popisu by to mohlo byt na 75 procent

Autor:  MichalZ [ úte 19. úno 2008 20:26:33 ]
Předmět příspěvku: 

Takze myslis nechat zmerit predstih? Nebo se necha nejak nastavit doma?

Autor:  G.Cowlley [ stř 20. úno 2008 9:35:08 ]
Předmět příspěvku: 

snímač otáček na ohc? to jsou věci
No předstih bez stroboskopické lampy nastavíš jen odhadem, vem svíčku a dej na kabel 1. válce a ukostři, pak při zapnutym zapalování otáčej pomalu přes hl řemenici motorem a na až ti hodí jiskru tak odečti hodnotu na řemenici, je to jen přibližné nastavení! pokud ti hodnota nebude +- odpovídat tabulkové hodnotě tak pootoč rozdělovačem tak, aby ti jiskra šla když se ti překrývá ryska na hl řemenici. vždy kontroluj nastavení po pravotočivém otáčení motorem protože jen tak se ti vymezí vůle v rozvodu.

Autor:  pkod [ stř 20. úno 2008 10:59:26 ]
Předmět příspěvku: 

ne predstih ale svicky, kabely, civka, zapalovaci modul...

Autor:  G.Cowlley [ stř 20. úno 2008 12:21:06 ]
Předmět příspěvku: 

může být v háji regulace předstihu a zrovna v těch otáčkách to hodí chybu

Autor:  prochy [ stř 20. úno 2008 12:21:38 ]
Předmět příspěvku: 

Jestli to chapu dobre, tak MichalZ mluvi o skubani pri brzdeni motorem.
Pri brzdeni motorem je de facto jedno, jestli to dobre zapaluje nebo ne, protoze by do motoru nemel jit zadnej benzin, takze neni co zapalovat a nemelo by nic skubat.
Bohuzel nevim, kolim ma OHC minimalni otacky pro brzdeni motorem (napr. u DOHC ridici jednotka vypne vstrikovani u brzdeni motorem, ale zacne opet vstrikovat pokud otacky klesnou asi pod 1.300 rpm), predpokladam, ze mnohem niz nez je popisovany problem, tj 2.000rpm.

Je tedy otazka, jestli nahodou ridici jednotka nedava benzin do vstriku i kdyz by mela vedet (podle ruznych signalu cidel), ze se brzdi motorem.

Pokud vim, tak ridici jendotka zjisti, jestli ma brzdit motorem podle udaje z MAP sensoru (a u OHC mozna i MAF-cidlo prutoku vzduchu, nevim) a podle TPS (cidlo skrtici klapky).

TPS: potenciometr na skrtici klapce by pri uzavrene klapce nemel davat vic nez 0.7V (z vlastni zkusenosti vim, ze to byva bohuzel vic; 0.8V je ale naprosty maximum, pak muzou bejt problemy s brzdenim motorem). Je otazka, jak je napriklad nastaven doraz klapky. TPS se da obcas i o nejaky maly uhel presadit (je tam vule v uchyceni). Pokud TPS ukazuje vic, ridici jednotka se muze domnivat, ze se slape na plyn a nebrzdi motorem. Zkontroloval bych i plynulost zmeny vystupniho napeti pri plynulem a pomalem otevirani klapky. Odporova draha uvnitr TPS muze bejt vydrena zrovna blizko zavreni skrtici klapky.

MAP (senzor podtlaku v sani): Pri brzdeni motorem je v sani takrka vakuum. Zkontroluj vystup TPS, pri volnobehu ma davat 100Hz signal.

Odpojovat ruzny cidla je taky dobra stratregie pro zjisteni problemu. Ale je potreba odpojit pouze jedno cidlo a udelat jeste pred testovanim reset. Potom ho pripojit, odpojit jine a znova udelat reset. Jinak se vysledku nedoberes. Problem muze bejt, pokud se sejdou 2 spatny cidla. Nejlepsi je cidla primo zmerit.

Autor:  pkod [ stř 20. úno 2008 13:44:42 ]
Předmět příspěvku: 

Prochy: po odpojeni snimace otacek za jizdy nastala zmena- prestalo cukat. Takze tam palivo jde a tim i zapalovani bude mit vliv.

jenom poznamka: moje byvala sierra musela mit na otackomeru vic jak 2500ot aby vypla palivo. Znovu ho zapla kolem tech 1300ot. Soucasne scorpio je na tom podobne. Vypne pri prekroceni asi 2300 a znovu pripoji pri 1100ot. Zajimave, ze palivo vypina i po seslapnuti spojkoveho pedalu pokud jsou otacky motoru nad 1100.

Autor:  prochy [ stř 20. úno 2008 15:13:26 ]
Předmět příspěvku: 

pkod píše:
Prochy: po odpojeni snimace otacek za jizdy nastala zmena- prestalo cukat. Takze tam palivo jde a tim i zapalovani bude mit vliv.

jenom poznamka: moje byvala sierra musela mit na otackomeru vic jak 2500ot aby vypla palivo. Znovu ho zapla kolem tech 1300ot. Soucasne scorpio je na tom podobne. Vypne pri prekroceni asi 2300 a znovu pripoji pri 1100ot. Zajimave, ze palivo vypina i po seslapnuti spojkoveho pedalu pokud jsou otacky motoru nad 1100.


PKOD: Mrkni do puvodniho prispevku. Pise: "Pritom jsem si jisty ze je to neco s rizenim motoru, protoze kdyz (tajnym) vypinacem odpojim snimac otacek tak to okamzite prestane a auto <b>zpomaluje</b> krasne plynule." Ja nevim, jakej snimac otacek mysli (mozna Hall na rozdelovaci? nebo jak to u toho OHC je), ale to by melo vypnout 100% davkovani paliva i zapalovani, takze to je 100% brzdeni motorem.

Porad mluvi o brzdeni motorem. Tam by palivo do motoru nemelo jit.
Otazka porad zustava: Kolik je rozsah otacek u OHC pro brzdeni motorem?

U DOHC (s KATem, 88kW) je to zhruba takto:
Pokud brzdis z vysokych otacek (nad 1.600rpm), motor brzdi (nejde benzin) az do 1.200-1.300rpm. Pokud by si chtel brzdit motorem z otacek pod 1.600rpm, palivo tam jde furt a brzdeni je min ucine.

Nevim jak na tom byla Tvoje sirka DOHC bez KATu, ja mluvim o DOHC 88kW s KATem. Je to jenom priklad, kterej uvadim.

Vypadek signalu TPS (a ten muze bejt prerusovanej, prave na zacatku drahy; kazdej smrdla plyn po vetsinu casu na minimu) muze mit neblahej vliv prave na brzdeni motorem. Pokud signal je chvili na 0.7V a pak vypadne a skoci na 4.5V=plnej knedlik (to se mi kdysi stalo, ale nevim jestli to tahla smerem nahoru ridici jednotka svyma internima obvodama, nebo jestli byla prerusena dolni polovina toho TPSka), tak verim tomu, ze ridici jednotka z toho muze bejt dost zmatena a blbe davkovat palivo v tech prechodovejch stavech.

MichalZ: Popis chovani pri brzdeni motorem z ruznejch pocatecnich otacek. Delal si reset mezi kazdym odpojenim cidel?

Ostatni: Jak se chova 2.0i OHC s manualem pri brzdeni motorem s ohledem na vypinani paliva? Okamzik, kdy vstrikovani zacne opet na nizkejch otackach davkovat palivo je dobre patrnej i bez merice spotreby. Pri jakych otackach to zacne zase pridavat palivo?

Autor:  pkod [ stř 20. úno 2008 15:32:41 ]
Předmět příspěvku: 

Prochy: ano, mam pocit ze piseme totez. Pokud motor skube pri brzdeni motorem, je to v tomto pripade jednoznacne v dusledku spalovani paliva a to at uz spatnem umyslnem (zapal obcas vynecha - muj tip) nebo prerusovane davky diky nespolehlive rozpoznanemu stavu (to muze byt TPS). Palivo a zapalovani vypnu uplne - neskube. Zapnu palivo a zapalovani - skube. Tedy aby skubal, musi tam jit palivo vstrikovacem a alespon nekdy zapalit. suma sumarum tohle auto pri popisovanem problemu a brzdeni do motoru palivo dodava.

Autor:  prochy [ stř 20. úno 2008 15:53:22 ]
Předmět příspěvku: 

8-) Je to jasne. Pri brzdeni motorem tam nema jit palivo a pokud jde, je potreba se pidit proc.

Autor:  daytona [ stř 20. úno 2008 17:05:36 ]
Předmět příspěvku: 

jeste pozor na to, ze u OHC EFI se zakladny volnobeh natavuje prave sroubem otacenim skrtici klapky. reguluje se vlastne doraz. Takze mozna prvni co bych zkusil je, ze bych sundal a vycistil skrtici klapku, udelal reset RJ, rozpojil volnobezny ventil a tak bych nastavil zakladni volnobeh sroubem na cca. 800. Az pak bych pripojil zpatky volnobezny ventil a zkusil jak to funguje. TPS-kem pak jde lehce pootocit.

Autor:  MichalZ [ stř 20. úno 2008 21:41:00 ]
Předmět příspěvku: 

Ahoj,
diky za vsechny vase reakce. Zkusim dat dohromady jak budu postupovat dal.
Nejdriv par odpovedi. Ten tajny spinac odpojuje hallovu sondu, cvaknu a otackomer spadne na 0. To skubani se projevuje vzdycky a je jedno z jakych otacek. Reset jednotky jsem delal vzdycky po odpojeni cidla.
A ted muj plan na vikend :-)
Nejdriv zkontroluju svicky (dam tam novy, stejne jsem to mel v planu), zkusim tam dat jine kabely, civku, kouknu na palec v rozdelovaci a zkontroluju predstih. To nebude problem.
Kdyz to nepomuze tak sundam skrtici klapku, vycistim, udelam reset ridici jednotky, odpojim volnobezny ventil a nastavim volnobeh na 800 otacek, pripojim volnobezny ventil a vyzkousim. Taky celkem jasny.
Ted to ale zacina byt zajimavejsi :shock:
TPS je, jestli jsem to dobre pochopil, senzor polohy skrtici klapky, kdyz to zmerim voltmetrem tak se ma plynule menit napeti od 0,7 do 4,2 V.
Ted ale trochu nechapu nasledujici:
MAP (senzor podtlaku v sani): Pri brzdeni motorem je v sani takrka vakuum. Zkontroluj vystup TPS, pri volnobehu ma davat 100Hz signal.
To znamena ze tech 100Hz mam zmerit na MAP? A kolik by tam melo byt pri brzdeni motorem?

Jeste nejake dalsi napady jak v pripade neuspechu pokracovat ?

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/