breakthru píše:
nebo taky může bejt děravej chladič a někdo tam nalil ten utěsňovač...stopro bych to ale vyčistil, zkontroloval hadice, chladič, popř. i topení, vyměnil termostat, prasklou hadici, vodní pumpu, nalil novej chladič a čau....
řešit hned ze startu hlavu je píčovina....
Souhlasim. Vylejt sragoru vypustenim pres spodni hadici chladice, proplachnout maly a velky chaldici okruh a pak jeste extra chladic a radiator hadici, dokud z toho nepotece cista voda. Nestrasil bych prasklou hlavou a uz vubec bych se do toho nepoustel preventivne...opravit hadici, pripadne sehnat jinou a teprve pri opakovanych problemech resit co to je. Sundat ta hadice jde, delal jsem to.
Kazdopadne by bylo dobre se mrknout, jestli spinaji ventilatory (nejdriv porotcit rukou, jestli nejsou zadreny, potom nechat zahrat se zavrenou kapotou a po cca 15 minutach by rucicka mela vylezt nad norm. Prvni ventilator spina na uplnem zacatku cerveneho pole, nebo kousek pod nim, druhy jsem nevidel nikdy sepnuty). Byva problem se zatuhlymi-zadrenymi lozisky ventilatoru. Normalne by ventilator mel by brat proud okolo 5A. Pokud bere vic, odnese to bud cidlo, ktere ho spina (je na domku termostatu) nebo se roztecou plasty drzici uhliky a ventilator muzes vyhodit.
A jeste bych pri zahratem motoru zkusil zmacknout horni hadici k chladici, jestli neni tvrda jako kamen.
Pokud by se mela resit jestli neni praskla hlava, tak to az v pripade, ze by to extremne tlakovalo nebo litala hodne hladina v nadrzce chl. kapaliny.
Servisy na diagnostiku maj efektivnejsi metodu nez rovnou sundat (treba zbytecne) hlavu-chemicky tes chl. kapaliny na pritomnost vyfukovych plynu.
Samozrejme musi byt vporadku vicko nadrzky chl. kapaliny a musi byt utazene-nejezdit s povolenym (snizi se bod varu a v hlave to muze lokalne varit, coz ji nedela dobre).