Fordsierra.cz

Diskuzní fórum příznivců vozů Ford SIERRA
Právě je ned 15. pro 2024 17:51:11

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Stavba 2.3 DOHC 8V
PříspěvekNapsal: ned 29. pro 2019 21:06:22 
Offline
SIERRA nováček
SIERRA nováček

Registrován: ned 25. pro 2016 18:57:38
Příspěvky: 2
Zdravím všechny :)
Před několika týdny se mi podařilo úspěšně dokončit můj dlouhodobý projekt - stavbu hybridu 2.3 DOHC 16V a 2.0 DOHC 8V.Myslím, že už to tady také někdo zkusil (Frenk?). Než jsem se do té hrůzy pustil, hromadu informací o obou motorech a stavbě celkově jsem získal právě odsud, tak bych se s Vámi chtěl takto podělit o můj počin :)

Předem bych chtěl bych podotknout, že jsem amatér bez technického vzdělání, s ohromnou dávkou nadšení který něco takového dělal poprvé jako experiment s nejistými výsledky.

Motor jsem stavěl pro své Scorpio 2.0 DOHC 1. generace - sedan, motor podél, manuál, samosvor - všechno, co bych kdy od auta chtěl.
2.0 DOHC nejelo zle, ale pár koníků a trochu krouťáku navíc by mu naprosto sedlo … tak jsem začal zjišťovat, co by se s tím dalo dělat - a protože jsem svou touhu po výkonu nechtěl řešit koupí jiného vozu, rozhodl jsem se jít cestou, na kterou by se skoro nikdo nedal - postavím si hybrida 2.3 DOHC 8V.

Stavěl jsem podle "manuálu" Jima Christieho na crustworld.co.uk, kdo se o to kdy trochu zajímal, určitě to bude znát.

Takže, ať to nezdržuju - parametry:

Blok je z Y5A, srovnaný na brusce, přetěsněný, nová ojniční a kliková ložiska jsou samozřejmost. Všechno ve standardních tolerancích, i když spíš směrem k té "volnější straně" což je naprosto v pořádku. Volný motor - spokojený motor :-D
vrtání - 90,1 mm (po výbrusu 0,5 mm)
zdvih - 91 mm
Olejová vana - z N9D
Písty - lité Nüral, vyvážené na desetinu gramu, vrtané kanálky v drážce stíracích kroužků
Ojnice - standard, odlehčené (odbroušené závaží na vrchu i spodu ojnice - žádné extrémy, sundal jsem z každé ojnice mezi 20 a 25 g), vrtaná ostřikovací tryska stejně jako na ojnici z 2.0 DOHC (s tlakem oleje nemám problém - čerpadlo na to kapacitu má), taky vyvážené na desetinu gramu, vyleštěné a brokované.
Hlava - N9D
po kompletním repasu - nové sací i výfukové ventily, vodítka, těsnění- srovnaná hlava, leštěné kanály i spalovací komory.
Ve spalovacích komorách odbroušený "nálitek" u sacího ventilu a zapalovací svíčky. Je to na odbroušení ideální místo - jednak se lehce srazí zvýšený kompresní poměr a jednak ten nálitek částečně zakrývá sací ventil, takže po jeh odstranění by se mělo motoru lépe "dýchat".
Po odbroušení nálitku jsem se dostal ke statickému kompresnímu poměru cca 10,8:1 a dynamickému kompresnímu poměru 8,74:1 se standardními vačkami - žádná hrůza.
Ventily mají odbroušené "hranky" na krajích těsnících ploch. Opět, nic přehnaného, ale jejich odstranění by mělo malinko zlepšit dýchání agregátu.

Nakonec, motor ještě dostal sekundární separátor oleje, stavitelný regulátor tlaku paliva (z původních 2,5 baru jsem zvedl na 2,9 a novou spojkovou sadu LUK. V budoucnu chci přidat širokopásmovou lambdu.

Jednotka je sériová ECCIV s lambdou a rozumí si s motorem perfektně. :)

Všechno mimo výbrus a rovnání jsem si dělal sám (člověk by se až nestačil divit, co se dá v domácích podmínkách zvládnout, vyrobit :-) )

Aby to nebylo jen bezduché žvanění, přikládám pár obrázků: https://rrendolf.rajce.idnes.cz/Stavba_2.3_DOHC_8V/ a video
https://youtu.be/jTkAJ6PSNBc

Prozatím najeto jen pár km s lehkou nohou a bez jediného problému, žádné klepání ani jiné děsivé zvuky :D

Přeji všem krásný zbytek roku a mnoho nalítaných kilometrů :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Stavba 2.3 DOHC 8V
PříspěvekNapsal: pon 30. pro 2019 10:37:44 
Offline
SIERRA nejZávislák
SIERRA nejZávislák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 11. bře 2010 1:00:00
Příspěvky: 6962
Bydliště: Trutnov
Super práce! Docela by mě zajímal graf z brzdy jak se takový motor může chovat.

_________________
Ford Focus mk3.5 ST benzín
Ford Focus mk2 1,6 ropa

bylo:
Ford Sierra combi 2.0 DOHC N9C Ghia Koncern killer :smile:
Ford Sierra sedan 2.0 DOHC daily
Ford Sierra sedan 2.0 DOHC na díly
Ford Sierra sedan 1.6 CVH daily
Ford Sierra combi 2.0 DOHC na díly
Ford Sierra combi 1.8TD
Peugeot 205 1.1
Š Felicia 1.3 combi
Opel Ascona C 1.8 ohc hb


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Stavba 2.3 DOHC 8V
PříspěvekNapsal: úte 31. pro 2019 14:35:35 
Offline
SIERRA závislák
SIERRA závislák
Uživatelský avatar

Registrován: ned 23. bře 2008 1:00:00
Příspěvky: 1682
Bydliště: V podstatě bezdomovec
Tyhle ,, nový" motory jdou mimo mě ale zeptám se-proč nepoužít ten 2.3 tak jak je a cpát na to hlavu z 2.0?

_________________
Pokrok je cesta do pekla
Vetešník poddruh pokustón


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Stavba 2.3 DOHC 8V
PříspěvekNapsal: stř 01. led 2020 0:16:00 
Offline
SIERRA nováček
SIERRA nováček

Registrován: ned 25. pro 2016 18:57:38
Příspěvky: 2
Momo: Děkuji! :) stejně tak i mě. Pokud bude v létě možnost, tak s tím zajedu na měření.

Dpecka: Důvodů je mnoho a všechny jsou probrané v "manuálu" o kterém jsem se zmínil. Ve zkratce to nejdůležitější - nemusíš nic měnit na elektrice, ani vyrábět nové svody a dostaneš v podstatě stroker variantu originálního motoru.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz