Tak nebude to najľahšie, ale myslím že to pôjde, ináč prekvapilo ma ked mi pán čo sa venuje programovateľným jednotkám povedal, že často sa stáva, že poskladaný závodný motor v ktorom bolo preinvestované množstvo prostriedkov a času má menej koní ako v sérii,motor musí mať správny odpor vzduchu pri nasávaní a tak isto aj správny odpor výfukových plynov a hlavne správne nastavenie predzápalu a až potom výkon pôjde smerom na hor.
po mojich kalkuláciách vyjde úprava motora viac ako samotný motor
zníženie hláv cenovo cca - 50 eur
Tesnenia pod hlavy 60 eur
odľahčený zotrvačník - 260 eur
keramická lamela - 210 eur
Prítlačný tanier - 100 eur
vstreky - skor ako kupiť použité vstreky - /mačka vo vreci/ lepšie isť do nových tak bosch motorsport - v
živote by som neveril , aké rozdiely dokážu byť pri sériovych vstrekoch, kus od kusu rozdiel aj 20 percent - a že prečo autá nejdú tak ako majú, prv mi dal túto informáciu jeden múdry pán z okolia košíc, poskladal nejeden motor, a potom následne som mal možnosť to vidieť na vlastné oči u pána, čo robí repasy vstrekov. cena nového vstreku cca 80 eur kus
vodná pumpa - 45 eur
vysokotlaké olejové čerpadlo - 100 eur - alebo úprava povodného pridaním dalšej pružinky k povodnej, na mysli vopchať do povodnej jednu tenšiu
tesnenie olejovej vany - 11 eur
klinový remeň- 20 eur
rozvody - 250 eur
ladené zvody - urobí ujo čo sa do toho rozumie. a koľko? dúfam že čo najmenej
riadiaca jednotka - kapitola sama o sebe.
Prevodovka - hľadá sa sponzor
a to je len dá sa povedať základný servis motora, ak by niekto robil generálku tak pojde hlboko do vrecák
nová sada výbrusových piestov - 300 eur kus a treba 6, vraj výroba piestov na zakázku by stála cca 1000 eur.
výbrus bloku - 200 eur
výbrus kľukového hriadeľa - 100 eur a k tomu ložiská výbrusová sada 50 eur
ojničné ložiská výbrusová sada - 80 eur
sada tesnení na motor cca 130 eur
zarovnanie hláv - cca 50 eur